Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:22

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
996 cabriorijder stelt zich voor 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 996 cabriorijder stelt zich voor
Welkom Sylvia,

Wat een leuk verhaal! :thumleft: en een nog leukere porsche :thumleft: :thumleft:
Ben zelf ook sinds kort eigenaar van een 996 en heb ook wel wat getwijfeld over de 3.4. Tot nu toe zeer goed bevallen, goed warm rijden en lekker :drive:

Ik denk dat ik al kennis heb gemaakt met Michel. Was je ook bij de 100 miles challenge met hem? Ik parkeerde bij het benzinestation (stempelpost) naast een witte 996 cabrio en werd aangesproken door hem. Hij leek inderdaad een groot fan en praatte vol passie over jullie auto :thumleft: .

Er zijn trouwens een hoop mooie foto's gemaakt die dag en ik heb jouw auto (als dat hem is) meermaals voorbij zien komen. (een draadje linken kan ik niet, maar je kunt ze vinden in het topic 100 miles challenge)

nu maar hopen dat de zomer eens goed door gaat breken!!! dan kan je dakkie lekker open :cheers:

26 jun 2012 10:26
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Ivo 3.6 schreef:
Toch maar onder druk van Michiel je aangemeld. :thumleft: haha

Hoi Ivo!

Je was er vandaag vroeg bij en dan toch nog geen forumjunkie??? :scratch: Het aanmelden heb ik vrijwillig gedaan hoor, dit keer heeft Michiel er niets mee te maken. Door het inlezen in de oude berichten lijken veel forumnamen al heel bekend en inmiddels heb ik bij een aantal ook al een gezicht kunnen plaatsen. Dan is het wel geinig om deel te nemen aan het forum. Helemaal bleu instappen (op het forum) is minder leuk, maar zoals nu, is het errug leuk om reacties te krijgen van “oude” bekenden die in werkelijkheid helemaal niet zo oud zijn hahaha :cheers:

De foto is door Michiel genomen tijdens de "100 miles road challenge". @ Pacoloco, kan dus kloppen dat je Michiel toen bij de stempelpost gesproken hebt :thumleft: . Tot nu toe heb ik slechts twee keer op de rechterstoel gezeten. En dat was ook alleen maar omdat mijn lieve echtgenoot, die mij met bijna al mijn grillen (bijvoorbeeld opeens een Porsche willen aanschaffen) rustig mijn gang laat gaan, toch opeens begon te klagen dat hij nog helemaal niet in de Porsche had gereden. Alleen tijdens de testrit had hij even achter het stuur gezeten, voor de rest was ik er alsmaar mee weg…. Vroeger vond ik het altijd belachelijk wanneer ik een man aanhoorde die zijn vrouw/vriendin niet in zijn auto liet rijden. Ik had zelf nooit last van dit soort bezitsdrang en ik heb toch wel in aardig wat leuke wagens rondgereden.

Maar de P, die maakt alles anders…. ik moet eerlijk bekennen dat ik hem nu niet graag afgeef. Niet omdat manlief niet goed kan rijden, maar als we met de P weggaan rij ik zelf liever…. Het is veel te leuk!!! :drive: :ba: :ba: :ba:

Daarom ben ik blij dat Michiel nog twaalf moet worden. Nu heb ik de komende vier tot zes jaar nog geen gedoe met het verstoppen van autosleutels. Maar als iemand over vier jaar (zo rond de zomer van 2016) van zijn brandkluis af moet, hou ik mij aanbevolen…

Ivo, nog interesse in de foto? Ik kan hem in origineel formaat naar je doorsturen of is het bekijken van de foto hierboven voldoende?

26 jun 2012 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Off topic: hebben jullie toevallig een "Ridgeback" thuis?

26 jun 2012 17:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Ewout schreef:

Wow das snel en ik ben nog geen dag forumlid. Maar dat klopt :D, ben benieuwd hoeveel mensen nu meteen gaan Googlen op Ridgeback....

Heb jij ook een streepje thuis?

26 jun 2012 18:04
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
http://lmgtfy.com/?q=Ridgeback :salut:

Je Avatar verklapte het een beetje :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Delnoy op 26 jun 2012 18:25, in totaal 1 keer bewerkt.

26 jun 2012 18:15
Profiel
Omg. Amsterdam
:popcorn: .... lekker boeiend :mrgreen:

26 jun 2012 18:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Dimitri-Turbo schreef:

Niemand heeft gezegd dat Ewout's vraag en mijn reactie daarop boeiend zou zijn :mrgreen: . Vindt het wel leuk dat ondanks de vreemde avatar iemand zo snel achter mijn tweede liefhebberij is gekomen. Het is alleen jammer dat deze twee hobby's wat lastig te combineren zijn. De rits achterin de 911 proppen zal nog wel gaan, zal enigszins wat krapjes voor hem zijn. Maar echt niet dat ik hem achterin laat stappen als wij net van het strand of het bos komen! En een tweede erbij gaat helemaal niet passen. Zal op dit forum wel wat foto's langskomen met daarop Porsches met caravans etc. erachter, maar dat zie ik nou ook niet echt zitten. Misschien een camper met een autoaanhanger erachter en daar de Porsche op voor als wij met vakantie gaan :scratch:

Maar het wordt nu wel heel erg off topic. @Delnoy, thanks voor de handige link! :salut: Had hem nog nooit op deze manier zien werken.

26 jun 2012 18:37
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Sure thing Sylvia. Was overigens leuk, die 100 Mile Challenge. Nog het circuit op geweest?

De derde is 'm toch ?
Afbeelding

Witte monster staat verder nog hier enkele malen.
http://www.duitseautosportfestival.nl/nl/photos/show/430/191/100_miles_road_challenge_porsche.html

26 jun 2012 18:50
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Lionhunter schreef:
Ewout schreef:

Wow das snel en ik ben nog geen dag forumlid. Maar dat klopt :D, ben benieuwd hoeveel mensen nu meteen gaan Googlen op Ridgeback....

Heb jij ook een streepje thuis?

Zeer off topic:
Wij hebben momenteel geen hond omdat ik vind dat we daar met de uren die mijn vrouw en ik werken te weinig tijd voor hebben.
Als we stoppen met werken zou ik graag zo'n pronkrug hebben omdat ik het fantastische honden vind.
Het is echter niet het makkelijkste ras om te houden en je moet er wel veel aandacht/tijd in steken.

Was trouwens niet heel moeilijk: lionhunter (werden ze in zuid-afrika ook voor gebruikt) in combinatie met de foto :wink:
Zo, en nu weer terug naar het onderwerp Porsche.

26 jun 2012 19:50
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Dimitri-Turbo schreef:

De houding van deze Porsche eigenaar is niet die van een slaaf maar van een partner en als zodanig dient hij ook behandeld te worden. :mrgreen: (even een sociaal onderzoekje, sorry)

26 jun 2012 20:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Delnoy schreef:
Sure thing Sylvia. Was overigens leuk, die 100 Mile Challenge. Nog het circuit op geweest?

De derde is 'm toch ?

Witte monster staat verder nog hier enkele malen.
http://www.duitseautosportfestival.nl/nl/photos/show/430/191/100_miles_road_challenge_porsche.html

Klopt Delnoy, het is de derde. En ja, ook nog vijf rondjes op het circuit gedaan. Michiel natuurlijk helemaal gelukkig. De dag voordat de Challenge begon las ik in de voorwaarden voor het vrij rijden, dat de bijrijders minimaal 16 jaar oud moesten zijn. Toen Michiel dat hoorde was hij natuurlijk erg teleurgesteld :cry: . Maar het voordeel van de Challenge was dat hij wel met de parade mee op het circuit mocht. Dus mijn manneke was toen weer iets gelukkiger. Wij braaf in een rijtje achter de pace car, maar toen die van de baan af reed ging iedereen vol op het gas. Niets parade, gewoon lekker je wagen uit proberen. Dus je kan wel voorstellen wat voor soort smile er toen op zijn gezicht stond (zoiets: :cheesy: ). Voor mij was het de eerste keer op het circuit. Wel machtig hoor, maar het rijden viel behoorlijk tegen in de zin van hard werken = kijken en anticiperen. Tijdens de briefing werd er gezegd dat de langzame auto's voornamelijk moesten zorgen dat zij op hun lijn zouden blijven. De snellere wagens zouden zich hierop aanpassen. NOT :!: Het was echt heel gaaf. Mijn lijnen zullen niet perfect geweest zijn, maar ik had er wel een goed gevoel over en ik trof achteraf gelukkig geen grind of gras aan in mijn wielkasten :wink: . Vanzelfsprekend moest ik in de eerste rondes zowel de baan als de auto nog goed leren kennen en al snel kwamen de auto's zowel links en rechts langs mij, ook in de bochten. En aan de tips van een 11 jarige had ik op dat moment niet zoveel hahaha Toch vond ik het na een paar rondes aardig gaan, maar als de Carerra GT je voor de tweede keer inhaalt baal je wel even :bang:

Zit er zwaar aan te denken om t.z.t. een keer voor mijn racelicentie te gaan. Maar dan niet met de 996 natuurijk. Las ergens dat je dan gedurende de cursus een auto kan huren, maar daar zal in dit forum heus wel een topic voor zijn. Moet ik nog even opzoeken, heeft ook geen haast. Maar als je dan leest dat $teef zijn auto te koop heeft.... Tis dat mijn man mij waarschijnlijk bij het gesticht zal afgeven wanneer ik nu al over een 2e P begin en dan ook nog eens eentje voor het racen....

Ach, van de tourritten kan ik ook erg genieten, je ziet dan ook veel meer van de Porsches om je heen :shock: De foto's in je link had ik al gevonden na de Challenge, maar mij lukt het niet om ze op mijn eigen computer te krijgen. Zie op de website ook niet iets voor een download of een "knop" om ze te bestellen...

26 jun 2012 21:51
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Die foto's zijn i.d.d. lastig. Geen idee hoe te downloaden.
Er zijn ook foto's op het circuit gemaakt. Die kun je gewoon bestellen. Heb er zelf ook een paar besteld maar meneer de fotograaf is geen koopje. wel mooie foto's.

http://www.racephoto.nl/index.php?id=209&page=Foto%20Albums

Album 5 staat 'ie wederom in. :mrgreen:

27 jun 2012 7:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Ha Sylvia,

Welkom op het forum :!:
Hadden elkaar al gezien toen we met Pieter vanaf Hazeldonk naar Brussel reden, afgelopen zondag.
Ondanks de regen , toch een leuke dag geweest. Op naar de volgende meeting !
Fraaie cabrio, hoor !! :thumleft: , en geweldig om jou en je kids zo te hebben zien genieten !

Grtz. uit Vietnam.

30 jun 2012 15:10
Profiel Facebook 
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Gaat prima hoor een hond in de P. Wij hebben wel een in de zelfde kleur als het interieur kussen achterin want we willen natuurlijk geen beschadigingen, maar kan zeggen dat onze Chica dol is op het rijden in de P. De deur in nog niet open en ze zit al achterin.

30 jun 2012 20:40
Profiel
Omg. Amsterdam
Zou een duitse herder passen in een Porsche, naast een kinderstoel ? :roll:

:mrgreen:

01 jul 2012 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
geen kinderstoel in een porsche :D

01 jul 2012 15:21
Profiel
Omg. Amsterdam
Juist wel.. je moet er vroeg bij zijn met de opvoeding ;)

dit is een foto van 3 maanden geleden .... nu kan ie al bijna met zijn pootjes de grond zelf raken, en die loopwagen vind ie fantastisch... als ie erop zit en je duwt hem wordt ie helemaal GEK!

Afbeelding

01 jul 2012 15:34
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
joh verrassend dat de P voor de kleine ook rood is :wink:

01 jul 2012 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Wat een geweldige foto, Dimi !! :thumleft:

01 jul 2012 16:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Even een reactie na een paar dagen "radiostilte".

@ Dimitri: leuke foto! Dat gaat nog wat worden in de toekomst. Vanmiddag liet Michiel mij een Youtube filmpje zien waarin een soortgelijke scène in voorkwam: http://www.youtube.com/watch?v=HcCurQn74C0. Momenteel is het laatste deel van de scène bij ons thuis bezig. Manlief had gekookt toen ik vanmiddag thuiskwam, maar ik had het nog niet op of hij gritste de sleutels weg en ging met Michiel op stap :( Erg kinderachtig misschien, maar toch maar even in het dashboard gewezen waar hij de temperatuur kan aflezen en bij welke stand hij pas wat steviger gas mocht gaan geven... Ze komen nu toevallig net binnen. Eerst even door het raam kijken.. :mrgreen:

@ Sandman, hoe is het daar in Vietnam?

03 jul 2012 18:41
Profiel
Omg. Amsterdam
Je bent wel een verstandige vrouw.... :wink: man-lief even laten merken wanneer ie pas HARD mag rijden (als de temp. goed staat) :thumleft:

03 jul 2012 19:02
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Michiel maakt het niet uit. Als ie maar met de Porsche weg kan. Wel een leuk filmpje van je volgende porsche. Een roodkapje is zeker ook mooi!! :cheers:

03 jul 2012 21:08
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Lionhunter schreef:
Verwacht niet dat ik een superjunkie zal worden, ik hou het waarschijnlijk voornamelijk bij het meelezen.

Het lijkt erop dat ik bovenstaande zin moet rectificeren... Zie zojuist dat ik mijn eerste stip heb binnengehaald en daarmee rookie af ben :cheers:

10 jul 2012 21:56
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Get a life !

:mrgreen: .. zeggen we overigens meestal pas als iemand hier z'n Junkie-status post ...

10 jul 2012 22:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ik wilde ook niet zeggen dat ik al junkie was (voel mij bijna wel zo, errug verslavend zo'n forum :thumleft: ), maar het rookie af stadium heb ik eerder bereikt dan verwacht. Nu maar eens zien hoe lang ik Rakker blijf.

10 jul 2012 22:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende