Auteur |
Bericht |
gejasiem
996 carrera 2, cabrio, 1999
Ex. 911 SC, 1982
Ex. 986 Boxster S, bwj 2000Putten
|
 Poll: 964 mét of zonder airco?
Heb nu ruim een jaar mijn boxster en ben met een schuin oog aan het kijken naar een 964. Geen haast; heb nog steeds plezier van mijn cabrio, zeker met deze lekkere zonnige dagen... Weet ook dat ik de komende tijd geen kosten heb en ja, wat koop je dàn weer voor investeringsproject... Heb nu climate control en mocht het toch zo ver komen, dan zou ik ook airco op de 964 willen hebben. De ene verkoper zegt echter dat het een meerwaarde heeft en de ander zegt dat ze alleen maar kapot gaan en/of niet functioneren en voor zeer hoge kosten kunnen zorgen.. Wat is jullie ervaring; wél of geen airco in een 964 ?
_________________________________________ Vertrouwen is goed, controleren is beter..
|
15 mei 2012 23:06 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Tsja, wel erg persoonlijk. Ik had op mijn 964 een Airco en die heeft het altijd gedaan. Natuurlijk een keertje laten bijvullen, maar dat is normaal geen probleem. Als die kapot gaat (en dat kan) dan kost het wel ff wat natuurlijk. Zeker in de warmere streken is het toch wel lekker hoor! Regelmatig aanzetten helpt. Volgens mij verteld de verkoper een verhaal naar aanleiding van de voorraad die hij/zij heeft staan. Zal ze toch echt een worst zijn denk ik 
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
15 mei 2012 23:10 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Ik heb geen airco in de 964 en heb dit in de 5 jaar dat ik de auto nu heb 2x gemist. Maar ik heb in die 5 jaar er maar 6000 Km per jaar (gemiddeld) mee gereden. Mijn mening  In de hobby auto kan ik zonder, maar in de DD (55.000 km per jaar) wil ik het niet meer missen.
|
15 mei 2012 23:15 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Maar jij hebt dan ook een dak dat kan schuiven 
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
15 mei 2012 23:20 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
idd dakkie doen.
_________________________________________ oud is beter
|
15 mei 2012 23:43 |
|
 |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Maar waar kan ik pollen  Ik gebruik de airco heel weinig!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
16 mei 2012 0:34 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Geen airco: dweiltje mee in koude vochtige dagen. Wel airco: ramen snel ontwasemd, en koel in de zomer. Alle auto's met airco hebben hier onderhoud aan nodig. Ik heb 's zomers bijna nooit airco aan, ik ben dan ook een koukleum, maar rij wel met ramen open. Schuifdakje gebruik ik eigenlijk nooit (behalve met de kids achterin, vinden ze fantastisch!)
Mijn volgende 911 zal zonder airco, zonder schuifdak en zonder achterwisser zijn. Maar als je in de winter rijdt, zijn deze zaken onontbeerlijk! (schuifdak niet dan...)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
16 mei 2012 1:04 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Ik heb airco in mijn 964 maar maak eigenlijk alleen gebruik van mijn schuifdak bij mooi weer.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
16 mei 2012 1:24 |
|
 |
donkey
964 C4 1990utrecht
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Heb de afgelopen 3 jaar een ton gereden met de 964 met schuifdak. Zomer en winter. En ik leef nog  .Miste de airco alleen op zeer hete dagen. Mijn vrouw heeft em nooit gemist. In de winter is de boel prima wasemvrij te krijgen en houden mbv de aanjager. De verhalen over de hoge kosten hebben -nast de staat van de auto- destijds meegeholpen in de keuze.
_________________________________________ Make the most of now!
|
16 mei 2012 7:50 |
|
 |
pp964c2
1991 964 carerra 2Rijswijk
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Heb er specifiek voor gekozen om voor een 964 zonder airco maar met schuifdak te kiezen. Redenen waren dat ik relatief weinig met de 964 rij en dat is niet goed voor de airco, het kost wat vermogen en een open dakkie is echt heerlijk!! Heb wel gemekrt dat rijden met opden dak er ook voor kan zorgen dat je verbrand en aan het einde van de dag de contouren van de gordel kan zien 
|
16 mei 2012 8:40 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
16 mei 2012 8:47 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
... die geen (werkende) airco in de Porsche hebben 
|
16 mei 2012 8:54 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Tenzij bij een trackday-speeltje (en zelfs dan...) zou ik nooit airco willen missen. Zij die er op Le Mans Classic 2010 bij waren zullen dit wel begrijpen. Aangezien het meestal hobbywagens zijn, zien ze vaak enkel het daglicht bij goed weer. Airco zorgt er dan toch voor dat het aangenaam blijft...
Maar inderdaad indien je airco hebt deze best regelmatig gebruiken (voorkomt flink wat problemen) en 5 min voor aankomst afzetten (tegen schimmels en dergelijke).
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
16 mei 2012 8:58 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Poll mogelijkheden toegevoegd in beginpost. Wanneer topicstarter het hier niet mee eens is, dan pas ik hem weer aan. 
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
16 mei 2012 9:13 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Even wennen voor mij maar ik 'mag' tegenwoordig ook reageren op 964 topics. Heb er driekwart jaar geleden 1 gekocht waar ik nog geen meter mee gereden heb. Binnenkort gaat dat veranderen want dan is de (ver)bouw klaar. Ik vind het leuk om te reageren want ik had er volgens mij 1 met airco welke ik heb laten verwijderen, net als de stuurbekrachtiging, elektriek van de ramen en (bijvoorbeeld) de complete kachel. Ik heb dus straks een 964 zonder deze luxe evenals geen schuifdak en achteruitwisser maar wel met kunstof achter- en zijramen, verwarmde voorruit en een speciale mechanische fan welke via een koker op mij gericht staat. Deze auto gebruik ik louter voor een paar funritten en trackdays. Mijn doel was dus uitsluitend gewichtsverlies ..van de auto dan
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
16 mei 2012 10:09 |
|
 |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
van ondergeschikt belang....
het is al lastig genoeg een goede nette wagen te vinden voor een fatsoenlijke prijs. Zit er airco in dan is dat mooi, zit het er niet in en laat je je daardoor tegenhouden, dan heb je een lange zoektocht....
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
16 mei 2012 11:06 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
ik heb de riem eraf laten halen. De airco functioneerde niet goed meer en vond het niet zinvol en zonde van het geld om deze te laten repareren. Dat heb ik een keer laten doen, maar na 3 maanden was het weer Pet! Eerlijk gezegd is er voor mij niets mooiers dan met alle ramen en schuifdak open te rijden. Het geluid is dan optimaal Met ramen dicht en airco aan is het zo saai 
|
16 mei 2012 11:08 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Het is fijn als er airco in zit, en cheap als ie er niet in zit, maar frankly: I don't give a damn....dus: van ondergeschikt belang.
Na een lange werkdag, bij 30 graden, is het erg prettig om airco te hebben, vooral als je wat langere tijd in de auto zit. Minder klam. Als je dan de ramen openzet, en de airco uit, dan merk je pas het verschil.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
16 mei 2012 11:46 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Zocht toen bewust naar een 964 met airco en een schuifdak Had hem altijd aan staan, dan werkt hij het beste. Zo ook in mijn huidige 993 die nog beter werkt, heerlijk bij een lange rit 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 mei 2012 11:58 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
zwaar. gewicht verkeerd. werkt matig. vaak stuk. kost duur geld. wtf in ouwe sportwagen. dusss 
_________________________________________ oud is beter
|
16 mei 2012 12:23 |
|
 |
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Bij mij is hij er compleet uit gehaald door tonny,is dan wel van een sc,is toch een stapel onderdelen als je dat zo ziet liggen bij elkaar.
|
16 mei 2012 12:33 |
|
 |
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Bewust naar gezocht! In een (dichte)cabrio voor mij een must bij regen & zon etc...
_________________________________________ ......
|
16 mei 2012 14:03 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
had in alle vier de 964's airco. De laatste drie omgebouwde naar huidige eisen aan vulmiddel. Vond het fijn dat het erin zat. Merkte dat bij verkoop mensen echt zochten naar airco (omdat het begin 90er jaren minder standaard was dan nu en mensen wel airco willen 'want in de daily is het ook zo handig'). Dus meerwaarde bij verkoop.
Maar daar je je auto in het algemeen niet koopt voor de volgende koper, moet je doen wat je belangrijk vindt. Het systeem weegt niet niks, is inmiddels 20 jaar oud en kan wat mankementen vertonen. Reparatie is best duur. You do the math.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 mei 2012 16:27 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Bij mij zat er gewoon geen airco in. Bij 30+ graden zou het in de stad wel lekker kunnen zijn. Over het algemeen mis ik het niet omdat het dak open kan Bij een coupé zou ik een goede 964 niet laten staan omdat er geen airco in zit. Zo'n schuifdakkie is natuurlijk half werk, doe het dan in één keer goed 
|
16 mei 2012 17:15 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
JanA.(993 4S) schreef: Lees nog es goed de tekst onder m'n avatar Denk dat de Fiscalist gelijk heeft, is van ondergeschikt belang als je een goede nette 964 kan vinden.....
|
16 mei 2012 19:56 |
|
|