Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:29

Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Van AWD naar RWD? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Van AWD naar RWD?
vind het geluid ook niet slecht maar zou het wel wat 'dieper' en voller willen zoals bij de 911. maar ben een beetje angstig dat het straks zo'n Johnny-roffel wordt en dat het gaat irriteren bij lange ritten. vind het dus lastig om zonder iets te hebben gehoord te bestellen. Dus Buco keep us posted!

28 apr 2012 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Leuk om te zien dat er meerdere mensen zijn die dezelfde wens hebben. Ik ben zelf ook ERG te spreken over het standaard geluid van de Boxster(S), alleen stationair en bij lage toeren mag het wel wat bruter klinken. Steeds als je op zo'n meeting komt begint het steevast te kriebelen.

Mijn ervaringen met de vorige auto, de STi, waren op dat gebied zeer positief.
Eigenlijk is dit de minst heftige stap om te doen. Met het verwijderen van 1 of meerdere kat's krijg je nog meer decibels en een betere flow (minder restrictie), dus iets meer vermogen wat je over houdt. Dat is inderdaad naar mijn mening ook een van de beste upgrades die je kan doen. Hij klinkt rauwer en je hebt het idee dat hij veel soepel en sneller door de versnellingen heen trekt, dit wordt nog extra aangezet vanwege het extra geluid dat je erbij krijgt. Maar jah hoe klinkt en gaat dat bij een Boxster....

Omdat ik ook geen al TE heftig geluid wil, doe ik de eerste, mijnsinziens de meest simpele, aanpassing. Als dat bevalt en ik zou verder willen gaan kan dat altijd nog.

Ik heb een filmpje gezien op YOUTUBE, maar die is wel met een 200cells kat, dus deze auto klinkt iets harder dan met alleen de GT-exhaust.

http://www.youtube.com/watch?v=2lwIG4GD ... ata_player

Marc als hij gemonteerd is gaan we wel eens een stukje rijden (in een echte auto :D) zodat je het kan beoordelen.

In feite staat mijn auto nog steeds te koop, maar de markt is gewoon super slecht, of ik vraag te veel :D. Gelukkig MOET ik hem niet verkopen, heb de prijs een paar keer aangepast, maar weggeven kan altijd nog. Daarbij ga ik de auto steeds beter leren kennen en waarderen. 't was gewoon lastig afkicken van die goeie ouwe STI :mrgreen:. Als ik hem dan toch 'moet' rijden Dan wel graag zoals ik zou willen. Vandaar deze aanpassing/investering.

28 apr 2012 19:46
Profiel WWW
Cayman S 2009, 924 1977
deal, ik rij graag eens met je mee dan kan ik het zelf horen! ja verheug me er nu al op om eens in een 'echte' auto mee te mogen rijden :wink:

29 apr 2012 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Zo, eindelijk thuis. Net gegeten en gedoucht en super genoten van een heerlijk dagje touren door Belgie naar Maarkedal waar Carnewal Europe is gevestigd. Gelukkig vandaag een feestdag in NL en een 'brugdag' in Belgie, dus op de wegen relatief rustig. Vanuit Bergen op Zoom een ritje van 130 km enkele reis. Was er ruim op tijd en Gert kwam al meteen enthousiast aanlopen. Ontzettend vriendelijke en gastvrije kerel die honderuit praat over zijn grote passie. Even zijn mooie stulpje, zeg maar gerust stulp, bewonderd. Hij woont er echt heel erg mooi afgelegen in het heuvelachtig gebied, waar je zo'n bedrijf niet bepaald verwacht.

Daarna wees Gert mij de 'guest-room' zodat hij ongestoord aan de auto kon werken. Voorzien van alle gemakken om eventueel klanten te laten overnachten, inclusief TV en wireless internet. Als ik dat geweten had...... Na 2 uurtjes stipt, zoals tevoren was beloofd, kwam het sein dat de auto weer klaar stond. netjes betaald en afscheid genomen en toen het moment suprème. Hoe klinkt de auto nu als ik zodadelijk de sleutel omdraai, want had hem nog niet kunnen horen.

Had me er maar niet al TE veel van voorgesteld, maar man wat...een...surprise :cheers: :cheers: :cheers: Ik merkte dat ik meteen een big-smile kreeg die niet meer weg ging. Daarna aan de terugreis begonnen die veel te kort was. De auto klinkt nu stationair lekker rauw en zwaar, in het middengebied lekker aanwezig en vol open ietsje harder dan standaard. Op de snelweg echt prima te doen, had geen hoofdpijn na de rit (dat was bij de STi soms wel anders). Hij heeft nu werkelijk een schitterend geluid wat best goed hoorbaar is en hier in Bergen op Zoom alle nekkies doet omdraaien als ik een straat in rij :mrgreen:. Ook bij gas terug zo'n heerlijk rauw gorgelend geluid en soms een plof uit de uitlaat. Kon maar moeilijk uit de auto komen, behoorlijk verslavend. Ben dus super tevreden en spijt dat ik het vorig jaar niet heb laten doen. (heb toen de afspraak tot 2x toe moeten afzeggen). Een echte aanrader voor de twijfelaar dus.

30 apr 2012 21:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Ah hier is een goede investering gedaan :thumleft: Ik heb zelf de Porsche sportuitlaat die je ook stil kan zetten, of eigenlijk luid kan zetten maar ik heb na de start een automatische beweging die de uitlaat open zet :mrgreen: Ik betrap me er telkens op dat ik altijd met de uitlaat open rij, eens in de zoveel tijd bedenk ik me dat hij ook stil kan, druk op het knopje, rij enkele honderden meters en denk.....waarom stil?!? Kortom, veel plezier met je brulpijp ;)

Laatst bijgewerkt door Apolo2 op 03 mei 2012 21:35, in totaal 1 keer bewerkt.

30 apr 2012 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Leuk verslag! Vooral goed te lezen dat je zo tevreden bent over de modificatie. :thumleft:
Ben al met al best benieuwd hoe het klinkt; wellicht een keer bij een meeting of zo.

Weet je wat Gert precies heeft gedaan? Ik zou best nieuwsgierig zijn daar in die guest-room terwijl iemand iets geheimzinnigs met m'n auto doet... :?

PS. zo'n PSE die Apolo2 heeft lijkt me trouwens helemaal ideaal, maar als je die dan toch niet gebruikt :roll:

30 apr 2012 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
@Apolo, klopt inderdaad, goede investering. Hij is precies goed, niet TE hard en ook niet TE zacht, da's de kunst, net als een eitje koken :mrgreen:.

@Joust, Ik weet wist wel wat Gert ging doen. Zo spannend is dat allemaal niet. Ik snap hem ook wel, als je er bij blijft staan duurt het anderhalf keer zo lang met de kans op meer fouten of zaken die vergeten worden. Gert werkt meestal met een ruilsysteem. Je kan ook je eigen demper houden, maar dan moet hij de modificatie ter plekke meteen uitvoeren en is hij veel langer bezig en moet de klant dus ook langer wachten. Aangezien het materiaal toch allemaal van RVS is, maakt dat niet zo heel veel uit. Maar als het enigzins kan krijg je een demper met ongeveer dezelfde aantal km's gedraaid. Bij het ruilsysteem schroeft hij jouw einddemper er onder uit haalt het eindstuk er vanaf. Schroeft daarna het eindstuk op de andere gebruikte einddemper en monteert het geheel weer terug. De 'nieuwe' demper die je gemonteerd krijgt daarvan is de katalysator verwijderd en de rest van de demper een groot deel van dempingsmaterialen verwijderd. Gert vertelde dat het zowat een half jaar heeft geduurd voordat hij het geluid had wat hij wenste en mooi vond zonder resonanties of andere hinderlijke bijwerkingen met deze modificatie. Dus volgens mij doet hij nog iets met de demper, ik dacht iets met dempingsschotjes in de demper. Zo'n PSE lijkt me inderdaad ook een mooie optie, maar is volgens mij wel VEEL duurder en als je hem toch nooit in de 'UIT' stand zet, heeft die optie weinig toegevoegde waarde denk ik. Je bent vrij om eens een stukje mee te rijden tijdens een meeting of zo. Ik weet niet of je ver uit de buurt woont?

30 apr 2012 22:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Dank voor je uitgebreide antwoord en aanbod :thumleft:
PSE is inderdaad duur. Echt in de buurt woon ik niet (omgeving Den Haag), maar wellicht komen we elkaar nog een keer tegen.

30 apr 2012 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Nu ik dit zo lees ben ik eigenlijk wel benieuwd. Ik heb vandaag de Boxster even naar PZ Niederrhein gereden voor een beurt en een garantieverlenging. Meteen nieuwe bougies en aandrijfriem in laten zetten. Ik had echt het idee dat ik een totaal andere auto terug kreeg. Veel harder en directer, om over het geluid nog maar te zwijgen. Zorgt echt voor een enorme grijns op mijn gezicht. Nu ik dit ervaren heb ben ik heel benieuwd naar die Carnewal uitlaat. Ik kom graag een keer bij je kijken :D

30 apr 2012 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Misschien een leuke aanleiding voor een 987 mini-meeting :?:

@sandelow: zoveel verschil na een beurt, dus zonder modificaties? Is ook interessant; wat maakt het verschil? (sorry Buco, het blijft wel jouw draadje)

01 mei 2012 6:00
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
987 mini meeting klinkt goed. Zullen we bij Rob Peetoom afspreken? Dit soort grappen zijn toch leuker als je ze zelf maakt ;)

@Joust, Ik heb geen idee wat precies het verschil maakte. Wellicht is het de ontsteking die met de nieuwe bougies beter is, waardoor alles ook wat beter klinkt.

01 mei 2012 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Minimeeting is prima, maar euhhh Rob Peetom?? Wellicht a.s. zondag in Best ook mogelijk, als het best weer is :) ? Mocht iemand gaan dan wellicht even de GSM-nrs doorgeven, anders is het lastig zoeken of constant bij je auto blijven.

Bijna nog vergeten, bij een stoerder geluid hoort dan ook een iets stoerder uiterlijk. Daarom heb ik bij Gert Carnewal ook meteen een ander eindstuk gekocht zodat ik eindelijk van die 2 iele pijpjes af ben. Meteen voor O O gegaan. Je moet er van houden. Nu zit er een eindstuk van de laatste nieuwe Boxster S op. Deze heeft i.p.v. een centrale uitstroompijp nu 2 uitstroompijpen met daardoor een iets betere flow, maar dat is gerommel in de marge volgens mij. Alles bij elkaar wellicht goed voor 5 a 10 pk's extra!?!? Het visuele aspect vond ik eigenlijk belangrijker.

1 foto zegt natuurlijk meer dan 1K woorden...

Afbeelding

02 mei 2012 17:15
Profiel WWW
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Je had die van mij moeten kopen. RS60 eindstukken, en een stuk goedkoper :mrgreen:

viewtopic.php?f=12&t=31383

02 mei 2012 17:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Nááh 2e hands meuk :wink:, daarbij kon ik hem daar meteen passen en kijk hoe het stond en laten monteren.

Jammer dat ik de advertentie niet eerder gezien heb.

02 mei 2012 18:51
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Buco schreef:
Minimeeting is prima, maar euhhh Rob Peetoom??

Ik denk dat als je daar niet heen wil, je vrienden de minimeet ook wel willen houden bij Mari van de Ven... :idea:

02 mei 2012 19:56
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
He Buco, kom je naar Best? ik wil m best eens horen die kar van je. Ruud en ik willen eigenlijk een treintje vanuit Roosendaal. Het blijft het gehele weekend droog, dus geen excuus om niet te gaan :mrgreen:

02 mei 2012 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Misschien ben ik dan wel moe Marc :mrgreen:. Als het even kan wil ik wel gaan, ik laat het nog definitief weten, lijkt me wel leuk. Misschien dat ik dan in Etten Leur nog iemand oppik, daar komen we dan toch voorbij.

Overigens moet ik mezelf even corrigeren over de modificatie van de GT-exhaust. Heb vandaag en gisteren namelijk nog even gemaild met Gert Carnewal en die mailde mij het volgende;

Bij de ombouw naar GT uitlaat wordt behalve een modificatie van de binnenkant ook het tweede paar cats dat werd verwijderd. (Eén in de linkse en één in de rechtste uitlaat). In een 987 uitlaat zit geen dempingsmateriaal.
De GT uitlaat geeft op een 987S een winst van ongeveer 7-10 PK . (mijn verdeler in de V.S zegt altijd 10-15 PK J )
Of er effectief iets gewonnen wordt in PK door het eindstuk te veranderen in het dubbel eindstuk heb ik nog niet getest. Zeker is, dat het geen verlies zal zijn.

Laatst bijgewerkt door Buco op 02 mei 2012 20:39, in totaal 1 keer bewerkt.

02 mei 2012 20:36
Profiel WWW
Cayman S 2009, 924 1977
ik zie je zondag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

02 mei 2012 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Yep, goed idee, zal een topicje starten op de juist plek. Uurtje of 9 verzamelen bij McDonalds?

02 mei 2012 20:43
Profiel WWW
Cayman S 2009, 924 1977
Best! :mrgreen:

02 mei 2012 20:46
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Buco schreef:
Nááh 2e hands meuk :wink:, daarbij kon ik hem daar meteen passen en kijk hoe het stond en laten monteren.

Jammer dat ik de advertentie niet eerder gezien heb.

Echt niet, nooit gemonteerd. :wink: En dat ding zet je er zo op.
Had je veel gescheeld.
Geeft niet hoor.

02 mei 2012 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
sandelow schreef:
987 mini meeting klinkt goed. Zullen we bij Rob Peetoom afspreken? Dit soort grappen zijn toch leuker als je ze zelf maakt ;)
horn schreef:
Ik denk dat als je daar niet heen wil, je vrienden de minimeet ook wel willen houden bij Mari van de Ven... :idea:
Wat zijn jullie geweldig op de hoogte :roll: ik moest even doorklikken/Googelen
Ik geef dan toch maar de voorkeur aan Best (75% kans dat ik daar ben; weer én werk moeten even meezitten).

@Buco: stoere eindstukken; heb zelf de XLA tailpipe (gelukkig ook niet zo iel)

02 mei 2012 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Joust schreef:
PS. zo'n PSE die Apolo2 heeft lijkt me trouwens helemaal ideaal, maar als je die dan toch niet gebruikt :roll:

Is een kwestie van smaak, ik ken een tweetal mensen die eerst voor een aftermarket systeem kozen en toen toch alsnog voor PSE zijn gegaan (o.m de grijze Spyder die je in Oosterhout hebt gezien). De een was het systeem toch net te luid (wilde niet overal en altijd opvallen) en de ander had last van dreun/resonantie bij kruissnelheden. PSE is iets stiller dan open aftermarket systemen en actief, dwz als het systeem uit staat en je trekt fors door gaan de kleppen toch open....voor wat het waard is. Voor de rest is het eigenlijk wel appels met peren vergelijken zowel een PSE op de DFI en non-DFI motoren alsook de aftermarket systemen voor beiden. Het motorgeleuid zelf is al heel anders geworden en ook de uitlaattrajecten.

Ben wel benieuwd naar het resultaat van Buco! In Best ook maar eens gaan speuren en vooral luisteren :wink:

03 mei 2012 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Geef je telefoonnummer door dan kunnen we bellen/smssen zodat we elkaar ook daadwerkelijk tegenkomen. Op zo'n evenement blijf je niet de hele dag bij je eigen auto staan!

04 mei 2012 0:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Gisteren een Mequiar poetsdagje gedaan, hij kan er weer een paar dagen tegen...

Afbeelding

20 jun 2012 19:05
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende