Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:40



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Onderstel/afstemming 996 turbo => 996 4s => 996 c4 => 996 c2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Onderstel/afstemming 996 turbo => 996 4s => 996 c4 => 996 c2
Maar even een nieuw onderwerp begonnen.
Ik raak een beetje de weg kwijt aangaande het "comfort" van een 996.
Ik dacht dat alle types een aparte afstelling hadden.
Zodoende dacht ik ook dat dus de turbo het "hardst" is een een gewone 996 C2 het "zachts". Alles relatief natuurlijk.

Maar nu lees ik her en der dat bv de 4s en de turbo het zelfde onderstel delen en daarmee ook even "hard" zijn?

Wie kan mij wegwijs maken. Ik ben nog steeds op zoek naar mijn eerste 996. Maar misschien moet ik mijn zoektocht verleggen van een 4s naar een "gewone" 996, daar ik een beetje, oeps, "comfort" zoek?

P.


12 apr 2012 11:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Onderstel/afstemming 996 turbo => 996 4s => 996 c4 => 99
996 Turbo of 4S zijn echt geen hardcore-Porsche's

4S is een hele comfortable Porsche - mss wel te comfortabel :idea:


12 apr 2012 11:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Onderstel/afstemming 996 turbo => 996 4s => 996 c4 => 99
Olaf schreef:
996 Turbo of 4S zijn echt geen hardcore-Porsche's

4S is een hele comfortable Porsche - mss wel te comfortabel :idea:


Bedoel je hiermee dat een 4s "minder" hard is dan een turbo?
Ik vond de turbo te hard omdat ik daarmee niet fatsoenlijk een drempel kon nemen. en ja ik woon in een woonwijk met drempels. (Wie niet?)

P.


12 apr 2012 11:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Onderstel/afstemming 996 turbo => 996 4s => 996 c4 => 99
Dat probleem zal je met elke sportwagen hebben - drempels :evil:

.. daarnaast hangt het er natuurlijk ook 'n beetje vanaf hoe hoog of laag die turbo afgesteld was/is ..


12 apr 2012 11:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: Onderstel/afstemming 996 turbo => 996 4s => 996 c4 => 99
BBC2011 schreef:
Zodoende dacht ik ook dat dus de turbo het "hardst" is een een gewone 996 C2 het "zachts". Alles relatief natuurlijk. P.


Heb een 996 c2 met M030, die is weer iets stugger dan een standaard 4S. Vergeet overigens niet de impact van de velgmaat. 18' velgen bonken echt een stuk minder dan 19' velgen van je testrit Turbo. Standaard 996 Turbo is volgens mij 18'
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


12 apr 2012 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht Re: Onderstel/afstemming 996 turbo => 996 4s => 996 c4 => 99
GT3 Mk1, Mk2, GT3 RS, GT2 zijn hardcore 996-en.

//Off topic, maar wel interessant:
Als we Engelse fora als Pistonheads mogen geloven zijn GT3 Mk1 en GT3 RS meest vergelijkbaar met de competitie 11jes van dat moment, met 996 GT3 Mk2 en 997 GT3 Mk1/2 is verschil tussen straat versie en de competitie elf steeds verder gegroeid.

Afbeelding

Zie bijvoorbeeld deze foto van GT3 Cup's uit 99, gelijkenis met straatversie GT3 uit die tijd is groot.

Einde off topic//

Turbo, C4s, C2 C4 zijn zeker niet hardcore.

Groeten,

Boxi
_________________________________________
Fahrspass Pur


12 apr 2012 17:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.