Auteur |
Bericht |
944{asd}
ex 944 type 1, ex 944 type 2,
ex 944 turbo, nu 996 4sassendelft
|
Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
Dit is al beter geen knip en plakwerk, ben het niet met alles eens, en zit je soms bij het gouden kruis voor je ziektekosten? Bij mij is de rekening toch echt lager.
|
12 jul 2012 23:19 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Als we alles zouden uitvoeren zou het hele land geruineerd zijn inclusief jijzelf, wat een ongefundeerde en theatrale uitspraken; klinkt wel een beetje als de PVV!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
12 jul 2012 23:42 |
|
|
lewie
n.v.t.Omgeving Haarlem
|
Vind het meer als de CPN klinken... Maar goed, ieder volk krijgt uiteindelijk de leiders die het verdiend. Voor de rest; hilarisch topic. Beejte heel erg simpel maar wel leuk om in een vrij momentje door te lezen. Lewie
|
12 jul 2012 23:49 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
De grote verzekeraars sluizen al jaren geld weg naar wazige investeringen en vooral naar 'projecten' in het buitenland. Vervolgens gaan ze janken bij de overheid dat ze geld tekort komen omdat bijvoorbeeld de zorg te duur is geworden. Die zorg is niet te duur, de verzekeraars zijn gewoon gehaaide bedrijven, die terecht uit zijn op winst en vermogensopbouw. En dat is het gevolg van de privatisering. Nog een opmerking maken over het fijne NUON en consorten? Of gewoon kop in het zand en genieten van ons heerlijke subtropische klimaat?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
12 jul 2012 23:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Mag niet. Schending van art. 1, 1e protocol EVRM. Populistische prietpraat. HRA is geen subsidie, maar slechts een berekeningswijze van de hoogte van de IB. Afschaffen is prima verder, maar het is geen subsidie. Het probleem is nu juist ook dat er helemaal niet wordt bezuinigd. Hervormingen zijn broodnodig! Nee, hiermee zal het begrotingstekort extreem hoog worden. Volsterkt irreëel. Wederom schending van art. 1, eerste protocol, EVRM. Ik ben geen voorstander van de huidige gang van zaken op dit gebied, maar het heeft de kostenstijging jaarlijks wel gehalveerd van 6% op jaarbasis naar 3% op jaarbasis. Dat jij denkt veel meer te betalen is gewoon omdat nu veel zichtbaarder is wat je betaalt. Naar schatting ongeveer 25 miljard, niet 300 miljard. En dat vooral ook omdat de consument de eigen onderzoeksplicht heeft verzaakt. Populistische prietpraat. Het is alleen zo jammer dat we dat dan wel alleen maar bereiken doordat we over gaan tot een depressie. We zijn al bezig met het afschaffen en het HvJEG heeft al lang en breed beslist dat de BPM in overeenstemming is met Europese wetgeving. Ik vat samen: wederom een hoop onzin.
|
13 jul 2012 0:13 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
@ Devils Son; +1
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
13 jul 2012 0:31 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Op sommige punten geef ik je nog groot gelijk ook.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
13 jul 2012 0:38 |
|
|
VM020
|
Wat is dit voor reinste onzin. Wat heeft Europees Verdrag Rechten vd Mens nu in godsnaam te maken met de illegale activiteiten van banken, verzekeraars en pensioenfondsen. Het Wetboek van Strafrecht is hier eerder van toepassing. Kortom je kletst maar een eind uit je nek. Woordspelletjes, daar zijn advocaten goed in om kwalijke zaken te vergoeilijken. HRA is een belastingsaftrek-trucje om zo de hypotheek- en huizenmarkt te stimuleren; in feite niets anders dan een verkapte vorm van subsidie. Misschien ben je er niet van bewust maar dankzij de HRA zijn mensen diep in de schulden gekomen door tophypotheken aan te gaan. Je kletst maar weer uit je nek. Er wordt bv. keihard bezuinigd in de zorg, verpleeghuizen, etc. Demente bejaarden worden 1x per dag verschoond, de rest van de dag zitten ze met dezelfde luiers in hun poep en pies (eet smakelijk). Hoe harder je bezuinigt, hoe slechter het gaat met de economie, hoe groter de werkeloosheid. In eerste instantie lijkt het erop dat het begrotingstekort vermindert, maar het eindresultaat zal zijn dat door de stilstaande economie en de nog hogere uitgaven (!) op lange termijn het begrotingstekort vele malen groter wordt. De enigste manier om het begrotingstekort te reduceren is om zo snel mogelijk de economie te stimuleren: geld moet rollen. Dat wilt zeggen alle belastingen omlaag. Kortom je kletst maar weer uit je nek. Je stemt zeker VVD: de Vereniging van Dieven, Vereniging van Domoren. Ook hier je reinste onzin. Wat heeft Europees Verdrag Rechten vd Mens nu in godsnaam te maken met de illegale activiteiten van Shell. Quatsch. Als ik mijn rekeningen zie kan ik maar 1 conclusie trekken: burgers worden kaal geplukt door stelende verzekeraars . Slecht in wiskunde soms? Ruim 7 miljoen nederlanders hebben een woekerpolis. Dit hele oplichtingscircus is bijna 20 jr aan de gang en je betaalt per polis gemiddeld 3000-4000 euri's per jaar. Reken maar uit: schade = 7000000 x 20 x 4000 = 560.000.000.000; 560 miljard! Ik ben dus met 300 miljard aan de voorzichtige kant. Hiermee hadden we het begrotingstekort in 1 klap opgelost. Ik blijf erbij: de verzekeringsmaffia moet keihard aangepakt worden. Nationaliseer ze onmiddelijk. Banken en verzekeraars die de burgers op kosten jagen zijn de hoofdschuldigen vd recessie. Lees arrest Gomes Valente maar eens goed na. Ik vat samen: je kletst maar weer een eind uit je nek en je haalt zaken door elkaar.
|
13 jul 2012 9:01 |
|
|
VM020
|
Lieve SNS-Reaal spaarders. Wisten jullie dat de koers SNS-REaal nu -18,14% is? En dat Goldman Sachs in de achtergrond manouvreert. Je weet wel die Amerikaanse zakenbank die verantwoordelijk is voor de Griekse en Europese credietcrisis? Staat SNS op omvallen??? Staat jouw spaarcentjes daar nog veilig? http://www.beurs.nl/sns-reaal-koersVoor wie nog niet weet wie Goldman Sachs is: http://www.huffingtonpost.com/video/vid ... 1272036984
|
13 jul 2012 14:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Jij hebt het over alle banken, verzekeraars en pensioenfondsen nationaliseren. Dat mag niet, aangezien dat een schending is van het recht op eigendom. Punt. Dat laatste is onzin en dat is eenvoudig verklaarbaar met exact hetzelfde feitencomplex als waarmee duidelijk wordt dat het geen subsidie is. Immers, de HRA is een sigaar uit eigen doos. Je behoort X belasting te betalen. Of dat nou wordt bereikt door hogere tarieven en een HRA, of lagere tarieven en geen HRA is niet zo relevant. Er is slechts een kleine verschuiving van huurders van dure woningen naar eigenaren van woningen, maar die bedraagt ten hoogste 5%. Daarmee is ook duidelijk dat het afschaffen en verwerken in de tarieven de draagkracht voor de woonlasten min of meer gelijk houdt en daarmee de invloed op de prijsstelling nihil is. Hetgeen overigens ook is gebleken bij het afschaffen van de HRA in diverse landen. De prijzen kwamen na een dip net na afschaffing weer terug op het niveau van voor de afschaffing rekening houdende met prijsstijgingen ten gevolge van loonontwikkeling. Populistische prietpraat weer en ik wijs je er fijntjes op dat de zorg volgens jou enorm veel meer geld heeft gekost in je vorige post, dus je spreekt jezelf tegen. Maandelijks (!) pleurt de VS maar liefst 100 miljard extra in de economie. Now how is that working for them? Ik reageer op jouw voorstel om winsten af te romen. Lees je wel eens wat je zelf typt? Jouw persoonlijke financiële situatie lijkt mij niet zo relevant. Arnoud Boot heeft het becijferd. Ik heb net iets meer vertrouwen in een hoogleraar dan in een linkdumper die meermaals heeft laten zien dat hij weinig verstand van zaken heeft. Alleen al het feit dat je het koppelt aan het begrotingstekort... WTF? Ik ken dat arrest vrij goed hoor... Het is een oudje. Uit dat arrest volgt bepaald niet dat heffen van BPM is strijd is met het gemeenschapsrecht (integendeel!). Die uitspraak heeft met name betrekking op de afschrijvingsregeling en de wetgeving is op dat punt destijds ook aangepast. We hebben nu zelfs een tegenbewijsregeling, die we eerder niet kende (we kenden toen een vaste afschrijvingstabel). Hulde dat je inhoudelijk de discussie aangaat inmiddels, maar misschien is het verstandig voor je om een iets minder grote broek aan te trekken. Hij valt nu iedere keer op je enkels...
|
13 jul 2012 14:38 |
|
|
VM020
|
DS ik vind het knap van je dat je notabene met oogkleppen op, bijna een heel pagina weet te vullen met aperte onzin! Hulde voor DS. Zo ga me nu lekker klaar maken voor een trip met de P naar de Cote D'Azur. ..... o voordat ik het vergeet. Houden jullie jullie spaarcentjes in de gaten bij de SNS bank? Het is zo weg hoor.
|
13 jul 2012 15:13 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
ik word er gewoon bang van,kunnen we nog wel naar de kermis?
|
13 jul 2012 15:18 |
|
|
Devils son
|
Met de staart tussen de benen verliet VM020 de inhoudelijke discussie... Nou, daar ben ik wel enorm van onder de indruk zeg. Het is maar goed dat ik dit weekend een lange vlucht heb naar Australië, kan ik het allemaal verwerken...
|
13 jul 2012 16:05 |
|
|
VM020
|
|
13 jul 2012 16:09 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
In jouw veronderstelling is de waarde van iedere polis € 0 wat uiteraard onzin is. De hele discussie over woekerpolissen gaat erom dat er onvoldoende duidelijk was wat aan kosten werd gerekend en hoeveel er daadwerkelijk belegd werd. Cijfers zijn uiteraard makkelijk te manipuleren maar deze simplistische rekenmethode had ik niet van je verwacht (ondanks eerdere onjuistheden). Uiteraard hebben banken en verzekeraars boter op hun hoofd maar nationaliseren heeft daarin weinig nut. Bij ABN worden nog steeds dezelfde producten en diensten aangeboden als voor de nationalisatie en het beloningsbeleid is ook nog niet aangepast. Bij mijn weten heeft alleen ING met het afsluiten van een nieuwe CAO een daadwerkelijke wijziging van het algemene beloningsbeleid doorgevoerd (ook onder druk van de publieke opinie natuurlijk) De hoofdschuldigen zijn de burgers zelf; de grote groep die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar vervolgens in hun hebzucht blind vertrouwen op anderen.
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
13 jul 2012 16:17 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
is er voor dit soort mensen niet een apart forum opgericht
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
13 jul 2012 16:31 |
|
|
bully
|
Jij durft oja, een bankier
|
13 jul 2012 16:32 |
|
|
VM020
|
Hiermee zeg jij eigenlijk al dat banken en verzekeraars niet te vertrouwen zijn en pure oplichters zijn. Zo gaat dat toch. Oplichters doen zich voor alsof ze te vertrouwen zijn Ga zo door.
|
13 jul 2012 16:37 |
|
|
VM020
|
Hier nog eentje hoe banken burgers een poot uitdraaien: Problemen met internetbankieren ABN Amro AMSTERDAM - De problemen bij ABN Amro internetbankieren duren al een week. Klanten zien bij- of afschrijvingen op hun rekening niet bijgewerkt als ze online hun saldo checken. In een poging dit te herstellen heeft de bank sommige bedragen per ongeluk twee keer afgeschreven. Al sinds afgelopen maandag worden bij- en afschrijvingen vertraagd verwerkt in het rekeningoverzicht en het saldo op internetbankieren en mobiel bankieren. Klanten onwetend Rekeninghouders klagen dat de bank hier niet veel over naar buiten brengt. Op de homepage van ABN-Amro staat geen informatie over het probleem en via Facebook en Twitter kwamen later korte verklaringen en excuses. Als rekeninghouders inloggen zien ze wel een mededeling staan. Dubbele afschrijvingen ABN Amro probeerde de vertraagde verwerking de laatste dagen te herstellen, maar is hier nog niet in geslaagd. De bank laat weten niet te weten wat de oorzaak is van het probleem en hoe het opgelost moet worden. In een poging de problemen op te lossen zijn er per ongeluk dubbele afschrijvingen gedaan bij enkele klanten. Om hoeveel gedupeerde klanten het gaat, kon een woordvoerster van ABN Amro vrijdag nog niet zeggen. Geen kosten Volgens de bank zullen klanten geen schade ondervinden van de problemen en worden de teveel afgeschreven bedragen snel teruggeboekt. Stel dat ze rood staan door een dubbel afgeschreven bedrag, dan rekent de bank ook geen kosten. Een handige manier van de bank om zoveel mogelijk rente te trekken!
|
13 jul 2012 16:47 |
|
|
VM020
|
Michiel 911: ik ben genadeloos! Ken de klappen van de zweep en weet inmiddels hoe banken en verzekeraars de boel tillen. Ken ook de jongens van Bond van Verzekeraars Kom in hun bureaulades even kijken: vol met whiskey. Heb je zin in een borrel. Dat hebben ze nodig om hun geweten te sussen... Overigens ABN AMRO is werkelijk een waardeloze bank, slechte klantenservice. Personeel hoofdkantoor A'dam nogal arrogant en onnozel. O wat zaten ze te piepen toen ik in 2008 overstapte naar Van Lanschot. Mw. de private banker: " o meneer ik doe van alles om u bij ons te houden...." Gezellig.
|
13 jul 2012 16:49 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 jul 2012 16:57 |
|
|
Devils son
|
Dan nog is het in Sydney waarschijnlijk beter weer dan hier.
|
13 jul 2012 16:57 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Harald DS: nu tijd om weg te vliegen
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
13 jul 2012 17:01 |
|
|
Michiel911
|
@ Bully; ik reken mijzelf ook tot de groep burgers. Een stukje zelfkritiek durf ik (soms) aan
|
13 jul 2012 17:02 |
|
|
Michiel911
|
Is ook wel wat ongenuanceerd. Bedoel meer dat veel mensen met financiele dienstverlening zo makkelijk omgaan. Als de bakker op de hoek aangeeft dat een ander brood beter is dan gaan hele volkstammen op vergelijkend onderzoek uit maar als een financieel 'adviseur' zegt dat iets beter is, zetten we zo maar onze handtekening. In mijn beleving heeft dat veel te maken met de gouden bergen die werden/worden voorgeschilderd. Maar wat te mooi lijkt om waar te zijn, is dat vaak ook. Maar als de bakker inspeelt op emoties is het een goede ondernemer maar als banken dat doen.... Emotie en geld gaan niet vaak goed samen (uitzonderingen bevestigen de regel) Die analogie is helaas ook te maken met de aanschaf van een P. Hoe vaak wordt hier geroepen dat je altijd een AKK moet laten doen maar dat men verliefd is geworden met alle ellende van dien. Dan is de (particuliere) verkoper soms ook volledig te goeder trouw en wist niets van de problemen (niet zeggende dat dit bij banken per se het geval is overigens). Nogmaals er is ruimschoots aangetoond dat de meeste banken over het randje zijn gestapt en daardoor de vertrouwenscrisis volledig aan zichzelf te danken hebben maar dat moet ook in een tijdgeest geplaatst worden dat het allemaal hosana was (als de beurzen waren blijven stijgen had je niemand gehoord over de woekerpolissen). Maar om al die duizenden hardwerkende medewerkers van banken direct als oplichters te betitelen gaat mij wat ver. (ik werk pas 3 jaar bij een bank en verbaas mij dagelijk in zowel positief als negatieve zin) Ik heb mijzelf wat laten verleiden in dit topic en in het kader van zelfkritiek zal ik wat minder emotioneel betrokken raken.
|
13 jul 2012 18:42 |
|
|