Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:35

Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Verzekering Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Bericht Re: Verzekering Porsche
Jos Targa schreef:
De consument is in eerste instantie geeinteresseerd in de premie. De rest volgt later.

Dan ben ik kennelijk geen goede consument :shock:
Voor mij zijn wel degelijk de "randvoorwaarden" belangrijk en bepalen meer dan de uiteindelijke prijs mijn beslissing.

Al kan ik mij wel voorstellen dat Jean avec le chapeau met een Dacia Duster GTXLR o.g. (of gelijkwaardig) hier anders naar kijkt.

14 mei 2012 18:17
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Jos Targa schreef:
Als je veel autoverzekeringen per jaar verkoopt kan ik jouw vertellen dat voor 95% van alle klanten de premie doorslaggevend is. En dat er maar weinig zijn die de algemene voorwaarden lezen. Jij hebt het over tientjes. Ik maak wekelijks mee dat ik een offerte maak die een paar " euro" duurder is en dat men toch kiest voor een slechter product omdat het een paar Euro goedkoper is. Dus vertel mij niet wat belangrijk is.

Dat service, snelheid, bereikbaarheid bij mij boven aan staat vraagt bijna niemand naar. De consument is in eerste instantie geeinteresseerd in de premie. De rest volgt later. Als ik een offerte maak waarvan de premie niet lager is dan elders haken de meeste af en gaan net zolang door totdat de premie laag genoeg is.

hollanders... :bang:

14 mei 2012 18:17
Profiel WWW
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Ik kom toch echt klanten tegen met auto's in het hoge segment die hun auto WA verzekeren om dat het goedkoop is.

De gevolgen bij diefstal, schade of totaal loss wordt voorruit geschoven.

14 mei 2012 18:26
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
Helaas maar al te waar . . .

Een Porsche kopen is één, deze behoorlijk verzekeren is twee, fatsoenlijk onderhouden is drie . . . en er mee rijden (met de huidige brandstofprijzen) is vier :wink:

Ik zie toch nog regelmatig op Porsche evenementen Porsches staan met, op z'n zachtst gezegd, bedenkelijke merken banden gemonteerd :roll:

14 mei 2012 18:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Jos Targa schreef:
Ik kom toch echt klanten tegen met auto's in het hoge segment die hun auto WA verzekeren om dat het goedkoop is.

Of omdat ze door aanschaf van zo'n auto geen geld meer (over) hebben om de All Risk premie te betalen ...

... kan me nog wel het verhaal herinneren van een Vlaardinger die hier z'n intro deed met een mooie 964 - en een week later deze (slechts WA verzekerde) 911 om een boom heen zette ..

Afbeelding

14 mei 2012 18:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Jos Targa schreef:

dat vind ik helemaal niet raar (mits men het risico kan lopen i.g.v. schade). Je moet alleen die risico´s verzekeren die je financieel niet kunt dragen. :wink: :wink:

14 mei 2012 19:29
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Johndc schreef:
Je moet alleen die risico´s verzekeren die je financieel niet kunt dragen. :wink: :wink:

Kunnen - en willen - :wink:

... en dan heb ik het voornamelijk over het stukje diefstal ...

14 mei 2012 19:32
Profiel WWW Facebook 
Urmond
Ik heb het hier echt over het niet willen betalen van een hogere premie. Zoals Nini- eleven al aangaf. WA dekking wat gemiddeld voor b.v een 997 turbo van 2009, rijder 35 jaar, laatste 5 jaar geen schade scheelt ongeveer 800€ per jaar.

Als je dan besluit dat bij diefstal of totaal loss je de je e schade voor lief neemt? Heb je een grote beurs.

Het gaat hier om met name de consument die het gewoon te veel geld vind. Hetzelfde als diegene die een goede Porsche laten staan omdat ze op zoek zijn naar een belastingvrije wat 32€ per maand scheelt.

Mijns inziens verkeerde zuinigheid. :|

14 mei 2012 19:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Jos Targa schreef:
Mijns inziens verkeerde zuinigheid. :|

Ja die ken ik ook, het zijn vaak de zelfde mensen die onderhoud uitstellen en goedkope banden onder de auto laten zetten. Vaak hebben ze volgens mij dan een auto boven het financiele kunnen gekocht lees op krediet.

14 mei 2012 20:34
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Ik heb mij het LAZERUS gezocht voor een hele goede 3.2, dit vanwege de belasting vrije ritten over de weg, het lage verzekering bedrag maar vooral omdat ik het een sport ga vinden om low budget te rijden met de mooiste en fijnste auto van het laatste decennium. Daarnaast staat hij erg hoog geparkeerd bij mij in een, met een van alarm voorziene ruimte waar maximaal 5 uur eventueel niemand aanwezig is behalve de camera die dan toezicht houd en opneemt. Dat low budget gevoel is even weg als je gaat tanken maar als je ook daar nog over gaat zeuren (ook over de overige kosten trouwens) koop dan een Trabant en geen Porsche Voor een uitdaging maar zeker een bepaalde beleving in je leven dat kost geld. (helaas) Sorry, waar hadden we het ook alweer over?????

14 mei 2012 21:02
Profiel
‘64 Kever
Ik heb geen dure banden onder de 356, telt dat ook? ;).... (gniffel)....

Verder is bovenstaande allemaal waar. Heb destijds mijn auto via Jos naar T&C overgeheveld, mede door betere eisen voor wat betreft stalling en dergelijke. Op dat moment leek me dat de beste keuze (nog immer geen spijt van overigens hoor ;) ). Voor wat betreft die premie, als ik dezelfde verzekering (en dat gaat in dit geval zeker op, lees, zeer goed te vergelijken) voor minder ergens anders kan afsluiten, zie ik daar geen probleem.... In de Porsche wereld zijn volgens mij maar een paar assurantie kantoren echt actief, waardoor die allemaal wel prima reageren toch?

14 mei 2012 23:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Onlangs een mail gehad dat ook Porsche een autoverzekering aanbiedt. Daar mijn 996 ouder is dan 8 jaar kom ik in aanmerking voor een classic car verzekering. Helaas kan ik nergens een overzicht vinden van de kosten van de verzekring die Porsche aanbiedt.

Heeft iemand al bij Porsche naar dit product geïnformeerd?

15 mei 2012 23:15
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Afgelopen week afgesloten bij Sportwagenpolis.nl
Niks mis mee :thumleft:

16 mei 2012 7:37
Profiel
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
jo996 schreef:
Onlangs een mail gehad dat ook Porsche een autoverzekering aanbiedt. Daar mijn 996 ouder is dan 8 jaar kom ik in aanmerking voor een classic car verzekering. Helaas kan ik nergens een overzicht vinden van de kosten van de verzekring die Porsche aanbiedt.

Ik heb die van mij ook bij Porsche verzekerd (niet als classic, wel regulier bij Porsche Centrum Gelderland; is ondergebracht bij Centraal Beheer). Ik heb destijds gewoon een offerte aangevraagd en de voorwaarden bekeken en vergeleken met andere aanbieders.

Laatst bijgewerkt door Johndc op 17 mei 2012 12:47, in totaal 1 keer bewerkt.

16 mei 2012 17:37
Profiel
Urmond
jo996 schreef:

Porsche ( niet alle dealers trouwens) bieden sinds kort het zelfde product als dat Sportwagenpolis, Multisafe, en wijzelf aanbieden. Zürich is de verzekeraar.

Als je meer wilt weten over dit product pb maar even.

Uiteraard zijn wij iets goedkoper :mrgreen:

Het aparte is dat dit product via Pon dealers wordt aangeboden via een tussenpersoon, en niet via hun eigen vergunning. Daarbij doet Porschecentrum Eindhoven en Gelderland niet mee. Deze blijven zover ik weet trouw aan Centraal Beheer.

17 mei 2012 10:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
lelystad
Vandaag een brief ontvangen van PorschePolis (Multisafe).Door gebruik te maken van internet,is er geen service abonnement van toepassing. De dekking is als vanouds. Heb een premie berekening gedaan en de premie is aanmerkelijk lager dan bij mijn huidige verzekering via H.Hartog. Iemand dezelfde ervaring ?

16 jun 2012 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
lelystad
link: www.porsche-verzekering.nl

17 jun 2012 10:14
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Moet eerlijk toegeven dat ik, door eerdere ervaring, Multisafe nu niet echt meer heel betrouwbaar en geloofwaardig vind.

Laatst bijgewerkt door MarkS op 17 jun 2012 10:26, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jun 2012 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Met zo'n naam.. :lol:

17 jun 2012 10:26
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Hmmm ik kom ook op een lagere premie uit bij de Porsche Polis, maar vind nergens de hoogte van het eigen risico?

17 jun 2012 11:33
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Citaat:
Voor elke schade (ook bij ruitvervanging) geldt er een eigen risico van € 450,-

:salut:

Citaat:
Uw porsche dient beveiligd te zijn met een klasse 3 alarm. Indien u hierover niet beschikt kan dit ook een klasse 1 alarm zijn, maar dan geldt wel het vereiste dat uw porsche 's nachts in een afgesloten ruimte gestald dient te worden.

... voor die (in mijn geval) 300 Euro per jaar meer (en een veel lager eigen risico) - ben ik blij geen alarmplicht en geen nachtclausule te hebben 8)

17 jun 2012 11:36
Profiel WWW Facebook 
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Thx Olaf, nu ik dit lees blijf ik ook bij mijn huidige verzekeraar.

18 jun 2012 12:45
Profiel WWW Facebook 
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Taatjen schreef:
Vandaag een brief ontvangen van PorschePolis (Multisafe).Door gebruik te maken van internet,is er geen service abonnement van toepassing. De dekking is als vanouds. Heb een premie berekening gedaan en de premie is aanmerkelijk lager dan bij mijn huidige verzekering via H.Hartog. Iemand dezelfde ervaring ?

Heb m ook gekregen. Was vroeger via Multisafe verzekerd, tot ze met nieuwe tariefstructuur kwamen. Met dit nieuwe aanbod van Multisafe kom ik aanzienlijk hoger uit dan wat ik nu betaal, of wat ik straks ga betalen via Jos. Volgens mij zelfs nog hoger dan wat ik betaalde bij Multisafe MET abonnementskosten...

18 jun 2012 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Zat over verzekeringen na te denken en ik bedacht mij het volgende. Bij een verzekering gaat het om risico en het verzekerde bedrag. Of de onderliggende waarde nu een Porsche is of een andere auto dat zou niet moeten uitmaken.

Wellicht is de idee bij een speciale Porscheverzekering dat Porsche rijders minder schade rijden. Zit nu daarom ook bij gewone verzekeringen te kijken, zeker nu -in mijn geval- totaal verzekerde bedrag niet echt hoog is. Andere mensen dit ook gedaan? Gr, Quirijn

23 jul 2012 8:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
ik gebruik mijn 993 dagelijks, en rijd gemiddeld zo`n 20-25K kilometers per jaar. Iemand nog een goede tip voor een andere verzekeraar? (zit nu bij een grote financiële instelling..)

23 jul 2012 11:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende