Auteur |
Bericht |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: porsche 3.2 1984
Paar opmerkingen van deze 3.2 liefhebber:
- over de gehele linie ben ik niet erg onder de indruk van de kwaliteit van vele auto's bij dit bedrijf; neemt uiteraard niet weg dat er ook goede tussen zullen staan;
- het is een straffe prijs voor een 3.2; ook al zijn ze meer en meer gezocht; voor dat geld moet je een perfecte originele auto kunnen vinden; zelfs de nog meer gewilde latere 3.2 met G50 bak - met sluitende onderhouds historie bij een dealer en origineel;
- wellicht de meest relevante: als de kosten van wegenbelasting en verzekering belangrijke overwegingen zijn bij je keuze, dan moet je misschien maar beter helamaal niet aan een 911 beginnen...
- uitkering op dagwaarde van een bijna 30 jaar auto: daar ga je heel verdrietig van worden. Let wel: dit is dus ook aan de orde als de auto buiten je schuld total loss raakt; als de kosten van een taxtatie er niet van af kunnen - zie mijn vorige opmerking ....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Laatst bijgewerkt door lindemans op 01 jul 2012 14:16, in totaal 3 keer bewerkt.
|
01 jul 2012 14:07 |
|
|
arjen911
356
|
Re: porsche 3.2 1984
|
01 jul 2012 14:12 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: porsche 3.2 1984
Wat een prijzen voor die auto's !!?? Gaan ze daar ook echt voor weg tegenwoordig !!??
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
01 jul 2012 14:18 |
|
|
bully
|
Re: porsche 3.2 1984
Hier de link..... ...een hele mooie, en met het juiste
|
01 jul 2012 14:21 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: porsche 3.2 1984
alleen met een 6-bak tja in dld zijn ze nog duurder.
_________________________________________ oud is beter
|
01 jul 2012 14:21 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: porsche 3.2 1984
bij deze--> overgespoten? km stand/boekjes??
_________________________________________ oud is beter
|
01 jul 2012 14:22 |
|
|
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
Re: porsche 3.2 1984
prachtige 3.2 is deze ook, alleen jammer dat hij aan de andere kant van het land staat, bij motron staat ook nog mooie targa zo tezien op de foto en org nl auto
over verzekeringen en belastingvrij of niet enz hoor je mij hier niet meer over, jullie mening is duidelijk, maar ieders zijn eigen mening en dat heeft niets met geld te maken.
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
01 jul 2012 15:10 |
|
|
bully
|
Re: porsche 3.2 1984
Anders gewoon wat dichter bij huis zoeken, staan er zat te koop
|
01 jul 2012 15:27 |
|
|
bully
|
Re: porsche 3.2 1984
klikhierop.... .....mooie targa
|
01 jul 2012 15:30 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: porsche 3.2 1984
|
01 jul 2012 15:30 |
|
|
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
Re: porsche 3.2 1984
die in den haag is ook heel mooi zo te zien, maar wat bedoelen ze precies met de kleur custom , niet orginele kleur
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
01 jul 2012 16:04 |
|
|
Aircooler
|
Re: porsche 3.2 1984
Tja, ik weet het niet, mensen. Jullie verkijken je op de woekerprijzen die de kooplui in rekening proberen te brengen. Kijk maar eens goed rond. Een mooie én originele 3.2 hoeft niet meer dan €18d te kosten. Bij de particulier. Eerst een tijdje te koop laten staan en dan een keer bellen.
|
01 jul 2012 16:47 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: porsche 3.2 1984
Gezien de huidige markt mag je ervan uitgaan dat er aan een mooie en originele 3.2 voor 18.000€ echt nog wel wat werk is. Zo'n auto, als hij echt goed is en origineel gaar ruim boven de 20.000€ weg naar die heimat. Ds waarom zou iemand zo'n auto voor minder wegdoen? Voor 18.000€ zijn ze niet te vinden. Zeker niet zonder werk. En als het wel zo is, laat het mij weten. Ik neem hem graag voor dat geld van je over. Kan ik zo een paar roojtjes verdienen
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
01 jul 2012 17:31 |
|
|
w.w.doet.
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.Immer volle pulle
|
Re: porsche 3.2 1984
klopt ik heb er ook al een paar gezien van rond de 20k en die zijn meestal niet helemaal strak meer daar moet idd het 1 en ander aan gebeuren en aangezien ik net een complete eend heb gerestaureerd heb daar geen zin meer in, wil nu een kant en klare die helemaal goed is , wil rijden en genieten dan maar wat duurder
_________________________________________ Geen andere keus dan een ster op de neus. 200D rules, Immer volle pulle.
|
01 jul 2012 17:45 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: porsche 3.2 1984
Voor 20k heb je een strakke, alleen moet je geduld opbrengen...tenminste mijn ervaring na anderhalf jaar zoeken akk's en dan kopen......een paar k erbij voor restpunten/poetsen/onderhoud en klaar, zie album
(en ondertussen is de einddemper gescheurd en gelijk een rvs Dansk besteld)
Ohja, ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen all-risk heb.......ben nu wel aan het oriënteren en denk er wel aan om het nu te doen, gezien het bedrag......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
01 jul 2012 19:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: porsche 3.2 1984
vergelijk eens goed. 'mijn auto wordt niet gestolen bij mij uit de garage?' ik ken iemand en die ging even kijken op een concours. Lekker stukje toeren, daar een uurtje rondkijken en terugtoeren. Oh nee, in dat uurtje was zijn auto gejat... Kon met de taxi terug naar huis. Wat zou ik me voor mijn kop slaan als ik hem voor 80 euro per jaar WA verzekerd had (of allrisk op dagwaarde) ipv voor 400e per jaar allrisk op taxatiewaarde. kost idd 320 euro extra. Da's een tank of 3. Wie betaalt bepaalt, maar dat risico zou ik dus niet lopen. En een goede strakke 3.2 voor 18K? Denk dat hij heel snel weg is.... en niet naar een particulier.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 jul 2012 19:26 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: porsche 3.2 1984
ik durf er niet eens in te rijden zonder all risk verzekering. tijdens het invoeren heb ik hem getransporteerd met de trailer en op groene platen gereden. nog voor hij het kenteken had was hij al getaxeerd. moet er niet aan denken dat er wat mee gebeurd. vorig jaar kwam er ineens een auto achteruit tegen mijn 944 s2, was toch blij dat hij goed verzekerd was.
|
01 jul 2012 19:57 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: porsche 3.2 1984
Ik weet uit ervaring dat je echt niet op foto's af kunt gaan.
Ik ben een keer bij een prachtige 912 Targa wezen kijken - op foto's smetteloos en in het echt ook; ik prikte echter met mn duim zo op div plekken door de dorpels heen. Ook een aantal auto's van de eerder genoemde meneer uit Brummen zien er in het echt toch heel anders uit dan op de foto....
Echt zelf kijken en door een specialist laten beoordelen. Ik schreef het onlangs ook in een ander topic: ik heb voordat ik mijn 3.2 kocht in 1999 daarvoor 2x een auto laten staan nav de uitkomsten van de aankoopkeuring. Een AKK is nooit weggegooid geld en m.i. een must als je je eerste 911 koopt.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
01 jul 2012 20:55 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: porsche 3.2 1984
+1. Helemaal bij die plamuurkoning.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
01 jul 2012 20:58 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: porsche 3.2 1984
Net ff mobile check, goedkoopste 3.2 van privé aanbieder 17,500. Die eerlijk bij meldt dat er nog wel eea moet gebeuren. Dus wie een in goede staat voor 18 kan vinden, is een volgens mij knappe jongen
|
01 jul 2012 22:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: porsche 3.2 1984
wel heerlijke hamburgertjes daar...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 jul 2012 22:50 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: porsche 3.2 1984
Rijd al 30 jaar 911 en alleen maar WA extra Als ik er maar weer netjes uitstap, dat blik komt er wel weer
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 jul 2012 0:47 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: porsche 3.2 1984
Dat je je eigen schuld schade niet verzekerd kan ik mij nog iets bij bedenken ( alhoewel voor een kleine 6€ p/mnd is dat ook gedekt ). Maar dat je diefstal niet verzekerd en dus enkel WA dan vind ik dat verkeerde zuinigheid.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
02 jul 2012 8:36 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: porsche 3.2 1984
met hij bedoel je dan de 'tegenpartij' neem ik aan? ik mag toch hopen dat je hiervoor niet je eigen allrisk moest aanspreken...
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
02 jul 2012 18:35 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: porsche 3.2 1984
Hier nog een "ervaringsdeskundige" weliswaar niet op 3.2 gebied maar 964. Koopjes op Porsche gebied komen niet voor, tenzij je bereid bent er een veelvoud in te steken. Heb met 17 jaar automotive ervaring bijna "blind" een 964 gekocht, wist toen nog niet eens van het fenomeen AKK af. Wist wel toen ik de auto kocht dat er een koprevisie aan zat te komen en daar was de prijs ook naar dus dat woog tegen elkaar af, na de koprevisie zat ik nog steeds op een acceptabel bedrag tov de waarde en de investering. 3 jaar later komt het roest duiveltje om de hoek kijken waar ten tijde van de aanschaf absoluut niks van te zien was ( en ook niet met een AKK te voorzien was geweest) en dan sta je voor de afweging, inruilen/verkopen of doorrijden. Inmiddels is TOTMBO zo verknocht geraakt aan de 964 (dus dat is geen discussie ) dat het eerste geen optie meer is en ga je door. Inmiddels staat er een bijna verse 964 onder de carpoort en is het spaarvarken aanzienlijk leger. Ik zou er niet aan moeten denken dat de 964 alleen WA gedekt zou zijn. Voor een schijntje (tov de investering) per jaar krijgen we bij een eventueel onheil nog iets terug om een gelijkwaardig exemplaar terug aan te schaffen. Hoewel als dit gebeurt de zoektocht iets langer zal duren, want ik weet inmiddels wel wat de zwakke plekken van een 964 zijn en daar zal een 3.2 geen uitzondering in vormen. Ik ben van mening dat zo langzamerhand naast een AKK ook een gerichte carrosserie inspectie (in ieder geval t/m de 964) van toepassing is, en ik denk dat de spoeling dan nog veel dunner wordt.......
|
02 jul 2012 19:11 |
|
|