Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Re: Blower
Prima, maar om op PB te antwoorden moet je gewoon op nieuw antwoord klikken. Probeer maar even op mijn antwoord via PB.
|
19 mei 2009 15:44 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Blower
Dit topic gezocht naar antwoord op mijn vraag. De blower(s) piept irritant in stand 1 en 2. In stand 3 is is het minder. In stand 2 en 3 is de windsnelheid sterk wisselend. Nu is ook al 2 keer de zekering gesprongen waarbij 1 keer zelfs volledig gesmolten. Zat een 30Amp in ipv 25Amp. Had niet anders toen. Iemand tips wat de oorzaak kan zijn en waar ik aan moet denken betreffende de blowers?
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
17 jun 2012 8:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Blower 964
Volgens mij zijn je lagertjes van 1 of beide blowers overleden - dat verklaart de wisselende snelheid en het springen (en uitfikken) van de zekering
|
17 jun 2012 9:21 |
|
|
Ferdi's Porsche
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.Regio Den Haag
|
Re: Blower 964
Of ze zitten gewoon vastgekoekt, ik heb bij de mijne de kapjes verwijderd, is een beetje gepiel vooronder, en de as ingespoten met WD40. Een klein zetje was voldoende om de ventilator weer te laten lopen als een zonnetje.....
|
17 jun 2012 10:22 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Blower 964
Ik had hetzelfde met mijn vorige auto, ben goed en goedkoop geholpen bij onderdelenvoorporsche.nl
Hij heeft geeviseerde motoren en kan ze ook monteren, zonder dat de halve wagen uit elkaar gaat.
Daar is eigenlijk net niet genoed ruimte voor maar het gaat toch...
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
17 jun 2012 11:40 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Blower 964
Off topic: ik had nog nooit van dit laatste bedrijf gehoord en heb er gisteren op goed geluk twee gebruikte achterlichten besteld en vooruit betaald. Ik begrijp uit jouw reactie dat ik gerust kan gaan slapen?!
|
17 jun 2012 12:16 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Blower 964
Deed jij niet mee aande. Groupbuy restauratie???
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
17 jun 2012 13:15 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Blower 964
Nope......
|
17 jun 2012 14:04 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Blower 964
Ieder bedankt voor de reacties. Ik ga eerst zelf lokaliseren waar het gepiep exact vandaan komt en zal dan beslissen v=wat te doen. De onderdelenvoorporsche.nl is wellicht de oplossing.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
17 jun 2012 20:03 |
|
|
robvanvliet911
930 Turbo 85, 964 c2 cabrio 91
ex Carrera 4 cabrio 2001
ex Cayenne Turbo 2006
ex 944 1987 ex 944 1982
ex Porsche 911 T 1973Noord-Holland
|
Re: Blower 964
Hallo Ivo, ik heb hetzelfde gehad ik heb de kappen eraf gehaald en de draaiende delen goed ingespoten Met wd 40 en genoeg zekeringen in huis en dan de fan op de hoogste stand laten draaien. Bij mij nog een keer vast gelopen maar nu is hij weer top! Als je evt. Onderdelen voor de verwarming nodig hebt ik heb nog diverse liggen. Succes Rob
_________________________________________ Als je het niet zelf kan , vraag het een ander.
|
17 jun 2012 20:20 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Blower 964
Ga ik dan als eerste doen Rob. Ik denk dat ik deze week 's avonds wel wat tijd kan maken. Wordt vervolgd.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
17 jun 2012 21:41 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Blower 964
Ik heb een video-opname gemaakt van de linker blower. Dit is waar ook de airco-leiding overheen loopt. In het begin hoor je een gebrom (torderen?) van deze blower. Halverwege het filmpje wordt het steeds gezelliger. Blower wordt wisselend van stand 1 naar stand 4 gebracht. Herkent iemand dit scenario en geluiden? Filmpje: http://youtu.be/vlAMPgm9jIUIk ben redelijk A-technisch durf niet te beginnen aan het demonteren of i.d. omdat ik eigenlijk niet doorgrond wat ik dan precies doe en evt. niet moet doen. Ik denk dat te doen staat om de linker blower te vervangen voor een 2e hands exemplaar. De onderdelenvoorporsche.nl is wellicht een optie. Iemand anders nog adviezen/tips/hulp?
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
18 jun 2012 22:18 |
|
|
robvanvliet911
930 Turbo 85, 964 c2 cabrio 91
ex Carrera 4 cabrio 2001
ex Cayenne Turbo 2006
ex 944 1987 ex 944 1982
ex Porsche 911 T 1973Noord-Holland
|
Re: Blower 964
Hai Ivo, Ik heb het ook zelf opgelost met rust en goed kijken wat je doet en wat je moet doen. Tegen het brandschot achter de bezinetank zit het huis waar de fan in zit ,deze zit met een soort clipjes vast En die kan je rustig verwijderen. En dan kan je hem inspuiten met wd 40 en als het lagertje stuk is kan je de hele ventilator vervangen. Ik heb laatst een hele verwarmingsunit gekocht voor onderdelen en de ventilator zit er nog in. Ik weet niet of je ver bij mij vandaan woont, ik wil je graag helpen om het op te lossen! Gr Rob
_________________________________________ Als je het niet zelf kan , vraag het een ander.
|
18 jun 2012 22:38 |
|
|
Indy500
porsche 964c4c
|
Re: Blower 964
Ik heb soort gelijk probleem en geluid gehad bij mijn 964. De lagering van het motortje is soms echt op en dan helpt geen olie of vet meer. Bij mij was de lagering zo ver heen dat de as scheef in het huis van de motor was gaan zitten waardoor de ventilator tegen de zijkant behuizing schuurde. Na veel ergernis en na doorbranden van de ventilatorzekering (motor liep soms echt vast) heb ik de beide blowers vervangen. Het vervangen van de blower is -klus. Je kunt er moeilijk bij en hebt geduld nodig. De benzinetank kan blijven zitten maar dat is het dan ook. Volgorde welke ik heb aangehouden; -accuklemmen los -zekeringkast los schroeven en naar buiten klappen zodat er ruimte ontstaat -ontluchtingstank op benzinetank los schroeven en verwijderen - de plaat tussen tank en kachelunit los schroeven - vervolgens kun je deze plaat via de bovenzijde er tussen uit halen. - vervolgens is er voldoende ruimte om de beide kappen op de beide ventilatoren er af te schuiven (zitten vast met clipjes) - ook in geval van een airco kun je deze kappen eraf krijgen - beide ventilatoren met motor zie je dan zitten. - de motoren zitten vast met twee torx-schroeven aan de voorzijde en lastiger twee plastic clips aan de achterzijde van de unit. - deze plastic clips krijg je niet los, zonder speciaal gereedschap (speciaal tangetje te verkrijgen bij porsche voor veel geld) alternatief tank eruit en hele kachelunit eruit. Ik heb deze clips met enig geweld afgebroken, en ben op zoek gegaan naar twee goede ventilatoren met hele clipjes. Zeker als je geen brug hebt voel je na lange tijd prutsen je rug (constant onder vervelende hoek aan het sleutelen). Maar als de ventilatoren erin zitten een wereld van verschil. O ja bij demonteren/monteren laat geen clipjes ringetjes en schroefjes vallen ze vallen definitief onder je tank.
|
18 jun 2012 22:46 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Blower 964
kijk eens in de topic
964 benzinetank geheel verwijderen of niet?
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
18 jun 2012 23:24 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Blower 964
zoals boven beschreven kan je het doen maar is veel tobben. gewoon even door sleuten en tank er uit halen en de kachel unit op de werkbank. zo hoef je geen geweld tegebruiken en blijft alles heel. ook moet de airco leeg.
wat ik zou doen is de unit er uit en de ventilatoren goed bekijken. ik denk zelf dat alleen de koolborstels vast zitten en slecht contact maken. vervang ook gelijk de verdamper want daar kan je op wachten bij jou porsche. ook daar moet alles er voor uit al hij lek gaat.
gr anton964
|
19 jun 2012 23:39 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Blower 964
en bij onderdelenvoorporsche, frutselt Jos geloof ik, de unit er uit, zonder de halve auto te demonteren....
Het past eigenlijk niet maar het gaat toch net wel en met een uur ofzo zit er een andere motor in.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
20 jun 2012 16:44 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Blower 964
Ik ga Jos in ieder geval bellen om hier naar te informeren. Thnx
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
20 jun 2012 17:01 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Blower 964
Blower is weer helemaal toppie!! Klus uit laten voeren door Jos van http://onderdelenvoorporsche.nl/Vorige week dinsdag de blower laten uitbouwen en vanmorgen weer terug laten zetten. Methode van indy500 is toegepast. -accuklemmen los -zekeringkast los schroeven en naar buiten klappen zodat er ruimte ontstaat -ontluchtingstank op benzinetank los schroeven en verwijderen - de plaat tussen tank en kachelunit los schroeven - vervolgens kun je deze plaat via de bovenzijde er tussen uit halen. - vervolgens is er voldoende ruimte om de beide kappen op de beide ventilatoren er af te schuiven (zitten vast met clipjes) - ook in geval van een airco kun je deze kappen eraf krijgen - beide ventilatoren met motor zie je dan zitten. - de motoren zitten vast met twee torx-schroeven aan de voorzijde en lastiger twee plastic clips aan de achterzijde van de unit. Doordat er geen gereviseerde motoren beschikbaar zijn heeft Jos de blower "geserviced"door de drooggelopen lagers opnieuw van vet te voorzien aan beide zijden en in een oven een paar uur goed in te laten trekken. De lagers nemen dan ook het vet in zich. Daarna in omgekeerde volgorde terugbouwen. Bij Jos van http://onderdelenvoorporsche.nl/ is het ook een goed adres voor een lekker bakje koffie Laat de zomer maar komen
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
14 jul 2012 19:31 |
|
|