Auteur |
Bericht |
michaelb
Porsche Boxster 2.5 Tiptronic
Audi A6 (2007)Wassenaar
|
Remblokken Boxster allemaal ineens vervangen
Beste forumvrienden,
Gisteren heb ik de remblokken van de boxster vervangen voor. Dit ging eigenlijk zo eenvoudig (c.a. 10 min. per wiel), dat ik ook maar gelijk achter wil gaan doen. Achter is nog niet op, maar dan heb ik het maar gehad is meer de insteek. Nu vroeg ik mij af gelet op het 200 KM inrijden van de voorste of het slim is om nu gelijk achter te doen of eerst even voor in te rijden en dan achter te doen.
Wat is jullie mening hierover.
Alvast dank.
Mike
|
14 jun 2012 10:11 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Remblokken allemaal ineens vervangen
Wat is een reden om het niet direct te doen? Alles tegelijk, lekker efficiƫnt.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
14 jun 2012 11:12 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Remblokken allemaal ineens vervangen
waarom vervangen als ze nog niet op zijn?
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
14 jun 2012 13:33 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Remblokken allemaal ineens vervangen
Ja, als ze nog lang niet op zijn niet vervangen lijkt me. Maar ik ga er vanuit dat TS dat niet bedoelt. Ik las het als 'nu direct vervangen', of 'over 200km'. Die laatste snap ik niet, kan me niet voorstellen dat een inschatting is gemaakt dat de blokken nog ca. 200km meegaan..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
14 jun 2012 13:43 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Remblokken allemaal ineens vervangen
Als remblokken nog 200 km meegaan, dan zijn ze al op.
Waaraan bepaal jij dat ze nog 200 km meegaan? Aan de hand van afstand tot op de slijtage indicator of dikte van de aanwezige remvoering?
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
14 jun 2012 14:16 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Remblokken allemaal ineens vervangen
hij maakt zich volgens mij meer zorgen of het verstandig is om alle blokken te vervangen en dan 200 km te moeten in rijden,
gewoon nu vervangen of wachten tot het nodig is
_________________________________________ remmen is angst
|
14 jun 2012 14:20 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Remblokken allemaal ineens vervangen
Precies, ik denk dat de TS het meer over persoonlijke veiligheid heeft, dan over het "op zijn" van de blokken.
|
14 jun 2012 14:23 |
|
|
michaelb
Porsche Boxster 2.5 Tiptronic
Audi A6 (2007)Wassenaar
|
Re: Remblokken Boxster allemaal ineens vervangen
Beste allemaal,
Mijn excuus voor de verwarring. Wat ik bedoelde was dat ik 200KM in moet rijden en dat gedurende deze eerste 200KM er niet geforceerd geremd mag worden. Ik vroeg mij dus eigenlijk af of gedurende dit inrijden de remwerking wel optimaal is? Anders lijkt het mij namelijk niet veilig om alle blokken gelijktijdig te vervangen. Mijn vraag is dus eigenlijk kort 'Hebben nieuwe (nog niet ingereden) blokken dezelfde remwerking als ingereden blokken'.
Er zat namelijk een stuurkaartje bij de nieuwe blokken met hierop: De eerste 200 KM geforceerd remmen voorkomen. Het is dus meer een vraag m.b.t. de veiligheid of dus de remblokken wel optimaal remmen gedurende deze periode. Alvast dank voor de antwoorden.
_________________________________________ Fanatieke Egoistische Rakkers Rijden Alleen Roestige Italianen
|
14 jun 2012 22:04 |
|
|
Buco
Boxster-S 2007Bergen op Zoom
|
Re: Remblokken Boxster allemaal ineens vervangen
Je blokken moeten door het normaal remmen inslijten op de schijven voor het beste remresultaat. Die 200 km zegt niets. Je kan 200km snelweg afleggen en daardoor bijna niet te hoeven remmen, maar dat helpt echt niet voor het inslijten. Ongeveer zo'n 50 keer normaal remmen is wat je ongeveer kunt aanhouden, zo nauw komt het ook weer niet. Dus niet 'slepend/te voorzichtig' remmen, daardoor krijg je weer verglazing van je blokken.
In het begin zal je remkracht met de nieuwe blokken misschien iets minder zijn, dus een beetje rekening houden met snelheid en afstand op je voorligger kan natuurlijk nooit geen kwaad. Ook als je een noodstop moet maken, gewoon doen natuurlijk.
De achterste blokken hebben zowieso al een mindere functie en slijten ook veel langzamer. Ik zou ze voorlopig lekker laten zitten. Dan heb je hiermee nog iets betere remdruk dan met nieuwe, vervangen kan altijd nog, zeker als het zo'n snel en eenvoudig klusje is!
|
14 jun 2012 22:28 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Remblokken Boxster allemaal ineens vervangen
Hebben ze dat ooit wel eens tegen je gezegt toen je een nieuwe auto bij de dealer ophaalde? "Rustig 200 km inremmen meneer anders verongelukt u misschien". Gewoon alles vervangen wat aan vervanging toe is (controleer ook de schijven zoals dat hoort) en normaal gebruiken is goed genoeg en zeker veilig aangezien er enorme marges zijn ingebouwd. Het lariekoek verhaal dat je een betere remduk hebt als je de achterblokken laat zitten: bullshit. Er wordt geen remdruk bedoeld maar remvertraging waarschijnlijk. En als je minder remvertraging zou hebben als je de achterblokken vervangt dan kan je de schijven ook maar beter weggooien. Want daar ligt het dan aan.
|
15 jun 2012 13:59 |
|
|