Auteur |
Bericht |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Blauwe nummerplaten
Vraagje. Mag je zomaar blauwe kentekenplaten op je auto zetten? Moet de auto een bepaalde leeftijd hebben, moet er iets op het kentekenbewijs staan of worden gezet?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
03 jun 2005 15:01 |
|
|
Porsche 924 Martini
Porsche 924 ''martini''Ter Aar
|
Volgens mij moet je auto dan voor de RDW als oldtimer bekend zijn, volgend mij is dat vanaf dertig jaar oud.
_________________________________________ Porsche 924 Martini '77 restauratieproject.
<vordert stukje bij beetje>,heb de tijd!
Blok is eruit, nu voorwielophanging aan't opknappen!
|
03 jun 2005 15:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Blauwe nummerplaten
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
Laatst bijgewerkt door Olaf op 03 jun 2005 15:33, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 jun 2005 15:23 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Auto's met een datum van eerste toelating die voor 1-1-1978 ligt, mogen (donker) blauwe platen voeren. Auto's met een datum van eerste toelating die van na 1-1-1978 ligt, moeten dientengevolge gele platen (euro-platen; dus met het blauwe vlakje aan de zijkant) voeren...
(voor bestel- en bedrijfswagens geldt overigens als datum 1-1-1973. Bestel- en bedrijfswagens met een datum eerste toelating van na 1-1-1973 -tenzij origineel Nederlands- moeten (bij invoering vanuit het buitenland) dus gele -nieuwe- platen voeren, tenzij het voertuig een cultuurhistorische waarde heeft (bijvoorbeeld legervoertuigen uit de IIde Wereldoorlof, ofzo), want die krijgen wel bij keuring blauwe platen toegewezen)
Tot slot:
Als de auto een datum van eerste toelating heeft van vóór 01-01-1978, maar de toenmalige eigenaar heeft gele euro-kentekens op het voertuig aangevraagd (of er zaten gele platen op en die zijn bij de introductie van de nieuwe platen vervangen door nieuwe euro-platen) kun je NIET meer terug! Die auto blijft dan gele kentekens houden! In de link hierboven wordt gesteld dat je dan weer terug zou kunnen naar 'klassieke' platen, maar dat blijkt in de praktijk nog niet mee te vallen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
03 jun 2005 15:31 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Anne,
doe net als ik en laat een setje blauwe platen maken.
zorg er voor dat de orginele in de cabine liggen voor als de "flikken" je aanhouden met de preek:"Waar zijn we mee bezig,waar gaan we naartoe"
rij al meer dan 8 jaar rond met die blauwe platen en nog nooit aangehouden.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
03 jun 2005 17:42 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Kun je inderdaad rustig doen zoals André het beschrijft, heb hetzelf ook gedaan bij een MG en een willy's jeep, jaren zonder problemen mee gereden. Alleen bij de APK effe vervangen voor de echte platen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 jun 2005 19:08 |
|
|
horn
PF #57
|
boefjes...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jun 2005 19:46 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Als je auto van voor 1-1-1978 is en er staat niets over de kentekens in het kentekenbewijs genoteerd (dat het voertuig moet zijn voorzien van gele/nieuwe kentekens) zou je in principe gewoon twee blauwe platen met keurmerk kunnen aanschaffen, die erop schroeven en dan zou je auto -theoretisch- zelfs met die platen bij de APK aangeboden mogen/kunnen worden...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
03 jun 2005 20:04 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Maar je weet wat ze zeggen: "Voorkomen is beter dan genezen"
|
03 jun 2005 20:07 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
03 jun 2005 20:15 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Nu ik er aan denk, heb zelfs jaren gereden zonder überhaubt een kenteken op de jeep [voorzijde dan], en een .50 erop [replika],
Nooit problemen gehad, en dat met [toen] een politieman in de straat...
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 jun 2005 20:52 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
| | | | Medewerker Klantenservice RDW schreef: In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende. Het is mogelijk om een historisch kenteken aan te vragen voor personenauto's met als 'datum eerste toelating' tussen 1 januari 1973 en 1 januari 1978. Deze datum vindt u op het deel 1 bij bijzonderheden. Het eerste uitgereikte kenteken uit deze serie was 00-YA-01. Voor het verkrijgen van een historisch nummer, kunt u bij één van de hieronder genoemde partijen de aanvraag indienen. De RDW. Om een aanvraag te doen bij de RDW stuurt u een brief en het complete originele kentekenbewijs (Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingbewijs), naar het volgende adres: RDW Unit VRD Postbus 30.000 9640 RA VEENDAM De kosten bedragen 37,- euro. Dit bedrag kunt u overmaken op gironummer 365377 t.n.v. de RDW in Veendam, o.v.v. het kentekennummer van uw auto en 'omwisseling naar historisch nummer'. FEHAC (Federatie Historische Automobiel Clubs). Hier kunt u een aanvraagformulier voor omwisseling aanvragen door 56,- euro over te maken op gironummer 1304483 ten name van de FEHAC in Bilthoven. Met dit formulier en alle delen van het kentekenbewijs vraagt u bij de RDW in Veendam de omwisseling aan. Het telefoonnummer van de FEHAC is: (0343) 43 73 03. First Class Editions. Telefoonnummer: (0183) 44 38 55, faxnummer: (0183) 44 29 66, e-mail: firstca@worldonline.nl. De kosten voor omwisseling zijn afhankelijk van het soort nummerplaat dat men bestelt. Het is in alle gevallen raadzaam om voor uzelf kopieën te maken van het originele kentekenbewijs en de stukken aangetekend op te sturen. De verzendkosten zijn voor uw eigen rekening. Heeft u een historisch kentekennummer aangevraagd en ontvangen, dan zult u ook aan uw verzekeringsmaatschappij het nieuwe nummer moeten doorgeven. Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice RDW | | | | |
Aanvraag is onderweg ...
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
10 jun 2005 15:33 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Anne, wel opgelegde letters bestellen he! (en STOER man!)
|
10 jun 2005 15:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik zei het toch althans m'n laatste linkje
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
10 jun 2005 15:38 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik zou de platen bij kentekenfabriek Velthuis op de 2de Weteringsdwarsstraat (tegenover het Rijksmuseum) in Amsterdam gaan halen!
Dat is de enige leverancier in Nederland die nog echte -gespoten- donkerblauwe platen levert (die zijn zo donkerblauw dat ze -bijna- zwart zijn). Hij maakt ze (nog) zelf en de platen zijn voorzien van het oude Hollandse leeuwtje als keurmerk....
De andere leveranciers leveren zogenaamde folieplaten (er zit een folie op de plaat geplakt die bedrukt wordt, of die van opgelegde letters worden voorzien). Die zijn niet zo donker(blauw) -lelijk blauw zelfs- en voorzien van een Euro-stempel...
Bovendien hebben deze 'moderne' klassieker(folie)platen een hele andere en lang niet zo'n mooie glans als de gespoten versie.
Die oude (gespoten) platen zijn veel 'authentieker' en hebben een veel mooiere klassieke uitstraling!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
10 jun 2005 15:55 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Goede tip! Thanx.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
10 jun 2005 19:10 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Go Anne, Go Anne!
PaSCal heeft gelijk, ik had toen ik de auto kocht geslagen cijfers en letters, omgewisseld voor opliggende. Erg mooi. Weet alleen niet of de mijne nu wel of niet voorzien van folie zijn zoals Speedy noemt.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
10 jun 2005 19:54 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
En naar gedane arbeid een keer een foto tijdens een ritje van de twee elfjes uit 1977 met blauwe plaatjes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
10 jun 2005 19:56 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Hey Anne, goed plan die blauwe platen staan ook veel beter.
De bovenbedoelde donkere palten zijn ook een stuk kleiner als de huidige gele.
|
10 jun 2005 23:50 |
|
|
horn
PF #57
|
folie - iig heb je niet die diepdonkerblauwe platen, hoewel jouwe wel donkerder zijn dan de blauwe die je nu bij de Brezan kan laten drukken.
Off topic: Heb laatst bij de BRezan klaar-terwijl-u-wacht even een aanhangerplaat laten maken (10 euro) daar 's ochtends de buurman een boete kreeg van 75 euro omdat hij met een kartonnetje op de aanhanger reed... leek me een slimme investering...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jun 2005 9:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
11 jun 2005 9:46 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
11 jun 2005 9:55 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
22 jun 2005 17:52 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Staat super "correct" op je auto,net als die van mij;
Maar heb je nu opplakletters of gestansde platen?
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
22 jun 2005 18:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Wat grappig die Y... is me nooit opgevallen dat die er op de blauwe platen zo vreemd uitziet...
Je 2.7 is zo nog mooier Anne, congrats!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jun 2005 19:34 |
|
|