Auteur |
Bericht |
Bill22D
Antwerp
|
Olielek 964 Cabrio
Weet iemand wat er op deze plaats zou kunnen lekken aan een 964? Achterzijde passagiersportier. Ik weet niet wat het is, vandaar dat ik het onder discussie post. http://s1175.photobucket.com/albums/r62 ... Lek964.jpgDe dekplaat zit er niet meer onder, dus is het niet mogelijk dat het ergens anders lekt en via de dekplaat naar dit punt afloopt. Alle suggesties zijn welkom.
|
27 maart 2012 10:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Olielek 964 Cabrio
Door de dorpel loopt een olieleiding naar voren toch?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 maart 2012 11:14 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Olielek 964 Cabrio
Je oliereservoir zit daar met de thermostaat en olieleidingen die naar motor en naar de oliekoeler voorin gaan.
Dorpels verwijderen en geheel met hogedrukspuit schoonmaken, gaan rijden en dan zie je vanzelf waar het lekt. Bij mij was het het slangetje van reservoir naar thermostaat.
Succes.
|
27 maart 2012 11:31 |
|
|
Bill22D
Antwerp
|
Re: Olielek 964 Cabrio
Maarten, Alfred,
Bedankt voor het snelle antwoord.
|
27 maart 2012 11:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Olielek 964 Cabrio
mms gewoon bij de aftapplug van het thermostaat-huis
|
27 maart 2012 13:31 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: Olielek 964 Cabrio
Die is toch gewoon zichtbaar (steekt er iets onder uit, of is dat iets anders?). Loopt de olie dan toch nog langs de leidingen naar voren, of druppelt de koeler en stroomt de olie dan via de leiding naar achteren? Heb er verder geen verstand van, maar wilde ook even iets posten ...
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
27 maart 2012 23:16 |
|
|
Bill22D
Antwerp
|
Re: Olielek 964 Cabrio
|
28 maart 2012 0:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Olielek 964 Cabrio
Door de (soms vervelende) zwaartekracht loopt de olie altijd naar het laagste punt Wat je laat zien is de aftap-plug van het thermostaat-huis ... Als je verder wilt kijken/inspecteren zal je op z'n minst de Porsche omhoog moeten zetten, al is het op 'n bokje. Rechter achterwiel verwijderen - en voorste deel van de binnenkuip losschroeven en wegnemen .. Als je dan meer dan alleen druppels aan de aftapplug ziet schoonmaken tot het hoogste punt ... en verder kijken/inspecteren ... Die aftapplug hoort volgens mij met 50 Nm (37 ft.lbs) vast gezet te zijn, ook dit kan je even controleren .. door te kijken of je 'm op dat moment kunt zetten. Als je besluit de plug er uit te draaien, zou ik zorgen dat je 'n nieuwe afdichtring en een bakje (om de olie op te vangen) voor handen hebt
|
28 maart 2012 8:06 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: Olielek 964 Cabrio
Doe wel een flink bakje, er zit meer olie in dan de gemiddelde auto Zoals Olaf al zei, de aftapplug is het laagste punt dus als je alles schoon hebt kan je het spoor volgen.
|
28 maart 2012 8:30 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Olielek 964 Cabrio
Ik zou alleen het rechter achterwiel eraf halen ipv links En er is geen binnen kuip bij dat wiel, wel kan je de dorpellijst weg halen.
Ik zou eerst kijken of de aftap wel vast genoeg zit.
_________________________________________ remmen is angst
|
28 maart 2012 9:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Olielek 964 Cabrio
.. verkeerde visualisatie van mij - omdat het wiel wel links zit als ik naast de Porsche sta .. heb m'n eerder geschreven stukje tekst dan ook maar gedeeltelijk aangepast, want die binnenkuip zit er volgens mij - en bij mij wel (in iedergeval op de 993).
|
28 maart 2012 9:16 |
|
|
Bill22D
Antwerp
|
Re: Olielek 964 Cabrio
Bedankt voor al het advies!
|
28 maart 2012 9:27 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Olielek 964 Cabrio
Bij een 964 zit er bij het linker wiel wel een soort steenslag schot rechts bij de olieleiding en tankje niet, Terwijl je het daar juist verwacht.
_________________________________________ remmen is angst
|
28 maart 2012 9:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Olielek 964 Cabrio
... maar inderdaad (en helaas) niet bij de small-body Hier hing eerder deze week ook 'n druppel olie aan de aftapplug van het thermostaathuis (964 WTL Cabrio) Bleek een slangeklem te zijn die niet helemaal goed vast zat .. En constateerde meteen dat bij de eerstvolgende beurt (over 6000 Km en ongeveer 1 maand) er 'n slang vervangen dient te worden ... ... de slang is nog hard - en zweet nog niet ... maar het is goed te zien dat deze in staat van ontbinding geraakt, door de metalen bewapening die aan het corroderen is
|
12 apr 2012 12:18 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Olielek 964 Cabrio
zijn geen goedkope slangen weet ik uit ervaring
_________________________________________ Got coffee?
|
12 apr 2012 12:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Olielek 964 Cabrio
't werk er omheen ook niet ... maar beter preventief vervangen - dan het een keer oplopen
|
12 apr 2012 12:28 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Olielek 964 Cabrio
Weet er alles van. Over een week bij mij olieleiding vervangen.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
12 apr 2012 21:06 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
Re: Olielek 964 Cabrio
die gewapende slang kun je de meter kopen,dan hoef je alleen nog de flenzen erop te laten persen. dat kan bij diverse construktiebedrijven origineel kopen kan ook natuurlijk
|
12 apr 2012 21:33 |
|
|