Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:42



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
992
Rotterdam
Bericht Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002
Ben op zoek naar een DIY/beschrijving hoe de blokken en schijven te vervangen van mijn Boxster S uit 2002. Heb alle onderdelen reeds in huis en ook een ervaren monteur die weet wat hij doet. Wil alleen zeker weten dat er geen hele specifieke Porsche zaken zijn waar ik rekening mee moet houden. Iemand tips?


17 apr 2012 9:43
Profiel
PorscheForum Rakker
992
Rotterdam
Bericht Re: Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002
Inmiddels zelf de volgende twee links gevonden, mocht iemand op zoek zijn naar dezelfde informatie:

blokken: http://www.bombaydigital.com/boxster/projects/brakes/change_pads/

schijven: http://www.bombaydigital.com/boxster/projects/brakes/change_rotors/


17 apr 2012 13:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002
Stap 5 van die eerste link is een hele bijzondere :bang: :bang:

Als ik dit lees dan denk ik vergeet de rest ook maar....

Volgens mij gaat tie ook voorbij aan het feit dat er nog trillingsdemper plaatjes aanwezig zijn...


17 apr 2012 13:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002
hier een filmpje:

This also applies to 997s, Boxsters and Caymans.

http://www.youtube.com/watch?v=9DpC0lXHP5o&feature=channel&list=UL

Mvg,
_________________________________________
997S


17 apr 2012 16:14
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht Re: Vervangen schijven blokken voor en achter Boxster S 2002
Als het een ervaren monteur is heeft ie geen handleiding nodig. Voor een ervaren monteur is het remsysteem vd Boxster echt een fluitje van een cent.

Enige wat hem zou kunnen verrassen zijn de trilingsdempers die in de zuigers vallen zodat de blokken er moeilijk uit kunnen, lees veel meer ruimte nodig hebben om eruit te krijgen. Maar aangezien je ook schijven gaat wisselen denk ik dat ie als eerste de hele klauw eraf haalt en dan heb je ruimte zat.

Kort:
Wiel eraf
Klauw eraf
Borgpennen los, blokken eruit, schoonmaken zuigers terugdrukken, schoonmaken, nieuwe blokken erin
Schijf los, schoonmaken, nieuwe monteren
Klauw monteren
Wiel monteren

Aandachtspunten: Trillingsdempers op de blokken en de slijtage indicatoren. Verder moet je volgens Porsche de bouten van de klauw vervangen als je ze los hebt gehad.

Verder zou ik overwegen om ook je remvloeistof te vervangen als je toch alle wielen eraf hebt. Afh. natturlijk van het tijdstip vd laatste verversing.

Ik heb het zelf gedaan als ervaren DIY sleutelaar en vond de BoxsterS in verglijking met andere auto's super simpel. Lees alles is lekker groot, stevig en simpel. Bijv. gewoon een massieve klauw met zuigers aan beide kanten ipv een klauw met slecht aan 1 kant (een) zuiger(s) en een schuifmechanisme wat alles vastgerot zit...


Mark.
Evt. remvloeistof verversen


17 apr 2012 18:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.