Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:47



Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
911sc cabriolet bij Witmer Odijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Erg goed adres idd,gefeliciteerd en veel plezier met de nieuwe 911 targa!


13 jul 2012 10:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Ook gefeliciteerd met je nieuwe P. Wel een beetje verwarrend draadje geworden alleen...


13 jul 2012 10:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1988 911 Carrera 3.2 Voor meer foto's: @911_hermes
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Ik heb de sc cabrio ook gezien, mooie auto. Volgens W&O geleverd in Italië. Boekje ingevuld vanaf 1988.
Gisteren even navraag gedaan in Stuttgart, blijkt hij gewoon in 1983 in US geleverd te zijn geweest. Dat betekend dat Km teller waarschijnlijk bij aankomst in Italië is vervangen.
Ben benieuwd naar de eerste 5 jaar historie plus km stand.
Zag er verder goed uit, wat gebruikers sporen maar mooie auto.
_________________________________________
1988 911 Carrera 3.2
Ex 1967 911 Outlaw
Ex 2002 Carrera 4S
Ex 2004 997 Carrera S


28 feb 2013 8:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Staat toch in je OH boekje waar deze is afgeleverd :?: :idea:


28 feb 2013 12:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Niet bij W & O.
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


28 feb 2013 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1988 911 Carrera 3.2 Voor meer foto's: @911_hermes
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Ja, dat ondehoudsboekje begint in Italie in 1988, daar staat waar die in Italie geleverd is. althans, de ondehoud stempels staan daar in. Maar de auto is van 1983 en bij Porsche geven ze aan dat hij in US is geleverd. Maart 1983 in New York om precies te zijn.

Ondehoudsboekjes zijn ook los te kopen..;-)

Dus mis je de eerste 5 jaar onderhoud en miles stand. niet onbelangrijk.
Laat er verder dus geen twijfel zijn dat het een US spec auto is met 180 pk.
_________________________________________
1988 911 Carrera 3.2
Ex 1967 911 Outlaw
Ex 2002 Carrera 4S
Ex 2004 997 Carrera S


28 feb 2013 12:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Komt wel erg vaak voor, achteraf ingestempelde boekjes met netjes alle onderhoudsbeurten bij dealers in Verona, Vicenza, Firenze etc. Practisch allemaal zonder referentiefacturen. Ben er zelf niet aan begonnen, hoe plausibel alles ook klinkt....
(Blijkbaar ook complete stempelsetjes op de markt.)
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


28 feb 2013 21:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
GhostRider schreef:
(Blijkbaar ook complete stempelsetjes op de markt.)


Komen weleens op Ebay voorbij ...


28 feb 2013 22:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1988 911 Carrera 3.2 Voor meer foto's: @911_hermes
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Hmmm, als je zelf achteraf alles zou instempelen ga je toch terug tot 1983? Lijkt me dat vanaf 1988 het wel redelijk klopt. (Geen facturen gezien btw) originele opties lijken er wel op te zitten op een raar metertje op het dashboard na wat niet precies duidelijk is wat het is.
_________________________________________
1988 911 Carrera 3.2
Ex 1967 911 Outlaw
Ex 2002 Carrera 4S
Ex 2004 997 Carrera S


01 maart 2013 1:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Ik zal zelf 1 keer uitleggen wat mijn bevindingen zijn op dit gebied. Blanco boekjes zijn gewoon te koop, voor sommige premium merken zelfs bij de dealer. Stempels laat je op internet in 1 dag maken, je neemt een oud adres van een Porsche dealer in Italie (als het om een MB, BMW o.i.d. gaat, vul je daar MB,BMW etc in), dit vis je uit de service dealer lijst die wel bij de boordpapieren zit. Ga maar stempelen en krabbelen vooral niet dezefde pen gebruiken en na 3 jaar een andere krabbel (er is ook verloop bij P in Italie). Maar meestal zijn ze zo dom om 20 jaar in het boekje af te stempelen met 1 stempel.....een dealerstempel uit 2011 zonder www of @ maar met fax en telexnummer moet toch wat argwaan opwekken. Als je dan gaat zoeken blijkt de dealer al jaren niet meer op dat adres te resideren.. :ass: :bang: :bang: Goed meegelezen???

Ik zeg natuurlijk niet dat het bij deze specifieke auto en verkoper zo is gegaan.....
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


01 maart 2013 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Citaat:
Volgens W&O geleverd in Italië.


Het kost de potentiele koper relatief weinig moeite om erachter te komen, dat die porsche niet in Italie, maar in de VS is geleverd.
Van de professionele verkoper mag verwacht worden dat de juiste info wordt verstrekt.


01 maart 2013 11:07
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Bij mijn 968 was er ook een boekje bij, keurig afgestempeld door Porsche dealers uit Padova en Firenze. Achteraf, toen ik de 968 wou inruilen, werd ik door Eric Wolbert erop gewezen dat mijn boekje een vervalsing was. Datums klopte niet, dealer stempels klopte niet. Er was in principe niets mis met mijn auto (Wel veel achterstallig onderhoud bij aankoop) en het was een erg mooi exemplaar. Door mij gedurende 2,5 jaar in top staat gebracht. Maar door de vervalsde boekje was de historie niet na te trekken :cry:

De 968 heb ik bij een handelaar gekocht die hier de laatste tijd veel voorbij komt. Het is 5 jaar geleden, en ik verkeerde in het veronderstelling dat de betrokken dealer deze praktijken heeft gestaakt. PB mij voor meer info.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


01 maart 2013 11:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Hallo Johan,

Ik heb je zojuist een PB gestuurd. Inmiddels begrijp ik uit je geschiedenis (eerdere berichten op het porscheforum) op welke handelaar je doelt en wat je ervaringen waren.......


01 maart 2013 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
rotterdam
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
dat de omschreven boekjes truuk nog uitgelegd moet worden!?
zorg dat je bij die oude dingen er zelf verstand van hebt of neem iemand mee die er ECHT verstand van heeft
dan hoef je ook die boekjes niet door te bladeren met wat stempels van wat vloeistoffen en filters wisselen en kleppen stellen etc (want dat is het onderhoud, niet heel bijzonder lastig uit te voeren zeker niet bij oudjes)


03 maart 2013 9:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Beste mede forum gebruikers,

Recent las ik een discussie op het forum waarin mijn bedrijf werd genoemd.
Dit op een wijze die wellicht wat toelichting van mijn kant behoeft; het betreft de historie van een door mij verkochte 911SC Cabriolet en de daarop volgende inzendingen. De liefde voor ‘ons’ merk en de daarover aanwezige kennis hier op het forum maken dat ik het altijd weer leuk en leerzaam vind om mee te lezen. Ik heb echter ook een andere liefde en dat is mijn bedrijf. En geliefden daar hoor je bij voorkeur niets anders dan goeds over. In de ideale wereld dan…

Samen met Paul Witmer ben ik zeven dagen per week op zoek naar gebruikte 911’s die voldoen aan de wensen en eisen van mijn klanten. Met name in het oudere luchtgekoelde segment zijn die zeer lastig te vinden. In Nederland is men traditioneel niet zo snel onder de indruk van opwaartse prijsontwikkelingen dus moeten wij die auto’s ook nog aantrekkelijk geprijsd vinden. Hoe mooi en leuk ons werk ook is, we moeten er ook van leven. Wij zoeken al meer dan 30 jaar naar oudere auto’s en weten dat een F-model, 2.7, SC of 3.2 in ieder Europees land boven de Alpen bijna zonder uitzondering roest heeft of gehad. Vandaar dat wij oudere Porsche’s vooral om die reden kopen in Zuid Zwitserland, Italië en Californië. De techniek valt (binnen grenzen) te repareren, roest is vaak het begin van het einde van een auto. En wanneer er eenmaal roest is, of vroeger was, werd het matig tot slecht gerepareerd omdat een luchtgekoelde 911 tot een aantal jaren terug aanzienlijk minder waard was dan in de afgelopen jaren het geval geworden is.

Dat is nu tevens het moment dat een stukje realiteitszin bij een oude 911 om de hoek komt kijken. Eén van de leden van het forum ‘aso69’ schrijft hier mijns inziens ook terecht over ’ zorg dat je bij die oude dingen er zelf verstand van hebt of neem iemand mee die er écht verstand van heeft dan hoef je ook die boekjes niet door te bladeren met wat stempels van wat vloeistoffen en filters wisselen en kleppen stellen etc …’ Natuurlijk is het mooi om een onderhoudsboekje te hebben, een dik dossier is nog mooier. En wat zegt het? Niets over de actuele status van een auto, niets over of de eerste eigenaar een dwaas was die met een koude motor 8000 toeren maakte en ook niets over schade en roest. Het hebben van een boekje is uiteraard mooi en zegt iets over de aannemelijkheid van de kilometerstand. Tegelijkertijd is het hebben van een boekje bij een oude Porsche ‘verplichtgesteld’ uit onwetendheid door o.a. autojournalisten die zelf weinig technische kennis hebben en uitgaan van een ideale situatie. In Zuid Europese landen was men nu éénmaal traditioneel minder goed in het documenteren van zaken en ging zeker in die jaren alles in de ‘contante sfeer’. Laat je een echt mooie en schadevrije auto waar de historie (deels) van ontbreekt staan om die reden? Dan bedoel ik natuurlijk niet een 996 of 997 waar gezien de leeftijd uiteraard alles bij moet zijn. Opvallend is overigens dat bij een 356 of 911 van voor 1974 zelden wordt geinformeerd naar boekjes. Worden misschien gekocht door mensen met iets meer ervaring in oudere Porsche’s?

Zijn er wel boekjes bij een auto dan controleren wij die uiteraard. En heus ook wij zullen wel eens genept zijn. Komen wij daar later achter dan zeggen wij u dat. Dat wordt in één van de inzendingen op het forum ook bevestigd. Kennen wij de eerste jaren van de historie niet dan zeggen wij u dat. Achteraf iets niet in orde aan de auto, dan lossen wij het op. Kortom, wanneer je meer dan 100! Porsche’s per jaar verkoopt kan er eens iets mis gaan. Wie dat ontkent is een ‘autohandelaar’ zoals die hier op het forum wel eens gestigmatiseerd worden.

Er zijn collega’s die daar naar hun klanten toe een andere mening over hebben. Bij die collega’s zie ik regelmatig door mij verkochte auto’s, die soms geen ideale historie hebben, weer te koop staan. Daarmee zie ik mijn visie gesterkt en wordt mij bevestigd dat ook zij grote moeite hebben mooie klassiekers te vinden.
Wij controleren een auto bij inkoop uitvoerig en kijken deze na binnenkomst nogmaals na. In onze garage doen we een afleverbeurt en eventueel werk wat voortkomt uit het gesprek bij aankoop. Een meerderheid van onze klanten doet dit in het vertrouwen dat ook wij het goed willen doen. Wilt u dat bevestigd zien, laat de auto keuren door iemand die er écht verstand van heeft.Dan liever niet bij uw favoriete monteur in Maastricht of Groningen en ook niet bij een dealer die een vergelijkbaar aanbod heeft want dan is er altijd iets mis. Er zijn een aantal gewaardeerde collega’s die een 911 echt prima kunnen doorzien. Recent zijn we nog met twee auto’s bij Robert Visser geweest, keurig objectief rapport bij gekregen.

Een auto kopen doe je grotendeels op basis van vertrouwen. Daarom hecht ik veel belang aan de beeldvorming rond mijn bedrijf en hoe ik werk. Voor toekomstige klanten heb ik het graag helder.
Reageren op inzendingen op een forum zal door een gemiddeld PR-bureau worden afgeraden. Er valt altijd wel weer iets op te merken op een inzending. Mijn uitleg hier is echter gelijk aan die ik hier in Warmond bij een dergelijke auto geef , deze staat voor de transparante manier van zaken doen die ik nastreef. Werkt al sinds 1978.

Met vriendelijke groet,

Hans Odijk


03 mei 2013 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lada
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Nette uiteenzetting, en wat een pr-bureau vindt van reageren op een forum is denk ik niet belangrijk, het is belangrijker dat men communiceert naar klanten en toekomstige klanten en transparant blijft, en dat lijkt mij zo het geval.


03 mei 2013 11:12
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
+1 keurige respons. Waar gewerkt wordt gaat ook wel eens iets fout, als daar naar redelijkheid en billijkheid mee omgegaan wordt hou je tevreden klanten.


03 mei 2013 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Net verhaal maar deze vraag zie ik toch nog niet beantwoord:


jan-1 schreef:
Citaat:
Volgens W&O geleverd in Italië.


Het kost de potentiele koper relatief weinig moeite om erachter te komen, dat die porsche niet in Italie, maar in de VS is geleverd.
Van de professionele verkoper mag verwacht worden dat de juiste info wordt verstrekt.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 mei 2013 12:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Beste Hans,

Volgens mij ben jij niet iemand die zich laat leiden door een pr-buro. :wink:

Het risico van een forum is dat jij als bedrijf herkenbaar bent en je wellicht zult moeten verdedigen tegen mensen die anoniem achter hun toetsenbord hun grieven posten. Een uitleg werkt in de regel verhelderend, maar je moet zorgen niet in een discussie verzeild te raken. Online discussies zijn amper te winnen.

Succes!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 mei 2013 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Goed verhaal Hans :thumleft: . Mijn auto komt ook bij jou vandaan. Welliswaar een consignatie verkoop,en daardoor toch weer anders, maar de transactie was gewoon helder. Ik snap dat als je veel auto's verhandeld, dat 100% klanttevredenheid een utopie is. Ik heb er in ieder geval een goed gevoel en een prima auto aan over gehouden :salut:

Mvg Marco



Ps Het draadje gaat idd wel erg off topic zo. :)


03 mei 2013 12:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Maarten schreef:
Net verhaal maar deze vraag zie ik toch nog niet beantwoord:


jan-1 schreef:
Citaat:
Volgens W&O geleverd in Italië.


Het kost de potentiele koper relatief weinig moeite om erachter te komen, dat die porsche niet in Italie, maar in de VS is geleverd.
Van de professionele verkoper mag verwacht worden dat de juiste info wordt verstrekt.


Dat vind ik nu dus ook. Prachtig verkoop verhaal, maar als op dit forum zoiets kan worden achterhaald moet een bedrijf met zoveel ervaring dat ook kunnen...en doen.
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


03 mei 2013 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: 911sc cabriolet bij Witmer Odijk
Ik wil even reageren op de reactie van Hans Odijk. De reactie is absoluut niet negatief bedoeld en kan meer in algemene zin worden gelezen.

Wat mij betreft houdt het belang van de historie niet op bij de 996/997.Trek dat maar rustig door naar de 993 en de 964 (en als dat ook mogelijk zou zijn voor de nog oudere types.....perfect). Hans Odijk vraagt zich af of je nu "echt een mooie en schadevrije auto waar de historie (deels) van ontbreekt moet laten staan om die reden." Nee, dat hoeft niet. Als geld geen rol speelt, zou het best zo kunnen zijn, dat de betreffende koper wat minder eisen stelt aan de onderhoudsgeschiedenis en zich tevreden stelt met de vaststelling, dat de betreffende Porsche momenteel in goede tot uitstekende staat verkeert. Voor hen die na lang sparen eindelijk op zoek gaan naar de door hen gewenste porsche is een liefst sluitende en zoveel mogelijk betrouwbare onderhoudsgeschiedenis wel van groot belang. Ook met het oog op wederverkoop. Zo willen de meeste klanten het en dat is derhalve de realiteit, waar de verkoper maar rekening mee te houden heeft. Het lijkt mij daarbij niet voor de hand te liggen om de zaak om te draaien:
Citaat:
Natuurlijk is het mooi om een onderhoudsboekje te hebben, een dik dossier is nog mooier. En wat zegt het? Niets over de actuele status van een auto, niets over of de eerste eigenaar een dwaas was die met een koude motor 8000 toeren maakte en ook niets over schade en roest. Het hebben van een boekje is uiteraard mooi en zegt iets over de aannemelijkheid van de kilometerstand.
Ik begrijp, dat het steeds moeilijker wordt om een compleet of een zo compleet mogelijke documentatie bij te leveren, maar nogmaals, de meeste klanten willen dit en betalen daarvoor dan ook een gepaste prijs.Het verhaal m.b.t. roest of beter gezegd het vaak ontbreken ervan bij oldtimers uit (Zuid-) Zwitserland, Italie en California kan ik volgen.
Er bestaan reserves bij klanten m.b.t. Porsches uit de VS. Vaak ten onrechte, carfax is daar bovendien een plezierig hulpmiddel. Zwitserland staat ook goed bekend m.b.t. de aanwezigheid van goed verzorgde oldtimers. Dat velen een minder goed gevoel hebben bij "Italiaanse" Porsches.....daar kan ik mij wat bij voorstellen. Maar het is dan aan de verkoper om aannemelijk te maken, dat de klant geen "kat in de zak" koopt.


03 mei 2013 15:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.