Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 9:55

Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Testrijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Testrijden
verwijderd: gaat wel erg ver offtopic.. :)

03 jul 2012 15:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
de Fiscalist schreef:
Thnx, kun je dat ook nog even aan onze rooie vriend uit een ander topic uitleggen ??? :mrgreen: :mrgreen:

Wat is er mis met ROOD??

03 jul 2012 17:12
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Nou mensen, ik ben tot tranen geroerd. Wat een empathie. Wat ik al meldde, Porsche rijders houden er in het algemeen een beheerste rijstijl op na. En er zijn zeker vau chauffeurs die de naam profi niet waard zijn. Plotseling naar links komen inderdaad wat paniekremmen kan veroorzaken met beroerde gevolgen. Of je rijdt met 85 naar beneden een tunnel in (de begrenzer werkt dan onvoldoende, dus bijremmen). En dan komt er doodleuk een collega met 90 links langszij. Eén stuurfout in die smalle tunnelbuis en je kunt aan de hemelpoort de schuldvraag bespreken. Mooi van die brandweerauto bij de weg. Wist ik niet. Toch een leuk forum hier ;-)

03 jul 2012 18:28
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Eric schreef:
Franz schreef:
Voor iemand die zijn hele levenservaring tussen twee witte lijnen en een voorruit heeft opgedaan kun je het Aircooler eigenlijk niet eens kwalijk nemen dat ie geen vrienden maakt.

Ik zou een beetje oppassen met dit soort opmerkingen: onder de vaste forummers zitten nog wat meer mensen die dag in dag uit tussen twee witte lijnen kijkend door een voorruit hun brood verdienen. Al realiseer ik me dat dat soort werk natuurlijk absoluut niet te vergelijken is met datgene waarmee jij je brood bij elkaar scharrelt, dat is natuurlijk van een heel ander niveau.

Ik schat de mede-forummer toch wat hoger in en ga er gemakshalve vanuit dat deze over een gezonde dosis zelfspot zal beschikken. Ikzelf ben trouwens een luie muzikant die het vooral moet hebben van een paar rotcenten die ik krijg vanwege wat waardeloze flutliedjes waar ik in het verleden aan heb meegewerkt. Maar ik heb dan ook nooit een vak geleerd.

03 jul 2012 19:15
Profiel
Franz schreef:
Ikzelf ben trouwens een luie muzikant die het vooral moet hebben van een paar rotcenten die ik krijg vanwege wat waardeloze flutliedjes waar ik in het verleden aan heb meegewerkt. Maar ik heb dan ook nooit een vak geleerd.

Muzikant en Porsche liefhebber? Wellicht ken je dit verhaal al of niet.

http://www.forbes.com/sites/tamarawarre ... le-design/

03 jul 2012 20:57
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Max 10 uren rijden indien je internationaal rijdt. Bij inhaalmanouvre met 2 à 3 km/h verschil, maakt dat, wanneer je voor de rest helemaal geen oponthoud hebt, je wel 20-30 km verder kunt rijden op die dag....

Gaat dus helemaal nergens over, want na de vrachtwagen die je net hebt ingehaald zit de volgende alweer. Conclusie; max 10km winst op een dag door steeds in te halen en andere weggebruikers te hinderen. Het zit veel meer tussen de oren dat chauffeurs willen inhalen dan dat er winst te halen is.

Ik ben ervoor om caravans etc 100 te laten rijden en vrachtwagens 95 en begrenzer op 105 af te stellen. Willen ze dan toch inhalen, dan kan dat snel (op eigen risico), wordt je gepakt met een dergelijke snelheid, dikke boete. Eigen schuld. Zo kun je als chauffeur in ons mooie 1 europa ook in Spanje gewoon meekomen. 105 is niet per definitie gevaarlijk, de moderne vrachtwagens met ABS en EBD etc op trekker en opleggen staan snel stil en zijn goed manoeuvreerbaar.

Zonder bovenstaande maatregelen, please een algeheel inhaalverbod op 2 baanswegen.

Ik ben absoluut trots op het beroepsgoederenvervoer en de chauffeurs, zonder deze mensen geen eten, kleding en Porsches... Dus no hard feelings richting aircooler, alleen jammer dat je het verkeerde merk rijdt.. :mrgreen:

04 jul 2012 0:00
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
Wat was ook al weer het topic-onderwerp? :roll:

04 jul 2012 0:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Iets over testrijden met een gevoelige IMS Lager?

04 jul 2012 0:18
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Aircooler schreef:
Franz schreef:
Ikzelf ben trouwens een luie muzikant die het vooral moet hebben van een paar rotcenten die ik krijg vanwege wat waardeloze flutliedjes waar ik in het verleden aan heb meegewerkt. Maar ik heb dan ook nooit een vak geleerd.

Muzikant en Porsche liefhebber? Wellicht ken je dit verhaal al of niet.

http://www.forbes.com/sites/tamarawarre ... le-design/

Grappig, dat verhaal kende ik niet. De band Catherine Wheel zegt me trouwens niets. Maar dat die Rob een neefje van de grote Bruce Dickinson is vind ik dan ook wel weer opmerkelijk.

04 jul 2012 1:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
merkwaardig topic inderdaad; na het testrijden via de empathie voor truckers naar muzikanten en Porsches.

@aircooler: misschien toch aardig om nog even te vermelden hoe de 996 bevallen is!

04 jul 2012 6:54
Profiel ICQ 
Zo is de cirkel toch weer rond.
Afspraak met 996 uitgesteld. Zag ook fraaie 3.2 staan. Je ziet, twijfelgeval. Vraag: 3.2 uit 1986 levert 207 pk. Dat zou toch 231 pk moeten zjn? Of praten we hier over een USA uitvoering?

04 jul 2012 9:32
carrera 3.0 1977
Asperen
...denk EU met catalysator.

Kopen voor een nette prijs en een andere uitlaat eronder zonder cat of cat bypass. Of....doe het meteen leuk/goed en gooi er een compleet nieuw systeem met SSI onder (ook wel free flow genoemd), gebruik zoekfunctie.
Met een beetje mazzel krijg je er dan nog een paar pk bij! 8)

Succes!

04 jul 2012 11:56
Profiel
Jeroen C3.0 schreef:

Zou wel kunnen. Staat in Duitsland. TUV veeleisender dan APK wellicht? Indien met katalysator, terug bouwen voordat ie hier naar de RDW gaat, neem ik aan.

04 jul 2012 12:35
Porsche diversen
Overijssel
Op welke manier zou je een Porsche willen testen dan?
Met andere woorden: Waar ga je op letten?

04 jul 2012 12:39
Profiel
Gezien de reacties noem ik het nu maar proefrijden ;-) Blijft lastig als je een auto niet kent. Maar je kunt volgens mij wel de basisfuncties uitproberen. Koude start. Reactie motor op gaspedaal. Doortrekken in verschillende versnellingen. Remmen strak, zonder trillingen of scheeftrekken. Reageren op stuurbewegingen. Maar misschien moet een doorgewinterde rijder/kenner dat klusje klaren. Heb ooit een mooie 964 C2 H6 proefgereden. Geweldig, maar misschien was een 964 piloot kritischer geweest. Nog steeds spijt dat ik die 964 heb laten lopen trouwens.

04 jul 2012 12:53
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Aircooler schreef:
Jeroen C3.0 schreef:

Zou wel kunnen. Staat in Duitsland. TUV veeleisender dan APK wellicht? Indien met katalysator, terug bouwen voordat ie hier naar de RDW gaat, neem ik aan.

Die hebben toch ook gewoon 231PK.

Geloof dat alleen US en CH afwijkt.

04 jul 2012 14:27
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
231 zonder kat, maar werden toen ook al met kat als optie geleverd en dan hadden ze 207 pk. Uiteraard niet echt een populaire optie.

Ik zou hem gewoon bij RDW met kat keuren en daarna het ding vervangen voor bijv SSI of alleen cat bypass. Denk niet dat een APK daarover zal vallen en indien wel zeg je gewoon dat de uitlaat/demper rot was en dat je iets op internet gekocht en vervangen hebt en dat je niet wist dat er orig een kat onder zat. :wink:

04 jul 2012 14:44
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
cat is 217 toch?
usa is 207, lagere compressie. mag je wel 95 tanken.

04 jul 2012 16:06
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
..oeps....tsja...dat kan ook best kloppen....hummm....eerst maar eens uitzoeken of het een usa is, ben je zo achter.

04 jul 2012 16:24
Profiel
Moderator
PF #57
Aircooler schreef:
Afspraak met 996 uitgesteld. Zag ook fraaie 3.2 staan. Je ziet, twijfelgeval.

Zou eerst de 3.2 afraggen. Daarna de 996 op zijn donder geven tot hij ploft. dan beslissen. appeltje eitje.

04 jul 2012 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
gnagna; idd...de 964 is al aan de beurt geweest...wat een keuze uit al die types 911 ;-)

04 jul 2012 19:38
Profiel ICQ 
sebastian schreef:
wat een keuze uit al die types

Zeg dat http://www.youtube.com/watch?v=UIftXWk8 ... re=related wel. Hoe gaat dat bij die van jullie 's morgens?

04 jul 2012 20:08
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Euro spec. was:

930-20: 231 hp no cat (1983 - 1989)
930-21: 207 hp cat (1983-1986)
930-25: 217 hp cat (1987-1989)

04 jul 2012 21:22
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
930-26? :mrgreen:

04 jul 2012 21:41
Profiel
Ik heb pagina 26 niet gelezen. :ass:

:mrgreen:

04 jul 2012 21:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende