|
Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Auteur |
Bericht |
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Dan toch maar een aanbetaling doen en op laten sturen?
|
03 jul 2012 12:06 |
|
|
Lionhunter
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
| | | | RichardP schreef: Gisteren ben ik naar de kijkdag bij de Domeinen geweest en uiteraard deze rode 993 bekeken. Aangezien ik nog in de veronderstelling was dat je een info-boekje kon kopen met alle info zoals km stand e.d. (niet meer dus ), ben ik in eerste instantie zonder verdere info de auto gaan bekijken. Aangezien je deze km stand slechts sporadisch aantreft bij een Porsche uit 1995, was ik zonder deze info zeker in de veronderstelling dat deze auto geheel was aangepakt/gerestaureerd. Geen vuiltje op het motorblok, lak in perfecte (rode) staat, interieur als nieuw en origineel, de beschermingsmatten onder de voorklep waren net alsof ze bij de leverancier vandaan kwamen. Prachtige auto, mooie lijnen, zo op het oog (beperkt kunstlicht) geen beschadigingen aan de auto of lak. Toen ik thuis was aangekomen en de info via de website had opgezocht, kreeg ik al het idee dat deze Porsche niet voor schijntje verkocht zal gaan worden... Wellicht voor minder geld dan bij de dealer/specialist, maar niet voor weinig. Zoals gezegd, erg mooi exemplaar. Uiteraard blijf je bij de Domeinen wel altijd de gedachte houden dat je niet geheel zeker weet of een auto dan echt zo goed is, gezien de beperkte bezichtiging, informatie en check. | | | | |
Richard, bedankt dat je deze info met ons wilt delen. Als je zo'n auto op de website ziet staan is het toch altijd leuk om te weten hoe zo'n auto nu in werkelijkheid is. Zelf vindt ik het in deze prijsklasse ook (?) te risicovol om een bieding uit te brengen vanwege de door jou genoemde redenen van beperkte bezichtiging, informatie en check Maar was je speciaal voor deze 993 gegaan of heb je hem in "de ronde" meegenomen? Ben benieuwd voor hoeveel hij weg gaat, als hij tenminste gegund gaat worden. Ik heb vaker dezelfde een aantal malen "langs zien komen" op de website.
_________________________________________ Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...
|
03 jul 2012 18:30 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Ziet er zo op de foto's zeker strak uit... het rode is ook echt rood, interieur ziet er strak en netjes uit....
Ik denk dat zo'n wagen toch al snel voor rond de 30K minimaal weg gaat...
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
03 jul 2012 18:40 |
|
|
bully
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
|
03 jul 2012 20:05 |
|
|
bully
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
|
03 jul 2012 20:12 |
|
|
neuroporsche
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Rode 993 van de Domeinen heb ik 3 jaar in bezit gehad tot 2010. Bij TJ gekocht en weer verkocht.Vandaar. Perfecte auto, concoursstaat, volledige historie nog bij mij aanwezig voor de geinterreseerden. Zou hem zo terug kopen, echter ik ben aan het sparen voor iets anders. Overigens heb ik nog de rode hoes met logo voor de 993, te koop. Jan
|
03 jul 2012 20:18 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Niet speciaal op zoek, maar sta altijd open voor leuke, nieuwe speeltjes. Ik zou het in mijn hoofd kunnen halen om een andere aankoop te doen Het is altijd verbazingwekkend wat voor een soort auto's daar weer verschijnen. BMW M5 E60, Ferrari F430 F1 en de hele mooie P 993. Zoals gezegd, eentje in begerenswaardige toestand, maar gezien de geringe informatieverstrekking en check tijdens deze dag ook wel een risicovolle onderneming. Zeker voor deze P ben je geneigd om iets meer te bieden, maar eigenlijk weet je te weinig van de achtergrond. Jan, bedankt voor de extra informatie.
|
03 jul 2012 21:25 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
04 jul 2012 0:14 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Gegeven het feit dat hij nu te koop staat en in 2010 is ingeruild zal er niet al te veel mee gebeurd zijn. Als ze zo'n ding vandaag in beslag nemen dan is hij niet per morgen verkocht.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 jul 2012 8:48 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgië
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Laatste tenaamstelling is 11 mei 2012. Is er niet zo'n site om aantal eigenaren te raadplegen ? Of het verloop ?
|
04 jul 2012 12:09 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
afgelezen km stand 40.000 klopt dit?
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
04 jul 2012 12:11 |
|
|
neuroporsche
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Ja Ivo, dit klopt, ik heb de auto weer aan TJ verkocht met deze(!) stand. Zoals eerder opgemerkt, ken ik de gehele historie van deze auto. No worries, dus bieden, alleen kun je bij de Domeinen helaa niet zien wat de hoogste bieder is....
|
04 jul 2012 12:56 |
|
|
Thefrits
993 2sBelgië
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Als iedereen hier nu effe laat weten wat ie geboden heeft ==> problem solved Iedereen die op deze auto bied, zal ook wel op dit forum zitten, of gaan checken / googlen
|
04 jul 2012 15:50 |
|
|
Arien
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
|
04 jul 2012 20:53 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
overpriced zou ik zeggen.
|
04 jul 2012 21:14 |
|
|
arjan
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
inderdaad, zeker gezien het stoffen interieur en de kleur daarvan vindt ik hem nogal stevig aan de prijs.
|
04 jul 2012 21:40 |
|
|
Rod
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
993 targa 30k eur http://link.marktplaats.nl/574907052 Ex-schade en niet originele kleur, 248 k km...... Toch geen koopje?
|
04 jul 2012 21:52 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
er staat andere kleur niet vanwege schade !!!!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
04 jul 2012 21:56 |
|
|
Rod
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Lees nog even verder.....
|
04 jul 2012 22:00 |
|
|
bully
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Wat vindt je er zelf van?
|
04 jul 2012 22:22 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Tja ik kan mij herinneren dat een forumlid zijn mooi zwarte cabrio 993 ineens wit liet spuiten !!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
04 jul 2012 22:29 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Vast geen koopje maar te mooi om niet te posten: M471 RS! Wordt binnenkort geveild bij Arcturial. | | | | Citaat: Swiss registration #9113600027 Engine type 911/82
- Continuous history - Very well equipped, eligible for historic rallies - Legendary model, performs well
After eight years of production, the 911 had matured well. Continually developed and refined, it had improved mechanics and handling. In 1969, the engine was increased to 2.2-litre, giving the car more power and versatility, and in 1971, the more powerful 2.4-litre 911 appeared. Porsche was on the front line in the sports-prototype category with the 908, 910 and, above all, the formidable 917, but they didn't neglect classic road events, where victories by "normal" cars helped promote the production 911. To this end, Porsche decided to take part in the GT Special Group 4 category, developing the 2.4-litre model, by increasing the bore, to produce a 2.7-litre version, called Carrera RS (Renn Sport). The connection with production models was strengthened by the ruling requiring 500 examples to be built. The 2.7-litre engine, with 210bhp at 6300rpm, was well served by the latest 915-type gear-box in the 2.4. In addition, the homologation car was lightened in various ways: thinner metal in the non-structural panels, plastic bumpers and engine cover, thinner front and rear windscreen, reduced sound-proofing and underbody protection, lighter seats, removal of rear seats, fixed rear quarter lights etc. To improve the aerodynamics, a duck-tail spoiler was added to the engine lid, reducing rear lift.
Seventeen lightened cars with a minimum weight of 960kg, known as the RSH (homologation), were produced for client enthusiasts. Two other road-going variants were offered: the RS Sport (975kg), with a less spartan interior, and the RS Touring, similarly equipped to the S and weighing 100kg more than the RS Sport. The Carrera RS was a big hit with Porsche fans, and total production of the three versions reached 1,580. Approximately 200 were genuine lightweight examples (RSH and RS Sport), with 1,380 examples of the RS Touring whose special components were increasingly replaced by normal parts.
This RS left the factory on 26 April 1973 and entered Madame Sacchi's collection in 2004. For many years it belonged to Monsieur Jean-Charles Cartier, highly respected President of the Porsche Club in Geneva. The car is well known in the Porsche world, having taken part in numerous rallies and races across Europe. Recognisable in its green and yellow livery, the car is fitted with two bucket seats, roll-cage and Momo Porsche steering wheel. In 2008, Onetrack Motoring in Lignon, Switzerland, carried out an engine-out rebuild and the sump was replaced. The gearbox, synchromesh, and front and rear brakes have all been overhauled. There is an invoice in the file for CHF30,000 for this work. Last April, this 2.7L RS benefitted from a complete going-over, before successfully taking the rigorous Swiss MOT. Here is a collectible classic, rare and highly sought-after. This RS lightweight, the 27th built in 1973, is eligible for major historic race events, and will offer its new owner the race-winning performance it was designed to give. | | | | |
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 jul 2012 12:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
Gokje € 250.000,-
|
06 jul 2012 12:40 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
M471? Ik vrees meer
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 jul 2012 12:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII
... voor mijn gokje is het wel On Topic
|
06 jul 2012 13:31 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: SvB |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|