Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:15

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
:bang: :flush:

22 jun 2012 17:31
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
[quote="VM020"]Wat we nodig hebben is een nieuwe generatie politici die weten wat er speelt id samenleving en hoe het spel met de knikkers echt wordt gespeeld en knopen durven te hakken. De huidige politici zijn verwende babyboomers die een schop onder de kont nodig hebben. Ze zitten daar alleen maar voor een riante salaris. Er moet een beetje geknokt worden.... [/quote]

Aan dit soort algemeenheden heeft niemand wat. Het is precies het soort populistisch geraaskal waar Nederland al 10 jaar onder zucht.

22 jun 2012 17:44
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Citaat:
ik huil wel als het nodig is. voor nu doe ik mijn dak open en rij in het zonnetje naar huis. call me ignorant

+1 (Hoewel ik heb geen cabrio :mrgreen: )

Eerst maar eens stoppen met elkaar gek/bang maken met dit soort topics :bang:

22 jun 2012 17:48
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Zo, en nu lekker hier verder :!:

http://www.politiekdebat.nl/

22 jun 2012 18:24
Profiel
Omg. Amsterdam
De BTW verhoging naar 21%, die er 'wellicht' aankomt zet op dit moment voor mij zoden aan de dijk :wink: .... heb meer particulieren-opdrachten dan de laatste 2 jaar (en heb gellukig nooit klagen gehad)... iedereen wil nu nog even profiteren van de '2%' voordeel :mrgreen: :mrgreen: en straxs gaat alles wellicht niet door?! :roll: maar heb ik al wel de centen in de zak :cheers:

22 jun 2012 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
Ik heb ook veel te maken met particulieren in de elektro.
Die 21% is niet best voor ons, er komen steeds meer werkeloze.
En die zitten/lopen thuis en gaan beunen, het verschil wordt dus steeds groter tussen een werk met BTW en zonder.

Werkt imo averechts :scratch:

22 jun 2012 20:49
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Hoe groot zijn jouw opdrachten???

We hebben het over € 20 per € 1.000 ofwel 2%, het is toch vooral psychisch. En dat helpt je nu mooi aan extra werk :mrgreen:

Daarnaast is de btw in de ons omringende landen hoger dsn bij ons, is het een goede en eenvoudige manier om snel veel extra geld op te halen, en is de pijn automatisch redelijk netjes verdeeld.

22 jun 2012 22:43
Profiel WWW
Lada
Helemaal in het zuiden.
Wat Gijs bedoeld (denk ik) is dat vanwege de oplopende werkeloosheid er steeds meer mensen thuis komen te zitten en als ZZP’er aan de slag gaan. De tarieven staan enorm onder druk en mensen gaan werken tegen belachelijk lage tarieven om maar in de markt te blijven. Ze concurreren elkaar als het ware kapot. Ik hoor dat bijvoorbeeld ICT’ers voor 30 euro p/u aan de bak gaan. Breng daarvan ca de helft naar de fiscus, regel je verzekeringen, bouw je eigen pensioen potje op en bouw een reserve op voor de periode dat je geen klus hebt. Dan heb je een netto uurloon die lager ligt dan dat van een poetsvrouw.

Neemt niet weg dat ik het maar een :ass: discussie vind en eigenlijk niet op dit forum thuis hoort. VM020 dropt hier af en toe een statement waar iedereen lekker over heen gaat maar als ik kijk naar zijn historie van 40 post in afgelopen 2 jaar zonder zich even netjes voor te stellen dan wil ik dat geeneens serieus nemen. Die rooie kop in zijn avatar helpt daarbij ook al niet.

Maar goed, lees het ook dus moet niet zeuren. :mrgreen:

23 jun 2012 6:55
Profiel
Den Haag
Man man man, wat kan Jij dat mooi subtiel zeggen :thumleft:

23 jun 2012 8:40
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Delnoy schreef:
VM020 dropt hier af en toe een statement waar iedereen lekker over heen gaat maar als ik kijk naar zijn historie van 40 post in afgelopen 2 jaar zonder zich even netjes voor te stellen dan wil ik dat geeneens serieus nemen. Die rooie kop in zijn avatar helpt daarbij ook al niet.

+1 :thumleft:

Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken.[1]

23 jun 2012 8:42
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
@Delnoy:

want denk je van een machinist met graafmachine voor 45 euro per uur?
We zijn er nog lang niet want 1 jan. verdwijnt de rode gasolie en zal dus iedere loonwerker en boer zijn trekker van dure witte diesel moeten voorzien.
Denk je dat ze allemaal de prijzen meteen aanpassen?
De double dip wordt een triple dip!

23 jun 2012 11:16
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Delnoy schreef:
VM020 dropt hier af en toe een statement waar iedereen lekker over heen gaat maar als ik kijk naar zijn historie van 40 post in afgelopen 2 jaar zonder zich even netjes voor te stellen dan wil ik dat geeneens serieus nemen. Die rooie kop in zijn avatar helpt daarbij ook al niet.

ik denk dat VM020 gewoon een k*tleven heeft; dat weet ik eigenlijk bijna wel zeker want onder zijn avatar staat nog altijd niet dat hij een P bezit...
dat soort mensen kunnen we toch niet serieus nemen.... :mrgreen:

23 jun 2012 13:15
Profiel
Ook een fiscalist :wink:

23 jun 2012 13:44
Profiel
Dimitri-Turbo schreef:
De BTW verhoging naar 21%, die er 'wellicht' aankomt en straxs gaat alles wellicht niet door?!
Citaat:
Van de 12 miljard euro aan ombuigingen die in het Nederlandse Lente-Akkoord worden voorgesteld, gaat de btw-verhoging al in oktober dit jaar in. Veel andere maatregelen zijn echter over de verkiezingen van 12 september heen getild. Bron Z24.

23 jun 2012 14:21
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
VM020 schreef:

We hebben de hoogste particulierenschuld ter wereld. We leven in te dure huizen gefinancieerd door te hoge hypotheken, daarbij komt nog de schulden door rood staan, leningen, etc. en de staatsschuld. Alles bij elkaar rond de 2 trillioen euro!!!

Het is lastig om iemand serieus te nemen die niet weet wat een triljoen is... Dat is 1.000.000.000.000.000.000!!! Dus jij claimt dat de gemiddelde Nederlander 58 miljard euro rood staat. :mrgreen:

Maar je zal wel 2.000 miljard bedoelen... ofwel 117.647 euro p.p. Scheelt bijna niets natuurlijk... maar het toont zo mooi aan dat mensen kletspraat uit Angelsaksische berichtgeving blind overnemen.

Overigens kan ik die 2.000 miljard niet meteen plaatsen. Of je moet kijken naar het niet al te veel zeggende cijfer "schulden uitstaand in het buitenland" en dan vergeten dat er ook bezittingen tegenover staan, alsmede de tegoeden uit het buitenland.

Kijk liever naar wat meer relevante cijfers:

We hebben 650 miljard aan hypotheekschulden.
Ik meen dat we iets van 30 miljard aan consumptief krediet en roodstanden hebben.
Staatsschuld van NL is 370 miljard euro (waarbij aangetekend dat daarvan 246 miljard eigenlijk in mindering dient te komen bij een vergelijk met andere europese landen, pensioenen voor ambtenaren zitten hier in het ABP en elders moet dat gewoon tzt uit de algemene middelen komen!).

Totaal: 1.050 miljard.

Nu wat bezittingen: 1.560 miljard einde 2011. Waarbij de huizen NIET zijn meegerekend (ofwel: op NUL gewaardeerd).

Nederland doet het slecht? Laat me niet lachen!

23 jun 2012 14:42
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
VM020 schreef:
By the way: die mw. Merkel weet niet eens waar haar Berlijn ligt

Als je denkt dat Nederlanders p.p. 58 miljard schuld hebben zou ik niet de eerste steen gooien. :twisted:

23 jun 2012 14:44
Profiel
Den Haag
bully schreef:

een jurist die coacht op beleggingen... hmmmmm ik kijk nog wel even verder.
juristen staan er niet om bekend dat ze goed met cijfers overweg kunnen

23 jun 2012 18:04
Profiel WWW
Citaat:
Citaat:
Staatsschuld van NL is 370 miljard euro
De staatschuldmeter staat al op bijna 410 miljard. :wink:

23 jun 2012 18:19
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
de Fiscalist schreef:

Wel als ze je een rekening sturen :mrgreen:

23 jun 2012 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Devils Son snapt er echt niets van!

Banken en overheid hebben voor miljarden euro's gepompt in huizen die steeds minder waard worden. Het is wachten op een totale crash van de woningmarkt, omvallende banken en een collapse , bankroet van Nederland.
Nederland is technisch gezien allang failliet.

Steek jullie koppen maar lekker ih zand. Degenen die nu zonder werk zitten of hun bedrijf over de kop hebben zien gaan of gedwongen hun huizen hebben moeten verkopen, weten beter en het wordt de komende 5 jaar een bloedbad. Mark my words.

Keep on dreaming.

24 jun 2012 9:50
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Jij bent wel het zonnetje in huis hè?!
Prozacje nog niet gehad vandaag? :mrgreen:

24 jun 2012 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Fitch doubts Dutch AAA as property slump reaches 'coma'

Fitch Ratings has issued the clearest warning to date that Holland faces losing its AAA rating if it fails to deliver austerity cuts or lets political conflict intrude on economic management.

"The Dutch are on the edge of a negative rating action," said Chris Pryce, Fitch’s expert on the Netherlands. The first move is likely to be a switch from stable to negative outlook rather than a full downgrade.
"We will hold a rating committee meeting in June. They run risks if they keep letting debt rise: a cautious approach would be advisable," he told the Telegraph.
The warning comes as Dutch property tips into deeper slump, with the inventory of unsold homes nearing South European levels. Household debt is the eurozone’s highest at 249pc of income, compared with 202pc in Ireland, 149pc in the UK, 124pc in Spain, 90pc in Germany, 78pc in France and 66pc in Italy - according to Eurostat data from 2010.

The Netherlands is caught in a "negative feedback-loop" as recession and house price falls feed on each other. Building permits have dropped 9pc from a year ago, the lowest since 1953. "The housing market is in a coma," said the Volkskrant newspaper.

Maarten van der Molen from Rabobank said home prices have fallen 11pc from their peak in August 2008, or 15pc in real terms, leaving up to 500,000 people in negative equity.

24 jun 2012 10:00
Profiel
bully schreef:
De staatschuldmeter staat al op bijna 410 miljard. :wink:

Het is ook wat dat ik per ongeluk het cijfertje 2010 heb genomen ipv 2011...

Maar inhoudelijk verandert er niet veel.

1.560 - 1085 = 485 miljard positief. Ik weet niet, maar als ik 485 miljard positief heb terwijl ik mijn OG op 0 heb gewaardeerd, dan acht ik mijzelf niet failliet.

24 jun 2012 10:30
Profiel
VM020 schreef:
Devils Son snapt er echt niets van!

Zegt de malloot die niet eens in staat is om nieuwsberichten te begrijpen waar hij zijn flauwekul op baseert...

Citaat:
Banken en overheid hebben voor miljarden euro's gepompt in huizen die steeds minder waard worden. Het is wachten op een totale crash van de woningmarkt, omvallende banken en een collapse , bankroet van Nederland.
Nederland is technisch gezien allang failliet.

Woningbezit is na prijsdalingen thans ongeveer 900 miljard. Hypotheekschulden ongeveer 650 miljard. Er moeten dus nog forse prijsdalingen komen voordat dat om slaat in een negatief. Aantal gedwongen huisuitzettingen in NL is nog steeds niet erg hoog (wel hoger, maar niet om nu heel erg van achterover te slaan, waarbij echtscheidingen nog steeds oorzaak nummer 1 is).

Jaren geleden riepen de zieners hier al dat er 40% af zou gaan. Het is nog steeds geen feit. Wat ik toen schreef: "de markt zal niet instorten, maar op slot gaan" is feitelijk uitgekomen.

Citaat:
Steek jullie koppen maar lekker ih zand. Degenen die nu zonder werk zitten of hun bedrijf over de kop hebben zien gaan of gedwongen hun huizen hebben moeten verkopen, weten beter en het wordt de komende 5 jaar een bloedbad. Mark my words.

Keep on dreaming.

Ga anders lekker eens in op mijn argumenten. Ik had huizenbezit al op 0 staan, dus jouw argument dat woningen straks niets meer waard zullen zijn doet 0,0 af aan mijn argumentatie. Laat gewoon eens zien dat je serieus mee kan praten over economie, voordat je zo hoog van de toren blaast. Laten we wel zijn: voor jou is het duidelijk beter dat je niet teveel Engelstalige berichtgeving tot je neemt, want het gaat al mis bij de vertaling. Om maar niet te spreken over jouw totale onbegrip van waar de cijfers voor staan.

24 jun 2012 10:38
Profiel
Den Haag
En als je dan toch intelligent bezig bent, zeg dan ook even wat zinnigs over de argumenten die ik heb ingebracht...

Bij nader inzien zou ik al blij worden als je uberhaupt iets zinnigs weet te produceren :popcorn:

24 jun 2012 10:47
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 42  Volgende