Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:33

Antwoord op onderwerp  [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Whisk(e)y 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht Re: Whisk(e)y
Heb net een incentive in Schotland achter de rug en heb me laten overhalen (was niet echt moeilijk) om na een bezoekje aan de distillery toch wat mee te nemen uit de shop. Natuurlijk kunnen ze mij om het even wat verkopen :) Maar deze vond ik wel lekker:

Aberfeldy 12Years (Single Highland Malt)

Ben eens benieuwd wat de kenners hiervan vinden? Is dit een "goede" whiskey of is dit maar troep? :)

17 jun 2012 18:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Het is geen bijzondere Whisky.
http://www.whiskybase.com/distillery.php?merkid=29

18 jun 2012 0:46
Profiel WWW
964 c2
Den Haag
Bijzonder of niet is persoonlijk.
Is zeker geen troep, en ik vind het zeker geen slechte whisky.
(En jij vindt hem lekker, dus :thumleft: )

18 jun 2012 10:01
Profiel
3.2S
010
Niet bijzonder haal ik uit de rating, waar deze whisky 1 ster krijgt. Een whisky gekocht bij de bottelarij wordt een stuk hoger beoordeeld vanwege de extra beleving. Je waant je weer in Schotland. :thumleft:

18 jun 2012 10:42
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Vandaar dat velen dozen vol wijn meenemen van hun vakantieadres die thuis wel eens tegenvalt.

18 jun 2012 10:49
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
.. dat laatste kan ook door het transport komen - als de wijn onderweg te warm is geworden wordt deze nooit meer zo goed als het was :idea:

18 jun 2012 11:31
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Klopt, maar een terrasje aan het water in de ondergaande zon, een aangename temperatuur en TOTMBO in een luchtig zomerjurkje dragen ook bij aan de totale beleving :wink:

18 jun 2012 12:23
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ewout schreef:
.. en TOTMBO in een luchtig zomerjurkje dragen ook bij aan de totale beleving :wink:

.. de een moet daar wat meer voor drinken dan de ander :twisted:

18 jun 2012 13:35
Profiel WWW Facebook 
964 c2
Den Haag
barolo schreef:
Niet bijzonder haal ik uit de rating, waar deze whisky 1 ster krijgt.

Precies m'n punt. Die sterren worden gegeven door personen, op basis van een persoonlijke mening.
Voor veel liefhebbers is de genoemde whisky waarschijnlijk niet heel bijzonder, maar ik (en jij ongetwijfeld ook) kan zo een hele lijst whisky's opnoemen die veel minder zijn. In mijn ogen scoort de whisky genoemd door TS i.i.g. een voldoende.

Wordt er altijd een beetje moe van als iets als feit wordt gepresenteerd, omdat het merendeel van een of andere liefhebbers site het vindt.
Dat zou ondertussen zelfs betekenen dat het een feit is dat de boxster een kappersauto is.. :twisted: :wink:

18 jun 2012 14:11
Profiel
Moderator
PF #57
Ewout schreef:
TOTMBO in een luchtig zomerjurkje dragen ook bij aan de totale beleving :wink:

Hangt helemaal van je totmbo af. Ik ken mensen met een totmbo waar ik liever een flesje mee leeg zou slobberen als ze in haar skipak rondloopt... :^:

18 jun 2012 14:19
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Ronaldo schreef:
barolo schreef:
Niet bijzonder haal ik uit de rating, waar deze whisky 1 ster krijgt.

Precies m'n punt. Die sterren worden gegeven door personen, op basis van een persoonlijke mening.
Voor veel liefhebbers is de genoemde whisky waarschijnlijk niet heel bijzonder, maar ik (en jij ongetwijfeld ook) kan zo een hele lijst whisky's opnoemen die veel minder zijn. In mijn ogen scoort de whisky genoemd door TS i.i.g. een voldoende.

Wordt er altijd een beetje moe van als iets als feit wordt gepresenteerd, omdat het merendeel van een of andere liefhebbers site het vindt.
Dat zou ondertussen zelfs betekenen dat het een feit is dat de boxster een kappersauto is.. :twisted: :wink:

:lol:
+1. Lijstjes zeggen mij misschien wel iets, maar zijn zeker niet the holy grail.

18 jun 2012 17:26
Profiel
3.2S
010
Het is een indicatie en ja het blijft persoonlijk, maar ik vind het wel prettig om iets te lezen over wat anderen ervan vinden. Bij IENS lees ik ook wel eens tegenstrijdige beoordelingen. Die ene keer van een familie lid die super enthousiast is en de andere keer van een kritische eter, waar dan ook geen spaan van heel gelaten wordt van de kwaliteit van het eten en de service. Ik kan mij meestal wel vinden wat er gemiddeld over geschreven wordt en dat geldt ook voor de beoordelingen op deze whiskysite.

http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=10260 deze heeft 58 beoordelingen en wat ik eruit haal is redelijk tot goed. Waarschijnlijk de fles van S2.
http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=21327 en ik haal er uit dat dit een superfles is. Dit is ook 1 van mijn toppertjes. Die kwam ik toevallig tegen tijdens een proeverij met een rondje om de wereld. Voor mij gaan die beoordelingen dus wel op. Het is iigv een goede leidraad om te beslissen of je zo'n fles wil kopen of niet. Ik zou de Aberfeldy niet op mijn whislist zetten en de Nika staat alweer een nieuwe fles klaar voor het geval als mijn huidige fles leeg is. :idea:

18 jun 2012 18:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Dat is inderdaad de fles die ik hier thuis heb :)

Ik zie het zo: dit is mijn allereerste fles whisky die ik kocht, en dan is die Aberfeldy waarschijnlijk 100x meer mijn geld waard dan een fles Johny Walker of J&B ;) Gezien ik de smaak nog maar pas leer ontdekken (en dat terwijl ik toch al weer midden in de 30 ben) vond ik het niet zo verstandig om meteen erg veel geld uit te geven.

18 jun 2012 19:38
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
barolo schreef:
(...) ik vind het wel prettig om iets te lezen over wat anderen ervan vinden. (...) Ik kan mij meestal wel vinden wat er gemiddeld over geschreven wordt en dat geldt ook voor de beoordelingen op deze whiskysite. (...) Voor mij gaan die beoordelingen dus wel op. Het is iigv een goede leidraad om te beslissen of je zo'n fles wil kopen of niet.

Voor jou geldt dat laatste blijkbaar (wel). Die ratings / sterren zeggen mij daarentegen weinig over wat ík lekker zal vinden.
Tasting notes is iets anders, maar (ook) die maken een whisk(e)y wat mij betreft geen "goede" of "bijzondere" whisk(e)y.

Smaak of voorkeur is persoonlijk en heeft weinig tot niets te maken met "goed" of "bijzonder", net zomin als de prijs. Mijn mening :wink:

18 jun 2012 19:52
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Klopt, deze heeft maar één ster, toch best lekker en ook world wide zeer populair, zelfs "the best spread of the word" ...

Afbeelding

:mrgreen:

19 jun 2012 10:11
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
hoewel ik hiermee groot geworden ben....

Afbeelding

Maar excuus, ik vervuil het whiskey topic, totaal geen verstand van, drink het alleen af en toe omdat ik het lekker spul vind, heb daarvoor o.a. zo'n plankje voor op de bar staan met single malts als Glen Elgin, Talisker, Oban en Glenkinchie. Verder nog ene paar speciale oude flesjes gekregen maar heel eerlijk kan ik de nogal moeilijke Schotse namen nooit zo goed onthouden... :lol:

19 jun 2012 10:19
Profiel
Moderator
PF #57
ik vind het ook van veel zaken leuk om reviews te bekijken, gebruikerservaringen van anderen. Van restaurants tot vakantielocaties, van autoverhuurbedrijven tot smartphones, van whiskeys tot golfbanen. Als je maar nooit uit het oog verliest dat het gebruikerservaringen zijn, die uiteraard gekleurd zijn. Maar dat is de Michelin gids uiteindelijk ook, evenals de Relais & Chateaux... :idea:

19 jun 2012 11:26
Profiel
3.2S
010
Ik geef ook de voorkeur aan proeven. Vanavond 9 verschillende soorten. Bij de Whisky reviews, die ik door gaf, staan zeer uitgebreide beoordelingen. Ook daar kan je nog iets van opsteken....

19 jun 2012 19:34
Profiel WWW
3.2S
010
Dat was een mooie whisky proeverij van het huis The BenRiach. Bij ieder glas kwam er een apart hapje bij. Ik heb de Single Malt Sauternes en de Curiositas Malt Peated gekocht. Zeer geslaagd deze proeverij. :thumleft:
Afbeelding

21 jun 2012 0:13
Profiel WWW
Lada
Helemaal in het zuiden.
Gekregen voor mijn verjaardag een paar weken terug dus daar wagen we ons vanavond maar eens aan : Clynelish Distillers Edition
http://whisky.nl/whisky/clynelish-distillers-edition.html

Afbeelding

06 jul 2012 19:10
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
mooi flesje! Ik heb de "gewone" thuis op mijn classic single malt plankje staan en die vind ik al erg lekker!

09 jul 2012 11:43
Profiel
3.2S
010
Hier de 2 whisky's nav de Whisky-proeverij.
Afbeelding
Dit weekend ook nog een Arran gescored in een cadeau-verpakking met 2 glazen erbij. Die set kan ik overigens wel aanbevelen. The Arran blijft één van mijn favoriete Whisky's. Deze mooie fles met 2 glazen voor slechts 37,95.
Afbeelding

09 jul 2012 23:46
Profiel WWW
3.2S
010
Ik kon deze niet links laten liggen.....
Afbeelding

12 jul 2012 21:19
Profiel WWW
3.2S
010
Vorige week zijn we een paar dagen naar Drenthe gegaan. De Hotel eigenaar was een echte Whisky liefhebber en dat kon je terug vinden op een aparte Whisky kaart.
Afbeelding
Dan is het moeilijk om te kiezen, maar na een advies van de eigenaar heb ik hier een glas van genomen.
Afbeelding
Het hotel is wel een adres om een keertje een Meet en Greet te houden met diner en whisky-proeverij.
http://www.booking.com/hotel/nl/dolders ... 199fe98dX1

12 aug 2012 1:15
Profiel WWW
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
:thumleft: die laatste!

12 aug 2012 10:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende