Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:53

Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
wie gaat de nieuwe boxster kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht Re: wie gaat de nieuwe boxster kopen?
Vandaag de nieuwe Boxster even gezien in Leusden. Helemaal top, echt 100% er op vooruit gegaan. Stoer en de S die er stond klonk geweldig. Ook zonder sportuitlaat.

Ben nu zeer benieuwd naar de nieuwe Cayman. Zou weleens een prima daily driver zijn :D maar ja wat doe je dan met de 964????

05 mei 2012 21:44
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
een perfecte DD is ie nu al, dus gewoon vandaag al een erbij aanschaffen zou ik zeggen! :wink:

05 mei 2012 22:00
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik ben uitgenodigd voor de officiële intro op 12 mei bij PCA. Ben erg benieuwd, ik heb de nieuwe al samengesteld met de configurator :mrgreen:

05 mei 2012 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
mbembe schreef:
maar jij vergelijkt het dan met de 987, en hij is ook wat breder. Porsche'

Ja vergeleken met de 987 natuurlijk. Maar hij is volgend Porsche echt niet breder, wat wel breeder is is de voorkant aangezien die gewoon de zelfde basis heeft als de nieuwe 991. Maar omdat elke 911 Cayman of Boxster achteren breder is dan voor heeft dit blijkbaar geen effect op de totale breedte. De lijnen doen hem breed lijken en zeker de lijnen naar onderen toe, daar liep de oude meer naar binnen dan de nieuwe. Dit aangevuld met de 20" wielen zorgt voor het effect.

De 911 lijkt ook zoveel groter dan hij werkelijk is door de lijnvoering, heb hem inmiddels nu al een paar keer in het verkeer gezien en dan pas zie je dat ook de 911 toch nog steeds een relatief compacte auto is. En zo hoort dat!

06 mei 2012 7:55
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C4 cabrio (1994)
Het Gooi
Was gisteren bij PCL en zag op het parkeerterrein (achter) 2 nieuwe Boxsters, grotendeels nog in folie. Wat een krachtige verschijning! Zelfs ingepakt. De mat zwart plastic luchtinlaat aan de zijkant vond ik iets minder. Van binnen prachtig, functioneel. Eindelijk geen cursieve cijfertjes meer in de klokken. Heb even die belachelijk grote wielen en die suffe automaat weggedacht, en toen stond er een Porsche waar ik de 993 en de 3.2 voor zou kunnen inruilen. Als ie tenminste rijdt als een Porsche, dus ik ben erg benieuwd naar de besturing en de rijbeleving.

Qua kleur vallen bruin en wit als eerste af. Als ie straks een paar jaar oud is, staat dat niet meer. Agaatgrijs en donkerblauw zijn erg saai, zeker als het bewolkt weer is. I.t.t. Apolo2 vind ik donkere kleuren de verschijning juist ten goede komen. De vorm van de auto is al zo duidelijk, dat de contrastlijnen niet echt meer nodig zijn. Bij donkere kleuren wint de totaalvorm het van de detaillijnen, dus basalt zwart maakt bij mij het meeste kans.

Verder word het een standaard 2.7 met handbak en sportuitlaat, en .... ik word de enige Nederlander die ze gewoon laat zitten ..... de standaard 18 inch wielen. Ik wil banden zien, i.p.v. ijzerdraad met een reepje rubber.

Binnen bij PCL viel me op dat de 991 erg groot oogt. In mijn ogen komt dat met name door de ronde neus (van bovenaf gezien) en de kromme rug. Zag er later een op de weg in het verkeer, dan oogt ie inderdaad kleiner, meer als een oudere 911. Je hebt echter wel lomp grote wielen nodig om dat effect te krijgen. De Boxster en Cayman ogen compacter (zelfs met 18 inch) en worden wat mij betreft de visuele opvolgers van 'ons' oermodel.

Met Maria even mijn ideeën doorgenomen 's avonds (we gaan toch geen gekke dingen doen he?). Haar kleur staat uiteraard niet in de carconfigurator, namelijk het donkergroen metallic van de 930 turbo uit het museum in Stuttgart, met de bijbehorende ruiten stoffen (Burburry-achtige) bekleding. Erg mooi weliswaar, maar gezien de prijzen voor Sonderfarben zullen we dan eerst een kind moeten verkopen :mrgreen:

06 mei 2012 9:30
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Jozef schreef:
Verder wordt het een standaard 2.7 met handbak en sportuitlaat, en ....

+ 1 en ik heb de sportstoelen geopteerd. En ondanks de misschien saaie kleur, toch donkerblauw.

06 mei 2012 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
We reden gisteren bij London achter een spiksplinternieuwe nieuwe boxster, een witte, mooi ding. Reed niet door, waarschijnlijk eerste mijltjes van de eigenaar.
Daarna tunnelritje gedaan naar continent 8)
Afbeelding

07 mei 2012 0:38
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
kaldenbach schreef:
Ik heb afgelopen zondag de nieuwe Boxster in verschillende uitvoeringen kunnen bekijken in Stuttgart. Om eerlijk te zijn moet ik wel een beetje wennen aan de achterkant. Dat had ik bij het zien van de eerste plaatjes niet verwacht. In het echt viel hij mij wat tegen. De meeste forummers zullen het waarschijnlijk niet met me eens zijn.

De meeste inderdaad niet als ik het hier zo lees. Achterkant valt mij ook tegen maar mss verandert dat nog bij mij als ik hem in het eggie zie :D Verder vind ik het jammer dat op alle nieuwe modellen (991, Panamera, Boxster etc...) met grote letters achterop PORSCHE staat + nog een keer het type... Teveel onrust!

07 mei 2012 9:12
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
de nieuwe klanten zijn wat pronkziek.

07 mei 2012 10:49
Profiel
PF #911
België
Gisteren de Boxster gaan bekijken en... mijn euforie is toch wat gemilderd. Nog steeds een mooie wagen maar in tegenstelling tot wat ik had verwacht vind ik de 991 nog steeds king of the hill. Waar de 991 met zijn 'Aston'-achterkant duidelijk scoort, is dat bij de Boxster iets minder het geval. Zeker de bolle neus, heeft de 991 ook wat last van, is in mijn ogen wat minder. Wel een kwalitatief geheel en net wat mooier dan de 987. Maar misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog na de erg goede en mooie persfoto's...
Ex: Elise S1 111S

07 mei 2012 11:44
Profiel WWW
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Nee ik wil niet vloeken maar ik vind die nieuwe Boxster erg veel op de MR2 lijken :shock:

Afbeelding

Afbeelding

07 mei 2012 11:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Utrecht
Ja inderdaad, allebei geel :ass: :wink:

07 mei 2012 12:35
Profiel
nu Alpine en Lotus
Je bedoelt die 2 bilwangen van je smiley? :wink: :tongue:

07 mei 2012 12:46
Profiel WWW Facebook 
Cayman S 2009, 924 1977
ach Remmel, wat maakt jou nou uit hoe ie eruit ziet, als ie maar geel is toch? :mrgreen:

07 mei 2012 19:57
Profiel
nu Alpine en Lotus
Aha je had dus al in de gaten dat die MR2 de mijne is? :D
Scheelt behoorlijk in de kosten...
Maar dat maakt die 928 weer helemaal goed :mrgreen:

07 mei 2012 21:20
Profiel WWW Facebook 
M140i
Remmel schreef:
Nee ik wil niet vloeken maar ik vind die nieuwe Boxster erg veel op de MR2 lijken :shock:

Afbeelding

Als ik een MR2 had, zou ik dat ook zeggen :cheesy:

07 mei 2012 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
PieterZ schreef:
kaldenbach schreef:
Ik heb afgelopen zondag de nieuwe Boxster in verschillende uitvoeringen kunnen bekijken in Stuttgart. Om eerlijk te zijn moet ik wel een beetje wennen aan de achterkant. Dat had ik bij het zien van de eerste plaatjes niet verwacht. In het echt viel hij mij wat tegen. De meeste forummers zullen het waarschijnlijk niet met me eens zijn.

De meeste inderdaad niet als ik het hier zo lees. Achterkant valt mij ook tegen maar mss verandert dat nog bij mij als ik hem in het eggie zie :D Verder vind ik het jammer dat op alle nieuwe modellen (991, Panamera, Boxster etc...) met grote letters achterop PORSCHE staat + nog een keer het type... Teveel onrust!

In de configurator op de Porsche site kan je kiezen om het zonder "Porsche" op de klep te laten leveren .. is natuurlijk een optie ...

"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln, ein Auto braucht Liebe" ( Walter Röhrl )

07 mei 2012 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
anders gewoon ff de haardroger erop en ze zijn er zo vanaf

07 mei 2012 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
Ja, idd is waarschijnlijk nog goedkoper ook :lol:

"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln, ein Auto braucht Liebe" ( Walter Röhrl )

07 mei 2012 21:54
Profiel
Amsterdam
snikhaas schreef:

In de configurator op de Porsche site kan je kiezen om het zonder "Porsche" op de klep te laten leveren .. is natuurlijk een optie ...

Maar wel een optie zonder meerprijs!

07 mei 2012 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C4 cabrio (1994)
Het Gooi
Ik vind het wel stoer dat PORSCHE op de achterkant. Zag laatst een lakzwarte 2.2 uit 1971, die had het ook. Maar zonder uitleg eronder.

08 mei 2012 18:45
Profiel
PorscheForum Rookie
ex 914 ex 911 2.7S ex 911 3.2 ex Boxster 2.5 ex 986 Boxster S 987S 3.4
Kieldrecht
Inderdaad een mooi hebbeding.
Met wat opties zit je al gauw aan 88kEuro voor een S, gezien in PC Antwerpen

09 mei 2012 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrecht
snikhaas schreef:

Das dan mooi!
Hebben ze dit aangepast dan? Eerst kon je er volgens mij alleen voor kiezen om de type aanduiding weg te laten en niet "PORSCHE".

09 mei 2012 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
Klopt, betreft idd type aanduiding die weg kan als optie.. my bad :oops:

09 mei 2012 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Haha Jean-Pierre, dat dacht ik ook, mr2 lol. Heb em dinsdag al mogen bewonderen in pscm. Tis een mooie car, meer zeg ik niet. :popcorn:

10 mei 2012 0:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende