Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 22:47

Antwoord op onderwerp  [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Leaserijder zonder bijtelling de sjaak 

Ik heb een auto vd zaak of lease-auto en tel dit jaar
Niet bij 53%  53%  [ 49 ]
Wel bij 47%  47%  [ 44 ]
Totaal aantal stemmen : 93

Leaserijder zonder bijtelling de sjaak 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht Re: Leaserijder zonder bijtelling de sjaak
Vraag het met af... Las in de krant, dat er 237.000 mensen "niet privé rijden" in hun auto (lees: die verklaring hebben getekend)... Ken zelf al een aantal mensen die "bwa, af en toe een ritje moet kunnen" roepen, dus ofwel die mensen hebben een grote mond, ofwel er wordt nog afdoende gesjoemeld. Let wel, in de rest van NL buiten de Randstad zijn controles enzo een stuk minder... (alhoewel, zie ze wel bijna elke zondag op een paar toegangswegen rond Breda staan te controleren!)...

Maar goed, het is een beetje als met de verzekering. Klagen over de hoge premie, maar wel vanalles claimen... (jep, alles over 1 kam scheren, da's in dit voorbeeld nodig!)...

Zullen we de poll veranderen naar: "Wie denkt dat deze verandering blijft?" (is hij al goedgekeurd door de Eerste kamer sowieso, of heeft dat er niets mee te maken?)

14 mei 2012 23:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Denk dat deze regeling blijft, denk ook dat er meer wordt gesjoemeld dan je zou verwachten. En sjoemelen is geen kwestie van lef maar van gierigheid. En controles hier op en om het dorpje......

Maar nogmaals, de mensen die de auto alleen zakelijk gebruiken worden onevenredig hard benadeeld.

15 mei 2012 7:42
Profiel
Moderator
PF #57
Enfin, alles letterlijk uitleggen... met 'dapper' bedoelde ik niet dat ik de zakelijke caravanrijder naar Portugal bewonder. Met dapper bedoelde ik sarcastisch 'dom' daar volgens mij de kans dat je wegkomt met een retourtje Algarve (ong 5000 km in een week of 3) onwijs klein is. Los van dat je bij de grens gefotografeerd wordt...

15 mei 2012 14:27
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bedrijfsuitje??! :mrgreen:

15 mei 2012 15:13
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
volgens mij wordt de essentie van dit hele verhaal dat±
1) die verklaring geen prive gebruik dus komt te vervallen, en
2) woon werkverkeer als privé gebruik gaat worden gezien.

Bijna iedereen heeft dan privé gebruik en zou dus moeten bijtellen.

Ik kan er moeilijk bij als het echt zou worden dat iedereen die in een auto van de baas rijdt, maar niet privé en ook niet woon werk (wat dus privé zal zijn) zou moeten bijtellen. Loon is nog altijd hetgeen je uit dienstbetrekking geniet. Als je voor de baas je werk doet en daarbij in een auto moet rijden om ergens te komen dan geniet je niets en valt er ook niets te belasten.

Waar ik echt grote moeite mee heb is dat de regering allerlei ideeën de wereld in slingert die op zijn minst onduidelijk zijn. Daarmee ontstaat onzekerheid en dat zorgt er voor dat mensen een pas op de plaats maken. Ik noem:
- dit verhaal, er wordt zo natuurlijk geen auto meer verkocht als men niet weet hoeveel men moet gaan betalen.
- hypotheekrenteaftrek, je gaat geen huis kopen als je niet weet wat je ervoor moet gaan betalen
- de mogelijkheid dat zonnepanelen onder 6% BTW gaan vallen ipv 19%, maar dan in oktober..... je gaat natuurlijk geen panelen kopen als ze misschien over een half jaar veel goedkoper zijn.

Hiermee trekt het kabinet ongelooflijk aan de noodrem, terwijl in het geval van zonnepanelen juist een positief impuls wordt beoogd.

15 mei 2012 15:44
Profiel WWW
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
@ fiscalist: geldt ook voor OV. Eerst mensen stimuleren om de trein te nemen en dan volledige vergoeding gaan belasten. Ben opeens iets minder blij met 1e klas ovkaart, kost me straks 150 euri per maand, netto. Kinderopvang bijdrage ook omlaag, energiekosten omhoog. Met nog wat andere maatregelen bij elkaar volgend jaar koopkracht - 10% . :( Iemand nog een Targa kopen?

15 mei 2012 18:10
Profiel
Moderator
PF #57
btw miv 1 oktober naar 21%. ook zo eentje. :bang:

15 mei 2012 21:53
Profiel
Den Haag
Dat zorgt nu juist nog we voor wat consumptie voor die tijd...

15 mei 2012 22:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
@targafloriaan : jij wit je targa niet kwijt.......Volgens mij bluf je.....

@ de fiscalist: als de btw stijgt, wordt dan jouw 356 nog goeiekoper?

Eindelijk een maatregel waar ik niet slechter van word, ik telde nl. al bij......

15 mei 2012 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Ik zie door de regels de bijtelling niet meer :?: 8)

Ik rij voor mijn eigen bedrijf een Caddy op grijs kenteken, en heb een sluitende kilometerregistratie. Caddy is netjes betaald en niet geleast... :D

Prive rij ik in ander soort auto's :wink:

Moet ik nu ook bijtelling gaan betalen voor mijn Caddy in 2013?

15 mei 2012 23:05
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
Volgens mij alleen leaserijders (en terecht natuurlijk, want die 'krijgen' een auto).... er is volgens mij nog nergens gerept over een sluitende administratie voor eigenaren :popcorn:

16 mei 2012 0:21
Profiel
Moderator
PF #57
ik denk dat het zal gaan gelden voor iedereen die van de werkgever een auto ter beschikking gesteld krijgt - lease, koop, huur etc.

@ fiscalist - denk niet dat het verhogen van de BTW in oktober tmet het oog op de raditionele 'spaarmaanden' als augustus en september (herstellen van vakantie uitgaven) ineens zal gaan leiden tot grote uitgaven in die maanden

16 mei 2012 7:03
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
@ fiscalist,

Hypotheekrente aftrek is pas vanaf volgend jaar en alleen voor aflossingsvrije en spaar hypotheken. Mocht je overwegen zo'n hypotheek te nemen kun je hier nu nog van profiteren. Volgend jaar zijn wellicht alleen nog annuïteiten hypotheken mogelijk.

Zonnepanelen gaan wellicht naar 6% maar wat dan? Alleen de panelen? Of alleen de omvormer? Incl. montage? Mij nog te vaag. Heb er vorige week 16 besteld. Via de provincie vanaf 21 mei 1000 euro subsidie. Factuur staat dus op de 23e. Worden tweede week juli geplaatst. Die 1000 euro is meer dan het verschil tussen 21 en 6%.

BTW verhoging slaat nergens op maar heeft ons wel doen besluiten om enkele investeringen naar voren te halen. Keuken, badkamers, wc, nieuwe vloeren etc. komen er week 33 en 34 in. Scheelt weer een paar duizend euro om het wat sneller te doen dan uitstel tot na oktober.

De leasert koste me al netto 170 p/m en dat blijft het doen. Maar zeg zelf, voor dat geld kun je zelf geen auto rijden ( verzekering, wegenbelasting, afschrijving, belachelijke benzine prijzen, onderhoud etc.) . Ti's dan wel zo'n lelijk hybride ding maar ook die brengt me van A naar B. Overigens rijdt mijn vrouw er het meeste in want zij maakt de meeste KM's.

Ben het eens dat onze bestuurders wat meer openheid van zaken zou moeten geven en dat het gepresenteerde pakket van bezuinigingen teveel onrust met zich mee brengt. Daarnaast is het nog maar afwachten of er überhaupt iets van terecht gaat komen. We zitten voor het derde kwartaal op rij met krimp en dus officieel in recessie. Om hier uit te komen moet geld rollen en dit helpt duidelijk niet maar alles is relatief.

16 mei 2012 7:29
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Boxy&Boraman schreef:

Ik rij voor mijn eigen bedrijf een Caddy op grijs kenteken, en heb een sluitende kilometerregistratie. Caddy is netjes betaald en niet geleast... :D

Als je 'm ook meeneemt naar huis (dus woon-werk), denk 't wel. Als je 'm op de zaak laat staan, dan niet lijkt me.

16 mei 2012 9:48
Profiel
Ik moet zeggen dat het rijtje: BTW omhoog, kinderopvang, woon-werkverkeer belasting (auto, trein, auto vd zaak), energie, beperking hypotheekrente-aftrek, eigen bijdrage zorg, en ik zal nog wel wat dingen vergeten me wel zorgen begint te baren. Niet eens zozeer voor mezelf maar wel voor een hele grote groep modale verdieners, de veelbesproken hardwerkende Nederlanders. :pale:

16 mei 2012 9:53
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Hard werken en dan toch modaal verdienen... dan doe je iets verkeerd. ;)

Maar serieus: ik denk inderdaad dat de vanzelfsprekendheid van welvaart een beetje verdwijnt... en dat voelt men natuurlijk vooral aan de onderkant...

16 mei 2012 10:24
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
de crisis zal ook het PF niet ongemoeid laten jongens...

16 mei 2012 12:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
MS964 schreef:
Boxy&Boraman schreef:

Als je 'm ook meeneemt naar huis (dus woon-werk), denk 't wel. Als je 'm op de zaak laat staan, dan niet lijkt me.

Ik werk altijd vanuit huis, heb geen bedrijfspand op een andere lokatie..

16 mei 2012 13:47
Profiel WWW
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
In dat geval ontspring je de dans zoals het er nu uitziet.

16 mei 2012 13:50
Profiel
Den Haag
Wat ik al dacht, woonwerkverkeer wordt dus prive, verder geen wijzigingen gepland zo te zien.

Van Telegraaf.nl uit het akkoord
Woon-werkverkeer wordt belast, door het afschaffen van de onbelaste reiskostenvergoeding.
Het vergoeden van zakelijke reizen blijft onbelast.
De woon-werkkilometers met de auto van de zaak of leaseauto’s worden belast.

16 mei 2012 16:26
Profiel WWW
Moderator
PF #57
prima. maar wel jippie dat ze dat tijdens een lopend leasecontract doen. Had ik wel een andere auto gekozen...

Ben benieuwd hoeveel leasers er in de kerstvakantie gestolen worden... :popcorn:

16 mei 2012 16:29
Profiel
Den Haag
er komt vast ook nog wel een overgangsregeling...

Alhoewel, dan zou je wellicht het budgettaire affect voor 2013 teniet doen :bang:

16 mei 2012 16:32
Profiel WWW
de Fiscalist schreef:
Wat ik al dacht, woonwerkverkeer wordt dus prive, verder geen wijzigingen gepland zo te zien.

Welke andere wijzigingen doel je dan op? Hetgeen in dit draadje staat, wordt dus ingevoerd. Het enige wat we nog niet weten is per wanneer. Dat zal dan inderdaad wel per 1 jan 2013 zijn.

16 mei 2012 16:37
Profiel
Den Haag
het draadje begint met verklaring gaan prive gebruik die wordt afgeschaft,... dat impliceert dat iedereen die een auto ter beschikking heeft moet betalen.

In feite gaat het er dus om dat het woon werk verkeer als prive aangemerkt gaat worden, dat is wat anders

16 mei 2012 16:46
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
Maar hoe zit het dan als je een sluitende administratie kan overleggen? Wordt daar nog ergens over gerept? En hoe zit het dan als je direct vanuit huis naar een klant toe rijdt? Dat is een zakelijke rit.
Stel: ik woon in Alkmaar, mijn werk zit in Amsterdam, en ik heb een klant in Den Helder, trekt de belastingdienst daar dan even 80 km van de zakelijke rit af? Hoe gaan ze dat beschrijven en verantwoorden?

16 mei 2012 17:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende