Auteur |
Bericht |
richard911sc
|
 olieleidingen dorpel
middag, helaas is er tijdens het klussen met de auto de krik weggezakt en heeft de leidingen beschadigd die voor naar de oliekoeler lopen. de beiden zijn gedeukt en een zit bijna dicht(zo op eerste gezicht). zijn er tips om dit op te lossen? natuurlijk weet ik dat je ze kunt vervangen en dat een tweedehands setje al snel 500 euro kost.
is er een stuk tussen te solderen/lassen uit te deuken te vervangen voor slangen graag jullie adviesen/tips en alvast bedankt
gr richard911sc
|
10 jul 2012 14:31 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: olieleidingen dorpel
Als de deuk niet te erg is - laten zitten - en anders zit er niets anders op dan ze te vervangen.
De leidingen zijn 1 geheel, vanaf het thermostaathuis tot aan de oliekoeler RV ...
|
10 jul 2012 15:16 |
|
 |
beaker
koekebakker
930uden
|
Als je handig bent hier een aardig artikel. http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... grade.htmlMoeilijkste is om de leidingen los te krijgen zonder iets te beschadigen.
_________________________________________ no guts, no glory
|
10 jul 2012 16:10 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Vooral bij de thermostaat in het rechter achter scherm . . .  Heeeeeeel goed in de kruipolie zetten 
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
10 jul 2012 17:18 |
|
 |
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
je kunt het beste naar een hydrauliekboer gaan. Laat hem zien en wellicht kan hij er een nieuw stuk inpersen. Mijn flexleiding is ook op deze manier redelijk voordelig hersteld. Succes
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
10 jul 2012 18:44 |
|
 |
porscheboy
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold
boxstercuijk
|
een hele goedkope oplossing is het gedeukte stuk er tussenuit zagen en een nieuw stuk er tussen knellen.......is dezelfde dikte als verwarmingsleiding.....................
_________________________________________ 944 s2 sold 968 sold 911(964) sold 986 http://spaces.msn.com/john944s2
|
10 jul 2012 20:32 |
|
 |
richard911sc
|
heren dank voor jullie reacties. zal er idd onderuit moeten en eens proberen, wat voor matriaal is het? messing? lijkt er wel op is een beetje geelig het pelicanparts artikel is ook het proberen waard. het mooiste zou zijn een stuk tussen solderen(oude stuk dus weg halen) met hardsoldeer. vr gr richard
|
11 jul 2012 21:22 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Persoonlijk heb ik niet zoveel op met de "knutselkwaliteiten" van de Amerikanen Het zijn wel je olieleidingen die onder een flinke druk  en temperatuur  staan. Je moet er niet aan denken dat zo'n hardsoldeer bevestiging het begeeft als je 200+ rijdt . . . de schade zal absoluut veeeeeel groter zijn dan de paar 100 euro die een nieuwe leiding kost. Verkeerde zuinigheid imho . . . en Porsche rijden kost nu eenmaal knaken.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
11 jul 2012 21:54 |
|
 |
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Dat warmstoken en een beetje in fatsoen brengen lijkt mij het proberen waard. Dat solderen vind ik een beetje eng. Ivm warmtewisselingen en het uitzetten en krimpen van 2 verschillende materialen. Ben bang dat dat op den duur problemen gaat geven.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
12 jul 2012 17:13 |
|
 |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
hardsolderen is een prima optie , dat gaat echt niet los , mits goed gedaan . Zo hoog zijn de druk en temperatuur nou ookj weer niet . Een airco leiding is ook van koper ( vrij dun zelfs ) en staat ook onder druk .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
12 jul 2012 17:44 |
|
 |
rswartz
's-Gravenhage
|
Heb in het verleden deze leidingen vervangen.Neem eens contact op met P&P in Roggel.Daar heb ik de leidingen gekocht  en hij heeft mij uitstekend raad gegeven. Succ6 Rob
_________________________________________ 'Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today' 911 (964 c2) Chevrolet Silverado 2500 HD
|
12 jul 2012 18:41 |
|
 |
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Ben ook niet zo bang voor de druk maar denk dat de temeratuurwisselingen misschien problemen kunnen geven.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
12 jul 2012 18:42 |
|
 |
richard911sc
|
dank voor jullie input mbt tot zuinigheid ben ik het gedeeltelijk eens; maar wat niet hoeft hoeft niet, en als ik de leiding weer op deze manier in fatsoen kan krijgen(onder druk en verwarmen).. mocht dit niet lukken, tja dan is het niet anders. ga het eens proberen en ondertussen de andere tips(adressen langs) nogmaal dank
gr richard 911sc
|
12 jul 2012 20:47 |
|
 |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
eventueel heb ik nog een setje leidingen liggen . Meer info per pb
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
13 jul 2012 20:06 |
|
|