Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:31

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
En daarmee raak je de essentie van het probleem...

Het doet zich enkel voor bij diegenen. Die hun huis kwijt willen of moeten.

Ik kan mijn huis betalen en ik zit er prima, mij boeit het niet of het nu wel of niet in waarde daalt. En nee ik blijf niet met een restschuld zitten. Bij evt verkoop want ik heb voldoende geld gespaard om een deel van de schuld af te lossen mocht dat nodig zijn.

18 mei 2012 8:44
Profiel WWW
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
VM020 schreef:
Nederland heeft de hoogste particuliere schulden ter wereld. We leven op te grote voet, we hebben de hoogste schulden, kopen dure huizen die we eigenlijk niet kunnen permiteren, hebben de hoogste hypotheken aangejaagd door de hypotheekrente aftrek dat op zijn beurt de huizenprijzen opdrijft. Het is allemaal gebakken lucht.Nederland heeft een enorme huizen-bubbel!

We staan er financieel slechter voor dan de Grieken maar het wordt netjes onder de vloerkleed geschoven om niet al te veel onrust te veroorzaken. De huizenprijzen zullen de komende 5-15 jaar keihard gaan dalen.

De inhalige babyboomers, sorry 55+-ers, met als credo 'ikke,ikke, ikke en de rest kan stikke" hebben alles afgebroken wat de generatie van WO-II hebben opgebouwd, het is de generatie van egoisten die die de credietcrisis hebben veroorzaakt, verantwoordelijk zijn voor de financiele schandalen en de puinhopen achterlaten voor de generatie hierna. Zo even baby boomers bashen.

Nederland zal pas over 10-15 jr uit de crisis komen! Met dank aan het kortzichtige Lente accoord van de proleten uit het Binnenhof.

Pfffffffffffft, ik ben gelukkig pas 53 :? Verder gaat het wel goed met je!

18 mei 2012 11:18
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
de Fiscalist schreef:
En daarmee raak je de essentie van het probleem...

Het doet zich enkel voor bij diegenen. Die hun huis kwijt willen of moeten.

Ik kan mijn huis betalen en ik zit er prima, mij boeit het niet of het nu wel of niet in waarde daalt. En nee ik blijf niet met een restschuld zitten. Bij evt verkoop want ik heb voldoende geld gespaard om een deel van de schuld af te lossen mocht dat nodig zijn.

Ben het in deze helemaal met je eens. Echter als je je baan door de crisis zou kwijt raken is het natuurlijk een ander verhaal denk ik.

18 mei 2012 11:20
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Hangt af van hoeveel je gespaard hebt :idea:

18 mei 2012 13:04
Profiel
Den Haag
VM 020 scheert wel langs enkele in mijn optiek relevante zaken...

In de late jaren '90 en daarna hadden we krapte op de arbeidsmarkt. Toen wist men ook al van de stijgende levensverwachting. Het was beter geweest als toen al maatregelen waren genomen om mensen langer door te laten werken. In plaats daarvan werden mensen tot voor kort aangemoedigd om vroeg te stoppen met werken en te genieten van een (op omslagstelsel gefinancierde) VUT uitkering. Dat holt de financiële positie van het land nogal uit naar mijn bescheiden mening.

In diezelfde periode hadden er ook maatregelen genomen moeten worden op de huizenmarkt. Hypotheekrenteaftrek werkelijk beperken, zoals nu eindelijk wordt gedaan. In plaats daarvan hebben opeenvolgende kabinetten telkens gezegd niet aan de HRA te zitten maar telkens werd er toch aan gemorreld. Ik noem: EW forfait verhogen, bijleenregeling, bijleenregeling aanscherpen en nu via de banken allerlei aanvullende maatregelen om de financieringscapaciteit te beperken. Hadden de heren politici eerder maatregelen genomen dan was de stijging van de huizenprijzen vast minder geweest en de ontwikkeling op de markt harmonieuzer.

Maarja, toen was er geld zat en wilde men niets doen....

regeren is vooruitzien zegt men, maar in feite is het niet meer dan ad hoc wat maatregelen bij elkaar schrapen om de boel overeind te houden, for the time being....

Overigens ben ik mij zeer bewust van het kromme van mijn positie. Ik heb een lening, en die kan ik aflossen. Dat doe ik echter niet omdat de netto rentelast lager is als het netto rendement op mijn spaargeld..... Dat element heeft onze belastingwetgeving er in gebracht en dat zouden we eruit moeten halen. Het is belachelijk dat heel nederland met hoge schulden zit en daarnaast via te dure spaarpoducten vermogen opbouwt om eens de schuld af te lossen, tenminste als de bank waarmaakt wat zij heeft beloofd bij het afsluiten van die producten.

De bank is iig de lachende derde van ons stelsel

18 mei 2012 13:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex964;ex997; 3.2 '86 USA
Beste De Fiscalist,

Ik ken maar weinig banken die 1. nog bestaan en 2. een lachende derde zijn.
En nog minder lachende ex-werknemers.

Groet van René

21 mei 2012 10:28
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Opmerkelijk, ik ken alleen maar banken die de lachende derde zijn.
Ben je wel woonachtig op deze planeet? :wink:

21 mei 2012 10:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Een crisis wordt net zo snel opgelost als een overheid ermee om gaat.
Omdat onze politici alleen met stemmen tellen bezig zijn durven ze geen, hele, grote wijzigingen aan te brengen in onze samenleving.(kaas schaaf methode)
Er wordt krampachtig vastgehouden aan het tekort van 3% terwijl Nederland nog nooit zo goedkoop heeft geleend. Komt door gemaakte afspraken. Anders zouden we nu voor miljarden kunnen investeren tegen 2% rente betaling. Wat zich later weer terugbetaald. Met deze rentestand kunnen we dus eigenlijk een tekort van 6% aan. Griekenland kan een tekort van 3% niet eens betalen met haar rentestand.

inderdaad Patrick, uit Melbourne, je merkt de positieve vibe in Australië en Azie. Familieleden uit Singapore en Melbourne vragen ons of we nog wel rond kunnen komen in Europa. Zo erg is de berichtgeving.

21 mei 2012 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex964;ex997; 3.2 '86 USA
Beste Ewout,

Misschien moeten het begrip 'lachende derde' nader definiëren.

In NL is Fortis verdwenen en lopen er nog rechtzaken. ABN is inmiddels
staatsbank. ING kan zijn steun niet terugbetalen en moet van Brussel
zijn activiteiten opsplitsen. SNS reaal was net iets te laat met verkopen
staatsobligaties van PIGS-landen...en niemand weet precies waar zij
zullen eindigen. ICEsave spaarders krijgen kronen ipv duro's.

Ik doe met dit bericht mijn deelname aan dit onderwerp op slot.

Groet van René

21 mei 2012 11:01
Profiel
Den Haag
@soepkip,

Interessante gedachten en er zit zeker wat in. Helaas is het niet werkbaar in een systeem waar het nimmer tot terugbetalen komt. Het lenen en uitgeven lukt nog wel, het plukken van de vruchten van de investeringen ook, maar dan is de verleiding voor de heren politici toch te groot om de vruchten aan te wenden voor allerlei mooie cadeaus aan de samenleving ipv het aflossen van de schuld....

21 mei 2012 11:45
Profiel WWW
Moderator
PF #57
4 jaar regeren (als ze dat al halen) is gewoon te kort om gestructureerd beleid te maken. waarmee je al deze zwalkende en lang uitgestelde ellende krijgt.

21 mei 2012 11:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
@de Fiscalist precies.

@Horn misschien is een zakenkabinet niet zo gek. Gewoon directie op een departement en voor elke beleidswijziging naar de 2e kamer waar alle partijen voor of tegen kunnen stemmen. Scheelt ook weer ministers en staats secretarissen. dus Nederland als een bedrijf runnen en extreme wijzigingen voorleggen aan de 2e kamer.

21 mei 2012 12:38
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
zakenkabinet lijkt me idd veel slimmer en beter haalbaar, maar ja eer ze dat aandurven zijn we al wel weer 15 jaar verder :scratch:

21 mei 2012 20:53
Profiel
Citaat:
Een crisis wordt net zo snel opgelost als een overheid ermee om gaat.
En wanneer gaat dat worden? We zijn een maandje verder en weer 6 miljard lichter aan Spanje.

13 jun 2012 14:11
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik vrees dat wij dan inmiddels met pensioen zijn...

13 jun 2012 14:17
Profiel
964 c2
Den Haag
Spreek voor jezelf, jullie misschien ja.. :wink:

13 jun 2012 16:14
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Fortis.............Praat me er niet van.
Jeanne heeft er bijna 20 jaar gewerkt.
We hebben 20 jaar lang alle opties en aandelen gekocht die onder personele voorwaarden aangeboden werden.
Destijds +/- € 36 nu € 1.30 :pale:

Maar we leven nog en we hebben een Porsche!
Wat wil je nog meer :ba:

13 jun 2012 16:41
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
2 Porsches :mrgreen:

13 jun 2012 16:52
Profiel
Omg. Amsterdam
Ik kan wel merken in de wegenbouw dat de prijzen wel onder druk staan en er vele kapers op de kust zijn die tot soms wel 30 - 40 % onder de prijzen inschrijven! Aankomende maanden gaan er een hoop bedrijven in de GWW het loodje leggen... ik hoor al mindere berichten om mij heen van redelijk grote aannemers waar het water nu al tot de lippen staat. :flush: :flush:

13 jun 2012 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C2 cabrio, V70 R AWD classic
Arnhem
Is het nu helaas in de GWW zo erg op dit moment. Wist niet. Op wat voor werk wordt dan zoveel gedoken.

13 jun 2012 18:44
Profiel
Den Haag
en onze regering gaat gewoon verder met het creëren van nog meer onzekerheid....

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat als het catshuis verhaal wel tot een compromis was gekomen, we er nu een stuk beter voor hadden gestaan.

Ik zal dat even iets nader verklaren:

Wat we dan hadden gehad (en wat we nu dus niet hebben) is een duidelijk vooruitzicht. Ok zaken gaan meer geld kosten (wonen, autorijden, zorg) maar we weten ongeveer hoeveel dat gaat zijn en daar kunnen we rekening mee houden.

Nu weten we niet meer dan dat er een akkoord is voor als we geen regering hebben volgend jaar. Krijgen we die wel dan ligt het hele veld weer open en is alles ineens weer mogelijk.

Overigens verbaast het me dat er in het kunduz akkoord kennelijk zaken staan waar niemand voorstander voor is. Een compromis begrijp ik,... beetje geven beetje nemen en dan kom je ergens uit waar de partijen iets in zien, alhoewel het niet helemaal is wat ze hadden gewild. Nu hebben we het woon werk-verhaal waar kennelijk een akkoord over is maar waar iedereen zijn handen vanaf trekt :bang: :bang:

13 jun 2012 20:44
Profiel WWW
toplijstje:

“Spain is not Greece.” Elena Salgado, Spanish Finance minister,
February, 2010.

“Portugal is not Greece.” The Economist, April 2010.

“Greece is not Ireland.” George Papaconstantinou, Greek Finance
minister, November, 2010.

“Spain is neither Ireland nor Portugal.” Elena Salgado, Spanish Finance
minister, November 2010.

“Ireland is not in ‘Greek Territory.’”Irish Finance Minister Brian
Lenihan. November 2010.

“Neither Spain nor Portugal is Ireland.” Angel Gurria, Secretary-general
OECD, November, 2010.

“Italy is not Spain” – Ed Parker, Fitch MD, 12 June 2012

“Spain is not Uganda” Spanish PM Rajoy. June, 2012

“Uganda does not want to be Spain” (Ugandan foreign minister) June 13th
2012 :mrgreen:

19 jun 2012 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Nederland staat er slecht voor. Slechter dan Griekenland en Spanje samen.

We hebben de hoogste particulierenschuld ter wereld. We leven in te dure huizen gefinancieerd door te hoge hypotheken, daarbij komt nog de schulden door rood staan, leningen, etc. en de staatsschuld. Alles bij elkaar rond de 2 trillioen euro!!!

Amerika heeft een schuld van $ 14.454 trillioen over 300 millioen inwoners= $48180 pp.

Nederland heeft een schuld van $ 2.452 trillioen over 16 millioen = $153250 pp. Hoe wordt dit terugbetaald bij een bevolking die en vergrijsd en tegelijkertijd moet zuchten onder zware bezuinigen?

Conclusie: NEderland is technisch gezien FAILLIET!!! Wakker worden Nederlanders.

Maar politici houden bewust hun bek dicht om geen paniek te veroorzaken.

En nu met de schuldencrisis wordt het alleen maar erger. De economie staat stil en Kabinet heeft nog het lef om keihard te bezuinigen. Grote banken staan bijna op omvallen. Maar iedereen ligt te slapen. Zijn we ABN AMRO en de DSB vergeten? Hollanders.... hollanders zijn net een zak aardappelen.Je kunt er zo vaak tegen aan trappen, dan nog durven ze niet op te staan.

Hou svp je bank id gaten. Ik wil geen bankrun suggereren ..... :mrgreen:

De komende 5 jaren beleven niet veel goeds.

21 jun 2012 20:30
Profiel
Den Haag
je vergeet het geld mee te tellen wat in de pensioenpot zit:

Nederland 120% bbp 1.000 miljard ongeveer (in feb 2011)
VS 93% bbp
Duitsland 12% bbp
Frankrijk 6% bbp

En ook nog al het geld wat in de spaardelen zit van de hypotheken....

als je een vergelijking maakt, maak hem dan wel goed. Nederland staat er relatief goed voor, per saldo hebben wij schijnbaar netto vermogen, geen schuld. (bron FD van vandaag)

Daarnaast hebben wij een overschot op de lopende rekening van 7,6% hetgeen betekent dat er geld ons land binnenstroomt.

leg jij je spaarcentjes maar lekker onder je matras....

oh ja, en de markten hebben het zeker mis, dat Nederland weinig rente betaalt (tot negatief) en Griekenland spanje richting de 7 à 8 %.

21 jun 2012 20:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Pensioengelden en spaargelden???? Grotendeels verdampt dankzij risicovolle speculatie en investeringen door pensioenfondsen en banken. En dan hebben we nog de luie babyboomers die met pensioen gaan. Daar gaat het spaarpotje. Jouw cijfers zijn zeker van 10 jr geleden of zo?

Conclusie:
We zijn nog steeds technisch FAILLIET!
Binnen nu en 2 jr stort zelfs de huizenmarkt gigantisch in en dan gaan de banken omvallen. Als je nu je huis kunt verkopen moet je ;t zeker doen en snel met je geld hier weg.

21 jun 2012 20:43
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Volgende