Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:56

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
996 cabriorijder stelt zich voor 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht 996 cabriorijder stelt zich voor
Tijdens diverse evenementen in de afgelopen weken heb ik reeds een aantal forumleden mogen ontmoeten. En omdat het soms toch wel erg handig is om op de berichten te kunnen reageren, heb ik mij na een aantal weken meelezen (en inlezen), zojuist alsnog aangemeld als forumlid. Verwacht niet dat ik een superjunkie zal worden, ik hou het waarschijnlijk voornamelijk bij het meelezen.

Wat kan ik over mijzelf vertellen? In ieder geval dat ik pas sinds een paar weken “om” ben, in de trant van “Porsche begeisterter”. Dat past ook wel bij mij, het is meestal alles of niets. Wellicht hypocriet, maar voor mij telde al sinds mijn jeugd alleen de exotische sportwagens met Maserati bovenaan het lijstje. Omdat de auto’s op dat lijstje financieel niet haalbaar waren, heb ik in plaats daarvan al wel een aantal BMW’s versleten. Maar zoonlief (Michiel) is al sinds zijn tiende helemaal mesjokke van Porsche. Zo maar “out of the blue” en natuurlijk helemaal tegen mijn mening in... Na twee jaar lang ieder moment van de dag bestookt te zijn geweest met alles wat maar met Porsche te maken heeft (is niet overdreven, voor hem geldt ook alles of niets... heeft hij niet van een vreemde...), begon ik mijn antipathie tegen het merk te verliezen. Dat vertelde ik mijn zoon natuurlijk niet, maar ik kon het opeens opbrengen op samen met hem op internet advertenties van Porsches te bekijken.

Mijn focus lag wel op de water gekoelde motoren, een breed achterwerk bij een auto (en alleen bij een auto!!) spreekt mij wel aan en de luchtgekoelde types vond ik te iel overkomen. Inmiddels moet ik bekennen dat zelfs die mij nu ook kunnen bekoren... De 356-jes heb ik wel altijd mooi gevonden (ben ook oldtimer liefhebber, zeker van de klassieke oldtimers met van die lang doorlopende spatborden over het voorwiel), maar de goeden lagen altijd buiten budget.

Maar ik dwaal af. Ik had eigenlijk nog helemaal niet besloten dat ik voor een Porsche wilde gaan. Maar toen zag ik hem op een website, een witte cabrio met een blauw dak. Er was meteen een klik (ik weet het, helemaal fout!) en toen had ik hem nog niet eens in het echt gezien. Na een paar weken stond hij nog op de website en toen toch maar thuis overlegd om te gaan kijken. Michiel wist hier helemaal niets van. En ik ben niet bijgelovig, maar als het al een hele dag ***weer is en op het moment dat je bij de Porsche aankomt gaat de zon schijnen dan ga je toch aan je niet-bijgelovigheid twijfelen. Zeker als het weer enthousiast gaat regenen wanneer je weer naar huis rijdt.... Maar goed, een testrit gemaakt. Maar wat test je? Het was de eerste Porsche waar ik in zat terwijl de motor draaide! Vergelijken met een andere Porsche kon ik niet, laat staan een van hetzelfde type. Toch ging het jubel gevoel niet weg. Een week erover nagedacht en thuis over gesproken en toen bij de dealer een afspraak gemaakt voor een AKK. Tsja, en dan wordt komt hij prima door de keuring heen (op wat kleine, te repareren punten na). Nog een dag nodig gehad voordat de prijs voor beide partijen acceptabel was en toen was daar de overdracht. Michiel wist dus nog steeds van niets!! Het is een investering, maar alleen al voor het zien van de verbijstering en ongeloof op zijn gezicht toen ik de straat in reed, zou ik het zo weer doen! Dat staat echt in mijn geheugen gegrift!

Inmiddels samen met Michiel al een tweetal circuits betreden en met wat tourritten meegedaan. Zijn broer is geen autoliefhebber, maar ach, het is nu twee tegen een. Gewoon weer twee jaar lang bestoken met alles wat maar met Porsche te maken heeft, dan komt de liefhebberij vanzelf. Het is Michiel immers bij mij ook gelukt :wink:

Als afronding nog een foto van de 996 (mits het mij gelukt is om hem in dit bericht geplaatst te krijgen). Het is er een van vandaag, genomen tijdens de “La Targa Passaggio” in Brussel. Ik vergeet steeds foto’s van de eigen auto te maken, meestal blijken de Porsches van anderen op mijn toestel te staan... Maar het is de meest linkse op de foto.

54915

En voordat een aantal van jullie (weer) met goede adviezen over dit type willen komen: ja, ik heb mij reeds ingelezen over dit type Porsche motor en ja, ik weet welke probleem de motor kan hebben... :salut:

P.S. Tot op het moment van plaatsing van dit bericht heb ik nog steeds niet in een andere Porsche gereden.... :oops:
Maar, tot op heden is de BIG SMILE ook nog niet van mijn gezicht af.... :D

Laatst bijgewerkt door Lionhunter op 25 jun 2012 9:49, in totaal 3 keer bewerkt.

24 jun 2012 22:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Lionhunter stelt zich graag aan u voor
Mooi verhaal lionhunter :thumleft: gefeliciteerd met de aanschaf 8)

24 jun 2012 22:21
Profiel
Omg. Amsterdam
Bericht Re: 996 cabriorijder stelt zich graag aan u voor
Welkom op het forum en er 'zijn' problemen met dit model maar er is niet gegeven... jouw/uw wagen kan gewoon goed zijn!

Mooi model en dito kleur... lekker fris en anders dan anders! Zilver, zwart, grijs :flush:

24 jun 2012 23:15
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: 996 cabriorijder stelt zich graag aan u voor
En Platin zeker! :twisted: :thumleft: heeeeeeeeeeeeele mooie auto en wit, ja da`zeker een kleur die hem mooi maakt. :thumleft:

24 jun 2012 23:54
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 996 cabriorijder stelt zich voor
Lionhunter schreef:
Tijdens diverse evenementen in de afgelopen weken heb ik reeds een aantal forumleden mogen ontmoeten.

En ondanks dat heb je je hier toch aangemeld :res:

Welkom hier en geniet er maar van. :drive: :thumleft:

25 jun 2012 10:58
Profiel
Moderator
PF #57
mooi man. goed verhaal. geniet ervan. al is het alleen maar voor de kids. goede reden!

25 jun 2012 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Welkom, héél mooi verhaal dat je samen met je zoon nog mooi mag genieten.

Laat de zon maar komen zou ik zeggen. :wink:

25 jun 2012 12:44
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
welkom, leuk verhaal om te lezen!
en, al met de P naar school gemoeten om zoonlief af te zetten zodat al zijn vriendjes m konden zien? :cheers:

25 jun 2012 17:01
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Lionhunter schreef:
Ik vergeet steeds foto’s van de eigen auto te maken ..

Eentje van (en naast) Koen :arrow:

Afbeelding

Welkom Sylvia :ba:

25 jun 2012 17:34
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Wacht even,

TS is een dame?!
Was jij toevallig bij de Vet Cool Man rit in het Sofia ziekenhuis in Rotterdam om iemand op te halen?
In dat geval hebben wij elkaar ook nog heel even gesproken aan het begin.

25 jun 2012 17:56
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Als t om dames gaat, wordt Ewout ineens wakker :mrgreen:

Welkom Sylvia, en laat je niet door ons afschrikken :mrgreen:
mooie P overigens, heb deze kleurencombi nog nooit gezien.

25 jun 2012 18:18
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
:twisted: Ja Ewout, dat valt wel op.

Anyway, van harte welkom op het forum. Mooie wagen en veel :drive: plezier.

25 jun 2012 18:59
Profiel
PorscheForum Junkie
mbembe schreef:
welkom, leuk verhaal om te lezen!
en, al met de P naar school gemoeten om zoonlief af te zetten zodat al zijn vriendjes m konden zien? :cheers:

Heb hem zelfs twee keer moeten ophalen. De eerste keer had slechts de halve klas hem gezien, de volgende dag kon ik weer terug. De meiden moesten hem natuurlijk ook komen bekijken... (en hij moet nog twaalf worden) :scratch: Kofferbak open, motorkap open, kap open, spoiler eruit en dan zoonlief met een enorme smile naast de auto zien staan.

Die spoiler is wel echt zijn trots. Michiel moet hem echt aan iedereen laten zien en op de rijksweg kijkt hij alsmaar naar de reflectie van de Porsche (om te kijken of de spoiler uitgevouwen is) in de "lak" van andere auto's. Zwart metallic is echt de kleur om te passeren :D Tijdens Vet Cool Man kwam er al een behulpzame Porsche eigenaar naar mij toe om mij attent te maken op het feit dat mijn spoiler kapot kon zijn. Hij bleef namelijk uitstaan :mrgreen: . Vindt het erg leuk om te ervaren dat iedereen zo op elkaars auto let. Beter zo dan met een kapotte auto naar huis...

25 jun 2012 21:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Olaf schreef:
Welkom Sylvia :ba:

Dank je wel Olaf :D Maar je had ze wat mij betreft nog even in de waan mogen laten hoor :cheers: Nu krijg ik meteen andere reacties :scratch: Vond het "mooi man" wel errug leuk :ba:

25 jun 2012 21:48
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Lionhunter schreef:
Nu krijg ik meteen andere reacties :scratch:

Zo had ik het nog niet bekeken :oops: ... om rekening met Ewout te houden :mrgreen:

25 jun 2012 21:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Welkom, briljante intro!
En weer een cabrio: mooi man :!:

25 jun 2012 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Ewout schreef:
Was jij toevallig bij de Vet Cool Man rit in het Sofia ziekenhuis in Rotterdam om iemand op te halen?

Kan goed zijn hoor, dat wij elkaar daar gesproken hebben. Michiel en ik waren in het Sofia, maar bij het wegrijden waren wij (door een stoplicht) al snel de groep kwijt. Toch nog met twee andere Porsches als treintje naar Lelystad gereden. Het is wel heel typisch, wij hebben nu met drie gelegenheden in een treintje gereden. Iedere keer was het met twee andere Porsches en beide keren waren deze luchtgekoeld. Als je die alsmaar in je spiegel ziet en ook voor je ziet rijden, tja, dan krijg je meteen een prima overdosis en leer je er pas goed naar ze kijken. En ja, dan ga je (eh, ik in dit geval) vanzelf de contouren waarderen :cheers:

Voorbeelden:
54938

En een van een forumlid
54939

25 jun 2012 22:04
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Welkom dame :-) enjoy the ride!!

25 jun 2012 22:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Wannahave schreef:
mooi man :!:

Thanks!!! Wordt gewaardeerd.

Wannahave schreef:
En weer een cabrio

Dat heeft ook weer zijn verhaal. Toen ik heel heel heeeel lang geleden nog thuis woonde, wilde ik na het behalen van mijn autorijbewijs motor rijlessen gaan nemen. Nu is mijn vader een "man van weinig woorden", maar toen ik dat thuis vertelde was zijn droge reactie: "je koopt later maar een cabrio, dan kan je ook met je kop in de wind zitten...." . Daar sta je dan..... En dat terwijl hij zelf wel motor reed! Nou ja, die opmerking is mij in ieder geval altijd bij gebleven. En het heeft even geduurd, maar nu is hij er dan eindelijk :cheers:

Ach, alles op zijn tijd. Nu waardeer ik het waarschijnlijk ook meer. Ondanks dat het weer dit jaar nog niet echt "stralend" is geweest, hebben wij al regelmatig met kap open gereden hoor. Met windvanger beweegt mijn haar niet eens op de rijksweg en dan heb ik het niet over de 80km per uur op de A13 hoor!!! :thumleft:

25 jun 2012 22:18
Profiel
Moderator
PF #57
horn schreef:
mooi man. goed verhaal. geniet ervan. al is het alleen maar voor de kids. goede reden!

mooi vrouw. sorry. :mrgreen:

25 jun 2012 22:23
Profiel
PorscheForum Junkie
horn schreef:

Das nou jammer, valt mij tegen van je Horn :cry: :wink:

25 jun 2012 22:37
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Welkom hier !! Mooie auto en heerlijk zo'n cabrio !!
Als je zo door blijft posten word je toch vanzelf superjunkie hoor :mrgreen:
groet Rene

25 jun 2012 22:43
Profiel
Moderator
PF #57
Lionhunter schreef:
horn schreef:

Das nou jammer, valt mij tegen van je Horn :cry: :wink:

Begreep pas later dat je een dame en geen heer was. Verhaal blijft hetzelfde. En blijft een mooi verhaal. Alleen man blijkt vrouw. :wink:

25 jun 2012 23:40
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Mooi een witte met blauw dak. :thumleft:

26 jun 2012 5:26
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Lionhunter schreef:
[
En een van een forumlid
54939

Sylvia,

Toch maar onder druk van Michiel je aangemeld. :thumleft: haha.
Mooie foto. Ik val wel op witte spiegels dat weet je... :mrgreen:
Welkom en veel plezier met je 996. Ritten genoeg.

Ivo

26 jun 2012 6:17
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende