Zo ondertussen weer wat maanden verder, en de 928 loopt en doet het naar tevredenheid.
Eerst begonnen na de compressietest met de koppen te demonteren, klepveren gebroken van de cilinders die geen goed compressie hadden.
Blok bleek niet goed, alle zuigers waren beschadigd (aan de buitenzijde) en cilinderbus nummer 5 was erg bekrast.
Langzaam aan op zoek gegaan naar een tweedehands blok, uiteindelijk twee maanden geleden een gevonden, en die netjes nagelopen, links en rechts wat pakkingen vervangen en geheel schoongemaakt.
En dan uiteindelijk eind 2012 het blok erin gelepeld, heerlijk krap, het was maar goed dat we met drie man waren, dan konden we het blok aan alle kanten richten. de kappen van de nokkenassen moesten er uiteindelijk af, anders zou het gewoon echt niet passen.
Blok er eenmaal in, alles aansluiten, benzinepomprelais overbruggen en afstellen....
Moment surpreme was natuurlijk nog wel even spannend, maar toen de benzine eenmaal door de leidingen was en in het blok kwam was het direct lopen...
Wat een geweldige auto zeg, die v8 die doet het wel.
Nu nog de laatste hand, zorgen dat hij gekeurd wordt en dan kunnen we er de weg mee op!