Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:29

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 42  Volgende
Feest!!! 5 jaar financiele crisis. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Feest!!! 5 jaar financiele crisis.
Michiel911 schreef:
Als de bakker op de hoek aangeeft dat een ander brood beter is dan gaan hele volkstammen op vergelijkend onderzoek uit maar als een financieel 'adviseur' zegt dat iets beter is, zetten we zo maar onze handtekening. In mijn beleving heeft dat veel te maken met de gouden bergen die werden/worden voorgeschilderd.

Doet mij denken aan mijn schoonzus. Die ging een huis kopen, dus naar de hypotheker en dat soort "adviseurs". Ze kreeg van ons het aanbod dat ze van onze financieel adviseur gebruik mocht maken. Maar nee... dat wilde ze niet. En ze ging uiteraard in zee met degene die haar het hoogste te lenen bedrag noemde. :bang:

Niet dat ze dom is (integendeel), maar voor haar werkt het net als voor verreweg de meesten: ze willen zo veel en zo snel mogelijk. Mag... maar als het dan mis gaat... zoek dan de oorzaak eerst en vooral bij jezelf.

13 jul 2012 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Kan iemand mij een pb sturen wanneer dit zanik en geneuzeltopic onder het stof ligt?
Blijf ik even een tijdje weg ... ik wordt hier zo verschrikkelijk moe van.

13 jul 2012 20:27
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Er is niemand, behalve jezelf, die jou dwingt om dit topic te openen.
Je kan ook de automatische email uitschakelen zodat je ook geen neiging krijgt om hem toch weer te gaan lezen en een opmerking gaat maken waar ik zo moe van wordt. :ass:

13 jul 2012 20:40
Profiel
ex 993 ex 996
hoera de crisis is voorbij :cheers:

13 jul 2012 21:00
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Gelukkig !!! kreeg het al benauwd. :mrgreen:

13 jul 2012 22:07
Profiel
PorscheForum Junkie
:scratch: crisis, heb ik iets gemist :?:

13 jul 2012 22:08
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Ho ho wat moeten we nu weer met de SNS Bank, ze staan met de rug tegen de muur :scratch:
Er is niets aan de hand zeggen de experts en dat stelt mij niet gerust want wie volgt :?:

Ook wijze woorden van de topman van BMW, er moet één euro blijven :thumleft:
De mark zou zo duur worden dat export van BMW (en de rest) grote problemen zou geven :oops:

Een forummer die er niet gerust op is en al heel wat jaartjes meeloopt :wink:

13 jul 2012 22:16
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Devils son schreef:
Michiel911 schreef:
Als de bakker op de hoek aangeeft dat een ander brood beter is dan gaan hele volkstammen op vergelijkend onderzoek uit maar als een financieel 'adviseur' zegt dat iets beter is, zetten we zo maar onze handtekening. In mijn beleving heeft dat veel te maken met de gouden bergen die werden/worden voorgeschilderd.

Doet mij denken aan mijn schoonzus. Die ging een huis kopen, dus naar de hypotheker en dat soort "adviseurs". Ze kreeg van ons het aanbod dat ze van onze financieel adviseur gebruik mocht maken. Maar nee... dat wilde ze niet. En ze ging uiteraard in zee met degene die haar het hoogste te lenen bedrag noemde. :bang:

Niet dat ze dom is (integendeel), maar voor haar werkt het net als voor verreweg de meesten: ze willen zo veel en zo snel mogelijk. Mag... maar als het dan mis gaat... zoek dan de oorzaak eerst en vooral bij jezelf.

Heb ik onlangs ook eens beseft, dingen die weinig geld kosten, daarop gaan ze besparen. De allergoedkoopste zoeken, vergelijken, een groot stuk van vrije tijd wordt hier aan besteed.
Maar als een of andere magazine/krant zegt dat je die aandelen moet kopen, ze springen er massaal op. En dan zijn ze verbaasd dat het eens een slechte aankoop is :).

Devils son schreef:
VM020 schreef:
Pak banken, verzekeraars en pensioenfondsen keihard aan; nationaliseer ze onmiddelijk.

Mag niet. Schending van art. 1, 1e protocol EVRM.

Citaat:
Het zijn criminele organisaties die buiten jouw medeweten om gokken met al jouw geld of het hun eigen zakken stoppen.

Populistische prietpraat.

Inderdaad veel populistische prietpraat. Veel mensen snappen helemaal niet hoe het systeem in elkaar steekt. Als ze horen dat banken aan geldmultiplicatie doen, dan roepen ze moord en brand. Terwijl dit al de normaalste zaak is sinds de middeleeuwen. De economie zou nooit zo gegroeid zijn indien dit niet bestond.

Maar er zitten wel degelijk rotte appels tussen. In Belgie heeft de belastingsbetaler een serieus fortuin aan belastingsgeld verloren doordat er een bank (dexia) er een serieuze soep van gemaakt heeft. Moest een gewone onderneming dit gedaan hebben, dan zat heel het management voor ettelijke jaren in de gevangenis.
De banken hebben ietsje te veel vrijheid gekregen en ze hebben daar serieus misbruik van gemaakt door risico's te nemen.
Het is weer een les die we in de toekomst kunnen voorkomen :) .

roondejong schreef:
Kan iemand mij een pb sturen wanneer dit zanik en geneuzeltopic onder het stof ligt?
Blijf ik even een tijdje weg ... ik wordt hier zo verschrikkelijk moe van.

Nieuw op het internet?

Laatst bijgewerkt door dobbelsteen op 13 jul 2012 22:27, in totaal 2 keer bewerkt.

13 jul 2012 22:24
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
SNS bank - denk niet dat er iemand van hier daar meer dan € 100.000,- op een rekening heeft staan :popcorn:

.. of op welke dan ook :idea:

dobbelsteen schreef:
Nieuw op het internet?

Over welke gedeelte van die mega-quote heb je het :?:

13 jul 2012 22:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Olaf schreef:
Over welke gedeelte van die mega-quote heb je het :?:

Aangepast, had foutje met de quote codering :D.

En ik denk dat je nog zou verschieten van hoeveel mensen er wel 100.000 op de bank hebben hoor.
In Belgie heeft de regering beloofd dat indien een bank failliet gaat, dat ze elke rekening tot 100k waarborgen.
1. Kunnen ze totaal niet betalen, dus dikke zever.
2. Er zijn echt wel veel mensen die wat meer hebben liggen dan 100k. In België dan toch. Maar ik denk dat ik ook mag aannemen dat het in NL ook wel zo is.

En op dit forum zitten er toch wel veel mensen die het wat beter hebben dan Jan Modaal, dus zullen er wel zijn hier.

13 jul 2012 22:30
Profiel
Moderator
911 Carrera S
dobbelsteen schreef:

En ik denk dat je nog zou verschieten van hoeveel mensen er wel 100.000 op de bank hebben hoor.

Ik had het hier niet zozeer over het bedrag van 100.000 euro - maar over zo'n bedrag op 1 rekening (bij 1 bank) te hebben ..

Als iedereen die een tonnetje (of meer) op 'n SNS rekening heeft staan deze nu op gaat eisen - gaat het (te) snel fout - en krijgen we wss een DSB effect :popcorn:

13 jul 2012 22:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Dat zal waarschijnlijk wel kloppen :) .

Wat is een DSB effect? Maar het is al eerder bewezen. Fortis is er aan onderdoor gegaan, iedereen haalde zijn geld af toen er een paar idioten in het nieuws verkondigden dat fortis failliet ging gaan.

13 jul 2012 22:39
Profiel
Moderator
911 Carrera S
DSB was een bank in Nederland ... die voor Fortis de onderdoorgang mee maakt ...

13 jul 2012 22:41
Profiel WWW Facebook 
Haarlem e/o
Denk zomaar dat er vanaf hogerhand een mediastop wordt afgegeven, maar kan het mis hebben :?:
Maar dat het rommelt is zeker kan ik je zeggen :evil:

13 jul 2012 22:49
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
molen934 schreef:
Ho ho wat moeten we nu weer met de SNS Bank, ze staan met de rug tegen de muur :scratch:
Er is niets aan de hand zeggen de experts en dat stelt mij niet gerust want wie volgt :?:

Ook wijze woorden van de topman van BMW, er moet één euro blijven

Nou, dat lukt SNS Bank denk ik wel... één euro overhouden. ;)

14 jul 2012 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Devils son schreef:
..... maar voor haar werkt het net als voor verreweg de meesten: ze willen zo veel en zo snel mogelijk. Mag... maar als het dan mis gaat... zoek dan de oorzaak eerst en vooral bij jezelf.

Wat jij zegt vind ik niet normaal. Er zijn veel mensen die naief of niet goed geinformeerd zijn. Dat geeft je als bank, verzekeraar, adviseur en nog meer van dat gajes nog niet het recht om mensen op te lichten. Dat is niet ethisch, het is ABJECT :twisted: :twisted:

Er zijn hier heus wel bank- en verzekeringsmedewerkers die in gewetensnood zitten en deze mensen krijgen in ruil voor inside informatie direct 50-100k op hun rekening bijgeschreven! Willen ze meer, krijgen ze.... zolang ik maar verifieerbare explosieve informatie krijg.

Laat ze maar komen en ik trek in 1 keer de beerput open. Maar eerst ga ik vakantie vieren.

14 jul 2012 0:23
Profiel
Kennelijk is het wel normaal.

Ik ben wel met je eens dat het niet normaal zou moeten zijn.

Zijn we het verdorie nog ergens over eens ook...

14 jul 2012 0:44
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:

Dat kan natuurlijk niet :mrgreen:
Fiscalist nog niet wakker om wat olie op het vuur te gooien :D

Geintje :mrgreen: :cheers:

14 jul 2012 7:03
Profiel
Moderator
PF #57
Devils son schreef:

Weg lol. Nu kan er wel een slotje op... :^:

14 jul 2012 9:25
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Olaf schreef:
SNS bank - denk niet dat er iemand van hier daar meer dan € 100.000,- op een rekening heeft staan :popcorn:
.. of op welke dan ook :idea:

:mrgreen: Kwestie van het risico spreiden Olaf!

14 jul 2012 11:24
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet heel veel vertrouwen heb in die 100.000 euro van het deposito-garantiestelsel.
Als het echt misgaat kunnen ze dat volgens mij ook niet waarmaken en ik zie het ervan komen dat dat bedrag net zo makkelijk weer verlaagd wordt als het destijds verhoogd is.
Ik hou zelf een maximum van 50K per bank aan.
In verband met een eventuele hogere inflatie vind ik het ook prettig om wat geld in bv onroerend goed te stoppen omdat dat gewoon meestijgt.

Idd spreiden van risico dus.

14 jul 2012 12:08
Profiel
Haarlem e/o
Ewout schreef:
In verband met een eventuele hogere inflatie vind ik het ook prettig om wat geld in bv onroerend goed te stoppen omdat dat gewoon meestijgt.

Kweetnie, lijkt wel zeetong dagprijs joh je verkoopt nix op dit moment :evil:
Maar goed als de hemel naar beneden komt hebben we allemaal een platte pet :oops:

PS
Die melding van SNS was wel op vrijdagmiddag laat :idea:
Wel listig, in het weekend kan je nix overmaken :scratch:

14 jul 2012 12:13
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik wil ook niets verkopen, alleen wat geld "veilig" stellen.
Als je nog maar een X bedrag aan liquiditeiten achter de hand hebt om eventuele moeilijkheden op de kunnen vangen.
Persoonlijk vind ik het een prettig idee dat ik niet meer alles in euro's heb staan.

14 jul 2012 12:17
Profiel
Haarlem e/o
Heb net de krant doorgenomen maar wat bieden ze een hoop vakantiewoningen aan hé.
Ze garanderen 6 % over 10 jaar rendement, op zich nieverkeerd maarja :wink:

14 jul 2012 12:32
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
If it sounds too good to be true......

14 jul 2012 12:34
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 1047 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 42  Volgende