Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 8:42

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Wat is (of was...) dit voor metalen plaatje? Kleurcode? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Bericht Wat is (of was...) dit voor metalen plaatje? Kleurcode?
Weet iemand wat dit voor een metalen plaatje is (geweest)?
Het zat linksachter onder de voetenmat op de bodemplaat vastgeplakt met tape.
Waar de tape zat is de auto niet gespoten. Het plaatje is inmiddels flink vergaan door (oud) vocht. Stond hier de kleurcode op of zo?
54918 54919 54920

24 jun 2012 22:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Wat is (of was...) dit voor metalen plaatje? Kleurcode?
:popcorn: wss voor de belastingdienst... meer gewicht is meer wegenbelastinge :scratch: ...

geen idee waar dit plaatje voor is!

24 jun 2012 23:56
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
een plaatje vanuit/op de drempel ??? aan de voorkant onder de rubberen strip misschien??? :oops:

24 jun 2012 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Nee, het plaatje zat echt op de originele plek denk ik. Voor het donker spuiten van de bodemplaat is dat plaatje daar met tape bevestigd. Dus komt niet van de dorpel ofzo vandaan. Ik heb het plaatje alleen even op de dorpel gezet om een foto van dichtbij te kunnen maken.

Er lijkt iets van 1943 te hebben gestaan. Is de auto toch ouder dan ik dacht :D
Kleur is 'nachtblau metallic' = 39C. Daar lijkt het ook niet op.
Maar wat is het dan wel... het zal toch wel in meer auto's zitten? (werkorder, verfkleur van de bodemplaat?)
Auto is origineel Nederlands (ja, ja wel in Dld gebouwd natuurlijk).

25 jun 2012 0:25
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Je zou eens naar je chassis- en/of motornummer kunnen kijken. Zouden zo maar de laatste vier cijfers kunnen zijn...

25 jun 2012 1:01
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Goed idee, maar laatste cijfers chassisnr blijken het ook niet te zijn.

25 jun 2012 8:39
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik zou ook nieuwsgierig zijn, maar gezien het feit dat het volledig verroest is en met tape vast zat, lijkt het mij niet origineel Porsche.

Misschien heeft een van de vorige eigenaren iets heimelijk over de grens willen smokkelen.

Vreemd blijft dan wel dat er over de tape en het plaatje heen gespoten is.

25 jun 2012 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Het originele chassisnummer wat er ooit in heeft gezeten???? :cry:

25 jun 2012 17:21
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Het lijkt wel zo'n naamplaatje wat soldaten om hun nek hebben,omdat er ook een rond gat in zit! :scratch: En dan "1943" :roll:

25 jun 2012 17:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Het is wel erg dun metaal voor zo'n soldatenplaatje... En er staat maar weinig info op dan... Maar dat brengt me wel op een idee :!:
Zou het wellicht een nummer zijn van een controleur? Dat zie je ook terug in kwaliteitstassen, -kleding etc. In 1994 was het maken van een Porsche nog veel handwerk. Iemand zal toch de eindcontrole van het chassis hebben gedaan. Zou die dan 'zijn' nummer aan de bodemplaat hebben moeten bevestigen alvorens de hele boel gespoten werd?

25 jun 2012 17:47
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Taxi Hans schreef:
een plaatje vanuit/op de drempel ??? aan de voorkant onder de rubberen strip misschien??? :oops:

Daar heb ik inderdaad een plaatje zitten dat hier op lijkt op mn 3.2.
Wat is dat voor iets !?

25 jun 2012 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Volgens mij heb ik het gevonden, maar weet het niet zeker. De suggestie van PaulusdB zat dicht in de buurt en ook mijn eigen idee van een werkorder oid heeft er denk ik mee te maken.
Op mijn sticker onder de voorklep staat helemaal bovenaan de volgende code: 194-3507. Dat lijkt me toch iets van een productie- of bestelnr ofzo.
(Of weet iemand anders waar deze code voor staat? -> op de sticker voor in het serviceboekje staat deze code overigens niet, maar de andere codes wel)
Het is opvallend dat de eerste vier cijfers overeen komen met de 'leesbare' cijfers op het metalen plaatje. Mogelijk stonden er nog meer cijfers op het plaatje, maar zijn die gewoonweg niet meer leesbaar. Wat betreft de positie van de cijfers en centrering van het getal op het plaatje, zijn meer cijfers best aannemelijk lijkt me. Zou dit de oplossing van het mysterieuze plaatje zijn :?:

54936

Laatst bijgewerkt door Wannahave op 26 jun 2012 13:22, in totaal 1 keer bewerkt.

25 jun 2012 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Als je daar op googled krijg je dit.
Kleurcode voor lampen. Zou dat kunnen kloppen?

26 jun 2012 12:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Ik zie dat ik in mijn tekst "194-3057" had staan ipv "194-3507" zoals op de sticker (heb ik inmiddels aangepast).
Google-resultaat is dus ook anders. :D Ik denk eerlijk gezegd niet dat het iets met de kleurcode van de lampen te maken heeft, maar bedankt voor de suggestie.

26 jun 2012 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Lijkt mij een plaatje ter identificatie (ordernummer) van het chassis tijdens de productie stappen waarbij een sticker niet blijft zitten. (Zuurbad, verzinken, primen, spuiten en de droogoven) Na deze processen wordt er dan vaak een sticker geplakt en een productie boekje bij het chassis gevoegd met alle klant specifieke opties). Enige vreemde vind ik dat ze hiervoor tape hebben gebruikt. Meestal wordt zo'n plaatje met een ijzerdraadje aan het chassis gehangen en weer verwijderd als de stickers zijn geplakt. Maar misschien was het ijzerdraad op en hebben ze tape gebruikt :wink: .

26 jun 2012 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Heinz, je verhaal klinkt heel aannemelijk en sluit aan bij het idee van een werkorder, productie- of bestelnr. Maar nu ook verklaard waarom het een metalen plaatje is :thumleft: Volgens mij is dat een logische uitleg. Overigens leek het plaatje oorspronkelijk ook gesoldeerd ofzo bij de gaatjes. Op de bodemplaat zijn daar nog tekenen van (niet zichtbaar op deze foto).

Wellicht is er nog iemand die kan bevestigen dat de codes bovenaan de sticker een nummer van een werkorder oid is :?: dan zou het helemaal een sluitend verhaal zijn.

26 jun 2012 22:12
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Wat zo'n plaatje niet losmaakt! :mrgreen:

26 jun 2012 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Heb even bij mijn auto gekeken. het nummer is het fahrgestellnummer. Nummer staat op de sticker op de voorklep. Nummer staat ook ( bij de oudere auto's) op het chassis onder de autoradio. Achter de bekleding dus.

27 jun 2012 20:01
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
thedutchguy schreef:
Wat zo'n plaatje niet losmaakt! :mrgreen:

Idd. Lijkt 'The Hunt' wel. :mrgreen:

27 jun 2012 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
nog een aanvulling. Op de Porschepapieren heet het fahrgestellnummer op de bakkaart en de motorkaart op de fahrzeugbrief heet het prod-nr.

27 jun 2012 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Beaker, het fahrgestellnummer is het "voertuig identificatie nummer". Vanaf 1980 bestaat dat uit 17 tekens. Dat is het nummer dat op mijn sticker begint met WPOZZZ (en de rest heb ik daar even zwart gemaakt). Dat is ook het nummer dat op drie plaatsen is terug te vinden in de auto en op je autopapieren staat. Dat nummer bedoel ik echter niet.

Het pijltje op mijn foto wijst naar een code die daar boven staat. Wat de herkomst en het doel van het plaatje betreft geloof ik de uitleg van Heinz. Maar een bevestiging dat de code op de sticker idd verwijst naar de code op het metalen plaatje, zou toch wel leuk zijn. (Volstrekt zinloos om je hierover druk te maken natuurlijk, maar ach het houdt ons toch lekker bezig.)

@Delnoy: so the hunt continues... (ondanks de wijze woorden van de Dalai Lama in mijn onderschrift :D)

27 jun 2012 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
op de kaart van de versnellingsbak is dit nummer toch echt bij fahrgestellnummer ingevoerd. Op de extra uitrusting is dit nummer wel als produktion nummer gegeven. Is gewoon het produktienummer neem ik aan. Heeft niets met de VIN te maken. Kan wel een kopie hierneer zetten waar je kunt zien waar het nummer ingevuld is. zie mijn album voor de 2 kaarten waar het ingevuld is bij fahrgestellnummer.

27 jun 2012 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Cabrio, Nachtblauw
Regio Apeldoorn
Oke, Een kopie zou mooi zijn :thumleft: -> ik zie dat ze inmiddels al in je album staan, thanks!

Ik baseerde mijn aanname overigens op info uit de Duitse Wikipedia:
Citaat:
Fahrgestellnummer
Die Fahrgestellnummer ist eine eindeutige Seriennummer eines Autos. Über die Fahrgestellnummer kann beispielsweise der Fahrzeughalter ermittelt werden. Die Nummer befindet sich an drei Stellen im Fahrzeug. Zum einen meistens im Motorraum eingestanzt, dann am Trittblech neben dem Beifahrersitz und im Kofferraum. Die Fahrgestellnummer wurde ab 1981 durch die Fahrzeug-Identifizierungsnummer (FIN) ersetzt.

27 jun 2012 22:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]