Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:56

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Alarm klasse 3 met certificaat. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Alarm klasse 3 met certificaat.
Er is al heel wat geschreven over alarm systemen en verzekerings eisen op het forum, stiekum :) toch nog een extra.

Nine-eleven schrijft in 2010:
Begin dit jaar bij PCR een uitbreiding van mijn bestaande fabrieksalarm laten doen.
Met die restrictie dat ik:
1) persé het originele alarm wilde behouden en geen 2e alarmcircuit erbij geplaatst wilde hebben en
2) dit alarm SCM3 moest zijn met certificaat, dus geen gelijkwaardigheidsverklaring o.i.d. en
3) één afstandbediening.

Dit zit er nu prima voor elkaar in.
De monteur vertelde bij het ophalen van mijn 993 heel enthousiast hoe hij het alarm had gemonteerd met gebruikmaking van bestaande doorvoeren (dus geen extra gaatjes had hoeven te boren). Kortom keurig.
Het alarm (merk DEFA) komt uit de VAG schappen en schijnt modulair met het Porsche alarm op te bouwen te zijn.

Vandaag gebelt met Porsche Twente en daar verteld dat ik dezelfde restricties heb. Helaas is mij daar verteld dat dit gewoon niet mogelijk is.
De crux zit hem in het uitbreiden van het huidige alarmsysteem, met een hellingshoek en noodstroomsirence tegenover een SCM goedkeuring.

Of het is een nieuw systeem dat heeft een SCM goedkeuring of het heeft aan de SCM klasse 3 vereisten voldaan, maar zal geen SCM certificaat kunnen krijgen.

Wat vinden jullie van bovenstaande?

24 apr 2012 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Alarm klasse 3 met certificaat.
Voor zover ik weet is dat uitbreiding wel mogelijk is maar dan zonder certificaat.

24 apr 2012 14:19
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Klopt.

Een verzekeraar heeft in het verleden, toen ik mijn 993 kocht bij Porsche Centrum Leusden, na uitbreiding met onder andere de bewuste hellingshoeksensor genoegen genomen met het door PCL afgegeven certificaat "gelijkwaardig aan scm klasse 3" .
Dit was voor mij destijds de oplossing, weet niet of je er nu nog mee weg komt.

25 apr 2012 0:20
Profiel
3.2S
010
Ik heb hem ook laten uitbreiden van 1 naar 3 met SCM certificaat. Nu laat ik die 1 x per jaar 2 jaar keuren en dan krijg ik meteen een nieuw certificaat mee door een onafhankelijk keuringsinstituut. Waarom zou dat niet bij de 993 van toepassing zijn? Bij de keuring wordt niet gekeken naar wat voor een apparatuur erin zit, maar of het wel of niet functioneert.

25 apr 2012 0:28
Profiel WWW
964 c2
Den Haag
Ligt misschien aan welke klasse 1 er origineel in zit . Misschien kan het bij een boxster wel.
Voor mijn 964 gold hetzelfde als hierboven aangegeven. Dus heb ik toch maar gekozen voor een compleet nieuw klasse 3 systeem.

25 apr 2012 7:38
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
SCM/TNO is een Nederlandse goedkeuring van bepaalde alarmsystemen. - onderverdeeld in klassen.

Om in aanmerking te komen voor een zogeheten. SCM/TNO certificaat dient de 'moederkast' van het systeem voorzien te zijn van een SCM/TNO sticker met bijbehorend nummer.
Daarnaast moet het natuurlijk ook nog aan de gestelde eisen voldoen.

Om je huidige alarm "conform" te krijgen is bijna altijd mogelijk - om je huidige alarm SCM/TNO goedgekeurd te krijgen niet.

Mocht je er nog meer over willen weten - probeer dan nog eens de zoekfunctie van dit forum te gebruiken ;)

25 apr 2012 7:46
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]