Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 20:22

Antwoord op onderwerp  [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Leaserijder zonder bijtelling de sjaak 

Ik heb een auto vd zaak of lease-auto en tel dit jaar
Niet bij 53%  53%  [ 49 ]
Wel bij 47%  47%  [ 44 ]
Totaal aantal stemmen : 93

Leaserijder zonder bijtelling de sjaak 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Franz schreef:
Devils son schreef:
Volgens mij is dit voorstel niet zo zeer afkomstig van links, dus laten we er geen (zinloze) links-rechts discussie van maken...

Het is een voorstel van Jolande Sap, Groen-Links dus.

En die gaat waarschijnlijk meerdere keren per jaar met het vliegtuig op vakantie.......waardoor haar hypocryte electromobiel eigenlijk binnen 5 minuten voor een heel jaar teniet wordt gedaan.....
Deze maatregelen worden alleen door links in het leven geroepen, dus dit is geen discussie over links of rechts. Links valt keer op keer de hardwerkende mens aan, geen beloning voor inzet, maar straf.
Het gaat hier om vrije keuze en de onderdrukking daarvan. En dus gaat het hier over 'links', die dit al jaren trachten te bewerkstelligen. Oke, er zijn ook goede dingen gedaan, maar juist nu in crisistijd,
winnen ze zieltjes, die uit onvrede wanhopig kiesgedrag vertonen. Waarschijnlijk zou dat in omgekeerde situatie hetzelfde werken. Voorbeelden genoeg dacht ik, en dat bewijst dat iedereen ' in zijn eigen zak stemt'
(graaicultuur, of die nu links of rechts is).

11 mei 2012 14:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
steef schreef:

En die gaat waarschijnlijk meerdere keren per jaar met het vliegtuig op vakantie.......waardoor haar hypocryte electromobiel eigenlijk binnen 5 minuten voor een heel jaar teniet wordt gedaan.....

Een volle Boeing 747 is per kilometer vwb CO2 uitstoot de helft van een Prius...

Citaat:
Deze maatregelen worden alleen door links in het leven geroepen, dus dit is geen discussie over links of rechts. Links valt keer op keer de hardwerkende mens aan, geen beloning voor inzet, maar straf.
Het gaat hier om vrije keuze en de onderdrukking daarvan. En dus gaat het hier over 'links', die dit al jaren trachten te bewerkstelligen. Oke, er zijn ook goede dingen gedaan, maar juist nu in crisistijd,
winnen ze zieltjes, die uit onvrede wanhopig kiesgedrag vertonen.

Een van onze beste regeringen de afgelopen decennia was m.i. Paars (en de opvolger daarvan). Ik vind jou derhalve wat ongenuanceerd. En ja, ik zou die eerste steen niet moeten gooien... ;)

11 mei 2012 14:14
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
die hypocriete elektromobiel stoot anders wel een hoop CO2 uit, alleen niet op de plaats waar dat ding op dat moment rijdt maar op de plek waar de stroom met de smerige kolencentrale wordt opgewekt...

Het groene aspect van deze voorgestelde maatregel ontgaat mij een beetje. Ik denk niet dat veel mensen zullen verhuizen, ze kunnen immers hun huis niet verkopen omdat de regering zoveel onzekerheid maakt over onder meer de HR aftrek.

Mensen zullen eerder denken: bijtellen moet ik toch, dus rijden zal ik met dat ding. Prive auto de deur uit, scheelt wel parkeerproblemen.

Let eens op wat dit verhaal de komende maanden doet met de autoverkopen.... zoveel onzekerheid zorgt ervoor dat mensen even een pas op de plaats maken.

11 mei 2012 14:50
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ik vind het ook naïef, maar vanuit die groene gedachte komt dit voorstel wel heel duidelijk.

(fiscale regelgeving gaat ook vaak de mist in als men de sturende functie gaat gebruiken)

11 mei 2012 14:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ben na eindeloze discussies met de belastingdienst (die uiteindelijk altijd aan het langste eind trekken) en de dubieuze kwaliteit van de Audi A8 4.2 TDI een 500 SEL op LPG (schoon ook nog) gaan rijden. Nu 2 jaar verder, km prijs is 1/3 van die van de Audi, bijtelling 35 % van de dagwaarde (ze staan te koop tussen 6.000 en 18.000 euro) dus 6.000 euro= 2000 euro. Rij 65.000 km per jaar met de Benz en 10.000/15000 met de Porsche (betaal op beiden geen wegenbelasting). Hou als ondernemer veel geld in mijn zak op deze manier. Aan deze regeling wordt (nog) niet getornd, dus ik zou zeggen, rijdt allen klassiek!! Wordt het ook mooier onderweg!

11 mei 2012 15:52
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Devils son schreef:
(fiscale regelgeving gaat ook vaak de mist in als men de sturende functie gaat gebruiken)

en precies daarom heb ik een mooi vak :cheers:

11 mei 2012 16:06
Profiel WWW
felix bahama 912 schreef:
Ben na eindeloze discussies met de belastingdienst (die uiteindelijk altijd aan het langste eind trekken) en de dubieuze kwaliteit van de Audi A8 4.2 TDI een 500 SEL op LPG (schoon ook nog) gaan rijden. Nu 2 jaar verder, km prijs is 1/3 van die van de Audi, bijtelling 35 % van de dagwaarde (ze staan te koop tussen 6.000 en 18.000 euro) dus 6.000 euro= 2000 euro. Rij 65.000 km per jaar met de Benz en 10.000/15000 met de Porsche (betaal op beiden geen wegenbelasting). Hou als ondernemer veel geld in mijn zak op deze manier. Aan deze regeling wordt (nog) niet getornd, dus ik zou zeggen, rijdt allen klassiek!! Wordt het ook mooier onderweg!

Waarom denk jij dat ik een 500E hier heb staan? :mrgreen:

11 mei 2012 16:34
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Taxi ?? :wink:

11 mei 2012 16:41
Profiel WWW
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Er kan een hoop gespeculeerd worden, maar wacht eerst de verkiezingen :clown: maar eens af, dan zien we wel verder.

Ik werk van thuis uit, rij voor de baas 55.000 km per jaar in een grijs kenteken om klanten te bezoeken, rij uiteraard geen prive km's (zelfs geen meter) prive met de bus vd zaak. Heb daar TOTMBO's auto voor, de P en voor de vakanties de campeerauto.

Ik weet een ding zeker dat als ik bijtelling moet gaan betalen over de bus van de zaak, wie uiteindelijk die kosten gaat betalen en dat ben ik niet.......

11 mei 2012 17:52
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Als ze 1 lijn trekken, moeten ze de buschauffeurs ook maar gaan bijtellen :lol:
Anders wordt er met twee maten gemeten, of zouden ze daar nog niet aan hebben gedacht (is toch hetzelfde, dacht ik).

11 mei 2012 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Devils son schreef:

Waarom denk jij dat ik een 500E hier heb staan? :mrgreen:

Dat zal toch wel niet de enige reden zijn?? Het heeft zeker niets te maken met die bruut brede schermen??(wordt nog steeds genept door Audi op de RSen)

11 mei 2012 23:13
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Als mensen niet willen betalen voor woon-werk verkeer dan gaan ze maar met de fiets. Lopen kan ook nog een optie zijn. Het is je eigen keus waar je gaat wonen en ook waar je gaat werken. Waarom snappen Nederlanders dat nou nog steeds niet :?:

12 mei 2012 0:05
Profiel

Dat zal toch wel niet de enige reden zijn?? Het heeft zeker niets te maken met die bruut brede schermen??(wordt nog steeds genept door Audi op de RSen)

Niet de enige reden, maar wel een reden.

Overigens niets mis met een Audi RS... :wink:

12 mei 2012 0:28
Profiel
Moderator
PF #57
Rad911 schreef:
et is je eigen keus waar je gaat wonen en ook waar je gaat werken. Waarom snappen Nederlanders dat nou nog steeds niet :?:

Maar anderzijds wel mobiliteit qua arbeid eisen... Ik woonde hier al, mijn baas wilde mij graag hebben. Daarom betaalt hij ook mijn reiskosten.
Huizenmarkt ligt opzijn reet. Bij verhuizen betaal je wederom een zwik belasting. En vervolgens enthousiasmeren ze de afschaffing van vaste arbeidsovereenkomsten. Dus na 3 jaar mag je weer verhuizen :scratch:

Theoretisch prima, in de praktijk een stuk minder. Zoals zo vaak in de politiek....

12 mei 2012 6:57
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Rad911 schreef:
Als mensen niet willen betalen voor woon-werk verkeer dan gaan ze maar met de fiets. Lopen kan ook nog een optie zijn. Het is je eigen keus waar je gaat wonen en ook waar je gaat werken. Waarom snappen Nederlanders dat nou nog steeds niet :?:

wat dacht je van samen naar het werk rijden? kijk maar eens om je heen in de file, iedereen zit alleen in de auto. Buren achter elkaar aan naar hetzelfde bedrijf omdat we 's avonds niet 5 minuten op elkaar willen wachten want we zijn zo gehecht aan onze vrijheid
even voor de duidelijkheid: ik ben het niet eens met de maatregelen van de overheid want de werkende man wordt weer gepakt en gaat er meer op achteruit dan iemand met een uitkering, maar er zijn wel zaken die we er zelf aan kunnen doen ipv er alleen maar over janken: op de fiets, carpoolen, vaker thuis werken, etc etc
als de bedrijven hier nu ook eens in mee gaan denken en niet zo star blijven, dan zijn er voldoende mogelijkheden om slimmer en efficienter met dit soort zaken om te gaan
Elke verandering biedt juist weer kansen om het anders te gaan doen, dit is er zo een m.i.

12 mei 2012 11:48
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Dat komt omdat er allemaal maatregelen NA elkaar over elkaar heen tuimelen ipv één compleet pakket. Ook wil een verkiezing een politicus nog wel eens 180 graden van mening doen veranderen helaas.

Als we tien jaar geleden de reiskosten vergoeding hadden afgeschaft had het waarschijnlijk WEL gewerkt en hadden de mensen er wel voor kunnen kiezen om dichter bij hun werk te gaan wonen. Nu is natuurlijk de woning het excuus.

Verder heb ik heel veel van de wereld gezien en zou ik met 90% daarvan niet willen ruilen trouwens. Waar wij ons in dit topic druk om maken is voor 99% van de mensheid helemaal geen issue schat ik zo.

12 mei 2012 11:48
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Jan A. (993 4S) schreef:
Nu is natuurlijk de woning het excuus.

Schoolgaande kinderen ...
Tweeverdieners die nou net even op een totaal andere plaats in die regio werken ...
Etc.

Ik heb geen last van de bijtelling m.b.t een zakelijke auto --- maar wel weer van alle vluchten die ik voor m'n werk maak .... :popcorn:

MI kan je voor het bedrag van de zakelijke bijtelling m.b.t. je lease-wagen geen soortgelijke wagen prive' rijden .. en ik zou er zelf geen problemen mee hebben om die bijtelling te betalen - vermits ik de keuze zou hebben wat voor type wagen er voor de zaak gereden mag/gaat worden (bijv. cabrio, coupe, station)

12 mei 2012 12:43
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
mbembe schreef:
...even voor de duidelijkheid: ik ben het niet eens met de maatregelen van de overheid want de werkende man wordt weer gepakt en gaat er meer op achteruit dan iemand met een uitkering...

Check, hier same same... Maar we moeten ons imo wel blijven afvragen wat nu wel en niet "normaal" is.

12 mei 2012 14:13
Profiel
Klikkerdeklik

12 mei 2012 14:27
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Waar het om gaat, is dat het een schandalige zaak is, dat kosten die gemaakt worden voor het werk, niet meer aftrekbaar zijn.
Daar zijn nog veel meer voorbeelden van te bedenken, maar daar gaat het hier niet om (zoals kerstgeschenken)

Maar het ergste vindt ik nog dat alle Nederlanders dit alles als gedwee vee (moeten?) accepteren. We hebben het hier wel over totalitaire maatregelen, zogenaamd om een begrotingstekort op te heffen.
Als hier democratisch over gestemd zou worden (referendum), dan zal Den Haag toch echt zijn eigen uitgave-patroon onder de loep moeten nemen.
Of Den Haag of de euro debet is aan het hele crisis verhaal (waarvan dit topic toch een oorzaak is), denk ik niet, want die crisis woedt over de hele wereld.
Obama krijgt nu de schuld in zijn schoenen geschoven, maar als er een Republikein had gezeten, dan had hij het gedaan. Oftewel: als Den Haag nu veel meer geld binnen krijgt van het volk, hoeft dat niet een oplossing te zijn voor een begrotingstekort. Ik denk namelijk dat Den Haag zich een leefstijl heeft aangemeten, die geprojecteerd wordt op het volk. Maar we zullen zien......uiteindelijk kan men van een kale kip niet meer plukken 8)

12 mei 2012 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
Olaf schreef:
Jan A. (993 4S) schreef:
Nu is natuurlijk de woning het excuus.

Schoolgaande kinderen ...
Tweeverdieners die nou net even op een totaal andere plaats in die regio werken ...
Etc.

Ik heb geen last van de bijtelling m.b.t een zakelijke auto --- maar wel weer van alle vluchten die ik voor m'n werk maak .... :popcorn:

MI kan je voor het bedrag van de zakelijke bijtelling m.b.t. je lease-wagen geen soortgelijke wagen prive' rijden .. en ik zou er zelf geen problemen mee hebben om die bijtelling te betalen - vermits ik de keuze zou hebben wat voor type wagen er voor de zaak gereden mag/gaat worden (bijv. cabrio, coupe, station)

Helemaal met Olaf eens! Zelf heb ik niet de luxe van een lease bak... Ik zal er maar wat graag een willen, zodat ik ook goekoper kan rijden. Zeker nu de woon-werk kilometer vergoeding ook belast gaat worden...

Even wat olie op het vuur:
Nu zullen de Porsche rijders hier op het forum natuurlijk 'heel netjes' met hun lease auto omgaan, maar de mensen in mijn vriendenkring (geen Porsche rijders) laten toch een ander gedrag in hun ' lease' zien dan hun prive auto. Dus afgezien van ga werken waar je woont of ga wonen waar je werkt, heeft het misschien ook een positieve bijdrage in het aantal (lees: minder) lease rijders. Dit met als gevolg dalende verzekeringspremies, minder ongelukken en minder files!

12 mei 2012 15:53
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Zoals altijd neemt de overheid een snelle beslissing, zonder de daadwerkelijke gevolgen te overzien.
Ondernemers zijn ondernemers om hier weer een oplossing voor te vinden, maar niet iedereen is bij machte om op dit soort wet- en regelgeving te anticiperen.
Op de korte termijn zien ze hun begrotingstekort verdwijnen ( :shock: :?: ), en zullen een hoop mensen er financieel fors op achteruit gaan. Dat is jammer, want er zijn de laatste jaren al behoorlijk wat klappen gevallen....

12 mei 2012 16:00
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Is het de bedoeling dat het al op 1 juli dit jaar ingaat?
Ik denk dat de Peugeot partner dan maar op de zaak moet blijven staan,en op eigen gelegenheid woon werk verkeer ga doen.

12 mei 2012 16:45
Profiel
Moderator
PF #57
1 juli? forget it. Gezien de snelheid van de overheid zullen ze nog alle zeilen moeten bijzetten om 1 januari te halen.

12 mei 2012 16:56
Profiel
1 juli gaat dit in. Dan gaat alles even een tandje sneller :mrgreen:

12 mei 2012 17:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende