Re: Wie kan me wat meer vertellen? ( 993 content )
Weet bijna zeker dat dit mijn eerste 993 is. Optisch is hij het zelfde als toen ik hem kocht 5.5 jaar geleden bij ABC auto's in Leeuwarden.
Door verandering van werk een gezinsauto aangeschaft en de Porsche daar op ingeruild. Dit al naar een half jaar.
Het porsche forum en de term akk was mij toen nog niet bekend
, kocht hem dan ook na een proefrit zonder keuring.
Heb hem wel direct bij Renntech gebracht voor onderhoud, en dat werd dan ook gelijk groot/achterstallig onderhoud.
Zaken die ik me nog kan herinneren:
*enkele remmen zaten vast, deze zijn weer gangbaar gemaakt.
*bougie kabels vervangen
*klasse 3 alarm laten plaatsen
*diverse vloeistoffen vervangen
*gasveren koffer en motorklep vervangen
*airo compressor omgeruild voor een gereviseerde
*laten taxeren
Onderhoud van naar in meen 5000 euro, bovenstaand is het geen ik nog kan herinneren
Bij Blankemijer in Bleskensgraaf nog een olie lekje op laten lossen en een compleet nieuw contact slot laten monteren. Kon de sleutel er uit halen als de motor liep. Denk dat ik hem ook zonder sleutel had kunnen starten door er bv een schroevendraaier in te zetten dit echter nooit gebrobeerd.
Heb bij het zoeken naar een lekkage (water langs rubber bij de achterruit) de hoedenplank verwijderd en zag daar glas liggen. Vermoed zelf poging tot diefstal: achterruit er uit getikt en contactslot geforceerd, heb dit echter niet kunnen achterhalen.
Bij het opsporen van die lekkage roest gevonden bij de achtterruit, dit was niet veel dit zelf hertseld. De ruit met ruitenkit dicht gekregen en lekkage opgelost.
Vloer onder isolatie bij de bestuurders kant had wat roest
*Km stand was dacht ik ongeveer 154000 bij verkoop.
*Boekjes en facturen van vorige eigenaren zaten er niet bij!
*Al mijn facturen en dergelijke met de verkoop mee gegeven
*Achtervelgen hadden wat stoeprand schaden, was hier al voor bij een hertseller geweest maar nog niet laten repareren. Was volgens de hersteller goed te repareren.
*boordcomputer was bij verkoop kapot, deze lichte soms op maar deed het meer niet dan wel
*airco deed het bij verkoop weer niet, vermoedelijk ergens een lek. Dit is naar ik meen door koper hersteld. Heb hier 50% aan mee betaald.
Auto reed overigens goed en waren verder geen mankementen, geschiedens heeft hij verder niet.
misschien schiet mij nog iets te binnen maar voorlopig is dit het wel