Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:00

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
B.v. artikel 3:268 BW.

11 jul 2012 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat klopt volgens jou niet DS?
Dat het huis eigendom blijft van de bank zolang de hypotheek nog niet volledig is afgelost?

Onderbouw het maar.

Enne met meer dan 10.000 berichten op dit forum, gemiddeld 4/dg, lijdt je toch aan een of andere afwijking dat verslaving heet en narcisme! Je vindt jezelf zooooooooo geweldig en je komt thuis vast aandacht tekort :mrgreen:

11 jul 2012 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Jij met je wetsartikelen, ben jij een google jurist :mrgreen: :mrgreen:
Jurisprudentie.... kom maar op met jurisprudentie!

Laatst bijgewerkt door VM020 op 11 jul 2012 12:45, in totaal 1 keer bewerkt.

11 jul 2012 12:44
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zojuist het hele artikel 3 gelezen en aan het eind kwam ik het tegen:

BW. Artikel 3:268

1. Indien de schuldenaar in verzuim is met de voldoening van hetgeen waarvoor de hypotheek tot waarborg strekt, is de hypotheekhouder bevoegd het verbonden goed in het openbaar ten overstaan van een bevoegde notaris te doen verkopen.

2. Op verzoek van de hypotheekhouder of de hypotheekgever kan de voorzieningenrechter van de rechtbank bepalen dat de verkoop ondershands zal geschieden bij een overeenkomst die hem bij het verzoek ter goedkeuring wordt voorgelegd. Indien door de hypotheekgever of door een hypotheekhouder, beslaglegger of beperkt gerechtigde, die bij een hogere opbrengst van het goed belang heeft, voor de afloop van de behandeling van het verzoek aan de voorzieningenrechter een gunstiger aanbod wordt voorgelegd, kan deze bepalen dat de verkoop overeenkomstig dit aanbod zal geschieden.

3. Het in lid 2 bedoelde verzoek wordt ingediend binnen de in het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering daarvoor bepaalde termijn. Tegen een beschikking krachtens lid 2 is geen hogere voorziening toegelaten.

4. Een executie als in de vorige leden bedoeld geschiedt met inachtneming van de daarvoor in het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering voorgeschreven formaliteiten.

5. De hypotheekhouder kan niet op andere wijze zijn verhaal op het verbonden goed uitoefenen. Een daartoe strekkend beding is nietig.

11 jul 2012 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
DS, Ben je weleens bij een openbare veiling geweest? Wie zitten daar om voor een prikkie huizen op te kopen? Mensen zoals ik, huisjesmelkers en banken :thumleft:

11 jul 2012 12:49
Profiel
Delnoy schreef:
Vanmorgen goed bericht. Mag blijven en heb zelfs promotie gemaakt :cheers:
Gefeliciteerd Rob :thumleft: gaat toch even wat lekkerder op vakantie zo lijkt mij :wink:

11 jul 2012 13:05
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
VM020 schreef:
Wat klopt volgens jou niet DS?
Dat het huis eigendom blijft van de bank zolang de hypotheek nog niet volledig is afgelost?

Ook.

Citaat:
Onderbouw het maar.

Nou, aangezien jij waarschijnlijk nog bij je mammie inwoont is het voor jou natuurlijk nieuw, maar verder heeft vrijwel iedereen hier gewoon een bewijs van eigendom van zijn woning liggen.

Het is simpel: woning is jouw eigendom, je hebt een lening en daarnaast heb je de bank het recht van hypotheek gegeven. Punt.

Citaat:
Enne met meer dan 10.000 berichten op dit forum, gemiddeld 4/dg, lijdt je toch aan een of andere afwijking dat verslaving heet en narcisme! Je vindt jezelf zooooooooo geweldig en je komt thuis vast aandacht tekort :mrgreen:

Kennelijk vind jij mij zooooooo geweldig, aangezien je in dit draadje steeds over mij aan het jippie bent en niet over het onderwerp wat je interessant genoeg vond om er een draadje voor op te starten.

Ga je nu weer inhoudelijk, boefje van me?

11 jul 2012 13:07
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ach, de scholen hebben vakantie en echt zomeren wil het ook nog niet. Je moet toch wat met je vrije tijd :wink:

11 jul 2012 13:09
Profiel
VM020 schreef:
DS, Ben je weleens bij een openbare veiling geweest? Wie zitten daar om voor een prikkie huizen op te kopen? Mensen zoals ik, huisjesmelkers en banken :thumleft:

Banken zitten daar alleen om te voorkomen dat een woning voor een absurd laag bedrag verkocht wordt... dan kopen ze het liever zelf om de schade wat te beperken. Huisjesmelkers zitten er natuurlijk niet (of het moet heel toevallig een woning zijn die zich er voor leent, maar dan nog) en jij zit er hoogstens om 50 ct. te vragen aan eenieder die naar het toilet moet.

11 jul 2012 13:09
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
VM020 schreef:

Dan ben jij er dus duidelijk nog nooit geweest. Banken bieden alleen op hun 'eigen' panden d.w.z. panden waar ze zelf een lening op hebben verstrekt. Blijkbaar begrijp je niet helemaal hoe het werkt. Op zich niet erg maar doe dan niet alsof je het wel weet. En leg je ons nog even uit hoe je als particulier short China bent?

11 jul 2012 13:23
Profiel
Ik begrijp inmiddels wel waarom hij er zo'n hekel aan heeft om iets inhoudelijks naar voren te brengen... Hij valt dan iedere keer zo hard door de mand... :mrgreen:

11 jul 2012 13:36
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Het is jammer dat je in derivaten zit VM, je zou het prima doen als advocaat :mrgreen:

Die overtuiging waarmee jij totaal tegenstrijdige onwaarheden brengt is van bijzonder niveau

11 jul 2012 14:02
Profiel WWW
Hé! :evil:

11 jul 2012 14:15
Profiel
Den Haag
en VM, je hebt talent voor het nemen van informatie van een ander, dat uitvergroten en weer brengen aan de doelgroep...

Ook dat is een vaardigheid die elke advocaat heeft :mrgreen:

11 jul 2012 14:21
Profiel WWW
Nog even en ik ga jou een veredelde accountant noemen... :mrgreen:

11 jul 2012 14:25
Profiel
Den Haag
dat overkomt mij vaker :ass:

11 jul 2012 14:31
Profiel WWW
Terecht! :twisted:

11 jul 2012 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Maarten schreef:
....Banken bieden alleen op hun 'eigen' panden d.w.z. panden waar ze zelf een lening op hebben verstrekt. ....

Ben jij soms dyslectisch of zo of is begrijpend lezen te moeilijk voor jou of is jouw IQ < 85? Ik heb het hier over banken die hun eigen huizen terugkopen. :bang:

11 jul 2012 14:53
Profiel
PorscheForum Rakker
de Fiscalist schreef:
Het is jammer dat je in derivaten zit VM, je zou het prima doen als advocaat :mrgreen:

Die overtuiging waarmee jij totaal tegenstrijdige onwaarheden brengt is van bijzonder niveau

Hebben we onze "Fiscalist" Spuit Elf weer. Heb je niet genoeg werk? Jouw fiscale adviezen slaan nergens op en dat je jezelf fiscalist durft te noemen.
:res:

Mijn financiele zaken zou ik never nooit niet aan jou toe vertrouwen.

:popcorn:

(begin dit topic wel vermakelijk te vinden) :mrgreen:

11 jul 2012 14:57
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Volgens mij ben jij nog een tikje te jong om belasting te betalen en heb je de Fiscalist dus ook nog niet nodig, mijn rode vriend :wink:
Het beheren van je eigen zakgeld zal ongetwijfeld wel lukken, dat vertrouw ik je wel toe.

11 jul 2012 15:02
Profiel
Den Haag
ik geloof niet dat jij ooit een advies van mij hebt gezien...en wat mij betreft blijft dat ook zo

11 jul 2012 15:04
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
VM020 schreef:
Maarten schreef:
....Banken bieden alleen op hun 'eigen' panden d.w.z. panden waar ze zelf een lening op hebben verstrekt. ....

Ben jij soms dyslectisch of zo of is begrijpend lezen te moeilijk voor jou of is jouw IQ < 85? Ik heb het hier over banken die hun eigen huizen terugkopen. :bang:

Dat doen ze om hun verlies te beperken en zeker niet om er op te verdienen. Of moet ik het even voorrekenen voor je?

En hoe zit het nou met je China shortjes?

11 jul 2012 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Nogmaals... ben jij soms dyslectisch of zo of is begrijpend lezen te moeilijk voor jou of is jouw IQ < 85??

Ben je echt zo naief te denken dat banken niet aan jou willen verdienen? Dat huis dat ze voor een prikkie van jou hebben gekocht, zetten ze direct weer op de markt tegen minimaal het dubbele tot viervoudige; het is maar hoeveel een gek er voor over heeft.
En jij zit nog met een flinke restschuld waar je je hele leven voor mag aflossen tegen een dikke rente. Banken verdienen dus aan alle kanten van jouw ellende. :mrgreen:

Over China shorten: voor jou een vraag en voor mij een weet! Ga je je eerst maar verdiepen of 3 maal nadenken voordat je weer iets onzinnigs te berde brengt.

11 jul 2012 15:34
Profiel
Moderator
PF #57
Delnoy schreef:
Werk dan wel bij KPN maar in een compleet andere tak van sport :mrgreen:

Afbeelding

:mrgreen: gefeliciteerd man. Opluchting!!!!! En succes in je nieuwe job.

11 jul 2012 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
European crisis explained. Informatief :cheers:

http://www.youtube.com/watch?v=LKsZ1hqH ... re=related

11 jul 2012 15:38
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 42  Volgende