Auteur |
Bericht |
gejasiem
996 carrera 2, cabrio, 1999
Ex. 911 SC, 1982
Ex. 986 Boxster S, bwj 2000Putten
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Leuk om te lezen wat de verschillende beweegredenen kunnen zijn voor het wel of niet kiezen van een airco Na al deze reactie's gelezen te hebben, lijkt het mij verstandig te kiezen voor een goede staat van de auto, boven de aanwezigheid van een airco. @moderator; poll kan er uiteraard in blijven.
_________________________________________ Vertrouwen is goed, controleren is beter..
|
16 mei 2012 20:20 |
|
 |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Mijn Amerikaanse 964 targa heeft er 1. Hier in Nl omgebouwd. Recent auto grootte beurt gehad, en airco check laten uitvoeren. Bleek na 2 jaar nog steeds, goed gevuld te zijn en perfect werkend.
Heb er niet bewust na gezocht, gebruik hem hier in NL niet veel. Maar op vakantie na Frankrijk en Italië vooral op de lange stukken autobaan als dak erin zit is het ideaal. Zou hem niet meer willen missen.
|
16 mei 2012 20:28 |
|
 |
kristof
911T/E 1973 - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
bewust gezocht naar een 964 zonder airco en met schuifdak........ en gevonden (meer info daarover later, als het wat concreter is).Ik heb in de 5 911-s die ik de afgelopen jaren heb gehad, 2x airco gehad en 2x heb ik ze er volledig uit gehaald want toch niet werkend, een hoop extra gewicht en geen zicht met de motorkap open  ( pre-74 ex-USA modellen). Ook de 968 CS heeft (uiteraard) geen airco. Ik heb het nooit gemist, maar een schuifdak is super en wilde ik nu ook absoluut opnieuw.
|
16 mei 2012 20:35 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
3.2 met airco, werkt gewoon goed, niet superkoud maar wel plezierig, en goed tegen beslagen ruiten als het regent. Ik zou er weer voor kiezen.
|
16 mei 2012 21:38 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Haha Even off topic: Los van de persoonlijke voorkeur van het lijnenspel en wel of geen cabrio, hoe zit het eigenlijk met de torsievastheid van een cabrio t.o.v. een coupe? Zit daar veel verschil in?
|
17 mei 2012 14:17 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Geen idee, heb nooit een P cabrio gehad of mee gereden om het vergelijk te kunnen maken. Maar Porsche kennende zullen ze dat vast wel goed geregeld hebben 
|
17 mei 2012 14:25 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Ik heb weer geen vergelijk met een coupé. Je kunt met een cabrio prima sportief rijden overigens. De auto voldoet in elk geval aan mijn wensen. Ik kom toch nooit op een circuit. Als ik dat wel deed had ik een coupé met rolkooi gehad. 
|
17 mei 2012 16:25 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
ja, daar zit verschil in. maar met een 964 cabrio is op de occasional trackday prima te sturen. wil je echt een trackcar, zou ik geen cabrio nemen. Schiet me te binnen dat de BMW M5 ringtaxi's na 17000-20000 km vervangen worden omdat het chasis dan zo tordeert  Toen wij bij Sabine in de M5 zaten gaf ze aan dat onze auto 'pas' 12000 km had gedraaid op de Ring maar dat ze wel duidelijk begon te merken dat de auto allemaal al minder stijf werd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 mei 2012 18:46 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
De raceboys laten hun auto dan ook vaak 'door-lassen' - waardoor deze steviger wordt - en langer mee gaat .. Zeker - en voor een leek toch ook wel merkbaar als hij/zij deze naast elkaar kan rijden 
|
17 mei 2012 18:57 |
|
 |
Rad911
997 SLoosdrecht
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Zou iedereen niet diep in zijn hart een goed werkende airco willen Behalve voor een track day auto en voor de centjes zou ik geen goede reden weten om geen airco te willen hebben...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
17 mei 2012 19:17 |
|
 |
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.Lichtstad
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
@Rad911
Helemaal mee eens, in mijn 964 had ik ook airco, er is een keer een filter/droger vervangen en een drukshakelaar. Niet goedkoop maar de airco werkte wel prima. Wel zorgen dat het systeem eens per jaar wordt nagelopen. In mijn 993 werkt de airco overigens ook prima.
Ik zelf vind het nogal vreemd om uit een auto die fabrieks-af geleverd is met een airco systeem, het hele systeem maar te verwijderen omdat het toch niet werkt...weg originaliteit. Of telt dat in dit geval opeens niet meer?
|
17 mei 2012 19:35 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
ach, originaliteit in een standaard 964 of 993... jij weet als geen ander dat het veel meer plezier oplevert om hem naar je eigen wens te maken. oja, airco voor mij graag. als je nou een '73 RS zou hebben waar je een airco inbouwt of een beweegbare spoiler op bouwt... dat zou ik zonde vinden. maar dan nog; wie betaalt bepaalt 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 mei 2012 19:37 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Voor de pursiten hoort'ie er natuurlijk wel in .. maar het verwijderen is soms makkelijker/sneller dan repareren 
|
17 mei 2012 19:46 |
|
 |
kristof
911T/E 1973 - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Diegene die een goede 2.4T laat staan omdat er af fabriek airco in zat en nu niet meer, die moet maar verder zoeken. Ik heb er nooit problemen mee gehad bij verkoop. En euh, zelfs fabrieks-aircos in die tijd leken nogal aftermarket als je onder de auto keek en in de koffer vooraan en in de motorruimte, overal zat wel wat van die rommel. En het is een super gewichtsbesparing uiteraard Trouwens dan moet men al weten met welke opties hij was uitgerust en dat staat bij die ouwe karren niet ergens op een sticker zoals nu.
|
17 mei 2012 21:17 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
Ik heb een 964 gehad zonder airco. Dat vond ik achteraf jammer en het was bij verkoop ook een flinke min. Echt veel problemen heb je niet met de airco van een 964 mits je de boel goed onderhoudt. Ik zou dus de airco aanraden, zelfs bij een trackday car, want het is ook niet leuk om de auto uit te zweten met het racen. Maar ik kan mij makkelijker voorstellen dat iemand daar een andere keuze maakt dan wanneer het gewoon om een auto voor leuke ritjes gaat.
|
17 mei 2012 21:34 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
 Re: Poll: 964 mét of zonder airco?
ik rijd veel ik had het eerst niet laatst in laten bouwen en ik ben er dolgelukkig mee vorige week reed ik nog rond in 32 graden plus en kwam er kakel vers uit met die airco dus ja als het aan mij lag eentje met natuurlijk, succes met je keuze latahh gast .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 mei 2012 11:04 |
|
|