Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:45

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
Afbeelding

24 jun 2012 11:03
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1. De mensen die dit soort gebrabbel produceren houden op zich niet zo van onderbouwen.

24 jun 2012 11:04
Profiel
Mmmm piramide spelletje :wink: Even lachen :wink:

24 jun 2012 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Devils Son schijnt het maar niet te begrijpen :mrgreen:

Een huis die momenteel 5 ton waard is, is in werkelijkheid maar 2.5-3 ton waard. De rest is gebakken lucht, aangejaagd door speculatie, het gemakzuchtig verstrekken van hypotheken, de hypotheekrente aftrek en de zgn. huizen-/hypothekenmania.Iedereen stak zich in de schulden omdat anderen, de buurman dat ook deed; een manie. In feite is het niets anders dan een grote zeepbel, waarbij schulden gefinancieerd werden door andere schulden; een soort Ponzi-/ pyramidespel.

Sinds 2008 is de waarde van huizen 20% gedaald.... toen was de Euro-crisis nog niet in volle hevigheid. De Eurocrisis gaan we pas dit jaar en de aankomende 5 a 10 jaren hard voelen. Mensen gaan realiseren dat het hoogtepunt vd crisis nog moet komen. En mensen gaan uiteindelijk realiseren dat de bomen niet meer tot in de lucht groeien en iedereen in de huizenmania / hypotheekmania is ingestonken en steeds meer mensen hun baan verliezen en hypotheken niet meer kunnen betalen.
Een kettingreactie komt in gang waardoor huizen massaal worden gedumpt, de huizen tot op het normale niveau komen. Dit betekent dat banken veel slechte hypotheken hebben uitstaan en vanzelf omvallen.

Naast de huidige economische crisis spat binnen nu en 2 jr. de huizenbubbel uit elkaar met medeneming vd banken.

Leuk om te lezen: Tulipomania
' werelds eerste bubble: The Dutch “Tulip Mania” Bubble: http://www.thebubblebubble.com/tulip-mania/

Mocht je je huis en auto te koop zetten, laat het ons weten: we organiseren gratis een veiling!

24 jun 2012 15:36
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Waarom is een huis van 5 ton in werkelijkheid maar de helft waard? Dat de prijzen onder druk staan is een feit maar 50% er af? Ik zie ze niet!

24 jun 2012 15:42
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Trolletje zonder Porsche is vooral handig met copy-paste.

24 jun 2012 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Jammer voor jou.... ik rij zelf Porsche maar hoef er niet mee te pronken. Ben niet exhibitonistisch van aard. Gewoon een nuchtere Jordanier uit A'dam dus.

24 jun 2012 16:08
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Afbeelding :mrgreen:

24 jun 2012 16:09
Profiel
VM020 schreef:
ik rij zelf Porsche maar hoef er niet mee te pronken. Ben niet exhibitonistisch van aard.
Kleine cabrio toch? :wink:

24 jun 2012 16:47
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Hij rijdt alleen 's nachts ! :mrgreen:

24 jun 2012 16:49
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
VM020 schreef:
Jammer voor jou....

En hoe oud waren we precies trolletje?

Er blijft ook zoveel te raden als je je niet eens fatsoenlijk kunt voorstellen.

Ik vind het inderdaad erg jammer dat jij ook een Porsche rijdt.

24 jun 2012 17:05
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
VM020 schreef:
Mocht je je huis en auto te koop zetten, laat het ons weten: we organiseren gratis een veiling!

wie zijn 'we'? dus jij boert er goed bij als deze crisis doorzet?
dus dit is niet alleen jouw visie/oordeel maar jij hebt een dubbele agenda om mensen proberen angst in te boezemen? wellicht is het dan beter om niet zo de boventoon te voeren ; ik kan niet voor de rest spreken maar ik zit niet op jouw gekleurde mening te wachten, ook al zou je gelijk krijgen.

probeer eens een ander topic zou ik zeggen, iets wat wel echt met Porsche te maken heeft.

Laatst bijgewerkt door mbembe op 24 jun 2012 17:24, in totaal 1 keer bewerkt.

24 jun 2012 17:08
Profiel
Moderator
PF #57
of een ander forum... :idea:

24 jun 2012 17:17
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
vond ik niet aan mij om te zeggen en vind het prima als hij hier ronddoolt, als we er maar geen last van hebben :mrgreen:

24 jun 2012 17:18
Profiel
horn schreef:
of een ander forum... :idea:

+1

http://trol.forum2go.nl/

24 jun 2012 17:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Mark S heeft wel een punt ! Stel je eens voor, ipv een ongevraagd je economische visie op de huidige stand van zaken te geven. Daarbij ook nog eens op een verkeerd podium.

'ik rij zelf ook Porsche' : Vergeet de playstation niet uit te doen als je naar bed gaat?

24 jun 2012 17:53
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
VM020 schreef:
Devils Son schijnt het maar niet te begrijpen :mrgreen:

Goed argument.

Citaat:
Een huis die momenteel 5 ton waard is, is in werkelijkheid maar 2.5-3 ton waard.

Voor het gemak waardeerde ik op 0 en kwam tot 485 miljard positief. Ik begrijp nu dat ik volgens jou te pessimistisch ben en dat ik daar 50% van 900 miljard bij moet tellen. Nou, prima. 935 miljard positief. Dat is nog steeds 55K per persoon. Klinkt mij niet als bankroet in de oren, maar jij zal dat vast "onbegrip" vinden.

Citaat:
De rest is gebakken lucht, aangejaagd door speculatie, het gemakzuchtig verstrekken van hypotheken, de hypotheekrente aftrek en de zgn. huizen-/hypothekenmania.Iedereen stak zich in de schulden omdat anderen, de buurman dat ook deed; een manie. In feite is het niets anders dan een grote zeepbel, waarbij schulden gefinancieerd werden door andere schulden; een soort Ponzi-/ pyramidespel.

Je weet hoop ik wel dat als je de huizenprijzen in NL vergelijkt met huizenprijzen in vergelijkbare gebieden dat die in NL eerder wat lager dan wat hoger zijn?

Citaat:
Sinds 2008 is de waarde van huizen 20% gedaald....

Nee, 11,5% (jij weet echt helemaal niets van waar je over praat, is het niet?)

Citaat:
toen was de Euro-crisis nog niet in volle hevigheid. De Eurocrisis gaan we pas dit jaar en de aankomende 5 a 10 jaren hard voelen.

Als jij het roept vind ik dat een geruststelling eigenlijk.

Citaat:
Mensen gaan realiseren dat het hoogtepunt vd crisis nog moet komen. En mensen gaan uiteindelijk realiseren dat de bomen niet meer tot in de lucht groeien en iedereen in de huizenmania / hypotheekmania is ingestonken en steeds meer mensen hun baan verliezen en hypotheken niet meer kunnen betalen.
Een kettingreactie komt in gang waardoor huizen massaal worden gedumpt, de huizen tot op het normale niveau komen. Dit betekent dat banken veel slechte hypotheken hebben uitstaan en vanzelf omvallen.

Naast de huidige economische crisis spat binnen nu en 2 jr. de huizenbubbel uit elkaar met medeneming vd banken.

Leuk om te lezen: Tulipomania
' werelds eerste bubble: The Dutch “Tulip Mania” Bubble: http://www.thebubblebubble.com/tulip-mania/

Wij verhuren gewoon onze huizen die we niet zelf bewonen. Dat gaat best lekker eigenlijk. Vooral rekening houdend met het feit dat wij het allemaal niet begrijpen... :mrgreen:

24 jun 2012 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
De komende jaren wordt de hypotheekrente aftrek versneld afgeschaft en moet je je eigen huis opeten voor je oude dag! Pensioenen en zorg worden onbetaalbaar en zo komt de woningmarkt weer in beweging :mrgreen:

DNB: Spaar en los hypotheek snel af

© ANP.
De Nederlandsche Bank (DNB) raadt mensen aan om flink te gaan sparen of de hypotheek versneld af te lossen. 'Wees bewust dat het er de komende jaren niet gemakkelijker op wordt', waarschuwt DNB-directeur Joanne Kellermann vandaag in het AD.

Ze wijst op donkere vooruitzichten: lagere pensioenen, dalende huizenprijzen en stijgende zorgkosten. DNB wil voorkomen dat veel Nederlanders in financiële problemen komen als ze met pensioen gaan. Daarom moeten mensen zich nu al verdiepen in hun financiële situatie en mogelijk maatregelen nemen.

26 jun 2012 7:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Recordaantal faillissementen verwacht

Er wordt dit jaar een recordaantal faillissementen verwacht. In het afgelopen half jaar zijn er bijna net zo veel bedrijven failliet gegaan als in dezelfde periode in 2009, het slechtste jaar tot nu toe. Dat meldt de NOS op basis van cijfers van Failissementen.com.

Het jaar 2009 kende een piek in het aantal faillissementen. Daarna liep het aantal juist weer terug. De teller staat dit jaar echter alweer op 3739 faillissementen. Dat is bijna net zoveel als de eerste zes maanden van 2009. Toen gingen er tot 1 juli 3900 bedrijven failliet, meldt de omroep.

Volgens curator Marcel Theunis gingen aanvankelijk de kleine bedrijven en starters failliet, maar overleven nu steeds meer bedrijven met een jarenlange geschiedenis de crisis niet.

26 jun 2012 7:44
Profiel
Ctrl C, ctrl V

:thumleft:

26 jun 2012 7:50
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bwoaa, wat een prachtige dag weer vandaag. Dadelijk de kids naar school brengen en werken. Gaan we met de Porsche of de Benz.... Of toch lekker op het fietsje :?:

Keuzes, keuzes.......

Toch maar lekker thuis werken vandaag. Tussendoor lekker bakkie doen in de tuin en ze komen toch de tap en de BBQ ophalen van de surprise party.

Volgende week komen zonnepanelen. 1000 euro provincie subsidie en nog 15% van onze overheid. Fantastisch toch :popcorn:

26 jun 2012 7:53
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Mooi schouwspel hoe een naar schatting 15 jarige en ik denk vaak gepest wordende puber een groep Porsche-rijders uitlokt tot weerlegging van zijn (dit kan geen haar zijn ajb) onjuist genoemde feiten en totale gebrek aan onderbouwing van mening. Als deze vermoedelijke puistenkop zich netjes had voorgesteld dan hadden we wellicht begrip voor het feit dat zijn vriendinnetje is afgepakt door het populairste jongentje van de klas van wie de vader een ....Porsche rijdt (verdorie).

26 jun 2012 9:00
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
50% lijkt me wat aan de hoge kant, maar dat de woningen 1/3 te duur zijn staat vast!

26 jun 2012 11:29
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
thedutchguy schreef:
50% lijkt me wat aan de hoge kant, maar dat de woningen 1/3 te duur zijn staat vast!

Onderbouw dat eens.

26 jun 2012 11:47
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Gouverneur Nationale Bank (België) - toch een redelijk onverdachte bron - spreekt van een overwaardering in België met 15%

http://trends.knack.be/economie/nieuws/immo/ecb-ziet-sterke-overwaardering-van-belgische-woningen/article-4000122350462.htm

Dat geldt zeker voor het dure segment (> 500K €). In de regio waar ik woon (landelijke streek op de as Gent / Antwerpen), worden nog steeds oudere huizen opgekocht, omgebouwd tot appartement en vrij vlot van de hand gedaan met als richtprijs 200 -> 250K €.

26 jun 2012 12:01
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 42  Volgende