Auteur |
Bericht |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Ziet er uit als the place to be als meewerker, macht macht en nog meer macht... Lekker graaien zonder dat iemand iets kan doen
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
12 mei 2012 17:20 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Tussenstand poll: 25 mensen tellen bij 25 tellen niet bij Verassend veel forummers tellen niet bij!
|
12 mei 2012 21:41 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Optie 2a: tellen niet bij en sjoemelen niet Optie 2b: tellen niet bij en sjoemelen wel....
Het verbaast me echt hoe zelfs op dit forum gedacht wordt over een auto van de zaak... Zo'n term als "lease bak" geeft voor mij aan, dat je niets om je werkgever geeft... Kan aan mij liggen, maar ik snap het echt niet, dat je zo'n auto niet met hetzelfde respect en dezelfde zorg als je eigen auto zou behandelen....
|
12 mei 2012 22:59 |
|
|
horn
PF #57
|
leasebak is een geaccepteerde term. voor mij dan. en dat betekent niet dat ik hem minder behandel dan mijn 32 jaar oude Benz Ik vind een auto bedoeld om te rijden. Zowel de Benz als de leaser. Ik rij er niet expres deuken in, was hem als hij vies is en zorg dat hij op tijd zijn beurtje of vloeistoffen krijgt. verder is het een auto om van a naar b te komen. tough luck. Er liggen lege blikjes in die ik wekelijks opruim. Er liggen tankbonnetjes, verpakkingen van Snelle Jelles (als ik geen tijd heb voor ontbijt) en lege zakjes Fishermans Friends in. Die ik wekelijks opruim. Zowel in de mini als in de Benz. De Porsches waren anders. Hobby auto's. Dreams come true. Poetsen was niet om ze schoon te maken, maar een therapeutisch ritueel . Ook gewoon met washing mit en hogedruk spuit en twee emmertjes. niks kleien of verzegelen van de lak. Poetsen, om even samen met hetgeen je waardeert te zijn. Even genieten. Stukje rijden, stukje poetsen, desnoods 's nachts op een krukje naar je auto zitten kijken. Ben hartstikke blij met mijn Cooper S Works Cabrio leasebak. Mag ik elke dag mee heen en weer naar A'dam (nu nog woon-werk, straks prive kilometers....). Is een genot als zakenauto. Maar 's nachts op een krukje naar de leasebak kijken? Heb ik nog nooit gedaan. En als ik dat ga doen, schiet me dan ajb af.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 mei 2012 23:24 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Leasebak is bij mij de benaming die mensen geven aan de auto die dan vervolgens denken: "Tis toch maar van de baas", blazen op een koude motor, stoep op-stoep af (zonder inhouden), nergens om geven. Bovenstaande is inderdaad zoals de auto van de zaak hier ook al sinds het begin behandeld wordt... Gewoon ervoor zorgen... Gaat wel door de (lapjes)-wasstraat, maar krijgt wel gewoon de aandacht die hij verdient. Ding brengt me wel zo'n 55.000/jaar overal waar ik zijn wil! Leasebak is in mijn ogen denigrerend... Als ik een nieuw systeem aan klant verkoop voor 80.000 Euro, en ik zeg vervolgens: "Zet die bak daar maar neer", wordt die klant in 95% van de gevallen niet blij Maar ach, ik bedenk me dan maar, komt vast allemaal wel weer goed (haha)
|
13 mei 2012 9:54 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Horn, wordt het niet weer eens tijd voor een P? want dit is een perfecte beschrijving wat een P met je doet, en je betn nog steeds verliefd lees ik. Kom op, Benz eruit en weer een P voor de deur!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
13 mei 2012 12:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Stelletje kneiters!
|
14 mei 2012 9:32 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Tel zelf wel bij, regeling raakt me dus niet maar vindt het jammer voor de mensen die niet bijtellen en er eerlijk mee omgaan. Niet fair dat ze de regeling bij bestaande contracten in laten gaan. Als ik het bij ons op de zaak bekijk zie ik ook een collega die met de caravan naar Portugal op vakantie gaat en zijn hele prive gebruik dicht schrijft en niet bijtelt, in mijn vrienden en kenissen kring zie ik meer van deze gevallen, de een meer of minder extreem dan de ander. Dan vind ik het wel weer goed dat alles gelijk wordt getrokken.
|
14 mei 2012 16:39 |
|
|
horn
PF #57
|
dapper, als je in deze tijd je zakenauto met caravan trip naar Portugal durft te verantwoorden als zakelijke kilometers. Tenzij je baan caravan delivery is....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 mei 2012 17:07 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Het gaat helaas niet alleen over lease rijders, maar ook over die ZZP'er die voor een paar duizend euro een busje heeft gekocht, en voor duizenden euro's wordt aangeslagen. Die hebben het al niet makkelijk, en krijgen in veel gevallen nog even een nekslag te verwerken. Boekhoudkundig dus pas over twee jaar als ze alles hebben ingeleverd (aangifte's enzo...).
Maar ja, de sterksten blijven over, maar er moeten wel steeds meer mensen hun hand ophouden. Dat noem je een negatieve spiraal, die steeds meer geld gaat kosten. De overheid vult op korte termijn even het gat aan, maar het gat wordt op langere termijn groter.....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
14 mei 2012 17:15 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dan heb je lef. Ik heb begrepen dat er ergens in Drente een afdeling van de Belasting zit die alleen maar op jacht is naar leaserijders (en met succes kan ik uit mijn naaste omgeving melden ). Tot een jaar of 5 geleden werd er m.i. totaal niet gericht naar gezocht. Nu kun je door 1x gesignaleerd te worden op het foute moment al een probleem hebben.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
14 mei 2012 17:34 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik tel braaf bij, dus daar heb ik geen last van.
|
14 mei 2012 17:37 |
|
|
horn
PF #57
|
ik vanaf 1 januari ook, heb ik net vernomen...
|
14 mei 2012 19:30 |
|
|
bully
|
Het gaat ook gelden voor treinreizigers......
|
14 mei 2012 19:34 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Je kunt treinreizigers niet hard genoeg aanpakken
|
14 mei 2012 19:39 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
25% van een dubbeldekker bij je inkomen optellen? Dan stuurt je werkgever een acceptgiro i.p.v. een salarisstrook
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
14 mei 2012 19:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb er persoonlijk ook geen last van, maar ik heb er wel moeite mee.
|
14 mei 2012 20:22 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
Ik neem gewoon een oude taxi van 4 jaar over in privé gebruik, geen BPM meer af tikken en we weten alles van de toen nieuw aangeschafte auto. Lease privé zie ik niet zitten en nieuw ben ik niet waard, en ik heb wel een heel moeilijke baas.
_________________________________________ Picasa album
|
14 mei 2012 21:57 |
|
|
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
+1 Vanwege mijn werk heb ik veel contact met de heren van de fiscus in Winterswijk. Grensovergangen zijn echt niet alleen meer de plekken waar ze staan. Op dit moment wordt ook gecontroleerd bij trajectcontroles en zelfs het camerasysteem onder matrixborden wordt als controlemiddel gebruikt. Een heuse razzia en idd met succes. Mensen die alles dichtschrijven mogen wat mij betreft door de mand vallen. Prive rijden dan gewoon bijtellen. Een eigen auto blijft altijd duurder.
|
14 mei 2012 22:10 |
|
|
horn
PF #57
|
doen ze ook al een paar jaar. is nog een hele rechtszaak over geweest of de fiscus die gegevens wel mocht gebruiken voor deze controle. de camerasystemen zouden nl in gebruik genomen zijn om te controleren op oa ontduiking van wegenbelasting.
|
14 mei 2012 22:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Neem van mij aan dat de TC camera's (op de A12 en A20) daar niet voor gebruikt worden/zijn ... maar die bij de grens (inderdaad) wel
|
14 mei 2012 22:18 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik heb wel wat moeite met het feit dat de 500 km regeling wordt afgeschaft. Het voelt dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
Zelf rij ik een A4, die in eigendom is van het bedrijf, maar geheel is uitgerust zoals ik hem wilde hebben. Ik heb daarmee geen enkel probleem dat ik er 25% voor bijtel, want privé kan ik voor dat geld geen nieuwe Audi rijden.
Mijn vrouw haar lease-auto reden we alleen zakelijk en dat kan nu niet meer en dat vind ik onterecht.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
14 mei 2012 22:32 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nee, hufterig gedrag, wat ertoe lijdt dat nu dit soort maatregelen genomen zijn. Overigens vind ik voor dit soort mensen een flinke boete niet meer dan normaal (bijvoorbeeld dat jaar 2x bijtellen). Ik weet het, het is een roze bril, maar als al die "sjoemelaars" gewoon netjes hadden bijgeteld, hadden de goeden nu niet onder de kwaden hoeven te lijden....
|
14 mei 2012 23:02 |
|
|
MS964
|
Het sjoemelen heeft 0,0 te maken met deze maatregel. Zoals gezegd: de woon-werkvergoeding 19 c / km wordt nu ook belast, en zelfs trein woon-werkverkeer. De staat heeft geld nodig, en veel ook!
|
14 mei 2012 23:05 |
|
|
MS964
|
Nog even over het sjoemelen: de laatste jaren is het sjoemelen tot een zeer laag percentage beperkt. De afgelopen - ik denk wel 5 - jaar zijn de controles fiks opgevoerd. Ook bij Praxissen, Ikea's, de Efteling etc is vaak gecontroleerd, naar ik begrijp. Dus ik denk dat dit voor de fiscus inmiddels niet echt een serieus issue is.
|
14 mei 2012 23:08 |
|
|