Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:45

Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
wie gaat de nieuwe boxster kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: wie gaat de nieuwe boxster kopen?
12 mei bij de dealer....
ik ben benieuwd...

06 apr 2012 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
ex: Boxster 986 2.5
Dongen
Ik ben blij met mijn 986 voorlopig maar vind dit ding wel schitterend... Echt een pure sportwagen met uitstraling... en wellicht gaan de 987's nu snel in prijs achteruit... ach ja, de een zijn dood is de ander zijn....

10 apr 2012 14:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Lees het hier nog niet, maar ik vind de (overigens prachtige!) nieuwe Boxster zulke gelijke trekken hebben van de 918!
Erg slim gedaan weer...:

Afbeelding

Afbeelding

10 apr 2012 23:38
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
heb er toen ik mijn huidige baby kocht even over nagedacht. Auto kost hier kaal 59k en dan heb je wel een keer een splinternieuwe Porsche (met die mooie 15km op de teller als je hem krijgt). Uiteindelijk toch bij de 911 gebleven. Ik vind t een schitterende auto maar kon t niet over mijn hart verkrijgen om geen 911 te kopen. En dan zit ik nog maar 2jr in t wereldje....

12 apr 2012 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
vind m erg mooi maar ga m niet kopen. Ga wel 3 mei naar Antwerpen voor de presentatie, wil m graag in real life zien!

12 apr 2012 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Zojuist op uitnodiging de nieuwe boxster gaan bekijken.....wauw. Ik was al enthousiast van de foto's maar irl ziet de boxster er echt nog veel beter uit. Het ietwat smalle van de huidige heeft de nieuwe veel minder van voren gezien, het is dan een veel dikkere auto. Ook prachtige lijnen veel spannender dan de huidige. Wel moet de auto een lichte kleur hebben om die lijnen te zien, de witte die ik heb bekeken was prachtig, de twee zwarte die er stonden ook erg mooi maar konden niet tippen aan de witte.. De nieuwe 20 inch wielen staan de auto ook erg goed.

Erg geslaagde auto, als de Cayman de zelfde evolutie doormaakt zou ik niet meteen weten waarom je de nieuwe 911 nodig hebt buiten de extra status die die auto heeft...als je dat belangrijk vindt. In termen van mooi en rijgedrag zijn ze beiden gelijk goed.

13 apr 2012 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
waar kan je de nieuwe boxster dan al bekijken?
hij staat toch pas vanaf 12 mei bij de dealer?

gr,
woody

14 apr 2012 2:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
In NL wellicht maar niet bij onze grote buur. Overigens opvallend dat er al een nieuwe boxster in NL is gespot, als een Duitse auto wordt gespot in NL of België staat daar blijkbaar 25k boete op voor de Duitse dealer :?

14 apr 2012 8:17
Profiel
PorscheForum Rakker
vandaag over 3 week staat hij in de showroom...... :roll:
(12 mei)

21 apr 2012 18:59
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Gaan de Nederlandse dealers er nog een feestje van maken, gelijk aan de intro van de nieuwe 911?

21 apr 2012 23:35
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Gisteren in de mail: uitnodiging van PCG voor introductie 13 mei, met brunch aan de langste tafel van Gelderland... :ba:

27 apr 2012 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
Ik ga hem zeker kopen :mrgreen: ......... maar wanneer , dat is de grote vraag :scratch: !!!

"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln, ein Auto braucht Liebe" ( Walter Röhrl )

02 mei 2012 11:05
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
lopen de Belgen ook eens een keer voor; morgen ga ik naar Antwerpen voor de presentatie van de nieuwe Boxster :ba: Ze hebben er gelijk een Summerparty van gemaakt dus ook daarin lopen ze voor..... op het k**weer want dat lijkt nog lang niet op zomer :bang:

02 mei 2012 20:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
ja maar, wat moet jij nou met zo'n open gebakkie mbembe.... :mrgreen:

02 mei 2012 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
@Caelin: hij gaat al eens proeven hoe de nieuwe Cayman gaat worden. En ik vermoed dat hij dan enthousiast wordt bij het zien van de Boxster :wink:

03 mei 2012 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 "GT3", ex 986S
Porcay schreef:
Gisteren in de mail: uitnodiging van PCG voor introductie 13 mei, met brunch aan de langste tafel van Gelderland... :ba:

+1 :-)

03 mei 2012 20:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 turbo 2007. boxster spyder 2012
Leidschendam/Leusden
Ik heb afgelopen zondag de nieuwe Boxster in verschillende uitvoeringen kunnen bekijken in Stuttgart. Om eerlijk te zijn moet ik wel een beetje wennen aan de achterkant. Dat had ik bij het zien van de eerste plaatjes niet verwacht. In het echt viel hij mij wat tegen. De meeste forummers zullen het waarschijnlijk niet met me eens zijn.

03 mei 2012 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
idd, maar zoveel smaken zoveel verschillen. Ik zou de Spyder er niet op inruilen maar een opvolger daarvan in 981 vorm, dan.... :salut: 987

Kaldenbach, in welke kleur heb je de 981 gezien? Een donkere kleur (zwart/bruin) doet de auto tekort, wit daarentegen met de "Spyder" wielen in 20" en een contrasterend interieur :thumleft: Ik was althans positief verrast bij de eerste real life ontmoeting.

03 mei 2012 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
997 turbo 2007. boxster spyder 2012
Leidschendam/Leusden
Apolo2, ik heb de nieuwe Boxster in het wit, zwart en het grijs gezien. De grijze met rode kap vond ik er nog wel aardig uitzien en inderdaad ik zou mijn Spyder ook niet vervangen door een nieuwe Boxster. Ik vind de Spyder een unieke auto, qua vormgeving en qua rijgedrag.

04 mei 2012 14:53
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
gisteren naar de presentatie geweest van de nieuwe Boxster in Antwerpen.

Ik vind het een hele mooie auto en een geweldige evolutie van de oude. Hij is stoerder, heeft een duidelijker eigen gezicht en straalt veel meer mannelijkheid uit dan de vorige. Het label 'vrouwenauto' is er wat mij betreft helemaal af.

Hij is groter en oogt groter dan de vorige. Ziet er robuust uit, staat hoger op zn wielen (logisch, 20inch) en ook de carrosserie loopt minder af aan de achterkant. De achterlichten zijn in het echt heel mooi en dat had ik niet verwacht. De vorm van het dashboard is erg mooi en wat mij betreft mooier dan dit van de 991. Ook de inmiddels bekende middenconsole staat m goed.

In de parkeergarage stond ik naast een 986 en als je dan een uur uitgebreid naar de 981 hebt gekeken dan zie je pas echt wat een verschil het is. De 986 is een dinky toy in grootte ivm de 981.

Persoonlijk vind ik de 991 te groot worden voor een 911, daardoor is het niet echt meer een sportauto. De nieuwe Boxster heeft de perfecte maten die bij een sportwagen horen. De langere wielbasis, de extra ruimte vanbinnen, de grotere luchtinlaten, de nieuw vormgegeven achterlichten, het interieur, het klopt allemaal. Ik vind het een zeer knappe prestatie ondanks dat ik zelf nooit een Boxster zou kopen. Als deze auto de historie van de 911 zou hebben en ook dat vermogen zou hebben dan was iedereen dolenthousiast geweest en was er de perfecte sportauto geboren.

04 mei 2012 16:38
Profiel
Moderator
PF #57
inderdaad. en geen 911 meer verkocht... :idea:

Een Boxster of Cayman met 400 pk - dat zou nog eens kannibalisme in de groep veroorzaken! :lol:

04 mei 2012 16:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
horn schreef:
Een Boxster of Cayman met 400 pk - dat zou nog eens kannibalisme in de groep veroorzaken! :lol:

Daar waakt Porsche wel voor, er komt zoals het er uitziet (eindelijk!) wel een snellere variant van de Cayman (de R even weggelaten) die mbt vermogen het 911 terrein binnen stapt maar als die dan de 4-pitter boxer turbo bezit die aangekondigd is, is er imho geen enkel gevaar voor kannibalisme in 911 gebied.

@mbembe: wat ze zowel bij de 991 alsook 981 goed gedaan hebben is dat de auto's vooral groter ogen maar feitelijk gemeten is de groei maar beperkt, volgens mij is de lengte van de boxster maar 2,8cm toegenomen (langere wielbasis wordt gecompenseerd door kortere overhang) en is de breedte gelijk gebleven. Face to face met de nieuwe zou je dat echt niet zeggen dat kan ik beamen

04 mei 2012 21:14
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
ik heb de maatvoering nog niet bekeken maar is het verschil echt maar zo klein?? maar jij vergelijkt het dan met de 987 (terecht!)
de 20inch velgen maken m ook veel groter natuurlijk en hij is ook wat breder. Dat hebben ze dan echt heel knap gedaan want hij oogt nu ineens veel meer een echte sportscar ipv een 'cabriotje met het label Porsche'

04 mei 2012 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 "GT3", ex 986S
Vandaag de nieuwe Boxster in Essen (PZE) bekeken. Achterkant is even wennen, interieur is er wel op vooruit gegaan. Basisprijs van de S bijj onze Oosterburen: 59K.

04 mei 2012 23:12
Profiel WWW Facebook 
Cayman S 2009, 924 1977
In Belgie kost de Boxster S in de basisuitvoering 61.347
In NL kost ie 77.500

05 mei 2012 9:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende