Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:37

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
964 start niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Bericht 964 start niet
Hallo mijn Porsche 964 start niet ik haal hem van het alarm (GT auto alarm) maar als ik dan de sleutel in het contact omdraai maakt hij alleen een snel tikkend geluid.
Accu is niet leeg alle werkt gewoon radio lampen enz, wat zou dit kunnen zijn een blokkade van de motorblokkering?
Of een technisch probleem.

Ik hoor het graag,

22 apr 2012 14:32
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht Re: start niet
Je klachtomschrijving lijkt toch te duiden op een (gedeeltelijk) lege accu.
Het kan zijn dat hij nog krachtig genoeg is voor de verlichting maar niet meer om te starten.

22 apr 2012 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: start niet
Toch maar even starten met startkabels en een andere auto. Daarna kijken of het weg is.

22 apr 2012 14:40
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 964 start niet
... je bent de eerste niet die denkt dat voldoende stroom voor de verlichting en radio ook voldoende is om te starten :|

De zoekfunctie (van dit forum) zal je dan ook dezelfde antwoorden en oplossingen geven :popcorn:

22 apr 2012 14:41
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
kan me er alleen maar bij aan sluiten

22 apr 2012 14:44
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
En anders is een defecte startblokkering een mogelijkheid.

22 apr 2012 14:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Ratelend geluid bij starten is 99 van de 100 keer te lage accuspanning.
Vooral met zo'n alarm en een 964.

22 apr 2012 14:58
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Het is zowiezo uitzonderlijk dat een 964 niet wil starten..... 8)

22 apr 2012 15:38
Profiel
Moderator
PF #57
hmmmmmmmm... Peter, ik denk de accu.

Oke, en alvast als antwoord op je volgende topic: Bosch Silver. :mrgreen:

Wel even checken waarom je accu leeg is. Anders trek je die nieuwe 170 euri Bosch Silver ook weer leeg. Kan veel zijn. Alarm, radio, verlichting in vooronder die aan blijft (ja dat kan je voelen als je de kofferklep open doet en het lampje is gloeiend heet) etc etc.

22 apr 2012 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Dank jullie voor de snelle reacties !!!

En inderdaad ik heb de Porsche met mijn andere auto met startkabels weer kunnen starten.
De auto heeft 1 weenkstilgestaan met alarm er op dus dat zou denk ik niet echt een probleem hoeven te zijn.
Alle feedback was dus super.....thanks !!

Nu kijken of het een nieuwe accu (Bosch Silver )wordt maar zal de accu eerst laten door meten.
En controleren wat er wel of niet uit gaat .

Nogmaals dank :salut:

22 apr 2012 17:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... als je het voor de verzekering niet nodig hebt, zou ik het after-marker alarm er uit rukken :wink:

22 apr 2012 17:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
H: om het forum overzichtelijk te houden, onnodige quote van het volledige direct bovenstaande bericht verwijderd.

+1

22 apr 2012 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Dank je wel voor het advies,

Nee dat heb ik niet nodig voor de verzekering bedoel je dus gewoon het alarm helemaal uitschakelen?
Is dat makkelijk te doen met een zekering verwijderen of zo omdat het hier om een alarm gaat?

22 apr 2012 19:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C2 cabrio, V70 R AWD classic
Arnhem
Lekstroom?

Als je behoefte hebt om te onderzoeken dat het idd aan je alarm ligt, kan ik een "handleiding" posten van het Volvo 850forum.

22 apr 2012 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C2 cabrio, V70 R AWD classic
Arnhem
Geleend van het Volvo 850forum op je PB verzoek.

Het stappenplan om de oorzaak van de lege accu op te sporen:

1) Controleer of er geen verbruikers aan hebben gestaan die eigenlijk uit hadden moeten zijn.
Denk aan:
-interieur licht
-gps
-laders voor telefoon /ipod
-stadslichten
-kofferbak licht

Met name deze laatste schijnt nog wel eens spontaan te gaan branden door een defect in de microswitch in het slot.slot.

2) controleer de accu met een voltmeter.
Met de motor uit
Zet de meter op Volt en houd de pennen van de meter op de accu (+ op +, - op -).
Lees de spanning. Een volle accu is ergens rond de 12,8 Volt. Een niet zo volle accu ca. 11,5.
Een defecte accu geeft iets van 10 Volt.
Een lege accu minder dan 8.
Start de motor.
De meter geeft nu zo'n 13,8 Volt (red. Volvo 850) als het goed is.
Verhoog het toerental tot boven 1500 toeren. De meter moet nu zo'n 14,4 (red. Volvo 850) geven.
Krijg je lagere waarden, meet dan ook het spanningsverschil tussen plus op de dynamo en de plus op de accu. Bij te groot verschil zit er een kink in de kabel en is het verstandig de bedrading te bekijken. Denk daarbij ook aan de accuklem zelf. Een dikke accuklem kan voor extra weerstand zorgen, waardoor je accu minder snel opgeladen wordt.
Is het verschil in spanning niet groot, (maar lage spanning op de dynamo en accu) dan kan de dynamo (alternator) of spanningsregelaar hiervan kapot zijn. Dat kun je het best nog even controleren door direct de spanning op de dynamo te meten. door direct de spanning op de dynamo te meten.
Een goede dynamo geeft ongeveer 14,4 V. Daarmee is je accu in een kleine 45 minuten opgeladen.
Een niet zo goede dynamo geeft ongeveer 13,8V. Daarmee duurt het opladen van de accu ongeveer anderhalf uur.
Kom je daaronder, dan kun je toch wel gaan spreken van een slechte dynamo.

3) Als je de auto hebt weggezet met een volle accu, en er zijn geen duidelijk boosdoeners (zie stap 1), en je accu is niet versleten (stap 2) , dan kan een lekstroom de oorzaak zijn.

De zoektocht naar een lekstroom kun je uitvoeren met behulp van dezelfde voltmeter als in stap 2, maar als extra heb je een weerstand nodig (een ampère meter werkt niet waarschijnlijk zie hieronder). Het makkelijkst rekenen is het met een weerstand van 1 Ohm, bovendien schijnt dat beter voor de resultaten te zijn. Ik heb op advies van ed een 1 Ohm, 10W weerstand gekocht (kostte 1 euro bij de plaatselijke elektronicazaak).heb je een weerstand nodig (een ampère meter werkt niet waarschijnlijk zie hieronder). Het makkelijkst rekenen is het met een weerstand van 1 Ohm, bovendien schijnt dat beter voor de resultaten te zijn. Ik heb op advies van ed een 1 Ohm, 10W weerstand gekocht (kostte 1 euro bij de plaatselijke elektronicazaak).

Denk aan de radiocode
Zet de weerstand tussen de accupool en de accuklem en meet de spanning over de weerstand: 1 van de pennen op de accupool, de andere op de accuklem (je moet de accuklem dus loshalen van de accupool, vandaar de radiocode).

De stroom bereken je als volgt: stroom= spanning / weerstand.
Bij gebruik van en weerstand van 1 Ohm, betekent een meting van 0,1V een lekstroom van 0,1 A.
Een normale lekstroom (verliesstroom) zou zo'n 0,015- 0,03 Ampere zijn. Dat zijn het klokje, de radiozenders en de cv/alarm.
Is dit hoger dan zo'n 0,04 Ampere kun je op zoek gaan naar de lekstroom. Trek nu één voor één de zekeringen uit de zekeringdoos. Zit er een losse kabel met zwevende zekering ergens op de plusklem vastgemaakt, begin bij deze zekering.
Op het moment dat de meter flink zakt heb je in ieder geval de groep te pakken waar de lekstroom zit.

Na het uitzetten van de afkoppelen van de ipod van de lader en het uitschakelen van het kofferbaklichtje had ik een "lekstroom" van 0,06 A. Dat is ongeveer het dubbele van wat Volvo normaal vindt bij de nieuwe auto's met on-board diagnostics of hoe het allemaal mag heten. "Onze" auto's (rerd. Volvo 850) mogen volgens de ervaringen van een Volvo monteur niet meer dan 0,03 A zijn. Mijn auto had dus teveel lekstroom.

Die bleek opgebouwd te zijn uit:
0,010A: central lock
0,005A: remote control
0,045A: power antenna, antenna amplifier, caravan, trailer power, accessories, cd-player

Die laatste waarde is niet normaal. Dat moet ongeveer 0,008 zijn. Daar bleek een lekstroom te zitten. Ik heb alle extra's maar losgehaald, maar het meest verdacht is toch mijn carkit. Nu maar hopen dat mijn accu het nu langer vol houdt dan de 3 weken van de laatste keer. Nu is de totale lekspanning 0,015A, volgens de monteur toch veel gebruikerlijker voor onze auto's.

Nog een mogelijke boosdoener: het brandstofpomprelais:
Citaat
Het bleek dat soms het relais van de brandstofpomp bleef hangen. Het schijnt dat na het afzetten van het contact de pomp nog ongeveer 1 minuut blijft werken. Dus bij het meten van lekstroom, meet je meer dan normaal, na 1 minuut wordt het minder. Na diverse metingen bleek bij mijn auto het relais soms te blijven hangen, dus de brandstofpomp bleef gewoon doorlopen.
Note van 850 formummer: waarschijnlijk wordt het ECU relais bedoeld.

PS
Waarom werkt een ampère meter in een (el cheapo) multimeter misschien niet om lekstroom te meten?
Het meten van de lekstromen met een goedkope multimeter op Ampère werkt waarschijnlijk niet.
Een goedkope multimeter kan een behoorlijk hoge inwendige weerstand hebben op het ampère bereik. Helemaal op de lage bereiken (mA). 100 ohm is geen uitzondering. Dat betekent dat je 100 ohm in serie zet met je accu. De accu kan dus geen stroom meer leveren en niets doet het meer.
Dat kun je controleren door wanneer je tussen de accupool en de accuklem de meter op ampère hebt gezet, proberen het interieurlicht aan te doen. Dat werkt waarschijnlijk niet omdat de interne weerstand van de meter te hoog is.
Als je een profi meter hebt (vb FLuke) dan zul je deze problemen (waarschijnlijk) niet hebben. Een mooie test kan de binnenverlichting zijn.

Als het geen lekstroom is, en je accu toch leeg gaat en ook de dynamo goed is, kijk dan even naar de plus en de massakabels

Hopelijk heb je hier iets aan.
groeten Charles

22 apr 2012 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Dank je wel Charles,

Ik ga dit uitproberen moet wel eerst een voltmeter kopen maar is zo wie zo wel handig om te hebben.
Ik moet alleen het gedeelte van de weerstand nog even doornemen.

Maar bedankt .

Vriendelijke Groet Peter

22 apr 2012 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Bericht Re: 964 start toch niet
Goede morgen ...

Ik start de Porsche hij start gewoon goed ik rij er 2 km mee en ga tanken ik kan daarna de auto starten.Dan rij ik van Hilversum naar Amsterdam parkeer de Porsche en 10 Min later start hij niet meer en weer het bekende tikkende geluid.
Ik kan hem wel weer aan starten met startkabels.

Iemand een idee hoe dit kan?

:?

28 apr 2012 10:48
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
je zal dit blijven houden totdat je weet wat er stroom blijft onttrekken uit je accu.

Zoek en gij zult vinden :wink: Succes

28 apr 2012 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Thanks ..

ik heb al gezocht maar kan het niet vinden....

pfffff... :roll:

28 apr 2012 12:03
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Zitten alle kabels aan accu, massa en startmotor goed vast :?: Kan ook slecht contact zijn waardoor de startmotor niet genoeg / geen stroom krijgt :?:

28 apr 2012 12:20
Profiel
Met nieuwe accu?

28 apr 2012 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Je laatste post herken ik van lang geleden met mijn 205 GTi: hele korte ritjes gingen prima maar langere niet. Bij mij was het zo dat sommige van de platen in de accu door de warmte (na lange rit dus of stadsverkeer) naar elkaar toe bogen en zodoende ervoor zorgden dat de accu snel weer leeg raakte (simpel uitgelegd). Interne kortsluiting zeg maar. De accu was koud gewoon in orde en daardoor heb ik ook even flink moeten zoeken. Nieuwe accu gekocht en nooit meer problemen gehad. En anders ja lekstroom van verbruikers maar die tip had je al.

Succes!

28 apr 2012 13:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
hallo dank voor de tips ...eh nee geen nieuwe accu maar is wellicht toch een optie.
Ik ga morgen kijken of hij start en er dan mee rijden en testen.

grt

28 apr 2012 14:19
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Oh :scratch: Ik ging er al van uit dat er ook een nieuwe accu in was gegaan.

Laten doormeten die accu en meteen laten kijken of de dynamo goed laad. Deze accu is hoogstwaarschijnlijk "overleden"
Met nieuwe accu zal hij gemiddeld zo'n 2 tot 3 weken uithouden zonder druppellader.

28 apr 2012 14:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Sorry Alfred ik ben dan niet helemaal duidelijk geweest.

28 apr 2012 14:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende