Auteur |
Bericht |
Jurgen
Westervoort
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
|
28 sep 2011 2:11 |
|
|
bully
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Nah lekker dan.............. bye bye............
|
05 okt 2011 14:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
zozo. endgame € begonnen?
_________________________________________ oud is beter
|
25 nov 2011 21:55 |
|
|
Buco
Boxster-S 2007Bergen op Zoom
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Neuhh.....
|
25 nov 2011 23:02 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
_________________________________________ oud is beter
|
25 nov 2011 23:14 |
|
|
bully
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
En de band speelt verder
|
27 nov 2011 15:12 |
|
|
bully
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Dat is het voordeel van bodemloze putten. Als je er iets in gooit is het ook echt weg.
|
01 jan 2012 22:23 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Bompa nog wat knaltips voor 2012?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
01 jan 2012 22:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Z'n laatste bezoek hier, was op Woensdag 10 Augustus 2011, Maarten
|
01 jan 2012 22:46 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Is waarschijnlijk ergens druk bezig met te rentenieren
|
02 jan 2012 10:06 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
... of zijn wonden aan het likken.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
02 jan 2012 11:06 |
|
|
Harry D
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Jongens, wat zuur allemaal, ik proef afgunst en jaloezie. Voor Bompa de beste wensen en dat het een positief jaar mag worden.
_________________________________________ Geniet, maar rij voorzichtig!!
|
02 jan 2012 12:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Ach, alle signalen staan op groen voor 2012....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 jan 2012 12:28 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Mogen er geen grapjes meer gemaakt worden in 2012 Zo was mijn post helemaal niet bedoelt, en jaloezie staat niet in mijn woordenboek, of ze moeten aan 1 van mijn vriendinnen komen @bompa: Fijn nieuwjaar , en dat we weer snel van je mogen horen
|
02 jan 2012 14:30 |
|
|
Erik997S
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
lol, horn , ik ben daar niet zo zeker van: een opleving in de eerste of de eerste twee weken in januari is meer regel dan uitzondering. De problemen in Europa zijn verre van opgelost en de beurs zal daar door op en af gaan. Berichten worden keer op keer onthaald door een overdreven beursreactie dit in beide richtingen. De tendens zal volgens velen in dalende teneur zijn, zolang er geen constructieve en een geloofwaardige oplossing komt voor het Europees probleem zal dit pessimistische verhaaltje gewoon aanhouden. Elke maand of week blijven bijkopen in een mindere periode geeft op termijn mooie rendementen al gaat het nog eventjes bergaf.(met een beetje pech een recessie van 10 jaar, denk maar aan Japan jaren 80)
Indien er op KT mooie winsten worden gemaakt verkoop ik momenteel voor 75% van het inzetbedrag, van mijn laatste aankoop. Dan hou ik nog mooi supergoedkope aandelen over waar bijna niets mis mee kan lopen. Buy and hold is in deze tijden gevaarlijk, zeker als dit gekoppeld wordt aan een verkeerd beleggingsprofiel en/of verkeerde inschatting van sectoren. Voor de gemiddelde belegger zal het een uitdagend jaar worden met de nodige afwisselingen, ook het taksbeleid kan nog wat roet in het eten gooien. Welke trukjes hier voor in petto zijn, of hoe de belegger er zich zal aan aanpassen zal ons volgend jaar wel duidelijk worden.
BTW als het licht op groen staat, wacht ik ook niet lang om gas te geven, zoals vele Porsche-Rijders. Hierbij allemaal een prettig en beloftevol 2012 Porsche jaar.
_________________________________________ 997S
|
02 jan 2012 16:02 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 jan 2012 16:10 |
|
|
Erik997S
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
waarom mogen er geen korte berichten? boodschap is enkel: Mvg,
_________________________________________ 997S
|
02 jan 2012 16:35 |
|
|
Buco
Boxster-S 2007Bergen op Zoom
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Kan je me dit citaat a.u.b. wat nader toelichten, die is voor mij niet helemaal duidelijk
|
02 jan 2012 21:44 |
|
|
Erik997S
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Een korte toelichting:
Stel je koopt 1000 aandelen Arcelor Mittal (niet het meest ideale aandeel, maar volatiel genoeg en op LT zit er mogelijks genoeg potentieel in) Maar 3 dagen na dat deze aangekocht werden stijgen ze van 13€ naar 14,70€ een stijging van een dikke 13%.
De manier die ik hierboven besprak zou dan het volgende zijn: 13*1000/14,70 * 0,75= 663 aandelen die nu verkocht worden. het geïnvesteerde bedrag is nu 13000 * 0,25 = 3250 (juist is 3253,9€: 13000- (663*14,70)) Euro voor 1000-663= 337 aandelen.
De Break Even Price is nu 3253,9€/337 aandelen of te wel 9,66€ per aandeel Arcelor Mittal Indien gewenst kan men ipv 75% ook een hoger %-tage genomen worden zodat de BEP nog meer daalt. Hou rekening met het feit dat men best wat aandelen in port houdt, goed voor dividend-uitkeringen en een mooier rendement naar later toe.
Het overige geld kan dan weer gebruikt worden voor een volgende opportuniteit. Momenteel een mooie periode van up en down een aantal dagen negatieve berichten en dan is het zo goed als koopjes tijd. Simpel is het echter niet, momenteel zijn banken volatiel tot heel volatiel en gevaarlijk, groene energie zoals zonnepanelen zijn zwaar afgestraft maar het einde is nog niet in zicht al zijn de adviezen positief, staal e.a. nijverheden hebben te leiden onder een op wereldniveau grote recessie, transporteurs hebben te lage tarieven, andere aandelen hebben een omzet die niet groot genoeg is, geneesmiddelen-producenten hangen teveel van nieuwsberichten af, goud trackers volgen de stijging van het goud niet, landbouwbedrijven...
Het laat enkel zien dat op tijd een gedeelte winst nemen toch nog de nodige flexibilteit en diverse uitbreidingen naar een uitgebreide portefeuille mogelijk maken. Per aantrekkelijke sector opteer ik toch, naar gelang het gewicht, liefst 3 tot 7 verschillende aandelen in port te nemen die ook geografisch van elkaar gescheiden zijn. Risicoaversie is een mooi gegeven en veel aandelen in het groen zien staan blijft leuk. (of en enkele licht rood)
Mvg,
_________________________________________ 997S
|
02 jan 2012 22:41 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
horen jullie ook die enorme echo....... van die bodemloze put!!!!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
02 jan 2012 22:47 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Vandaag een oude fabriekshal gekocht met van die mooie geklonken vakwerkspanten erin. Ik heb weer wat te doen ... opleuken, verduurzamen en opsplitsen in 4 kinky units. Bezig blijven!
|
02 jan 2012 22:52 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Dat klinkt al een heel mooi projectje!! Foto's Over de lichten op groen (volgens Horn): de chinese vastgoed bubble.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 jan 2012 22:53 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Ik denk dat de chinezen binnenkort via via geld komen dumpen in Europa. Ze moeten toch wat! Stappen de Nederlandse banken misschien ook af van "we willen de spijker wel financieren maar hij moet wel kunnen drijven".
|
02 jan 2012 23:18 |
|
|
bully
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Vanaf heden moet Griekenland meer dan 1000% rente betalen op de één jarige staatsobligaties.
|
06 maart 2012 16:39 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
| | | | Zicht_op_oneindig schreef: Een korte toelichting:
Stel je koopt 1000 aandelen Arcelor Mittal (niet het meest ideale aandeel, maar volatiel genoeg en op LT zit er mogelijks genoeg potentieel in) Maar 3 dagen na dat deze aangekocht werden stijgen ze van 13€ naar 14,70€ een stijging van een dikke 13%.
De manier die ik hierboven besprak zou dan het volgende zijn: 13*1000/14,70 * 0,75= 663 aandelen die nu verkocht worden. het geïnvesteerde bedrag is nu 13000 * 0,25 = 3250 (juist is 3253,9€: 13000- (663*14,70)) Euro voor 1000-663= 337 aandelen.
De Break Even Price is nu 3253,9€/337 aandelen of te wel 9,66€ per aandeel Arcelor Mittal Indien gewenst kan men ipv 75% ook een hoger %-tage genomen worden zodat de BEP nog meer daalt. Hou rekening met het feit dat men best wat aandelen in port houdt, goed voor dividend-uitkeringen en een mooier rendement naar later toe.
Het overige geld kan dan weer gebruikt worden voor een volgende opportuniteit. Momenteel een mooie periode van up en down een aantal dagen negatieve berichten en dan is het zo goed als koopjes tijd. Simpel is het echter niet, momenteel zijn banken volatiel tot heel volatiel en gevaarlijk, groene energie zoals zonnepanelen zijn zwaar afgestraft maar het einde is nog niet in zicht al zijn de adviezen positief, staal e.a. nijverheden hebben te leiden onder een op wereldniveau grote recessie, transporteurs hebben te lage tarieven, andere aandelen hebben een omzet die niet groot genoeg is, geneesmiddelen-producenten hangen teveel van nieuwsberichten af, goud trackers volgen de stijging van het goud niet, landbouwbedrijven...
Het laat enkel zien dat op tijd een gedeelte winst nemen toch nog de nodige flexibilteit en diverse uitbreidingen naar een uitgebreide portefeuille mogelijk maken. Per aantrekkelijke sector opteer ik toch, naar gelang het gewicht, liefst 3 tot 7 verschillende aandelen in port te nemen die ook geografisch van elkaar gescheiden zijn. Risicoaversie is een mooi gegeven en veel aandelen in het groen zien staan blijft leuk. (of en enkele licht rood)
Mvg, | | | | |
ik weet het niet hoor,... an verkoop van 663 stuks zie ik nog een geïnvesteerd bedrag van € 4.953,90 (namelijk 337 stuks maal de waarde van 14,70). en Volgens mij neem je gewoon winst zodanig dat je een deel van je oorspronkelijke investering terug hebt, de rest laat je in aandelen zitten. Volgens mij houd je daarmee gewoon jezelf een beetje voor de gek. De aandelen zijn liquide dus waard wat ze op dat moment waard zijn. Als jij je er prettig bij voelt dan is dat prima, maar als strategie zie ik het voordeel even niet. Wat doe je overigens als na drie dagen de koers niet gestegen is maar gedaald?? Als je wilt speculeren dan pak je toch gewoon turbo's... Ik ben wel met je eens dat een buy and hold niet echt de optimale strategie is op het moment, tenzij je een lange horizon hebt en het lef hebt op een dip te kopen.... Het is overigens naar mijn bescheiden mening op dit moment niet heel moeilijk om laag te kopen en hoog te verkopen. De komende jaren hoeven we geen reële groei te verwachten, wel flinke risico's. Zet dat af tegen de grafieken de afgelopen jaren en je ziet zo wanneer relatief hoog is (nu) en wanneer relatief laag, vorig jaar aan het einde van de zomer. Ook kun je in de berichtgeving redelijk zien wanneer de globale spanning toeneemt, dat is een moment om te verkopen (zoals vorig jaar juli naar het einde van de maand toe).
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
06 maart 2012 18:41 |
|
|