Auteur |
Bericht |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
964 C2 coupé : gevonden
Hoi
Zoektocht begonnen naar een nette 964 coupé, Carrera 2. Liefst een model 90 of 91, dus zonder airbags en met zo weinig mogelijk opties (geen airco, geen achterwisser, geen tiptronic etc). Elektrisch schuifdak heeft voorkeur, maar hoeft niet. Cup velgen en cup spiegels voorkeur, maar geen noodzaak. Kleuren : in volgorde van voorkeur : zwart, steingrau, marineblau, zilvergrijs, indischrood interieur : zwart Liefst zo origineel mogelijk en Belgische of NL auto. Alles wat ik tot nu toe ben tegengekomen op MP, tweedehands, autoscout etc is te luxueus uitgerust. Enkel Harms rode 964 valt te overwegen, maar dat is een C4, dus zoek eerst verder in andere richting.
Niet dringend, heb nog een 968 CS die verkocht moet raken.
Laatst bijgewerkt door kristof op 09 jun 2012 18:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 maart 2012 13:24 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: 964 C2 coupé
je wilt de 964 voor circuit hebben zeker?
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
18 maart 2012 15:01 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 964 C2 coupé
hier waarom de 968 CS weg gaat en ik een 964 wil gaan zoeken (+ dat het voor mij niet abnormaal is om na ruim 2 jaar weer naar iets anders uit te kijken......)
|
18 maart 2012 20:57 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 964 C2 coupé
kent iemand deze : http://www.speurders.nl/overzicht/porsche-911-3-6-carrera-2-coupe-2-drs-105300079.htmlik heb contact gehad met verkoper via e-mail, overweeg eens te gaan kijken. Wel 236.000 km !
|
22 maart 2012 20:29 |
|
|
bully
|
Re: 964 C2 coupé
Even Dimitri-turbo vragen. Die wil een waterkoeler
|
22 maart 2012 21:10 |
|
|
bully
|
Re: 964 C2 coupé
Hier nog een zwarte van de derde eigenaar. Originele nederlandse auto met 138dkm van het bouwjaar 1991.
|
22 maart 2012 22:01 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 964 C2 coupé
mooi exemplaar ! maar voor 28.500 had er wel een schuifdak in gemogen stevig geprijsd vind ik wel, maar zeker in de lijn van wat ik zoek !
|
22 maart 2012 22:41 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: 964 C2 coupé
Circuit en schuifdak??
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
22 maart 2012 22:49 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 964 C2 coupé
Geen airco dus je moet wat om het hoofd koel te houden op het circuit.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
22 maart 2012 22:55 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 964 C2 coupé
Voor die 3 dagen circuit per jaar, why not ! Als ik een P zocht puur voor circuit, dan verkocht ik de CS toch niet......
|
22 maart 2012 22:59 |
|
|
Peter968
Cayman 981SMaasdam
|
Re: 964 C2 coupé
Hey Kristof, als je wilt kan ik de wagen even voor je bekijken? Barendrecht is bij mij om de hoek en eigenaar werkt tegenover me als ik het goed gezien heb vandaag... Laat maar weten als ik wat voor je kan betekenen. Peter
|
30 maart 2012 21:42 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 964 C2 coupé
Hoi Peter
Da's toeval, ik ben vanavaond naar de auto gaan kijken. Op't eerste zicht eerlijke auto, niet perfect, maar hoeft ook niet. Alleen weinig aantoonbaar recent echt onderhoud, behalve olie, filters, banden etc. In onderhoud bij Carman / Peter de Man in Strijen : bekende hier ? Ga proberen een AKK te regelen, of bij Carman of elders in de buurt.
K.
|
30 maart 2012 21:55 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 C2 coupé
zou je een akk willen laten doen bij degene die het onderhoud doet? Wellicht eens bij Rennsport Breda checken?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 maart 2012 0:39 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: 964 C2 coupé
Heb indertijd een AKK laten doen bij PCR. Kreeg ik 2 pagina's vol opmerkingen en als eind conclusie dat het een goede harde auto was. Het was toen m'n eerste dus wist niet zo goed hoe ik dit moest inschatten/lezen. Porsche hanteert bij de AKK als basis een nieuwe auto van degene die je aanbiedt. En alles wat daarop afwijkt wordt genoteerd. Dus ook alle ontbrekende klemmetjes, schroefjes, krasjes etc. Je moest deze AKK dan ook beoordelen op de belangrijkste zaken.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
31 maart 2012 6:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 C2 coupé
daarom zou ik ook nooit een luchtkoeler laten akk'en bij een OPC. Te oud, kennis is allang voor zichzelf begonnen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 maart 2012 7:42 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: 964 C2 coupé
da's nogal kort door de bocht, vind ik...dat er X pagina's met mankementen uitkomen vind ik niet zo vreemd bij een auto van die leeftijd. En even aangenomen dat de belangrijkste zaken niet over het hoofd waren gezien vind ik dat juist positief.
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
31 maart 2012 9:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 C2 coupé
heb 3x een aankoopkeuring rapport van een Porsche Centrum gezien. Bij twee stonden er 2 kantjes punten (hoekje zonneklep beschadigd, scheur in hoes versnellingspook) terwijl bij beiden een groot mankement gewoon over het hoofd was gezien. Zal wellicht kort door de bocht zijn, maar ik zou een 964 ALTIJD laten keuren door een specialist die ze dagelijks onderhoudt ipv een Porsche Centrum waarvan sommige 1x per jaar een 964 binnen krijgen. Maar wie betaalt bepaalt dus dat moet ieder voor zich weten uiteraard.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 maart 2012 11:12 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 964 C2 coupé
Hoi Harald, dank voor de tip ivm Rennsport Breda ! Bekijk ik zeker. Prosche Centrum lijkt mij ook niet zo'n goed idee, ze zien je komen met een ding van 22 jaar oud, interesseert hun denk ik geen bal. Die zijn gewoon om autos van 100.000 € te verkopen, kom ik daar zeuren over een krasje op zo'n oud ding dat ergens in de 20.000 € mag kosten . Nee bedankt.
|
31 maart 2012 12:32 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 964 C2 coupé
deze hier gekend ? http://link.marktplaats.nl/551457236kenteken op de fotos "subtiel" weggewerkt
|
17 apr 2012 22:20 |
|
|
bully
|
Re: 964 C2 coupé
Heeft een tijd geleden in het koopjestopic gestaan en men was niet positief over de auto
|
17 apr 2012 22:38 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 964 C2 coupé : gevonden !
CS is verkocht, dus hier nog maar eens iets melden over mijn zoektocht. Ik ben eind april naar de auto gaan kijken waarvan ik hierboven de link had geplaatst : zwarte C2, 1991, schuifdak, geen airco. Alle opties kloppen volgens de sticker : gele mistlichten, volleder, achterwisser, motorola autoradio (hence de dakantenne, telefoon zelf is spoorloos), geen benaming op motorkap, groene band voorruit, verwarmde zetels, schuifdak. Origineel Duitse auto, in 1997 naar NL ingevoerd. Iets meer dan 200.000km en +/- 500km terug groot onderhoud gehad bij Speedservice, voordien elders onderhouden. Alle boekjes erbij + afgestempelde onderhoudsbeurten (voor wat het waard is ) Auto is een paar jaar terug in opdracht van huidige eigenaar volledig herspoten. Ziet er netjes uit, interieur wat gebruikssporen maar niks onoverkomelijk. Staat nog op z'n orginele 16" design-90 velgen, heeft al wel cupspiegels. Hij staat ook nog zeer hoog afgeveerd, zoals de 964 destijds standaard werd uitgevoerd, dat is ook iets om aan te pakken. Ik heb een AKK laten doen bij Speedservice en de auto komt er goed uit. Motorisch ok, koppeling en bak ok, ophanging ok, geen roest, geen schade en ook geen herstelde schade op te merken. Enige punten zijn : - zowel remblokken als remschijven zijn aan vervanging toe (daar komen dus de M030 schijven die ik heb gedemonteerd op de CS al goed van pas) + nieuwe banden (maar ik ga zowiezo 17" cups monteren). - olielekje (zweterig) bij het kettinghuis, maar niks ernstig. - olielek servobesturing - lederen dashboard staat bol en is losgekomen op hoeken, blijkt nogal typisch te zijn voor de lederen dashboards. Heb dan ook na de AKK beslist de auto te kopen en een aanbetaling te doen. Woensdag ga ik de auto ophalen en gaat hij rechtstreeks naar Speedservice om enkele zaken in orde te brengen voor ik hem naar huis haal. De olielek aan de servosturing wordt hersteld, Olaf heeft een goed (niet lederen) dashboard liggen dat gemonteerd gaat worden en mits H&R veren gaat hij op een iets meer aanvaardbare rijhoogte worden gezet. De remmen wordt een klus om zelf te doen, 17" cup velgen liggen ook al klaar. Achterlichten zijn reeds vernieuwd, reflector nog niet en dat zie je, dus die zou op termijn ook vervangen moeten worden. Hier wat fotos, met gsm genomen in de regen, dus sorry voor de slechte kwali. Hopelijk betere woensdag.
|
04 jun 2012 21:10 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: 964 C2 coupé
Gefeliciteerd Kristof....Black is beautiful Veel fijne km's gewenst
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
04 jun 2012 21:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 C2 coupé
't lijkt wel viola
|
04 jun 2012 21:31 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: 964 C2 coupé
dat ligt volledig aan mijn Samsung, het weer en het late uur waarop de foto is genomen Olaf, hij is echt wel zwart
|
05 jun 2012 9:15 |
|
|
testdriver
911
|
Re: 964 C2 coupé
Toch maar opletten met die H&R veren er nu al onder te plaatsen... je moet de auto nog invoeren in België en bij de aanvraag voor een gelijkvormigheidsattest gaat men hier over vallen... Bij aanvraag via d'Ieteren gaan ze sowieso weigeren een attest te geven. Bij procedure via de keuring kan het lukken maar dan als alleenstaand geval en dat duurt waarschijnlijk enkele maanden, of de procedure moet tegenwoordig sneller lukken...
|
06 jun 2012 8:53 |
|
|