Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)
En wat wordt er hiervoor gedaan ? en welke onderdelen worden er daadwerkelijk vernieuwd ?
Want als ik het goed begrijp zou hij voor €4500,- het complete blok reviseren .
Even een simpel sommetje
minimaal 40uur a €55,- ex = €2200,- ex en wordt €2618,- incl
Dan hou je nog geen €2000,- over voor onderdelen. Alleen voor de bouten , moeren en ringen voor de drijfstangen en krukas ben je al €860,- kwijt
Ik was aan onderdelen ongeveer €2550,- kwijt , dit was aan inkoopsprijs met BTW .
reken ik dat om naar verkoopprijs met btw kom je gauw uit op €4200,-
Opgeteld is een revisie zonder koppeling voor rond de €7000,- een meer rieele prijs.
Dus er zal of een deel niet vervangen worden , of er komt een meerprijs bij onder het motto "dit was niet voorzien "
Ik heb voor een forumlid geteld wat het vervangen van de tapeinden moet kosten zonder rekening. De Onderdelen inkoop en de uren bij elkaar kan het niet onder de €1850,- zonder zuigerveren , uitboren tapeinden en koprevisie . Tel daar met rekening maar €800,- bij op.
Ik weet niet wie er hier al een keer een blok uit en in elkaar heeft gehaald , ik kan je vertellen dat het erg arbeids intensief is . Niet normaal uit hoeveel losse delen dat ding bestaat . Alleen de nokkenas huizen zitten al met meer dan 30 moeren vast .
Dus voor de spekkopers hier , vraag goed na wat er wel en niet bij zit bij de prijs