Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:03

Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Garantie op aankoop Porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Bericht Re: Garantie op aankoop Porsche?
Daarom: altijd voorover bukken en tussen je benen door kijken!

08 mei 2012 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
very old town
hoezo ? ja voelt toch ook wel als je genaaid word :lol:

08 mei 2012 19:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ik begrijp alleen de witte rook niet. Das water\condens. Bij een waterkoker een kapotte koppakking. Olie rook is blauw.

08 mei 2012 19:56
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Nou, vind het best sneu. Denk je eindelijk je droomwagen gekocht te hebben overkomt je dit. Toen ik mijn eerste Porsche kocht wist ik ook niks van AKK en forumadviezen. Kon het hele forum geneens. Heb denk ik gewoon mazzel gehad, tenminste met de techniek. Leerde hier ook pas dat het een BdB was.

Vriend van me heeft onlangs iets soortgelijks gehad met een Volvo XC70. Meeneemprijs. Thuis aangekomen witte rook. Jawel, cilinderkop revisie. Contact opgenomen met de garagist, het verhaal uitgelegd en die stribbelde in eerste instantie tegen. Beetje gedreigt met negatieve recenties in social media etc en uiteindelijk het op een akkoord gegooid dat de garagist de onderdelen betaald en hij zelf zou zorgen voor de uren. Gelukkig is het nogal een handige Harry dus het heeft hem alleen zijn eigen uren gekost.

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat je kunt gaan genieten van je wagen.

Overigens, witte rook is volgens mij bij watergekoelde P een teken van koelwater. Bij een luchtgekoelde vocht in de benzine en/of in de olie. Heb het bij mijn oudje eens gehad dat er veel condens door de olie zat na de winterstalling. Een paar flinke ritten later geen probleem meer. Kijk eens of je olie wat wit uitgeslagen is. Dat is gewoon condens water.

08 mei 2012 20:08
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Lijkt op dit:

Afbeelding

Kon het eenvoudig zien door de slang van het luchtfilterhuis los te maken.

08 mei 2012 20:12
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Garagist mag zich voor de rechter verantwoorden v.w.b het consumentenrecht: je mag als koper verwachten dat de auto goed is, als in diezelfde week duidelijke (technische)schade aan de auto is, had de garagehouder dit moeten weten (het is immers zijn vak), en dit moeten melden aan koper. In dit geval is verkoper in gebreke gebleven. (wie het hier niet mee eens is, mag mij hierin snel corrigeren!). Als Horn al 'aangepakt' Kan worden door een particuliere Duitser, dan is hier zeker eer te behalen. In Nederland wordt in dit soort gevallen de consument min of meer in het gelijk gesteld. En dat is dan ook gelijk de reden dat veel garagisten niet met dit soort avonturen geconfronteerd willen worden. Je kan het een beetje zien als het aannemen van personeel op een vast contract basis :mrgreen:

Maar elke auto op leeftijd heeft wel wat gebreken, en misschien valt het met deze auto allemaal best mee, en heb je juist een zeer goed exemplaar in handen gekregen.

08 mei 2012 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Eens Steef,
Maar ik vermoed dat het juridisch niet slim is, om dan zonder toestemming (aanname!) van de verkopende garage, de auto bij een ándere garage te stallen voor de reparatie. Je moet de verkoper in de gelegenheid stellen het gebrek te verhelpen. Het is - denk ik - wel iets anders als de de5ign de wagen alleen ter diagnose aan de nieuwe garage heeft aangeboden, soort na-aanschaf-keuring.

Rogier (die ook zonder AKK een 968 gekocht heeft bij een niet-P-garage, maar mét een behoorlijk budget onvoorzien - dat nu inderdaad fijn door Paul Geeris opgesoupeerd gaat worden, part of the deal zeg maar)

08 mei 2012 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
carrera 911 C2/964 Volvo P1800S
Ik denk dat je toch nog aanspraak kunt maken op GARANTIE !
Er bestaat een nieuwe wet in Belgie, dat zelfs wanneer de garagehouder/verkoper
geen garantievoorwaarden heeft neergepent, je toch alsnog aanspraak kunt maken
op GARANTIE (verborgen gebreken) .
Als koper (particulier) handel jij ter goede trouw.
Je moet die verkoper garagist dan wel jou aanklacht schriftelijk en dit per AANGETEND
schrijven aanklagen.

Hopelijk ben je hiermee een beetje wijzer geworden, en helpt dit jou een stap verder
in de goeie richting.

nog veel succes.

08 mei 2012 20:53
Profiel
Moderator
PF #57
keertje met je rechtsbijstandverzekering bellen? :idea:

08 mei 2012 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
1972 VW Beetle ---- 1967 Chevrolet Bel Air ---- 1980 Porsche 911 SC
frederico schreef:
Ik denk dat je toch nog aanspraak kunt maken op GARANTIE !
Er bestaat een nieuwe wet in Belgie, dat zelfs wanneer de garagehouder/verkoper
geen garantievoorwaarden heeft neergepent, je toch alsnog aanspraak kunt maken
op GARANTIE (verborgen gebreken) .
Als koper (particulier) handel jij ter goede trouw.
Je moet die verkoper garagist dan wel jou aanklacht schriftelijk en dit per AANGETEND
schrijven aanklagen.

Hopelijk ben je hiermee een beetje wijzer geworden, en helpt dit jou een stap verder
in de goeie richting.

nog veel succes.

inderdaad, op belgische sites vind je hierover veel terug. Ik zal de garagist morgen wel een aangenaam telefoontje doen.

08 mei 2012 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman S
Laakdal
Probleem is inderdaad dat je niet teruggegaan bent naar de garage waar je hem gekocht hebt. Je moet wel de verkoper de kans geven zelf de gebreken te herstellen. Laat je iemand anders er aan werken/knoeien zonder toestemming van de verkoper, dan draag je daar mijns inziens ook de gevolgen van en is het voor eigen rekening... .

08 mei 2012 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
very old town
Hij kan toch gewoon zeggen hoe het is, vanwege afstand even naar garage in de buurt gegaan om als het een kleinigheid betrof het daar te laten fixen, daar bleek echter dat het om een groter probleem ging. Bovendien hoeft hij toch niet te zeggen dat er al echt aan gesleuteld is, alleen vastgesteld.

08 mei 2012 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Indien je dit via de juridische wegen zal gaan bewandelen, dan zal er waarschijnlijk een onafhankelijke monteur/garage worden aangesteld om het gebrek te bekijken.
Ook de oorzaak van het gebrek zal worden onderzocht voor zover mogelijk. Moest het gebrek zijn ontstaan door 'het wakker schudden' van de wagen, dan is de verkoper hier niet aansprakelijk voor.
Dat jij de wagen binnen hebt gebracht bij een garage in de buurt zal niet heel veel uitmaken (of het blok moet al uit elkaar liggen).

Verkoper heeft meldplicht, koper heeft onderzoeksplicht. Jij hebt geen uitgebreide proefrit kunnen/mogen maken, dus onvoldoende gelegenheid gehad de auto te testen. Ook heeft de consument het recht op een product wat doet waar het voor gemaakt is. Dat is bij jou niet het geval. Ik denk dat je nog best eens kans van slagen hebt. Zou je huidige garagist een verslag laten schrijven van hetgeen is aangetroffen. Daarna kun je de verkoper hiermee wijzen op zijn rechten en plichten.

Heel veel succes! Blijf positief, een motorrevisie geeft je weer enorm veel vertrouwen in de wagen. Laat je droom niet varen, het is een enorm mooie combi die je hebt!

08 mei 2012 22:01
Profiel
michelm1978 schreef:
Moest het gebrek zijn ontstaan door 'het wakker schudden' van de wagen, dan is de verkoper hier niet aansprakelijk voor.
Citaat:
Na enkele kilometers begon ik de handling onder de knie te krijgen, m'n eerste oldtimer was een kever, dus het zat er nog in. M'n vriend die meegeweest was stuurde me een SMS vanuit de andere wagen hoe het voelde, ik denk dat hij het aan m'n smile wel zag dat het goed was.

De weg naar Leuven was lang en leeg, dus trapte ik het gaspedaal van de oude dame eens tot op de bodem, wat een power voor een wagen van meer dan 30 jaar oud
Auto had een jaar stilgestaan. Je gaat toch niet meteen trappen met een auto die je niet kent?

08 mei 2012 22:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Wat een verhaal...

Je verwacht dat dit verhalen zijn uit de tijd voordat informatie op elke hoek van de straat lag, maar tegenwoordig...

08 mei 2012 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
@de5ing

Je hebt nog steeds niet geschreven op het forum of je de verkopende partij al op de hoogte hebt gebracht.

Dus mocht dit nog niet zo zijn, doe dit dan zo snel mogelijk.
Hierboven meld je dat de verkoper een 'aangenaam telefoontje' staat te wachten.

Ik weet dat onderling soms meer overeen te komen is dan in een rechtbank + het gaat trouwens veel sneller.
Zelf zou ik persoonlijk naar hem toe gaan, de confrontatie is groter en 'neen ' zeggen wordt daardoor, voor de verkoper,iets moeilijker.
Begin niet direct over de rechten en de verplichtingen, zoiets doe je in brieven die je best door een raadsman laat opstellen.

Wel kan je het hebben over de verwezenlijking van je droom en dat hij je daar mee heeft geholpen.
Maak een mooie schets van de belevenissen en de verwachtingen en hoe deze plotseling verziekt worden door twijfel.
Twijfel waar je zo snel mogelijk vanaf wilt en waar hij je mee zou kunnen helpen.
Geef hem een kans, dat is zeer belangrijk voor een verdere afhandeling. (denk er aan helpen vind iedereen een leuk woord!)
Mocht je toch op een afwijzing aanlopen, blijf vriendelijk en geef hem een visitekaartje met tel-nummer en vraag hem je te bellen indien hij van gedacht zou veranderen.

Wacht 3 dagen, geen telefoon -->

Stuur dan zoals hierboven gemeld is een in kennis-stelling (aangetekend per post) dat je:
1 Bij hem langs bent geweest
2 Het probleem door de verkopende partij ontkent werd
3 Een offerte van een garage, die het probleem niet ontkent.

Vergeet deze brief niet te ondertekenen en duidelijk te vermelden wie de kopende en de verkopende partij is.( datum, de datum van de verkoop,...)

Schrijf er bij dat hij 2 weken de tijd heeft om hierop te reageren, en anders de wagen wordt hersteld in de garage van de offerte en er verdere stappen ondernomen zullen worden.

Na 2 weken ga je naar een advocaat en laat je deze een brief schrijven, om hem uit zijn tent te lokken. dwz laat ineens een grondige AKK doen en laat eveneens alle gebreken noteren in deze brief. Uit deze brief moet ook blijken dat er nog steeds een mogelijke schikking tussen kopende en verkopende partij mogelijk is.

(Dus laat hem dan nog steeds niet herstellen, even wachten!)

Indien hij nog niet wil toegeven, loop je tegen een zaak aan die enkele jaren kan duren. En waarvan je niet zeker bent of je de zaak zal winnen.

Sommigen blijven van het voertuig af en wachten, de zaak af. Dit zou ik niet doen. Soms krijg je hierdoor meer begrip van de rechter. Jammer genoeg laten Belgische rechters zich soms beïnvloeden door het type auto dat sommige mensen zich kunnen veroorloven. Bijgevolg ligt de uitspraak dan soms, in de lijn van.... en komt dit ten laste van de huidige eigenaar.

Mvg,

08 mei 2012 23:12
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Er is al heel wat heschreven nu, maar wat is nu eigenlijk het probleem behalve witte rook en een "vijs".....

08 mei 2012 23:14
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Eerst even rustig het resultaat van de rechtszaak afwachten.

:popcorn:

08 mei 2012 23:18
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
JB-09-YV !!!!!!!!!!! DAT moet haast het oude kenteken zijn....bevestig dit eens, de5ign?

08 mei 2012 23:24
Profiel
Dat kenteken staat nog steeds op nederlands kenteken Steef.
Citaat:
Datum aanvang tenaamstelling 11-11-2011 (5 mndn/27 dgn)

08 mei 2012 23:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bij het herlezen van de posts denk ik dat je er alleen voor staat, in opdracht van de klant wil ook zeggen dat je hem van de klant hebt gekocht. Deze auto stond gewoon uitgestalt bij een garage.

Verloren zaak, jammer.

08 mei 2012 23:34
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Bully, ik kreeg de melding dat dit kenteken niet meer herkend werd...." Er zijn geen gegevens gevonden voor het ingevulde kenteken JB-09-YV"

08 mei 2012 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 911 carrera 1986 mosgroen
twisk
Denk idd dat je juridisch wel een kans maakt.
En ja een akk is wel aan te raden maar ik heb het zelf ook niet laten doen.
Bij mij was de prijs goed genoeg om de gok te nemen.
Komt al 3jaar zondet problemen door de keuring.
Iig veel succes en hoop dat het allemaal goed afloopt.

09 mei 2012 10:03
Profiel WWW
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
steef schreef:
Bully, ik kreeg de melding dat dit kenteken niet meer herkend werd...." Er zijn geen gegevens gevonden voor het ingevulde kenteken JB-09-YV"

Status kenteken: Geëxporteerd

09 mei 2012 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
1972 VW Beetle ---- 1967 Chevrolet Bel Air ---- 1980 Porsche 911 SC
Blijkbaar komt het chassisnummer overeen met de foto die Steef me gisteren gestuurd heeft.

Het zou gaan om een omgekatte wagen.

Man man, wat een miserie... :cry: :cry: :cry: :cry:

09 mei 2012 12:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende