Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 21:40

Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Onderhandelen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Onderhandelen
Heb je dus de optie voor een gereviseerde 996 3.4 of een 996 3.6. :wink:

23 apr 2012 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Ooit aan een 987 gedacht....?

Profiel
PF #911
België
horn schreef:
als de kans 5% dat je al je botten breekt, zou jij dan nog gaan bungeejumpen???? :idea:

Nee, dan werd het een cadeaubonnetje :lol:
Ex: Elise S1 111S

Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
sandelow schreef:
Ooit aan een 987 gedacht....?

Voor die prijsklasse - en zelfs (veel) minder :thumleft:

Maar is geen 911 en ... heeft slechts 2 zitplaatsen :popcorn:

JvdV schreef:
omdat ik geen luchtgekoelde P wil

Smaken verschillen gelukkig - ik zou zelf juist geen emotieloze 996 'voor erbij' willen :idea:

Succes met je speurtocht naar een goed(kop)e 996 :!:

23 apr 2012 11:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
@MS964: precies

Boxter niet zo mijn ding.

@Olaf: wees blij, iedereen in dezelfde auto op de weg zou wat saai worden he.....Ik heb je toch niet aangeslagen he! Vind luchtgekoelde P's heel mooi, maar op dit moment niet waar ik naar op zoek ben.....en dat jij de 996 emotieloos vind, tsja ieder zn gevoel erbij. Jammer dat je wanneer je weet dat er heel 996 rijders op dit forum zitten, je dit soort opmerkingen vermeld. Maar zo gaat dat hier blijkbaar.

(in waarde laten is meer mijn ding)

23 apr 2012 11:59
Profiel
Moderator
911 Carrera S
JvdV schreef:
Jammer dat je wanneer je weet dat er heel 996 rijders op dit forum zitten, je dit soort opmerkingen vermeld.

Het is zeer zeker niet bedoeld als aanval naar jou of welke 996 rijder dan ook.
De emotie van 'n (gewone) 996 is bij mij net zo als bij m'n 2.5 TDi -- gaat ook van z'n plek, rijdt (zeer) comfortabel ... maar "voor erbij" zijn er zoveel leukere auto's (ook in het budget van 20K euro) - dat een 996 wat mij betreft de laatste auto is die daar voor in aanmerking komt.

23 apr 2012 12:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Duidelijk, 996 niet jouw ding....Vind zowel oudere types 911 mooi als de 996 997 991, mijn voorkeur gaat uit naar een van de latere types omdat ik er ook weleens ritjes van 500 km mee zal maken voor werk naar Duitsland, en dan is comfort een vereiste......Zal er zo'n 15000 km mee rijden op jaarbasis....

23 apr 2012 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
@ JvdV: je hebt al gemerkt dat er hier op het forum een groot aantal luchtkoeling fanatici zit. Deze sekte kraakt per definitie eigenlijk alles af wat watergekoeld is (vooral de 911's). Vrijwel iedere discussie hier weten ze zo'n kant op te sturen dat ze weer lekker tegen elkaar opwrijven en een lekker luchtgekoelt gevoel krijgen.

voorbeelden: oudere 911 gaan niet stuk hebben alleen vaak zeer kostbare revisies nodig. Regelmatig elkaar vragen naar de waarde (vastheid) van deze luchtgekoelde autos, vaak alleen om er als individu en sekte weer een warme onderbuik van te krijgen (ja want verkopen doen ze hem toch niet, zie draadjes als interessepeiling ed.)

Een 996 is in hun ogen altijd helemaal fout, lelijk, emotieloos ed. gaat altijd stuk en degene die daar anders over denken worden per definitie vrijwel afgefakkeld.

Feit dat er een hoop mensen zijn die een 996 wel een mooie en goed rijdende auto vinden.

In het begin erger je eraan, maar na een tijdje is het ook wel weer vermakelijk, je weet van te voren wie en hoe ze gaan reageren, altijd prijs.

Dit neemt niet weg dat sommige advies nuttig en juist zijn, Goed controleren AKK en realiseren dat auto stukken kunnen gaan en ze allemaal hun zwakke punten hebben. En dat onderhoud en onderdelen niet in dezelfde mate zaken als de tweedehands prijzen.

23 apr 2012 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
very old town
.

H: om het forum overzichtelijk te houden, onnodige quote van het volledige direct bovenstaande bericht verwijderd.

oei oei vind dit wel een zeer gerichte aanval naar een bepaalde ''groep'', laat toch iedereen voor zichzelf uitmaken welke Porsche (in dit geval) hij/zij prefereert en die mening ventileren. :D

23 apr 2012 13:12
Profiel
Moderator
PF #57
je leest het zoals je het wil lezen. ik denk dat het in dit topic wel meevalt. oprechte waarschuwingen voor de risico's van een 3.4 en mensen die aangeven een 996 niet mooi te vinden, maar ook aangeven dat iedereen dat voor zich moet weten. Als je geen luchtgekoelde wil, maar niet het budget voor een 997 hebt, val je terug op een 996 of een boxster. vervolgens kijken naar wat voor uitvoering en specs je wilt en zoeken. geen haast hebben, een aankoopkeuring is aan te raden en doen wat je zelf denkt dat goed is. geniet van de zoektocht en uiteindelijk komt het allemaal goed... :wink:

Edit: de luchtkoelers zeiken de waterkokers af en de waterkokers zijn nogal snel op hun pik getrapt. zo gaat het hier kennelijk. :bang:

23 apr 2012 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Persoonlijk zou ik het toch ook niet leuk vinden mocht je uiteindelijk overwegen je droomwagen te kopen, deze Porsche op een porscheforum bestempeld te krijgen als emotieloos. Smaken kunnen verschillen en voor ieder is de volgorde 964,986,996 (basisversie) anders, AL EEN GELUK!

Als je genoeg leest van de forumtopics zal je merken, dat de meesten het allemaal goed menen. (ook al komt het er soms ééns anders uit)

Veel succes toegewenst met je aankoop en op het forum.

23 apr 2012 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Ik voel een splitsing aankomen. www.luchtgekoeldeporscheforum.nl al bezet? :popcorn:

23 apr 2012 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Citaat:
Oei oei oei vind dit wel een zeer gerichte aanval naar een bepaalde ''groep'',

valt wel mee hoor lees maar met een glimlach maar er is wel degelijk een kern van waarheid dus misschien zou die "groep" daar wat mee moeten doen.

Citaat:
en de waterkokers zijn nogal snel op hun pik getrapt

Ook dat valt wel mee, na bijna 6 jaar hier op dit forum de eerste keer dat ik hier wat over zeg.

Persoonlijk voel ik mij helemaal niet zo erg aangesproken door het water en 996 bashing, ik heb gelukkig een van de weinige "getolereerde" 996en

Echter door de mij gemelde trend is hier al jaren aan de gang en neemt af en toe ergelijke vormen aan.

23 apr 2012 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
very old town
sandelow schreef:
Ik voel een splitsing aankomen. http://www.luchtgekoeldeporscheforum.nl al bezet? :popcorn:
hahahahaha :ba:

23 apr 2012 13:35
Profiel
Moderator
PF #57
968mint schreef:
Ook dat valt wel mee, na bijna 6 jaar hier op dit forum de eerste keer dat ik hier wat over zeg.

Dat viel me idd op. :wink:

968mint schreef:
Echter door de mij gemelde trend is hier al jaren aan de gang en neemt af en toe ergelijke vormen aan.

Het is al jaren zo. De een vindt het ergerlijk, de ander vindt dat het 'moet kunnen' omdat het maar pesterijtjes zijn. Eens in de zoveel tijd ontploft het, roept iedereen sorry en gaat het weer langzaam verder. Ik geloof ook niet dat het van beide zijden gemeen bedoeld is, maar kan me voorstellen dat het wel eens de keel uit gaat hangen.
Citaat:
Persoonlijk zou ik het toch ook niet leuk vinden mocht je uiteindelijk overwegen je droomwagen te kopen, deze Porsche op een porscheforum bestempeld te krijgen als emotieloos

En dat al er inderdaad aan meewerken.

23 apr 2012 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Voor degenen die altijd weer iets kinderachtigs of afkrakend willen zeggen over de 996, Ik vat het maar op als een frustratie die wat diep van binnen zit. Ik ga als ik buiten loop ook niet andermans uiterlijk lopen afkraken, tenzij ik zelf niet lekker in mijn vel zit....het zal wel iets psychologisch zijn...

Als ik een opgepimpte Opel manta zie rijden denk ik misschien, oeiiii bah....Maar als diegene er heel gelukkig mee is dan is dat toch super! Lekker iedereen zijn ding laten doen en in waarde laten....voelt uiteindelijk een stuk beter dan afkraken....

23 apr 2012 15:43
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
horn schreef:
968mint schreef:

Dat viel me idd op. :wink:

Mij ook al, dacht nog zou hij zo'n honger hebben :?:

23 apr 2012 15:52
Profiel
Moderator
PF #57
JvdV schreef:
Voor degenen die altijd weer iets kinderachtigs of afkrakend willen zeggen over de 996, Ik vat het maar op als een frustratie die wat diep van binnen zit.

Je bent ook nog redelijk kort hier, niet te snel oordelen. En vat het niet persoonlijk op;iets afkrakends heb ik in je eigen topic nog niet echt voorbij zien komen...

23 apr 2012 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
@horn: ben pas sinds kort actief aan het meediscussiëren, maar lees al geruim 8 maanden mee.....Vond alleen de bestempelling "plofbak" al niet heel uitnodigend......Vat niets persoonlijk op joh....Anders zou ik nu al total los zijn ;)

Genoeg over gezegd, nu weer lekker op mijn gemak verder zoeken naar een mooie hopelijk motorisch goede 996....

23 apr 2012 16:37
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Waarom mag het overigens geen luchtgekoelde auto zijn?
Een mooie 993 bijvoorbeeld? relatief waarde vast.....

23 apr 2012 16:45
Profiel
PorscheForum Rakker
mijn voorkeur gaat uit naar een van de latere types omdat ik er ook weleens ritjes van 500 km mee zal maken voor werk naar Duitsland, en dan is comfort een vereiste......Zal er zo'n 15000 km mee rijden op jaarbasis....

23 apr 2012 16:49
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
of een luchtgekoelde... zoals bijvoorbeeld de 993 :popcorn:

zonder gekheid: iedere auto is emotieloos, de emotie komt van de bestuurder/bezitter

edit: back op topic:

Naar mijn bescheiden mening is elke vraagprijs onderhandelbaar. De een wat meer dan de ander maar niemand kan verwachten dat een koper klakkeloos de vraagprijs betaalt. Elke verkoper houdt er rekening mee dat ie wat van de prijs af zal moeten doen.

Als je onderhandelen tot een sport wilt verheffen ga je net zolang door met het doen van prijsvoorstellen totdat de verkoper jou gelijk geeft. Daarmee haal je ook de laatste € 50 nog binnen. Of je daarmee een prettige transactie doet laat ik graag in het midden. Bij de 'echte' handelaars zie je dit gedrag. Zij geven nooit tegenpartij gelijk en komen altijd nog met dat laatste kleine verschil wat de tegenpartij moet overbruggen.

23 apr 2012 17:10
Profiel WWW
Cloaca schreef:
Waarom mag het overigens geen luchtgekoelde auto zijn?

Omdat hij liever eentje heeft zonder designfouten :^:

23 apr 2012 18:08
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
JvdV schreef:
mijn voorkeur gaat uit naar een van de latere types omdat ik er ook weleens ritjes van 500 km mee zal maken voor werk naar Duitsland, en dan is comfort een vereiste......Zal er zo'n 15000 km mee rijden op jaarbasis....

Dan zou ik liever een echte auto kopen in plaats van zo'n lawaaibak als een Porsche. Heb al een heleboel lange tochten gemaakt in mijn P. en geniet daar elke keer weer van.

23 apr 2012 18:53
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Ik heb mijn 964C4 6 jaar gehad en bijna altijd lange ritten gemaakt (Duitsland :drive: )
Heb hier altijd van genoten, zeker niet oncomfortabel.

23 apr 2012 19:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende