Auteur |
Bericht |
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
@PieterZ, Maf hè, snap niet waarom. Ik denk dat t iets te maken heeft met het formaat van de foto's. Maar zelfs het beeld vullend formaat staat op z'n kant.
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
13 mei 2012 15:10 |
|
|
Jeroen 997
OntwikkelaarNieuwerkerk aan de ijssel
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Hallo , allemaal ben net aangemeld en rij sinds de crisis 2008 in een 997 mk1 !!! Ondertussen lekker bezig geweest ! Samen met mijn huidige garage de voorzijde en achterzijde geheel vervangen door het mk2 model dus overal led!! Aangebracht !! Super blij behalve bij het starten !!! Continue meldingen dat lampen kapot zijn ! Begrijp het probleem wel maar weet iemand misschien wie dit eenvoudig kan oplossen !! Heb gehoord van speciale modullen !! Echter het lijkt mij dat dit ook software matig opgelost moet kunnen worden!! Help dus word gek
|
06 jun 2012 20:59 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Hallo Jeroen, Stel je even voor bij 'even voorstellen' dat is wel wat makkelijker, en leg je probleem even uit in een nieuw draadje, of gebruik de zoek functie even, dan zul je de oplossing wbt ombouw mk1 naar mk2 vast tegenkomen. Welkom iig.
|
06 jun 2012 21:19 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
De stoelen eindelijk klaarrrrrr De volgende klus zijn de tellerplaten vervangen......
|
09 jun 2012 20:45 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Nice
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
09 jun 2012 21:34 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Gisteren rond 18u ff ouder gesprek, regio heerlen net voorbij meezenbroek, kon vandaag nieuwe chromen ventieldopjes kopen, man man wat kunnen die gasten van geluk spreken dat ik et ni gezien heb pfffffff.
|
13 jun 2012 18:21 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Dat had je moeten weten Ed, in Meezenbroek worden al rijdend de velgen onder je wagen vandaan gejat. Welkom in het Chicago van Limburg Wel zuur dat mensen weer eens niet met de poten van andermans spullen af kunnen blijven
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
13 jun 2012 18:57 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Wat een geluk dat je de velgen nog hebt Ed! , jij hebt ook altijd mazzel...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
14 jun 2012 12:56 |
|
|
Thjardo
996 millenium #448, ex 930 SC 930 3.2, Boxster 2.5.Den Helder
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Als je die (zwarte) Speedster platen erin zet, vervang je dan ook het witte plaatje in het klokje op dashboard voor een zwarte?
_________________________________________ Porsche 911 Millenium Edition #448
|
14 jun 2012 16:40 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Subtiele ombouw avatar. Wanneer
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
14 jun 2012 16:52 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
@Thjardo, uiteraard. Nog niet los gevonden, wel bij fvd, maar niet mooi. Word een nieuw klokje, kost wel wat pfff @rich, ga weer een poging wagen. @Jp, als je et zo bekijkt
|
14 jun 2012 17:28 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Ligt volgens mij echt aan de iPad. Op de computer ziet je avatar er wel goed uit.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
14 jun 2012 18:28 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Maar andere avatars zijn toch goed? Kijk ook maar eens in zijn album (met de iPad). Sommige foto's zijn goed andere niet. Ik denk echt dat het aan de L x B verhouding ligt.
PS misschien wil Ed wel een nieuw onderwerp starten zodat we zijn mooie ombouw niet verstoren?
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
14 jun 2012 19:41 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Zal eens kijken op een ipaad van paps, ga ik voor jullie eens uitzoeken.
|
14 jun 2012 19:52 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
op PC echt geen probleem maar op de Ipad idd gedraaid
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
14 jun 2012 20:39 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Vandaag ff lekker autobahn en een origineel sport einddemper set voor een klein prijsje gekocht. Het ombouwen naar pse kan langzaam gaan beginnen, even een goed adresje vinden om beide dempers van 2 naar 1 om te lassen ivm speedster bumper. Hopelijk voor 14 sept klaar, dan is de rotterdamse tunnel run weer.
|
03 jul 2012 22:44 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Wat zijn je plannen met de uitlaat precies, Ed? M.b.t. de uitlaat ben ik blijven hangen bij de Akrapovic uitlaatstukken, geloof ik.
Nog steeds een onwijs gave auto! Zal wel goed bevallen zijn, die Deutsche Autobahnen?
|
04 jul 2012 9:31 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Wat betreft de uitlaat, wil ik deze origineel bedienen via het al nieuw geplaatst knoppen paneel, en dan wil ik de dme overslaan, ff uitzoeken nog, deze bepaald dat de kleppen tussen 30-70 nl dicht gaan, het umschaltventil en slangen is een eitje, maar de einddempers moet ik aanpassen ivm enkele sierstukken, liefst wil ik hierop de akrapovic sierstukken opzetten, maar zal dit even met een rvs lasser moet bespreken. Anders worden het vaste 100mm.
|
04 jul 2012 12:31 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Ik ben bang dat de uitlaat via het origineel paneel, los van de DME, niet gaat lukken. Heb ik ook geprobeerd. Ik wilde mijn uitlaat ook niet gedempt hebben tussen 30 en 70 km/h. Volgens de electromonteur die bij mij gekeken heeft zijn de knoppen niet geschikt om los van de DME te werken. Ze worden aangesloten op 1 stekker die direct naar de DME gaat. Je kunt niet de uitlaat knop apart nemen. Een "alom bekende Porschespecialist" hier op het eiland heeft daarom een apart knopje in mijn sigarettenaansteker gebouwd. Werkt perfect maar ik gebruik hem weinig
|
04 jul 2012 14:31 |
|
|
Stam
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Aardig projectje Diepe aanslag op je beurs....zeg. Je kan voor het geld een nieuwere 997 voor kopen
_________________________________________ Boxster 986 2.7 Geel
|
05 jul 2012 20:48 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Ed, ik ben al een aantal keren met Bart in gesprek geweest voor een oplossing om de DME te omzeilen maar het is er nog niet van gekomen omdat ik de stekker van de regeleenheid er voorlopig vanaf heb gehaald en de stille stand niet mis. Ik wil het echter wel nog laten doen dus hou me op de hoogte wanneer jij zo ver bent dan doen we het samen, spaart PCL ook weer tijd. De makkelijkste oplossing is idd een losse knop die het snelheidssignaal onderbreekt en bij de asbak of onder de armsteun wordt ingebouwd. Ik heb zelf ook nog een loze knop voor de spoilerbediening (vaste spoiler op de Spyder maar toch het knopje voor up and go.....Porsche ) dat zou dan perfect weggewerkt zijn maar ik vraag me af of die knop daar gescikt voor is.
|
10 jul 2012 19:05 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
@Stam, voor dat geld had je idd een nieuwe coupe, maar dat wou ik niet Noel, ik ben er mee bezig, heb een bedieningpaneel en het omschakelventiel hier liggen, of ik regel het met een printje of ik probeer het met een impuls relais op te lossen. Maar ik zal en moet em met het origineel paneeltje aan en uit zetten los van de DME. Alleen weet ik nog niet of ik em zo zet dat ie altijd stil start of dat ie de laatste stand onthoud!
|
10 jul 2012 19:35 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Printje, impuls relaistje pffff....nu niet gaan patsen he ed Daar heb ik geen kaas van gegeten . Iemand die het bij een PC in DLD had laten doen liet me eens zien hoe simpel het kon en de zelfde uitleg heb ik ook eens ergens gegoogled. Misschien ook een simpelere oplossing voor jou. Er lopen twee draadjes naar de regelaar voor de uitlaat, 1 daarvan zou het snelheidssignaal zijn. Door dat signaal simpelweg te onderbreken (knopje) zouden de kleppen zich niet meer sluiten (ik heb dat nu gedaan door gewoon de hele stekker te ontkoppelen, daardoor kan ik ze echter niet meer bedienen en zijn ze altijd open). Je hebt dan 2 of afhankelijk van hoe je het bekijkt 3 standen/keuzes. De standaard uitlaat knop met zijn kleppen dicht en open stand (met de afregeling tussen 30 en 70 km/h) en het toegevoegde knopje dat zorgt voor (1) kleppen altijd open (signaal ondrbroken) of (2) kleppen bediend via het standaardknopje (dus de dicht en open met regeling stand). Is dus de vraag of met een toegvoegde standaardknop het signaal kunnen onderbreken of niet...daar weet ik ook niets van. Maar als ik het goed begrijp wil jij via de standaarduitlaatknop in principe alleen maar de dicht en open (zonder regeling activeren) en niet de optie hebben om alles in fabrieksmodus te zetten...of? Moet zelf overigens ook 3x lezen om het te volgen Enne stil starten? Dat doet hij standaard al niet en ga het mooiste moment van de dag niet verprutsen
|
10 jul 2012 21:08 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
Haha, zover ik weet start je altijd met klep open, totdat er genoeg vacuum is en sluit de klep zich. Zelf weet ik niet of dit altijd standaard is, help me even, want de sport knop moet ik ook telkens weer activeren. Dan heb je dus 2 standen, aan of uit, bij aan regelt de dme de klep tussen de 30-70, tot zover ok? Wat ik ga uitvogelen is dus hetzelfde te realiseren maar dan zonder de dme! Dus bij start auto klep open, geen vacuum, bij draaiende motor klep dicht, en dan de keuze aan of uitzetten, of juist andersom! Helemaal rechts op de tek is de zekering 12v voor de vacuumschakelaar!
|
10 jul 2012 22:24 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Subtiele ombouw 997.2
die eerste vaststelling klopt, i.i.g. bij een MKII zie hier voor meer info over dit onderwerp zie nu je vraag in dat draadje over functioneren van PSE: zou inderdaad 100% nooit een 997 willen zonder, geluid is flut behalve vanaf ~5000 omw/min. ook gesloten is geluid van PSE al fraai, maar is vrijwel nooit dicht
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 jul 2012 12:13 |
|
|