Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 14:46

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Verschillen modeljaar Boxster 987 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Verschillen modeljaar Boxster 987
Na vaker overnagedacht/gedroomd te hebben nu besloten dat de opvolger van de huidige BMW Z4 een Porsche Boxster moet worden. Echter, de volgende twijfel: budget technische wordt de keuze een 2005 3.2 of een 2008 2.7. De meer pk's van de Boxster S 2005 spreken aan. Maar is de Boxster 2008 niet kwalitatief beter/duurzamer omdat dit het verder ontwikkelde model is?

Wat zijn overigens de verschillen tussen bouw/modeljaar 2005/2008? Wellicht niet goed gezocht op internet, maar kan nergens de verschillen vinden.

Graag jullie hulp!

10 jun 2012 8:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Verschillen modeljaar Boxster 987
Welkom op het forum.

Weet niks van Boxters maar d'r zijn hier zat die je legio verhalen kunnen vertellen en duidelijke uitleg kunnen verschaffen dus dat laat ik lekker aan hun over. Veel plezier en succes met je zoektocht. Doe ten alle tijden een AKK zodat je weet wat je koopt. Er is veel rotzooi te koop dus kijk uit. Zou zonde zijn als het plezier van Porsche rijden teniet gedaan wordt door allerlei problemen.

10 jun 2012 8:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Welkom hier, goede keuze hoor de Boxster. Heb mijn Boxster-S nu een jaar, zonder problemen overigens, en ben er erg tevreden over.

Welke Z4 had/ heb je?

Om met je mee te kunnen denken is het wellicht handig om te weten welke budget je ter beschikking hebt en wat voor type rijder je bent/voor welk doel je de auto aanschaft; woon-werk, toertochtjes, sportieve ritten, trackdays en gebruik op goed- en slecht weer dagen bijvoorbeeld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Porsche_Boxster

Laatst bijgewerkt door Buco op 10 jun 2012 11:12, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jun 2012 10:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Volgens mij is het grootste verschil tussen de pre en post 2006 987s de motor. De pre 2006-en hebben een verbeterde 986 motor (280 pk), de post 2006-en hebben de 987 motor (295 pk). Uiterlijke verschillen zijn er volgens mij niet en ook qua interieur zijn ze volgens mij hetzelfde. Hoe het met onderstel en remmen etc zit weet ik niet precies, maar ik zou in eerste instantie zeggen dat daar geen verschillen mogen zitten.

Volgens mij dus alleen de motor, maar als ik ernaast zit, let me know!

10 jun 2012 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
@ buco
heb nu een z4 3.0 iS automaat. P wordt de tweede auto welke wordt gebruikt voor toeren door Europa in vakanties en zonnige dagen in NL. Budget loopt tot max. €38.000,-. Gebruik gehele jaar door. Trackdays zal niet snel gebeuren. Maar heb een vrouw die van snelheid houdt.....

Keuze zal gemaakt worden tussen een 3.2 uit 2005 of een 2.7 uit 2008. Leeftijdsverschil maakt me niet uit, kilometerstand vind ik belangrijker. Liever meer PK's, maar weet van de Z4 dat er een groot kwaliteitsverschil tussen voor 2006 en na 2006 is waarbij ik nooit voor een pre 2006 (meer) zou kiezen. Indien dit zelfde verschil bij de boxster 987 bestaat, zal de keuze worden de 2.7 uit 2007/2008 en anders waarschijnlijk de 3.2 uit 2005/2006.

@ sandelow
Exterieur en interieur zijn op het eerste oog inderdaad gelijk. Overduidelijk verschil is de motorisering. Maar benl juist benieuwd naar versnellingsbak, elektronica, etc. En vooral (bouw-)kwaliteit!

Oftewel: zijn de 2005/2006 en 2007/2008 gelijk of zijn er grote verschillen (buiten de motorisering) als gevolg van doorontwikkeling van het model? Graag hulp!

10 jun 2012 12:37
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
de motor is een verschil. verder zijn ze beiden zeer betrouwbaar en hoef je je geen zorgen te maken over de techniek. Als ik de keuze zou moeten maken zou het altijd de S zijn, dat extra vermogen (zo'n 30PK) merk je wel tov de standaard. succes met de zoektocht enneh, rij eens in een standaard en in een S dan weet je meteen wat jouw voorkeur heeft en is de keuze snel gemaakt.

10 jun 2012 13:16
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
als ik kijk naar je budget dan kun je bijna een prachtige S uit 2008 aanschaffen. weet niet of die van Buco nog te koop staat, maar dat is een juweeltje! (nee, ik heb geen aandelen van Buco maar die auto is echt het overdenken waard :mrgreen: )

10 jun 2012 13:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Roderik, als het puur voor het toeren is, dan zou ik de 'standaard' Boxster nemen, geen S-uitvoering. De S is meer voor sportief gebruik en heeft qua uiterlijk als grootste afwijkingen de rode remklauwen en een ander uitlaatstuk (2 eindpijpjes ipv 1, maar dit is aftermarket evt. ook aan te passen). Qua motor heeft de 'S' standaard ca. 30pk's meer.

Puur voor het toeren en gebruik op een zonnig dagje heb je dat dus niet echt nodig. Persoonlijk vind ik de extra pk's altijd meegenomen en qua looks vind ik de 'S' gewoon wat mooier smoelen.

Zoek of kijk ook eens naar het SportChrono-pakket van Porsche, sommige exemplaren zijn hier mee uitgerust, net als de P.A.S.M. optie van Porsche, waarmee je elektronisch een sportievere aanpassing van je auto kan krijgen d.m.v. knopje omschakelen in het interieur. Met deze opties ligt de auto ook nog ietsje (10 mm) lager, ziet er net iets leuker uit.
't is maar net wat je persoonlijk leuk en belangrijk vind. Standaard heeft de Boxster ook al een erg goed onderstel! Ik noem deze voor mij meest interessante opties maar even, zou zonde zijn als je daar later pas achter zou komen.

Qua interieur is de 987 inderdaad bijna helemaal het zelfde als een 997, zo ook de buitenspiegels.

Volgens mij zijn er geen grote veranderingen geweest in die bouwjaren die je aangeeft. Kwaliteit was zowieso al goed. Ook erg weinig (grote) veranderingen tussen deze jaren, behalve de al eerder genoemde upgrade qua vermogen.

Tijdens mijn zoektocht vorig jaar naar mijn BoxsterrS, ben ik toen een test tegen gekomen van de ADAC (dacht ik) uit Duitsland waarin stond dat de Boxster in 2008/2009 de meest probleemloze auto was. Aangezien er weinig aangepast is ben ik er vanuit gegaan dat dat voor de eerdere modellen dus ook wel op zou gaan.

10 jun 2012 13:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Hier nog wat meer info:

http://www.multilingualarchive.com/ma/e ... he_Boxster

10 jun 2012 23:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Verschil is 35PK

Verder moet je de restwaarde over -zeg- 3 jaar meenemen in je besluit.

Wat is de waarde over 3 jaar nog van een 10 jaar oude 'Boxster S' ten opzichte van een 7 jaar oude 'Boxster'? Plaats jezelf in 2015.

De huidige 'Boxster' loopt v.w.b. PK's niet ver uit op die uit 2008 (245 bij een 987 --> 265 PK bij een 981), maar een huidige 'Boxster S' t.o.v. een 2005 model (280 bij een 987 --> 315 bij een 981) wel. Dan is het aantal PK's 'nieuw' al weer een stuk groter. Als je de 'Boxster S' koopt, kun je in ieder geval een auto aanbieden met 280 PK die zich v.w.b. het aantal PK's nog boven een nieuwe 'Boxster' (981) plaatst. Dat is en blijft voor een helehoop mensen toch een belangrijke drijfveer op de tweedehands markt....minder afschrijving dus (ook al vanwege de leeftijd)

Overigens, in gebruik maakt het niet zoveel uit...allebei hebben ze genoeg vermogen voor veel plezier

11 jun 2012 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Welkom Roderik! Prettig dilemma heb je, en o zo bekend. 8)
De forummers voor me hebben al veel nuttige tips gegeven. Ik zou je vooral willen adviseren zowel met de "gewone" als de "S" te gaan rijden en dan je conclusies te trekken. Ik vond het verschil absoluut doorslaggevend voor de S, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Let verder op de vele mogelijke opties. Daar zitten grote (prijs)verschillen in. Bedenk wat je belangrijk vindt, zoals bijv. het door Buco genoemde PASM of Sport Chrono. Zelf ben ik erg happy met de volleder uitvoering van het interieur (maar die PASM en SC heb ik ook...).
Hou ons op de hoogte van je zoektocht. Ben benieuwd hoe je de Boxster ervaart in vergelijking met de Z4 :popcorn:

Laatst bijgewerkt door Jous op 13 jun 2012 17:56, in totaal 1 keer bewerkt.

11 jun 2012 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Allen dank voor de input. Het verschil in PK's qua motorisering is overduidelijk. Een echt verschil wat ik ook inmiddels heb kunnen terugvinden is de plaatsing en toegang voor de vulpunten voor motorpolitie en koelvloeistof. En daardoor de vorm van de 'kofferbak'.

.............helaas is mij echter nog steeds niet duidelijk of Porsche in de recentere bouwjaren ook verbeteringen in de Boxster heeft doorgevoerd waardoor de recentere bouwjaren net prettiger/beter rijden en ook kwalitatief beter zijn. Of heeft Porsche buiten de motorisering tussen 2005 en 2008 geen wijziging in de 987 doorgevoerd?

12 jun 2012 23:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Roderik hieronder in het engels de verschillen, zoals ik al aangaf de kwaliteit van de Boxster was gewoon al erg goed. De eerste Boxster is dan ook al in '96 op de weg gekomen en daarna door ontwikkelt.

Porsche’s two-seat roadsters offer unique blend of mid-engined handling in thoroughly useful two-trunk ragtop package.  The biggest news for the 2007 Boxster lineup is new powerplants in the already award-winning drop-tops. The Boxster S receives the 3.4-liter flat-Six engine from the Cayman™S with an identical 295 horsepower rating. The Boxster receives a reworked version of the 2.7-liter Boxer mill rated at 245 horsepower—only 5 less than the original Boxster S.  Both engines are now fitted with Porsche’s VarioCam®Plus variable intake-valve timing and lift system, which broadens the engines’ torque curves, increases fuel economy, and helps reduce emissions. Also new for ’07 on the Boxster lineup is a revised an updated Tiptronic®S automatic transmission, a standard Tire Pressure Monitoring System (TPMS), a reworked positioning of the service tray to improve the shape of the rear trunk, and optional new 19-inch wheels from the 2007 911® Turbo.

http://www.seriouswheels.com/cars/top-2 ... ster-S.htm

13 jun 2012 1:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
@ buco
Dank, hier was ik naar opzoek! Het antwoord maakt de keuze een heel stuk makkelijker......!

14 jun 2012 0:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi ik ben ook bijna 1 jaar in het bezit van een 987 3,2S bj 2005.
Dit na een zoektocht van 3/4 jaar

SC/pasm en navi zijn voor mij waardevolle opties.
De rest er om heen is leuk maar moet ook betaald worden.

Ik ben tegen een exemplaar aangelopen met een km stand van 17900 km .
Een lage km stand heeft ook zijn prijs.

iig het advies akk

suc6 met de zoektocht.

14 jun 2012 14:39
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Buco schreef:
a standard Tire Pressure Monitoring System (TPMS),

zit er bij mij standaard niet op hoor :scratch: bij jou wel Buco?
ik ga ervan uit dat de uitvoering van de Cayman en de Boxster identiek zijn?

14 jun 2012 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Nee bij mij ook niet.

Misschien bij de USDM modellen (amerika) gezien de engelse tekst en de foto's van een Boxster met een licenseplate van Carlifornia. Mis het gelukkig ook niet :)

14 jun 2012 21:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
...bij mij zit er wel eens T(ijdelijke)PMS in de auto... :mrgreen:

14 jun 2012 21:47
Profiel WWW
Cayman S 2009, 924 1977
Haha !!!!!! :ba: :ba:

16 jun 2012 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Roderik schreef:
Na vaker overnagedacht/gedroomd te hebben nu besloten dat de opvolger van de huidige BMW Z4 een Porsche Boxster moet worden.

En...ben je er al aan uit? :D

24 jun 2012 14:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
In 2007 kreeg de Boxster dezelfde motoren als de Cayman en toen werden ook de vulopening voor olie en water veranderd waardoor de kofferruimte achter iets groter werd. In 2009 werd PDK beschikbaar en kreeg de motor directe injectie. De Cayman kreeg toen ook weer iets meer pk's. Tevens veranderde het materiaal van de middenconsole en de velgen werden anders. Ik spreek uit het hoofd dus val niet over details. Ik heb zelf 3 jaar een 2007 Boxster gehad en dat was en is een geweldige auto. Als het budget het toelaat zou ik een zo laat mogelijk model kopen, niet omdat de bouwkwaliteit beter is maar die motoren zijn iets zuiniger ik vind het interieur mooier. Ik zou ook even wachten, op dit moment worden er veel Boxsters verkocht maar de leveringen komen pas in het najaar goed op gang. Eind van het jaar zijn er veel mooie inruilers te vinden zou ik denken. Maar ja dan rijd je niet nu al. Ach het regent toch steeds deze zomer :(

Succes

Hans

24 jun 2012 21:30
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
@ HansA
Wijze woorden. Echter, vandaag een bod gedaan op een Boxster S 2005 met 54.000 km (NAP gecontroleerd), origineel NL, met sportchronopakket, navigatie, sportstoelen, etc. morgen weet ik of mijn bod is geaccepteerd.

25 jun 2012 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Dat moet haast die blauwe uit Noord-Brabant van ene 'Withagen' dan zijn?

Krijg helaas met de Ipad de link niet gecopieerd :?

25 jun 2012 22:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
@ buco
Correct. Ben benieuwd naar je mening?

25 jun 2012 23:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Ik ken de auto niet, maar zo op het eerste zicht lijkt het me een nette en complete auto. Wel vind ik hem vrij prijzig, dan moet hij echt wel compleet en in nieuwstaat zijn.

Ben benieuwd of je een aankoopkeuring hebt bedongen, zou ik zeker doen. Zeker omdat het een particulier is en je daarom geen garantie hebt. Voor deze prijs moet ie wel helemaal goed zijn, ook onderhuids en dat is als leek lastig zo te bepalen.

Wat mij overigens opvalt is dat hij in de advertentie aangeeft dat hij de auto in 2008 heeft gekocht, maar in het Tabblad 'Rapport Occasion Check' staat dat hij pas eigenaar is sinds 16-07-2010 ??? Kan wellicht een logische verklaring voor zijn.

Heb je ook al gekeken naar een eventuele verzekering voor de Boxster? Sommige verzekeraars kunnen nogal veeleisend, lees lastig zijn. Soms eisen ze een bepaalde SCM alarmklasse. Ik heb daar zelf toen last mee gehad. Is uiteindelijk allemaal weer goed gekomen, maar je weet zoiets liever op voorhand. Daarnaast kan het extra kosten met zich meebrengen. Hoewel deze al klasse 4 heeft. Een certificaat hiervoor is trouwens maar 1 jaar geldig, dus herkeuren.
Als je Track & Trace (= SCM4) moet hebben, dan komen er nog kosten bij voor een abonnement voor de beveiligingsdienst (in mijn geval Securitas).

Heb je de boekjes ook nog nagelopen op alle onderhoudsstempeltjes en een logisch verloop hierin?

26 jun 2012 0:23
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende