Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:45

Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
porsche 3.2 1984 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht porsche 3.2 1984
hallo porsche vrienden,
ben gisteren in brummen bij de car galerie wezen kijken naar die zwarte 911 3.2 die daar al vrij lang te koop staat,
wat een prachtige 911 3.2 de mooiste die ik tot nu te koop heb gezien dit is de eerste porsche waar van ik blij werd
de twijfel over een 911 3.2 of een 993 s word minder ga de kant van de 3.2 op denk ik, ik denk namelijk dat ik me na verloop van tijd ga ergeren aan de belasting en verzekerings premie van een 993, en daar heb je bij een belastingvrije 3.2 geen last van en dan oldtimer verzekering erop voor minder dan 100euro klaar is wilco
heb nu ook al 3 oldtimers samen minder dan 300euro aan verz premie. komt omdat ik een mooi weer rijder ben .
gelukkig kon ik gisteren niet proefrijden ivm met v riem die vervangen moest worden anders was ik om gegaan denk ik, had al een mooi stuk van de prijs af
voor 30 rond mocht hij weg inclusief grote beurt en nieuw alarm erop, gelukkig kon hij mij niet nog lekkerde maken met een proefrit kan ik nog mooi even nadenken over de prijs want het is niet weinig voor 27.5 had ik het gelijk gedaan maar dat gaat niet lukken denk ik.

01 jul 2012 8:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: porsche 3.2 1984
Als ik een wagen voor 30K koop wil ik hem toch zeker tegen taxatie waarde verzekeren. Kost wat meer maar dan heb je ook geen gezeik als er eens wat is. Moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten maar ik zou het risico niet willen lopen.

01 jul 2012 8:58
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Altijd een AkK doen, zeker bij auto's van de gallery, hoe mooi hij er op het oog ook uit ziet. Elfer in Arnhem of motron in Renkum zijn om de hoek.

Neem aan dat het om deze gaat: http://www.thegallerybrummen.nl/nl_NL/a ... tails.html

01 jul 2012 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
dat is hem inderdaad, ja akk ga ik ook doen als ik tot de koop zou besluiten,
ik kies gewoon voor een oldtimer verzekering als ik deze zou kopen, anders moet je hem weer laten taxeren enz

01 jul 2012 9:53
Profiel
911 3.2 Carrera
Even een keline opmerking.... Kilometerteller tot 300 km/h is van een turbo uitvoering toch..... :scratch:

Succes, en zoals hierboven akk.....

01 jul 2012 10:01
Profiel
964.c4
assendelft
w.w.doet. schreef:
dat is hem inderdaad, ja akk ga ik ook doen als ik tot de koop zou besluiten,
ik kies gewoon voor een oldtimer verzekering als ik deze zou kopen, anders moet je hem weer laten taxeren enz

Nee is leuk als er volgend jaar brand uitbreekt krijg je dag waarde, wat zal dat zijn 15 of zo,
Dan maar 150 euri voir taxatie

Ik heb taxatie waarde 42 en mijn premie is nog onder de 100 euro per maand echter rij ik wel 20 k per jaar
Dus o :roll: mdat nou niet te doen

01 jul 2012 10:07
Profiel WWW Facebook 
Over prijzen gesproken. Een tijdje terug bood iemand een 993 uit '95 aan voor €32.5d. Zijn alternatief was inruilen voor een 997. Na wat heen en weer ge- e-mail bood ik vrijblijvend €25d. Kreeg ik een antwoord terug dat dat het bedrag was, wat de garage er bij inruil voor wilde betalen. Hij wilde vanaf €27,5d met mij onderhandelen. Dat was nuttige informatie, want dan krijg je een idee hoe groot de marge is voor de handelaar.

01 jul 2012 10:10
964.c4
assendelft
Achter zitjes van van een veel later model,
Stoelen weet ik niet.

Witte knipperlichten zijn ook niet standaard maar geen probleem natuurlijk

01 jul 2012 10:11
Profiel WWW Facebook 
Trouwens. Als je echt iets moois wilt en je hebt het geld. Dan koop je dit: http://www.youtube.com/watch?v=QD0KSsXWRi8

01 jul 2012 10:22
Moderator
PF #57
advies. eerst overleggen of externe akk toegestaan is.
dan een stuk proefrijden. dan ben je verliefd.
dan maak je een afspraak met William Koen van Koen Exclusief in Heteren voor een AKK.
die kijkt voor je of je terecht verliefd bent geworden en of die 30K een goede prijs is.
als je daarna nog verliefd bent, spaarvarken stukslaan en genieten!

enjoy!

01 jul 2012 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
bedankt voor jullie reacties,
het is al weer bijna over, als die zitjes en km teller niet orgineel zijn en evt de stoelen ook niet word het al minder bij mij.........
daarom vraag ik het hier ook altijd als ik een auto op het oog heb, jullie hebben er meer verstand van dan ik
als ik eerlijk ben betaal ik liever te veel voor een goede en orginele dan andersom , dus zal deze het waarschijnlijk niet worden helaas

gr wilco

01 jul 2012 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
dat is heel veel geld voor verzekering 100euro per maand, ik had het over oldtimer verzekering nog geen 100euro per jaar!!!
heb 3 oldtimers in de verzekering de eerst kost 72euro de 2de 85euro en de 3de 92euro per jaar bij schade door eigen schuld krijg ik niets alleen schade bij andere word vergoed zoals w.a verzekering en het merk of model maakt niets uit voor de prijs van de verzekering

gr wilco

01 jul 2012 10:48
Profiel
Moderator
PF #57
absoluut. heb mijn 32 jaar oude benz all risk verzekerd op taxatiewaarde (is natuurlijk lager dan een 3.2) voor minder dan 100e per jaar. 7500 km/jr. Had mijn 911's ook op (semi-)klassieker polissen verzekerd vanaf het moment dat dat kon. Scheelt een slok op een borrel.

01 jul 2012 10:52
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Kheb toch moeite met die hoge prijzen, klopt dit wel :?:
Komt natuurlijk ook doordat ik in de jaren 90 véél minder betaalde voor mooie exemplaren :D
54229
Betaalde hier c.a. 18.500 euro voor, omgerekend in 1992 :!:
Daarna werden ze nog goedkoper doordat de grens met Duitsland open ging en kwamen met bosjes ons land in :twisted:

Keek kort geleden naar een 356 coupé voor erbij, hij stond op de brug en kon de gelaste stukken zien zitten :oops:
Wielbak met bitak besmeerd en werd er niet vrolijk van, is geld waard meneer zo'n auto en loopt niet van u af.
Joh als je mijn 993 op de brug ziet staan is gewoon nieuw en kost minder als de 356, daar heb ik moeite mee :evil:

01 jul 2012 11:08
Profiel
w.w.doet. schreef:
als die zitjes en km teller niet orgineel zijn en evt de stoelen ook niet word het al minder bij mij.........
En ook het stuur is niet van een 84er. :wink: Kwam deze nog tegen. Even Robert bellen en je weet meer van deze 3.2.

01 jul 2012 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
bedankt voor jullie tips, de galerie kan de 911 3.2 houden heb zelf nu ook gezien heb even paar andere bekeken o.a. die in soest bedankt voor de tip bully!!
die targa bij motron is ook een mooie zo te zien.
het valt niet mee om een mooie en goede te vinden maar valt erg tegen eerlijk gezegd of heb te hoge eisen
had namelijk gelezen in boek van peter morgen dat er voor ieders wens er een porsche is je moet hem alleen vinden!

01 jul 2012 11:59
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Voor nog geen 4 tientjes per maand heb je je Porsche all risk verzekerd tegen taxwaarde. Ik begrijp soms iets niet. Je overweegt een Porsche te kopen voor een prijs die in de top zit. Maar wil besparen op de verzekering? Wat ga je doen met onderhoud? Ook besparen.

Praat nu niet voor eigen parochie, maar vind dit verkeerde zekerheid. Als je hem totaal loss rijd of hij wordt gestolen, en het is echt een top exemplaar, heb je met een WA dekking toch wel een probleem.

( of je hebt ergens een geldboom, dan koen wij graag plukken :mrgreen: )

Ik lees trouwens net die advertentie van THE gallery. Wat een blamage zeg, 911 Targa, met schuif kanteldak, tjonge jonge, vraagprijs ruim 33000€??

Laatst bijgewerkt door Jos Targa op 01 jul 2012 12:14, in totaal 1 keer bewerkt.

01 jul 2012 12:09
Profiel WWW Facebook 
Citaat:
het valt niet mee om een mooie en goede te vinden maar valt erg tegen eerlijk gezegd of heb te hoge eisen
had namelijk gelezen in boek van peter morgen dat er voor ieders wens er een porsche is je moet hem alleen vinden!
Boek zal al oud zijn :wink: de spoeling wordt steeds dunner.

01 jul 2012 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
gestolen word hij niet of bij mij uit de schuur, zet hem niet op een parkeerplaats of zoiets, ga er alleen mee rijden met mooi weer en dan alleen fun ritjes zonder doel
ik houd niet van vaste lasten per maand, en mocht ik hem in puin rijden dan komt er wel weer een andere, heb een hekel aan verzekeringen je betaalt bijna altijd 100jaar premie en je maakt er nooit gebruik van, sommige verzekeren alles maar die zijn dan ook wel heel zeker van alles(niet dus)

01 jul 2012 12:30
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Op zich zou ik persoonlijk nog geen fiets kopen bij de Gallery maar een 84-er waar zo weinig van klopt voor bijna 30k? :bang: :shock:

01 jul 2012 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Dat ze em thuis niet meenemen zou ik zomaar niet vanuit gaan.
Vorig jaar hebben ze hier bij mij een zeldzame Vw golf rallye van de oprit afgesleept..
Hebben ze toch veel moeite voor moeten doen... dus ook thuis is het niet veilig, ook in de schuur hebben ze het zo weg , neem dat maar van me aan.

Als ik zo hoor dat alles om de auto heen maar te duur is en niks mag kosten , begin der dan NIET aan..

01 jul 2012 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
deze 911 3.2 van gallerie word het niet klopt inderdaad te weinig van helemaal gelijk.
de porsche mag best wat kosten maar ik moet me niet gaan ergeren aan dingen zoals belasting en hoge verzekerings premie voor die paar keer per jaar dat ik er in rijd
heb op het moment 5 auto s waarvan 3 oldtimers allemaal in zeer goede staat en allemaal oldtimerverzekering en ze worden perfect onderhouden
dan geef ik liever het geld uit aan onderhoud . ik hoef niet alle risiko s af te dekken, heb nog nooit annulerings verz gehad en ben altijd op vakantie gegaan, en als ik niet zou kunnen dan moet er wel heel iets ergs aan de hand zijn en dan intresseert die vakantie mij niet meer makkelijk zat.
ik denk maar zo dan komt er wel weer een andere porsche( zou er nooit 1 kopen als ik er maar 1 kon betalen en dat is mijn zekerheid)

01 jul 2012 12:50
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Geld zat dus!

Volgens mij hebben we er hier meer van gehad.

Ik begrijp dus als je Porsche gestolen wordt je gewoon weer 30 op tafel legt voor een nieuwe. Voor dat geld kun je hem bijna 100 jaar all risk verzekeren.

Wat een bla bla verhaal!

01 jul 2012 13:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Projectleider
Niet alleen het diefstal verhaal, ook op een zonnige zondag kun je zelf de fout ingaan in het verkeer, verkeerde inschatting enz enz
De schade aan het andere voertuig wordt dan wel betaald , maar als je eigen auto totall is dan sta je weer met de handen in het haar..
Je rijdt weinig met zo een auto dus elke keer weer ff wennen en ook op een leeg landweggetje kun je dan de fout in gaan en een slootje pakken.

Het gebeurt vaak zat en voorbeelden te over op dit forum en ook op het forum van onze belgische vrienden.
10k aan schade is niks, daar zit je zo aan..

Maar lekker beknibbelen op alle je verzekeringen.... ( grof gezegd hoop ik dan altijd maar dat zo iemand wat meemaakt....)

01 jul 2012 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Stond deze zwarte een paar maanden geleden niet op marktplaats en werd deze verkocht door Master cars voor 24.950,-?

01 jul 2012 13:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende