Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 9:22

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nürburgring failliet 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Nürburgring failliet
Voor degene die nog geen vakantieplanning had deze "zomer", is het misschien raadzaam om (nog) een keer de Nürburgring op de route mee te nemen. Wellicht was het bericht jullie al bekend, maar ik las het zojuist pas op het internet :http://www.autoweek.nl/autonieuws/19976/nurburgring-is-failliet

En het originele Duitse bericht: http://www.rhein-zeitung.de/regionales_artikel,-Pleite-Land-muss-den-Ring-verkaufen-_arid,454099.html

Misschien toch met z'n allen de 21ste die kant op???

17 jul 2012 22:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Nürburgring failliet
Ik las het ook. Zou wel jammer zijn, maar jeetje wat een bedragen gaan er in om. Een mogelijk oneigenlijke steun van Europa van € 524 miljoen is wel veel. Animo genoeg om te rijden en te testen daar. Een entertainementparc klonk voor mij ook niet echt veelbelovend.

17 jul 2012 23:45
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Chips, da's geen fraai bericht. Had ik eigenlijk wel nog op het verlanglijstje staan :cry:

17 jul 2012 23:54
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Gelukkig ooit al een keer een rondje door 'de Groene Hel' gereden met m'n vorige Speedster. Wat vooral is blijven hangen is lekker laag door Karusell rijden (schuin hangen en hobbeldebobbeldebobbel ).

Het zou jammer zijn als zo'n iconisch circuit zou verdwijnen.

18 jul 2012 0:00
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Pff, hopelijk krijgen die pipo's van het management daar hun straf die ze verdienen :(

18 jul 2012 1:10
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Totdat er meer bekend is over de toekomst van het circuit, mag er nog wel op de baan gereden worden. En ik verwacht wel een soort van doorstart. Voor het circuit zelf is veel animo, wellicht dat ze de boel in delen opsplitsen en aan investeringsmaatschappijen verkopen... Heb daar zelf niet zo veel verstand van, maar aan de (circuit)rijders is wel geld te verdienen. Wellicht dat het rijden wel commerciëler gemaakt wordt en dat de tarieven ophoog gaan of kan dat niet omdat het officieel een openbare "tol" weg is? :scratch:

Zullen wij een potje maken zodat wij wat aandelen kunnen kopen? Hebben wij in ieder geval als PF altijd een plek om een jubileum te vieren :ba:

18 jul 2012 15:16
Profiel
Moderator
PF #57
Is het F1 circuit failliet? Of De Ring? Of allebei? Hoor verschillende berichten in de (social) media.

18 jul 2012 15:18
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
voorlopig ligt de baan er nog en kost het een hoop geld om die weg te halen. Dat zie ik niet gebeuren, dus grote kans dat er gewoon gereden kan worden.

Wel even checken voordat je daarheen rijdt. :drive:

18 jul 2012 15:36
Profiel WWW
Cayman S 2009, 924 1977
ik geloof niet dat deze baan overgenomen wordt. het is een icoon!
hopelijk wordt het niet door Nissan o.i.d. gekocht, mss is het wel wat voor Porsche? ze kopen immers wel vaker een baantje

18 jul 2012 19:01
Profiel
964 C2
Tijdens laatste bezoek al gehoord van het financiële debacle. Winkelleegstand, bouw van onderdelen nooit afgemaakt.

Ring zal nog wel even open blijven en hopelijk niet worden overgenomen door Nissan.

18 jul 2012 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
De kans zit er dik in dat het gewoon een legendarische circuit wordt die zal liggen te overwoekeren.
De hele set is failliet en geen enkele investeerder zal zich er aan willen wagen, want er staan te veel schulden open.
Opsplitsen zou gewoon fraude zijn, er is meer dan genoeg geld te verdienen en interesse voor het circuit.
Maar die stomme achterlijke :flush: :ass: :flush: gasten die daar in het bestuur zaten, dachten dat er ook geld te verdienen was als ze een pretpark en whatever er daar nog is gingen zetten. Niet dus en daar zit het probleem. Die dingen hebben een gigantische schuld achtergelaten. En iedereen die het wilt opkopen, moet dus ook die gigantische schuld 'kopen'.

Er ging blijkbaar ook nog overheidssteun en steun van de EU zijn. Best dat ons belastingsgeld niet naar die pipo's gegaan is.
Wel ******* dat dit ten koste moet gaan van zo'n belangrijk icoon in de autowereld.

18 jul 2012 21:59
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Ach...koopt Porsche het toch gewoon? Hebben ze recent ook met Nardo gedaan. Las in PS magazine dat ze volgens mij ook eigenaar zijn van Silverstone en nog een circuit dacht in Duitsland, Hockenheim misschien? Zal idd vast wel een soort doorstart van komen.

19 jul 2012 10:05
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Als die schuldenlast er niet was, ging het waarschijnlijk geen probleem zijn voor investeerders.
Maar dat is het net, al die dingen die er bij gekomen zijn, pretpark, museum enzovoorts, die maken geen winst. Dus draaien ze daar al verlies op, naast de schulden die er zijn voor dat allemaal te bouwen.

Dus hoe rijk je ook bent als geinteresseerde bedrijf, niet alleen zit je met een groot stuk nutteloos verlieslatend gedoe, er zitten daar nog eens miljoenenschulden op.

Vorig jaar werd er nog gesproken van een steun van 500mln euro, dus die schulden zullen ook wel rond die cijfers liggen geloof ik. (Geen gedacht van hoe hoog die schulden precies zijn).
Dus zoiets moet Porsche dan nog gaan verantwoorden bij zijn aandeelhouders. Dus daar zou ik niet te hard op hopen denk ik, het zijn dezelfde mensen die ervoor gezorgd hebben dat er een cayenne uitgebracht werd. Merkverraders die geld willen, die hebben geen sentimenteel gedoe met de NS :).

19 jul 2012 14:20
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
een eventuele koper gaat natuurlijk niet de schulden overnemen, die blijven natuurlijk in het faillissement.

Curator neemt het bestuur van de vennootschap over, probeert zoveel mogelijk geld voor de schuldeisers te vinden. Daarin kan een verkoop van de activa (circuit) een rol spelen. Is alles verkocht, dan kan de balans worden opgemaakt en is duidelijk wat het tekort is wat de schuldeisers met elkaar mogen delen.

Dat circuit gaat voorlopig dus nergens heen en blijft gewoon op zijn plek liggen. Ook de gebouwen gaan nergens heen, het pretpark niet etc. Iemand koopt het (voor weinig) of niet.

Zolang het circuit zelf geld oplevert, zal een curator geneigd zijn die activiteiten voort te zetten, de schuldeisers zijn daar immers bij gebaat.

19 jul 2012 14:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Voor een eurootje wil ik die failliette toko wel overnemen. Morgen maar eens bellen met de curator.

19 jul 2012 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Ik denk dat Nissan wel een bod gaat doen...fanboys die ze zijn :D

Verder was de lol er toch wel al vanaf, die hele aftakelende Ring? Met die busjes en toeristen in familiebakken en vele km's slecht wegdek. Vooral vergane glorie en folklore...kom maar jongens... 8)

19 jul 2012 21:13
Profiel ICQ 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Weten jullie nog dat het circuit in Zandvoort op de fles ging :?:
Moet daar nog vaak aan denken, ging als jongen er altijd voor niets in :oops:
Wist de sluiproute's en had aardig wat connectie's.
Maar toen gingen ze failliet en ging er met de zaak nog met nog een bedrag in mee :evil:
Kijk dacht ik heb ik toch weer alles betaald :scratch:

20 jul 2012 9:42
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Eric schreef:
Voor een eurootje wil ik die failliette toko wel overnemen. Morgen maar eens bellen met de curator.

Zou ik dan snel doen Eric, voor dat soort serieuze biedingen zullen er wel meer belangstellenden zijn.
En jij hebt nu toch lekker veel Euro's in de zak :idea: :mrgreen: :wink:

molen934 schreef:
Weten jullie nog dat het circuit in Zandvoort op de fles ging :?:
Moet daar nog vaak aan denken, ging als jongen er altijd voor niets in :oops:
Wist de sluiproute's en had aardig wat connectie's.
Maar toen gingen ze failliet en ging er met de zaak nog met nog een bedrag in mee :evil:
Kijk dacht ik heb ik toch weer alles betaald :scratch:

Alles betaald :?: :roll:
Je schrijft: "altijd voor niets" en "wist sluiproutes" en "had connectie's" :?:
Krokodillentranen heten dit toch :?: :twisted:

21 jul 2012 14:27
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
En nu verkocht:klik

Citaat:
For the last two years, the Nürburgring has been in serious financial trouble, in no small part thanks to a series of disastrous investments that saw high-priced housing and a theme park built at the track. Strong local sentiment, including the Save The Ring campaign, has worked hard to keep the track both locally owned and open, but despite several rumored deals, nothing has come through.

Now, in a story broken last night by Reuters, it looks like a deal has been made. An offer of €60-€70 million ($82,464,000-$96,208,000), put forward by a consortium of investors led by American group H.I.G. Capital in Miami, has been accepted. The deal includes the track, theme park, hotels, and Nürburgring Boulevard shopping mall. Other reported parties to the deal include Myerick Cox, known for his part in the sale of Volvo to China, and Markus Graf Oeynhausen-Sierstorpff, who owns the private Bilster Berg racetrack resort.

07 maart 2014 10:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Aaah dus binnenkort zullen er een donutkraam en Mc Donalds filiaal aan de ring worden toegevoegd en kunnen we vrolijk onze rondjes blijven rijden :mrgreen: .

Wel zal de vangrail in bochten versterkt moeten worden voor al die musclecars die daar niet zo behendig in zijn of zullen ze ook een aparte drag strip aanleggen :scratch: ?
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

07 maart 2014 11:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
hmm, zit hier nu de nordschleiffe bij of niet?

07 maart 2014 16:42
Profiel
993 4S
16 maart eerste keer met t alfaatje op de NS dit jaar.
Hebbur zinan :ba:
Gaan er nog meer forummers?

07 maart 2014 17:01
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
NS blijft gewoon: álle autofabrieken stemmen daar hun nieuwe modellen op af. Tenminste, de sportieve modellen. Oftewel, alleen de belangrijkste automerken :mrgreen:
Zelfs de PSS10 staat een NS sticker op.
De NS is de maatstaf! Dat gaat niet zomaar weg hoor!

07 maart 2014 17:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Is de NS niet gewoon van de Duitse staat? Is feitelijk toch een openbare weg?

07 maart 2014 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
steef schreef:
De NS is de maatstaf! Dat gaat niet zomaar weg hoor!

De Nordschleife zelf zie ik ook niet gesloten worden. Vraag is wat ze met de Touristenfahrten doen.
Ergens kan ik ook niet geloven dat de Touristenfahrten zo door kan blijven gaan. Als ik zie hoe druk het er is in de weekenden, hoeveel idioten er rondrijden en ongelukken er gebeuren. Ik ga er graag heen en kom er nu zo'n tien jaar, maar eigenlijk is het gekkenwerk en (ondanks wat maatregelen om echte racers uit te sluiten; al ligt daar het probleem volgens mij niet) met het jaar gekker. In (zonnige) weekenden ga ik de baan in ieder geval niet op... houd het wel bij kijken, sfeer proeven en lekker dagje in de omgeving toeren.

07 maart 2014 21:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende