Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:34

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Koppelingspedaal 964 (en 993) blijft hangen bij vol vermogen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
very old town
Bericht Re: Koppelingspedaal 964 blijft hangen bij vol vermogen
Alvast bedankt voor je reactie, eigenlijk heb ik (en had ik) exact dezelfde storing, alleen het laatste stukje en niet altijd maar alleen als ik heel voorzichtig de kopp. pedaal laat opkomen (ik probeer mijn beestje met liefde te behandelen), als ik de pedaal snel laat opkomen heb ik er nooit last van. Toen ik meer dan een jaar geleden de auto kocht had hij dit probleem reeds en heb ik dit in de garage waar ik hem gekocht heb gemeld. Ook heb ik toen wat speurwerk op een Duits Porsche forum gedaan en een artikel gevonden over een tipisch 993 probleem het koppelingspedaal welk blijft hangen. Dit zou komen doordat er een flexibele rubber beneden bij de pedaal op een hydraulisch pompje gescheurd zou zijn waardoor er stof in komt en dit zou de oorzaak zijn. Na ongeveer 1400 km te hebben gereden met de 993 begon deze te stinken naar verbrand en kwam er blauwe rook uit de wielkasten. Onder garantie motor en bak eruit geweest en een volledige nw. koppeling gemonteerd, toen heb ik tevens het afgedrukte artikel (over het rubbertje) erbij gedaan. Maar de auto blijft dit gewoon doen, op zich geen probleem maar ik ben dan zo een pietje precies en begin me eraan te storen. Zo heb ik onlangs matten, houten vloerplaat en gaspedaal verwijdert en zelf maar eens gekeken. Nou is het me niet geheel duidelijk geworden maar heb toch maar eens rijkelijk met WD 40 gespoten. Nadien is het probleem een tijdje weg geweest en nu weer terug. Ik hoopte dat jij precies zou weten wat er aan de hand is. Maar blijkbaar heb jij er ook nog steeds last van. Mocht je nog garantie hebben kun je mijn verhaal over het rubbertje misschien eens ventileren in de garage, hopenlijk tot ziens en succes. Ik ga zelf nog eens op zoek naar het betreffende artikel en mocht ik het weer vinden breng ik je op de hoogte greetz Ellan. :salut:

11 apr 2012 18:28
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Check this out :salut:

Porsche heeft ooit een modificatie gemaakt part No 993-423-519-03 (Pedal Lever)

Laatst bijgewerkt door Alfred op 11 apr 2012 18:56, in totaal 1 keer bewerkt.

11 apr 2012 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
very old town
Eureka :lol: heb het gevonden google even 993 clutch pedal, dan art. 993 Pedal Service and hanging problem-pcarworkshop. Hier staat met fotos het ''probleem'' en oplossing beschreven m.i. zelf uit te voeren greetz Chris.

11 apr 2012 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
very old town
Sorry Alfred zie nu dat jij het ook al had gevonden :cheers:

11 apr 2012 18:55
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
:thumleft: Je zou ook hier nog even naar kunnen kijken

11 apr 2012 18:58
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Zojuist contact gehad met Ellan en het is me helemaal duidelijk geworden wat betreft het niet helemaal terugkomen van het koppelingspedaal. Ik zal zelf eerst eens even kijken aan de hand van de foto's in de link van Alfred (BEDANKT!) of anders de porsche dealer attent maken op het probleem en als het nog in de garantie valt, daar laten herstellen.
Wordt vervolgd.. :wink:

11 apr 2012 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
very old town
bovendien zou het kunnen wanneer je de link (foto's) welke Albert poste goed bekijkt dat de ''geleiding'' (asbus) van de rempedaal op dezelfde as zit als de ''geleiding'' (asbus) van de koppelingspedaal. Mijn bescheiden mening zegt dat wanneer er hier iets niet soepel (gesmeerd) loopt het een, het ander wel eens zou kunnen beinvloeden (''meenemen"). Maar goed het is maar een suggestie. :idea:

11 apr 2012 21:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik had beloofd dat ik nog zou melden als mijn koppeling weer goed was. Voor mijn vakantie nog langs de dealer geweest en daar het probleem voorgelegd. Advies was om gewoon op vakantie te gaan met de Porsche en na de vakantie aangeven of het nog steeds een probleem was. Ja dus. Sterker nog ik had daardoor zelfs af en toe problemen met schakelen. Met name op momenten dat ik het pedaal met de voet omhoog had gehaald en dan weer intrapte. Dan was er eerst even niets (grote vrije slag dus) en dan pas druk. Schakelen ging op die momenten dan niet lekker. Kortom 5500 km het koppelingspedaal elke keer zelf omhoog gehaald. na de vakantie naar de dealert en het is verholpen. Koppeling gaat nu prima. Had ook een probleem met de oliedrukmeter die af en toe boven de 5 bar aangaf en de oliepeilmeter die volgens mij niet goed communiceerden. Dus die klachten ook maar gelijk gemeld. Auto klaar en opgehaald. De koppelings cilinder op de bak is nu ook vernieuwd en daarmee zou het probleem opgelost zijn. Met de oliepeilmeter en oliedruk was niets aan de hand. Klein stukje rijden naar huis. Alles prima. Oliepeilmeter beweegt weer en koppeling werkt prima. Nu vanmiddag zet ik de auto na een korte rit, maar wel heel snel, (ja eerst warm gereden. Dat scheelt weer opmerkingen :lol: ) op de oprit stinkt alles naar de olie. Oliewalm door het spoiler rooster naar buiten. Afdekplaat onder de motor zeiknat van de olie!!! En die was echt helemaal droog. De meter komt nu wel omhoog, maar ik denk dat ze er een paar honderd liter teveel ingegooid hebben. Dan komt in ieder geval de meter weer in actie. Dat dan wel weer. kortom morgen maar weer bellen en terug. Wordt vervolgd..............

22 jul 2012 21:06
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
bjft schreef:
de olie!!! ... teveel ingegooid hebben.

Daar ben je mooi klaar mee, als dat zo is :|

22 jul 2012 21:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Koppelingspedaal 964 (en 993) blijft hangen bij vol verm
Ja dat kun je wel stellen. Maar misschien hebben ze alleen maar geknoeid met de olie bijvullen. Maar het is me net even te toevallig. In de vakantie meerdere keren gepeild zoals het hoort. Voldoende olie aan de stok, maar geen uitslag van de meter. En nu in één keer wel terwijl toch alles goed was :roll: Of ik heb al die tijd met te weinig olie gereden, maar waar komt dan de olie vandaan die aan de peilstok zat of er is iets riant fout gegaan bij de reparatie. Morgen bellen en maar weer naar de dealer.

22 jul 2012 21:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Vanmorgen bij de dealer geweest. Met zeer veel excuses voor het ongemak werd de onderplaat vrij van olie gemaakt samen met de rest van de rechter zijkant bij het motorblok en in het vervolg zouden ze nog voorzichtiger zijn met het bijvullen van de olie. Uitleg gehad over het hoe en waarom van het oliepeil en de peilmeter en bleek dat er al die tijd toch gewoon een laag peil was geweest. Ik was echt in de veronderstelling dat ik er genoeg in had gelet op de olie aan de stok. Niet dus :scratch: .

Kortom alles weer voor mekaar en nu maar weer heelijk :drive:

23 jul 2012 11:17
Profiel
PorscheForum Rakker
very old town
hehe Berend eind goed al goed :cheers:

23 jul 2012 20:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Yep. Zucht, zweet en ga zo maar door. Maar inderdaad eind goed al goed. Leuk item voor de zoekfunctie geworden.

23 jul 2012 22:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2