Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:49

Antwoord op onderwerp  [ 458 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs ..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
Zie hier Mischa's inzet 912 :wink:

28 sep 2011 2:11
Profiel
Nah lekker dan..............bye bye............

05 okt 2011 14:26
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
zozo. endgame € begonnen?

25 nov 2011 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Neuhh.....

25 nov 2011 23:02
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/07079856 ... z1ekQ1vp4d

25 nov 2011 23:14
Profiel
Citaat:
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) heeft een reddingsplan voor Italië voorbereid met een waarde tot 600 miljard euro in het geval de financiële crisis in het land verder uit de hand loopt.
En de band speelt verder :popcorn:

27 nov 2011 15:12
Profiel
bully schreef:
Nou volgens Yan Gays gaan we flink verdienen aan die griekse leningen :wink:..........Vandaag....Grieken hadden nooit in de euro moeten komen. Yan Gays heeft een geweldige achteruitziende blik. Dat heet een koe in de kont kijken, maar dat is een andere hobby van hem. :popcorn:
klik poef and it's gone.....
Dat is het voordeel van bodemloze putten. Als je er iets in gooit is het ook echt weg. :popcorn:

01 jan 2012 22:23
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bompa nog wat knaltips voor 2012?

01 jan 2012 22:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Z'n laatste bezoek hier, was op Woensdag 10 Augustus 2011, Maarten :wink:

01 jan 2012 22:46
Profiel WWW Facebook 
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Is waarschijnlijk ergens druk bezig met te rentenieren :)

02 jan 2012 10:06
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
... of zijn wonden aan het likken. :popcorn:

02 jan 2012 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Jongens, wat zuur allemaal, ik proef afgunst en jaloezie.
Voor Bompa de beste wensen en dat het een positief jaar mag worden.

02 jan 2012 12:25
Profiel
Moderator
PF #57
Ach, alle signalen staan op groen voor 2012....

02 jan 2012 12:28
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Citaat:
Harry D schreef:Jongens, wat zuur allemaal, ik proef afgunst en jaloezie.
Voor Bompa de beste wensen en dat het een positief jaar mag worden.

Mogen er geen grapjes meer gemaakt worden in 2012 :scratch: Zo was mijn post helemaal niet bedoelt, en jaloezie staat niet in mijn woordenboek, of ze moeten aan 1 van mijn vriendinnen komen :mrgreen:

@bompa: Fijn nieuwjaar , en dat we weer snel van je mogen horen :thumleft:

02 jan 2012 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
lol, horn , ik ben daar niet zo zeker van: een opleving in de eerste of de eerste twee weken in januari is meer regel dan uitzondering.
De problemen in Europa zijn verre van opgelost en de beurs zal daar door op en af gaan. Berichten worden keer op keer onthaald door een overdreven beursreactie dit in beide richtingen.
De tendens zal volgens velen in dalende teneur zijn, zolang er geen constructieve en een geloofwaardige oplossing komt voor het Europees probleem zal dit pessimistische verhaaltje gewoon aanhouden. Elke maand of week blijven bijkopen in een mindere periode geeft op termijn mooie rendementen al gaat het nog eventjes bergaf.(met een beetje pech een recessie van 10 jaar, denk maar aan Japan jaren 80)

Indien er op KT mooie winsten worden gemaakt verkoop ik momenteel voor 75% van het inzetbedrag, van mijn laatste aankoop. Dan hou ik nog mooi supergoedkope aandelen over waar bijna niets mis mee kan lopen. Buy and hold is in deze tijden gevaarlijk, zeker als dit gekoppeld wordt aan een verkeerd beleggingsprofiel en/of verkeerde inschatting van sectoren.
Voor de gemiddelde belegger zal het een uitdagend jaar worden met de nodige afwisselingen, ook het taksbeleid kan nog wat roet in het eten gooien.
Welke trukjes hier voor in petto zijn, of hoe de belegger er zich zal aan aanpassen zal ons volgend jaar wel duidelijk worden.

BTW als het licht op groen staat, wacht ik ook niet lang om gas te geven, zoals vele Porsche-Rijders.
Hierbij allemaal een prettig en beloftevol 2012 Porsche jaar.

02 jan 2012 16:02
Profiel
Moderator
PF #57
Zicht_op_oneindig schreef:
lol, horn , ik ben daar niet zo zeker van: een opleving in de eerste of de eerste twee weken in januari is meer regel dan uitzondering.

zoals JMS al schreef:
Mogen er geen grapjes meer gemaakt worden in 2012 :scratch:

:mrgreen:

02 jan 2012 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
waarom mogen er geen korte berichten?

boodschap is enkel: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mvg,

02 jan 2012 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Indien er op KT mooie winsten worden gemaakt verkoop ik momenteel voor 75% van het inzetbedrag, van mijn laatste aankoop. Dan hou ik nog mooi supergoedkope aandelen over waar bijna niets mis mee kan lopen. Buy and hold is in deze tijden gevaarlijk, zeker als dit gekoppeld wordt aan een verkeerd beleggingsprofiel en/of verkeerde inschatting van sectoren.

Kan je me dit citaat a.u.b. wat nader toelichten, die is voor mij niet helemaal duidelijk :scratch:

02 jan 2012 21:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Een korte toelichting:

Stel je koopt 1000 aandelen Arcelor Mittal (niet het meest ideale aandeel, maar volatiel genoeg en op LT zit er mogelijks genoeg potentieel in)
Maar 3 dagen na dat deze aangekocht werden stijgen ze van 13€ naar 14,70€ een stijging van een dikke 13%.

De manier die ik hierboven besprak zou dan het volgende zijn: 13*1000/14,70 * 0,75= 663 aandelen die nu verkocht worden.
het geïnvesteerde bedrag is nu 13000 * 0,25 = 3250 (juist is 3253,9€: 13000- (663*14,70)) Euro voor 1000-663= 337 aandelen.

De Break Even Price is nu 3253,9€/337 aandelen of te wel 9,66€ per aandeel Arcelor Mittal
Indien gewenst kan men ipv 75% ook een hoger %-tage genomen worden zodat de BEP nog meer daalt.
Hou rekening met het feit dat men best wat aandelen in port houdt, goed voor dividend-uitkeringen en een mooier rendement naar later toe.

Het overige geld kan dan weer gebruikt worden voor een volgende opportuniteit.
Momenteel een mooie periode van up en down een aantal dagen negatieve berichten en dan is het zo goed als koopjes tijd.
Simpel is het echter niet, momenteel zijn banken volatiel tot heel volatiel en gevaarlijk, groene energie zoals zonnepanelen zijn zwaar afgestraft maar het einde is nog niet in zicht al zijn de adviezen positief, staal e.a. nijverheden hebben te leiden onder een op wereldniveau grote recessie, transporteurs hebben te lage tarieven, andere aandelen hebben een omzet die niet groot genoeg is, geneesmiddelen-producenten hangen teveel van nieuwsberichten af, goud trackers volgen de stijging van het goud niet, landbouwbedrijven...

Het laat enkel zien dat op tijd een gedeelte winst nemen toch nog de nodige flexibilteit en diverse uitbreidingen naar een uitgebreide portefeuille mogelijk maken.
Per aantrekkelijke sector opteer ik toch, naar gelang het gewicht, liefst 3 tot 7 verschillende aandelen in port te nemen die ook geografisch van elkaar gescheiden zijn. Risicoaversie is een mooi gegeven en veel aandelen in het groen zien staan blijft leuk. (of en enkele licht rood)

Mvg,

02 jan 2012 22:41
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
horen jullie ook die enorme echo.......
van die bodemloze put!!!!

02 jan 2012 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Vandaag een oude fabriekshal gekocht met van die mooie geklonken vakwerkspanten erin. Ik heb weer wat te doen ... opleuken, verduurzamen en opsplitsen in 4 kinky units. Bezig blijven!

02 jan 2012 22:52
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Dat klinkt al een heel mooi projectje!! Foto's :mrgreen:

Over de lichten op groen (volgens Horn): de chinese vastgoed bubble.

02 jan 2012 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Ik denk dat de chinezen binnenkort via via geld komen dumpen in Europa. Ze moeten toch wat! Stappen de Nederlandse banken misschien ook af van "we willen de spijker wel financieren maar hij moet wel kunnen drijven".

02 jan 2012 23:18
Profiel
Vanaf heden moet Griekenland meer dan 1000% rente betalen op de één jarige staatsobligaties. :shock:

06 maart 2012 16:39
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Een korte toelichting:

Stel je koopt 1000 aandelen Arcelor Mittal (niet het meest ideale aandeel, maar volatiel genoeg en op LT zit er mogelijks genoeg potentieel in)
Maar 3 dagen na dat deze aangekocht werden stijgen ze van 13€ naar 14,70€ een stijging van een dikke 13%.

De manier die ik hierboven besprak zou dan het volgende zijn: 13*1000/14,70 * 0,75= 663 aandelen die nu verkocht worden.
het geïnvesteerde bedrag is nu 13000 * 0,25 = 3250 (juist is 3253,9€: 13000- (663*14,70)) Euro voor 1000-663= 337 aandelen.

De Break Even Price is nu 3253,9€/337 aandelen of te wel 9,66€ per aandeel Arcelor Mittal
Indien gewenst kan men ipv 75% ook een hoger %-tage genomen worden zodat de BEP nog meer daalt.
Hou rekening met het feit dat men best wat aandelen in port houdt, goed voor dividend-uitkeringen en een mooier rendement naar later toe.

Het overige geld kan dan weer gebruikt worden voor een volgende opportuniteit.
Momenteel een mooie periode van up en down een aantal dagen negatieve berichten en dan is het zo goed als koopjes tijd.
Simpel is het echter niet, momenteel zijn banken volatiel tot heel volatiel en gevaarlijk, groene energie zoals zonnepanelen zijn zwaar afgestraft maar het einde is nog niet in zicht al zijn de adviezen positief, staal e.a. nijverheden hebben te leiden onder een op wereldniveau grote recessie, transporteurs hebben te lage tarieven, andere aandelen hebben een omzet die niet groot genoeg is, geneesmiddelen-producenten hangen teveel van nieuwsberichten af, goud trackers volgen de stijging van het goud niet, landbouwbedrijven...

Het laat enkel zien dat op tijd een gedeelte winst nemen toch nog de nodige flexibilteit en diverse uitbreidingen naar een uitgebreide portefeuille mogelijk maken.
Per aantrekkelijke sector opteer ik toch, naar gelang het gewicht, liefst 3 tot 7 verschillende aandelen in port te nemen die ook geografisch van elkaar gescheiden zijn. Risicoaversie is een mooi gegeven en veel aandelen in het groen zien staan blijft leuk. (of en enkele licht rood)

Mvg,

ik weet het niet hoor,... an verkoop van 663 stuks zie ik nog een geïnvesteerd bedrag van € 4.953,90 (namelijk 337 stuks maal de waarde van 14,70). en

Volgens mij neem je gewoon winst zodanig dat je een deel van je oorspronkelijke investering terug hebt, de rest laat je in aandelen zitten. Volgens mij houd je daarmee gewoon jezelf een beetje voor de gek. De aandelen zijn liquide dus waard wat ze op dat moment waard zijn. Als jij je er prettig bij voelt dan is dat prima, maar als strategie zie ik het voordeel even niet.

Wat doe je overigens als na drie dagen de koers niet gestegen is maar gedaald??

Als je wilt speculeren dan pak je toch gewoon turbo's...

Ik ben wel met je eens dat een buy and hold niet echt de optimale strategie is op het moment, tenzij je een lange horizon hebt en het lef hebt op een dip te kopen....

Het is overigens naar mijn bescheiden mening op dit moment niet heel moeilijk om laag te kopen en hoog te verkopen. De komende jaren hoeven we geen reële groei te verwachten, wel flinke risico's. Zet dat af tegen de grafieken de afgelopen jaren en je ziet zo wanneer relatief hoog is (nu) en wanneer relatief laag, vorig jaar aan het einde van de zomer.

Ook kun je in de berichtgeving redelijk zien wanneer de globale spanning toeneemt, dat is een moment om te verkopen (zoals vorig jaar juli naar het einde van de maand toe).

06 maart 2012 18:41
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 458 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende