Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 23:40

Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
wie gaat de nieuwe boxster kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: wie gaat de nieuwe boxster kopen?
klopt :thumleft:

20 mei 2012 20:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Afbeelding

is wel heel mooi.....maar zou ik mijn 4S wel inruilen...... :?: ( stap terug...? )

21 mei 2012 13:19
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zou ik persoonlijk niet doen.

21 mei 2012 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4 GTS Lotus Elise MKI (ex)
Ook uit het zuiden
Vorige week een proefrit gemaakt met de nieuwe Boxster. Helemaal niet verkeerd. Wat een comfort in vergelijking met mijn Lotus Elise. Volgende week staat de proefrit met de 991 cabrio op het programma. Ben benieuwd hoe het aanvoelt.

Gr. Paul

26 mei 2012 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C4 cabrio (1994)
Het Gooi
Gisterenochtend met prachtig weer een proefrit gemaakt in de Boxster S. Het eerste dat opvalt is dat de auto heel erg strak in elkaar gezet is, als één brok graniet. Vond PDK heerlijk zijn werk doen, zodat je alle tijd hebt voor de omgeving en het sturen. Stoelen zitten fantastisch. Motor heeft veel koppel, klinkt krachtig en heeft een enorme punch als de toeren snel toenemen. Hij lijkt er geen genoeg van te kunnen krijgen. Verder is er best wat wind in het interieur (maar niet storend) vergeleken met de 993 cabrio, waarin je iets beschutter zit. Op de middenconsole heel veel knopjes, maar helaas geen voor een sportuitlaat (waar ik wel nieuwsgierig naar ben).

Eenmaal op een buitenweg even SportPlus ingedrukt, en dan gaat ie er pas echt vandoor als een raket. De wegligging is rotsvast, bochten rondt hij zoals ze getekend zijn, ongeacht de snelheid. De besturing is erg precies, maar je voelt het inderdaad niet als je over een peuk rijdt zoals in een luchtgekoelde 911. Op rotondes e.d. merk je dat verschil als je erop let, maar ik zou de Boxster niet laten staan vanwege de nieuwe besturing.

De Boxster is een perfecte open sportwagen, en zonder meer een perfecte Porsche. Ik zou hem echt zo kopen als ik een perfecte Porsche zou zoeken. Maar na een uur rijden begon er toch iets te kriebelen met al die perfectie. Het lijkt wel of de auto met jou rijdt i.p.v. andersom. Gratis tussengasjes bij terugschakelen, lineaire acceleratie zonder dat je iets kunt verknallen, onvermoeibare motor, foutloze bak. Ik zou het geen georganiseerde busreis willen noemen, maar hij maakt het rijden wel erg gemakkelijk. Het was bijna alsof ik naar een goeie sexfilm zat te kijken, i.p.v. dat ik zelf bezig was. En dat laatste vind ik toch echt leuker dan kijken naar een foutloze uitvoering van iemand anders 8) .

Naar huis gereden in mijn 3.2.
Geen graniet, geen lineaire acceleratie (althans niet met mij aan het stuur :mrgreen: ), geen briljante zitpositie en geen gedachtenloze snelle bochten.
Wel vertrouwde mechanische geluiden, de licht zagende motor, zelf bepalen wanneer er op- en teruggeschakeld wordt zonder flauwekul, en altijd die heerlijke dreiging van het stapje opzij in een bocht.

Toen ik thuis kwam vroeg Maria hoe het was geweest. Ik kon slechts antwoorden met het onderschrift van Wolf: Nur Vintage!

26 mei 2012 18:40
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Josef: Jou 3.2 geen graniet?

De mijne vandaag ff uitgelaten, heel groot gra... Euh geniet gevoel ;)

26 mei 2012 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
@jozef: herkenbaar en dan heb jij het nog over Porsches, stap eens in sommige andere sportieve of semi sportieve auto's over een sportwagen als een GT-R maar te zwijgen. Aan de andere kant is dit natuurlijk van alle tijden, ooit was jouw 911 ook van die kwaliteit die je nu de Boxster toedicht. Gelukkig kunnen we nog kiezen.

Eén ding heb ik door de jaren wel geleerd, rijplezier staat los van statistiekjes zoals rondetijden, aceleratie, praktische zaken, technisce vernuft etc. Jaren terug ivm de bouw van ons huis een Renault Express erbij gekocht en daar heel veel lol aan beleefd. Een verre van perfecte auto die met zijn 55pk in elke bocht op de buitenspiegel leunde. Waarom hij zo leuk was....geen idee! Idem de keuze voor de Spyder, 997 's gereden maar de Spyder zorgde voor de grootste glimlach ondanks zijn beperkingen en ergens dat gevoel van "' t is pas een echte Porsche als er 911 op staat". Ik moet nog rijden met nieuwe Boxster maar ondanks dat ik het uiterlijk super vind wacht ik op een uitvoering die wat spartaanser is ( en dat gaat denk ik wel even duren).

26 mei 2012 23:35
Profiel
PorscheForum Rakker
lang getwijfeld over de kleur...zilver of zwart...

ik denk dat het zwart metalic wordt met beige interieur....

3 maand levertijd....

gr

28 mei 2012 21:27
Profiel
Ik zeg zwart, met cocoa interieur en kap! :cheers:

29 mei 2012 0:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
woody schreef:

3 maand levertijd....

gr

3 maanden is lang in jouw ogen :scratch: volgens mij mag je blij zijn dat op de nederlandse markt nog zo snel gelevrd zou kunnen worden.

29 mei 2012 22:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Een kennis van mij hier op Curacao heeft er een besteld. De dealer heeft geen idee wanneer hij hem kan leveren!
Wij staan duidelijk niet voor in de rij :mrgreen:

30 mei 2012 0:07
Profiel
PorscheForum Rookie
ik net een uitnodiging ontvangen van Pon Porsche import. Zal in juni een proefritje maken en er een verslagje van maken

30 mei 2012 10:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Twee weken geleden een proefrit gemaakt en de auto ziet en voelt top. Ben waarschijnlijk niet de coureur zoals vele op dit forum doen voorkomen en daarom was de sportplus met hoge toeren op binnenwegen wat te 8)
Stuurt erg lekker en ook het thuisfront moet er mee overweg kunnen.

Natuurlijk kun je elke vergelijking maken maar ik vind je moet de auto beoordelen op prijs/kwaliteit verhoudingen en deze liggen erg, erg goed.
Jaja vergelijking met nieuwe 911 is niet erg fair. Maar met gelijkaardig geprijsde gebruikte is wellicht relevanter. Hierbij is de laatste techniek en zeer mooi afgewerkte binnenkant Van de 981 serie bij mij doorslaggevend geweest.

Persoonlijk heb ik besloten om nog wel te wachten op de Cayman 981 omdat coupe vorm mijn beter bevalt maar ook dat is persoonlijk. En ook mijn mening veranderd want wilde een 50K€ uitgeven voor 911 gebruikt maar ga flink sparen voor nieuwe Cayman aanvang 2013.

14 jun 2012 16:43
Profiel
PorscheForum Rookie
@ Frank64. Ik weet dat dit vloeken in de kerk wordt maar ik betwijfel of de vergelijking met de 911 niet zo fair (meer) is. Als je de boxster S vergelijkt met de (dan wel gewone) 911 cabriolet dan gaat het nog maar om 0,1 á 0,2(afhankelijk van transmisie en/of sport+) seconden verschil in acceleratie van 0-100. Topsnelheid: Boxster: net onder de 280 de 911 cabrio er iets boven. Ik denk niet dat je deze minimale verschillen in de dagelijks praktijk zult merken. Weggedrag/wegligging lijkt mij in het voordeel van de Boxster. Interieur? Uiteraard van dezelfde tekentafel maar persoonlijk vind ik die van de Boxster net iets mooier. (met name de luchtroosters in het midden van dashboard).
Ik ben 2 weken geleden bij PCA de Boxster maar eens in real life gaan bekijken en hij overtrof al mijn verwachtingen. Hij oogt gespierder en groter en, hoewel het maar om centimeters gaat, merk je het als je achter het stuur gaat zitten. Ik (met mijn 1.81 m) moest zelfs mijn stoel naar voren schuiven om bij de pedalen te komen. Alles lijkt af en van hoge kwaliteit en zelfs mijn “kleine bedenkingen” zoals het optisch doorlopen van de achterspoiler in de achterlichten vond ik (terplekke) mooi.
Als je open wilt rijden, geen 2 kleine kinderen op de achterbank kwijt hoeft en Porsche wilt rijden dan zou ik deze twee zeker gaan vergelijken. Als je 911 wilt rijden dan is er natuurlijk geen alternatief. Als ik de muntjes had liggen dan wist ik het wel en zou zonder twijfel de Boxster kiezen maar niemand heeft wat aan mijn persoonlijke mening natuurlijk.

18 jun 2012 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Volledig mee eens!

18 jun 2012 16:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
ik heb er zaterdag even ingezeten hij is wel enorm gegroeid wat een moei grote en lage boxster is dit
voor mij (1.93) ideaal maar ja als je gaat zitten zitten we zo op de € 100000
ik wacht wel effe

18 jun 2012 17:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zaterdag even mee gereden.
Voor mij is de boxster eindelijk mannelijk geworden.
Goede proporties met een agressievere uitstraling.

18 jun 2012 19:32
Profiel
PorscheForum Rookie
@Erikwolff: Natuurlijk is het geld. Het exemplaar waar ik even in gezeten heb -zilver, met lekker fout rood interieur en kap ( I love it)- was ruim 110.000 maar de vanaf prijs van mijn 986 S (my2004) met automaat was destijds 76000 euries. De vanaf prijs nu is 77500 en dat vind ik dan, 8/9 jaar later, helemaal zo gek nog niet.

18 jun 2012 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
@Arriebar ik ben geheel met je eens hoor. Daarom ga ik wachetn op de nieuwe cayman. Veel mensen vinden inderdaad vloeken als (we) de boxer/cayman als 'P' zien. Mij gaat om uiterlijk, rijgedrag en beheersbare kosten.
Inderdaad is de boxter/cayman over de tijd niet veel duurder geworden wel geholpen nu door lager verbuik en daardoor dus lagere BPM

Veel van potentie komt trouwens niet los in NL. Max 130 en als je in 5 sec op de 100 zit, is een artikeltje 5 snel gegeven ;-)

Vergelijk met gebruikte 911 is persoonlijk en geheel en alleen ivm het 'beperkte' budget wat ik wil uitgeven.

Veel rijplezier allen! :drive:

19 jun 2012 17:02
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Arriebar schreef:
@ Frank64. Ik weet dat dit vloeken in de kerk wordt maar ik betwijfel of de vergelijking met de 911 niet zo fair (meer) is. Als je de boxster S vergelijkt met de (dan wel gewone) 911 cabriolet dan gaat het nog maar om 0,1 á 0,2(afhankelijk van transmisie en/of sport+) seconden verschil in acceleratie van 0-100. Topsnelheid: Boxster: net onder de 280 de 911 cabrio er iets boven. Ik denk niet dat je deze minimale verschillen in de dagelijks praktijk zult merken. Weggedrag/wegligging lijkt mij in het voordeel van de Boxster. Interieur? Uiteraard van dezelfde tekentafel maar persoonlijk vind ik die van de Boxster net iets mooier. (met name de luchtroosters in het midden van dashboard).
Ik ben 2 weken geleden bij PCA de Boxster maar eens in real life gaan bekijken en hij overtrof al mijn verwachtingen. Hij oogt gespierder en groter en, hoewel het maar om centimeters gaat, merk je het als je achter het stuur gaat zitten. Ik (met mijn 1.81 m) moest zelfs mijn stoel naar voren schuiven om bij de pedalen te komen. Alles lijkt af en van hoge kwaliteit en zelfs mijn “kleine bedenkingen” zoals het optisch doorlopen van de achterspoiler in de achterlichten vond ik (terplekke) mooi.
Als je open wilt rijden, geen 2 kleine kinderen op de achterbank kwijt hoeft en Porsche wilt rijden dan zou ik deze twee zeker gaan vergelijken. Als je 911 wilt rijden dan is er natuurlijk geen alternatief. Als ik de muntjes had liggen dan wist ik het wel en zou zonder twijfel de Boxster kiezen maar niemand heeft wat aan mijn persoonlijke mening natuurlijk.

van het begin tot het eind helemaal eens! voor mensen die gaan voor de beste rij-eigenschappen en wars zijn de 911-status is dit DE Porsche (totdat de nieuwe Cayman uit is dan toch he :mrgreen: )

19 jun 2012 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Boxster vs 911 cabrio, in de Autobild van een week of twee terug staat een vergelijkende test.

19 jun 2012 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
http://www.autobild.de/artikel/porsche- ... 93427.html

uitkomst:

'Mit 61.946 Euro kostet er nur rund die Hälfte. Keine Frage: eine Menge Geld, aber der Boxster ist jeden Cent davon Wert. Nur die unverschämte Aufpreispolitik trübt das Bild. Am Ende gewinnt nicht der 911 Carrera diesen Vergleich, sondern der Boxster. Das klingt seltsam. Doch der Boxster ist nicht nur ein toller Sportwagen, sondern auch der bessere Porsche. Quasi ein Elfer in Frühform.'

intro Cayman op de autoshow op November’s Los Angeles Auto Show

;-)

19 jun 2012 23:34
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Daar is geen woord aan gelogen en nuchter bekeken is het een mooie auto, maar mijn hart gaat er niet sneller van kloppen en dat heb ik bij een 911 wel :drive:

Laatst bijgewerkt door Ewout op 20 jun 2012 11:26, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jun 2012 8:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
@Ewout gelukkig tikken niet alle klokken gelijk en dat maakt het leven zo leuk ;-)

'Beauty is in the eye of the beholder'

Vandaar veel respect voor jouw mening tov andere die met 'P' alleen de 911 bedoelen.

Determine your destination but more importantly 'enjoy the ride to get there'

20 jun 2012 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Heb een nieuw topic opgestart om de discussie 911 vs 981

viewtopic.php?f=1&t=35329

Nu ik zo op type bekruipt mij ik het gevoel dat wanneer de boxter/cayman een 9-nummer hadden gekregen (coupe en cabrio) een te grote concurrent in eigen huis had gehaald.

Het oude imago van de boxter beschermt de 911 (deels) tegen kannibalisatie ;-)

20 jun 2012 10:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende