Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:01

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Van een 245 Turbo naar 964 C4? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Van een 245 Turbo naar 964 C4?
Ik had vroeger 2 'droomautos': een Volvo 245 Turbo en een Porsche 911 (begin/midden jaren tachtig). Ik was meer volvogek dan Porsche gek (ook beter betaalbaar trouwens) en heb verschillende 240's gehad, waaronder 2 Turbo's. Met de laatste ben ik een jaar of 3 bezig geweest en die is inmiddels 3 jaar klaar: gelast, gespoten en met veel nwe en verbeterde delen opgebouwd. Maar..... ondanks de 220pk, de gele koni's, PU rubbers, 17inch velgen etc blijft het rijden toch tegenvallen, zeker in verhouding met de snelle leasewagens (Audi S3) die ik nu heb (tot 2012 denk ik.....). Tijd om afscheid te nemen van de Volvo (gaat de verkoop in) en op zoek naar droomauto nr 2: de 911!

De 3.2 was altijd de droom, maar een ritje in een 964 en eentje in 3.2 bracht me snel op andere gedachten: de 3.2 is me te spartaans. Wel superleuk en echt lekker basic, maar niet om met vrouw en 1 kind 1,5u in te zitten. Quattro in de S3 bevalt me super en de achterwielaandrijving in de volvo is leuk, maar af en toe ook listig, dus het moet een 964 carrera 4 worden! Qua investering misschien niet de allerslimste, want ik denk dat de 3.2 en de 993 verder in waarde stijgen, maar who cares.

Inmiddels hou ik alle sites in de gaten, heb ik er een paar bekeken en ben ik er ook achter dat in Porsche land koopjes echt bijna niet bestaan...... In Volvo land kom je nog wel es een leuke aparte auto voor weinig tegen, in Porsche land zijn aparte auto's meteen heeeeel apart en bestaan ze dan vooral uit polyester en plamuur.....

Anyway, ik zoek een goeie, maar niet perse een perfecte. Op markplaats staan de meeste, maar ik zie op dit moment een duidelijke scheiding met de auto's onder de 20k: rommel, of heel veel kms, achterstallig onderhoud etc of meteen 25K+ voor een goeie. Ik heb er nu een paar van onder de 20k gezien die me weinig hoop geven: die ex van Dennis vd Geest (zie koopjes) en nog een stuk of 3, waarvan eentje echt een dramatische overgespoten kromme banaan.

Heb nog een idee in mn achterhoofd om eerst een paar jaar te rijden en m dan te backdaten naar begin jaren zeventig look. De Singer is m'n droom wat dat betreft, maar zal dat helaas ws altijd blijven.

Mocht iemand een leuke weten, dan hou ik me aanbevolen. Ik hou niet van roest, rood (buitenkant) of blauw leer! by the way: bij duparc.nl staat ook een hele leuke met een 993 motor erin!

02 jun 2012 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Van een 245 Turbo naar 964 C4?
Voor de geinteresseerden , hier een foto van de Volvo:

Afbeelding

02 jun 2012 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Welkom! Leuke Volvo. Dat soort oude auto's worden hier zeer gewaardeerd! Genoeg 964's te koop. Geduld dus: die goede komt gewoon.

02 jun 2012 22:59
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
meeuuh. je wil een comfortabele 4wd----> 996.
als je mazzel hebt kun je ook nog lekker knutselen.

02 jun 2012 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
996 vind ik veel te comfortabel / nieuwerwets en niet mooi, dus die valt zeker af!

02 jun 2012 23:19
Profiel
mooie bak ......Afbeelding

02 jun 2012 23:47
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Leuk, die Volvo :thumleft:
964 met een 993 blok moet je denk ik niet willen :scratch:

Anyway, welkom hier.

03 jun 2012 7:36
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Welkom hier, idd een gave bak die Volvo :cheers:

Je hebt je duidelijk al ingelezen hier voor wat betreft de Porsche markt, en het is ook mijn beleving van de markt momenteel. Hoewel een investering in een 964 denk ik op de langere termijn zich ook wel gaat lonen, maar dat is slechts mijn mening :D

Ik zou toch ook de C2-tjes in de gaten houden. Ik heb inmiddels al 5 jaar een C2 "erbij" en heb daar ook een paar keer rijvaardigheids trainingen mee gedaan. Het verbaast mij iedere keer weer hoe ver weg de grens ligt bij deze auto. Ik ga er vanuit dat dat je weerhoud van een C2 tov een C4.

Succes met zoeken

03 jun 2012 7:49
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
welkom en zie die foto van Bully... coole bak 8)

03 jun 2012 10:35
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Welkom!

bully schreef:
mooie bak .....

Ik vraag me alleen af hoe ze de 6 bak van een 993 C4 onder een 964 hebben gekregen - of is de 964 bak aangepast van 5 naar 6 versnellingen :?:

Als het allemaal klopt - niet origineel - maar wel 'stoer' - 285 PK Varioram met 6 bak op 'n 964 :drive:

03 jun 2012 10:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Welkom hier!

03 jun 2012 11:48
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
C4 heb ik geen verstand van maar C2 stijgt behoorlijk de afgelopen tijd. Zelfs soms hoger dan 993.

03 jun 2012 16:02
Profiel
Omg. Amsterdam
Welkom op het forum... rij zelf een C2 en ben daar zeer tevreden over.

03 jun 2012 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
turbocruiser schreef:
C4 heb ik geen verstand van maar C2 stijgt behoorlijk de afgelopen tijd. Zelfs soms hoger dan 993.

Dat soort gedachten komt altijd van mensen die er zelf eentje hebben :D
Zo is mijn Volvo ook heel uniek en zeldzaam. Totdat ik m wil verkopen...

Maar even serieus, misschien is het idd een goed idee om ook eens een rit te maken in een C2. Die 4wd scheelt wel 100kg, dus dat zal je wel merken denk ik.

Die 964 met 993 van DuParc trok me wel. Maar wel een boel geld voor een auto die nooit veel waard zal worden.... Daarnaast moet het wel ECHT goed gedaan zijn. Ik zie overigens geen knopje voor de 'lock' van de AWD achter de versn.pook. Heeft een 993 dat niet en is dit interieur compleet 993, of zou het een 2wd zijn?

03 jun 2012 17:57
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Als je een waardevaste wagen wilt koop dan een orginele en ounderhoud deze goed. Dan schrijf je waarschijnlijk niks af en wellicht "verdien" je er over een paar jaar nog een paar euro's op. Let wel, alle wagens kosten geld en dus ook een Porsche (waarschijnlijk zelfs meer dan de gemiddelde wagen).

Vind persoonlijk die bij DuPark niet geweldig. Geen originele motor hoewel de extra PK's natuurlijk leuk zijn. Reflectorbalk en achterlichten lijken wat dof, bestuurdersstoel ziet er nogal gebruikt uit en de vergrendeling bij het rechter achterzitje sluit niet meer mooi, komt iets naar vooren en zo te zien zit de bekleding erachter los. Kan het niet heel duidelijk zien maar er lijkt links achter een kras op de bumper te zitten. Vind de prijs ook te hoog.

03 jun 2012 18:17
Profiel
964 c2
Den Haag
Ticcie schreef:
Maar wel een boel geld voor een auto die nooit veel waard zal worden...

Ik zou persoonlijk de keuze niet teveel laten afhangen van de 'investering'.
Het belangrijkste is naar mijn idee zo probleemloos mogelijk, zoveel mogelijk lol hebben. Ik vind het zelf ook wel een fijn idee, dat ik relatief weinig afschrijf op m'n auto, maar onder de streep kost het natuurlijk een zak geld per jaar.
Afgezien van investeringen in auto's die waarschijnlijk 'veel waard gaan worden' en die je beter kunt stallen i.p.v. rijden, zou ik in jouw geval zoeken naar iets waar je blij van wordt! :drive:

Oja, en welkom. Een mooie volvo, leuk om te zien.
En een goede keuze, een 964. Heerlijke wagen. :thumleft:

03 jun 2012 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Ik heb mijn Volvo ooit gekocht en opgeknapt met t idee dat ik m nooit weer zou verkopen. In totaal zit er nu een hele aardige 964C4 in, terwijl ik er maar 5000km mee heb gereden na de restauratie.... Financieel gezien bijzonder onhandig, dus ik probeer nu niet de meest onhandige aankoop te doen.

Maar verder helemaal eens hoor, auto's kopen kost geld, en ermee rijden nog veel meer.

Een tijdje geleden stond er trouwens een mooie 964 grijs/bordeaux rood te koop op mp van ene Grant Gauld. Uiteindelijk verlaagde ie de vraagprijs naar 22k toen ik in verwegistan zat. Daarna was ie snel weg. Iemand bekend met deze auto?

03 jun 2012 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Staat bij van Kessel nog een 964 c4 met een versleten koppeling die ruimschoots binnen je budget valt, blijft er zeker nog wat over voor het grote
( en wellicht achterstallige) onderhoud...
http://cpcms.autoscout24.com/index.php?p=detail&a=215546513&dgpge=3&sci=4f8be78125766056732fe47ad4f6d77fb786040c&soO=asc&soB=brand_id&soL=10

Laatst bijgewerkt door porschefabian op 04 jun 2012 6:13, in totaal 1 keer bewerkt.

03 jun 2012 21:56
Profiel
klik akk en je weet meer.

03 jun 2012 23:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
welkom, 964 qua investering bij aankoop meestal niet slecht.
Het zijn de bijkomende kosten (vaak ook onnodig, maar het
type forumgebruiker is meestal: Porsche moet heel goed/perfect zijn anders gaat het je irriteren).

Succes met de zoektocht en wees kritisch!(en vergeet de AKK niet, als je deze beesten nog niet goed kent)

04 jun 2012 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Al even geen update meer gepost in dit topic, maar heb in de tussentijd een behoorlijk aantal 964's bekeken. Een paar slechte, een paar redelijke, een paar hele redelijke en 1 helemaal naar mijn wensen!

Veel geleerd van het kijken en proefrijden en nadat ik een C2 heb gereden begreep ik veel beter het enthousiasme van mensen over dat model: hij is duidelijk een stuk lichter en stuurt en rijdt ook lichtvoetiger/makkelijker. Maar ja... 4wd heeft ook zn voordelen. Uiteindelijk besloten dat C2 of C4 allebei een optie blijft.

Zag bij OPCclassics al een maand of 2 geleden een hele mooie C2 staan in middenblauw met heeeel lichtgrijs leer. Toen echt te duur, maar inmiddels was er een behoorlijk deel vd vraagprijs af. Snel gaan kijken en als een blok gevallen: zag er echt strak uit en deze leek ook echt 160dkm te hebben gelopen. Strak in lak, zeer net interieur, nauwelijks schade gehad, goed in de opties en bijna helemaal origineel. Boekjes en rekeningen van de afgelopen 7jr erbij (1 eigenaar) en ziet er goed uit! Loopt als een zonnetje (helaas op dat moment proefrit niet mogelijk ivm showroom).

Had alleen 993 Cup2 velgen..... Toevallig had de verkoper nog een set originele (!) net gespoten Cup1 velgen liggen en we hebben nu een deal gemaakt met de Cup1 velgen erbij. Onder voorbehoud van een proefrit en een aankoopkeuring bij Porsche Center Leusden heb ik m gekocht en hoop ik einde vd week 964 eigenaar te zijn. Joepie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

27 okt 2012 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Gefeliciteerd! Wat een beauty :cheers:

27 okt 2012 22:04
Profiel
Mooie bak, deze wielen staan er wel mooi onder 8)

27 okt 2012 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Marine-blau zo te zien :thumleft:
Witte bekleding is wel erg kwetsbaar, maar ik zou hem er niet
voor laten staan.

27 okt 2012 23:03
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Mmmmmhh, lekkerrrr..... :D

Ik ben geen fan van de Cup II, maar ik moet toegeven dat ze onder deze erg mooi staan :!:

Veel :drive: gewenst.

27 okt 2012 23:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende