Re: 964 C2 coupé : gevonden
even updaten
Met de keuring gebeld en een homologatieprocedure kan tot 3 maanden duren. Ik heb die miserie al 1x gehad met de 968 (uit Frankrijk) maar dacht toen dat het zo lang duurde omdat het een ongevalwagen was en de grijze kaart vervangen was door een nieuw document waar ze hier in Belgie dan weer lastig over deden, maar blijkbaar is die periode "standaard".
Zie ik niet zitten, dus eens met Dieteren gebeld (porsche invoerder), de Belgsiceh PON zeg maar) : als de wagen volledig oriigneel is, kan ik met de auto langskomen en heb ik dezelfde dag nog het gelijkvormigheidsattest : OEF. Dus maar naar Speedservice gebeld en de nieuwe (verlaagde) veren on hold gezet
Maandag ga ik de auto terughalen, dinsdagmorgen afspraak bij Dieteren in Brussel, na de middag naar de keuring en dan kan ik het kenteken aanvragen.
Daar nog een nieuwe struikelblok : sinds kort hebben wij hier nieuwe kentekenplaten met 7 tekens ipv 6 en is er blijkbaar een nieuw software systeem dat niet werkt. In plaats van een kenteken op een paar dagen te ontvangen, zoals vroeger, kan het nu tot 6 weken duren......niks aan te doen. Ook niet door rechtsreeks naar een afgiftekantoor te gaan.....Weer typisch Belgisch. Ik mocht zelfs het kenteken van de 968 niet houden, alle oude platen moeten vervangen worden door de nieuwe platen met 7 tekens.
Dat is in NL toch allemaal eenvoudiger geregeld ondervind ik nu : ik heb de auto vorige week uitgeschreven bij de RDW, was op 10 minuten geregeld. Ik krijg daar een exportkenteken dat 14 dagen geldig is en mag dus met de auto rijden, mits ik een verzekering regel. Ik bel naar mijn makelaar waar ik al ruim 20 jaar klant ben : die horen het in Keulen donderen en zelfs op de maatschappij weten ze niet hoe ze dit moeten aanpakken. Dan maar via Google een Nederlandse verzekering opgezocht. Dat is dan Europa.......
Maar wel een supersysteem dus, dat exportkenteken, want ik heb een geldig kenteken en een verzekering die 2 weken geldig is en waarmee ik dus naar Dieteren kan rijden en naar de keuring kan rijden, zonder ergens handelaarsplaten te moeten "lenen" of de auto op een trailer te vervoeren. Dat lukt me zelfs niet met een twedehandsauto die ik in Belgie koop.
Enige spijtige is dat als ik het eerder had geweten, ik de auto vorige week al naar huis had gehaald ipv hem achter te laten bij Speedservice. maar ja, da's mijn eigen fout door me niet tijdig te informeren. En dan moet de auto woensdag terug naar Speedservice, want is de laatste dag dat het exportkenteken geldig is.
En nu maar hopen dat de procedure bij Dieteren vlot verloopt, of ik heb alsnog een probleem
.