Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:00

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Nürburgring 21-22 juli 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Vlijmen
Bericht Nürburgring 21-22 juli
VLN-variant Nürburgring 21 juli

Heren,

Schrijf vast in je agenda!
za 21 juli is de VLN variant (Nordschleife + GP strecke) beschikbaar van 17:30 - 19:00
zo 22 Juli Nordschleife van 10:00 - 17:00

Perfecte gelegenheid voor eenieder die ook eens de GP strecke wil proberen. Ik ga er een weekendje van maken. Zou leuk zijn om met een treintje die kant op te gaan.
Suggesties welkom!

grt Jos

04 jul 2012 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
had een 996 carrera 4 De Kempen
Bericht Re: Nürburgring 21-22 juli
Die GP-strekke is geweldig. Moeilijke bochten, maar redelijk overzichtelijk.
Gisteren 6 sessie met de motor gereden daar. Super dag gehad.

04 jul 2012 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 turbo '86
Ik ben hoogstwaarschijnlijk aanwezig, alleen ben ik op dat moment al in de Eifel, dus voor mij wordt het geen treintje.

Bij deze variant valt pas echt op hoe smal de Nordschleife is in vergelijk met de GP-strecke :) .

Zou mooi zijn als er meerdere Porsches komen, ofja, Porsches van het forum, want Porsches rijden er daar altijd rond :D .

11 jul 2012 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ik kan er helaas niet bij zijn. Veel plezier en hou 'm heel.

11 jul 2012 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Voor de duidelijkheid: VLN-variant is niet de hele GP-strecke, maar slechts een deel daarvan. Verder gaat de baan in meer dan de helft van de gevallen na zo'n VLN-race niet meer open omdat rotzooi veroorzaakt door ongevallen opgeruimd moet worden. Gaat hij wel open dan is het één groot gekkenhuis van mensen die in die 1,5u nog per sé hun rondje willen rijden.

Kortom: verheug je niet al te veel op die zaterdagmiddag want dat zou wel eens tegen kunnen vallen.

12 jul 2012 9:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Vlijmen
@pakkie
Klopt inderdaad, de laatste lus van het GP circuit doet niet mee. Maar zo vaak is deze combi niet te rijden dus het lijkt me toch de moeite van het proberen waard. We zien wel wat er na de race van over is. Beetje sfeer snuiven zaterdagmiddag, en als het een beetje meezit een paar rondjes rijden. En dan hebben we de hele zondag nog....
Ik hoop er toch een aantal forummers te ontmoeten!
Grtr Jos

12 jul 2012 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ben nog nooit op de ring geweest en zou dit zaterdag aanstaande eens willen doen.
Zijn er mentors die meegan. :popcorn:

Heb ook zin in een stukkie sturen. :drive:

18 jul 2012 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlijmen
Het ziet er naar uit dat degenen die er eventueel oren naar zouden hebben weg zijn... jammer maar iedereen een goede vakantie gewenst! Bedankt in ieder geval voor het reageren. Mochten er toch forummers op de ring zijn zaterdag en/of zondag, dan komen we elkaar vast tegen, gewoon zwaaien naar die zwarte 4s met gele nummerplaat... :wink:
grt Jos

19 jul 2012 2:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Ik ben zondag later op de dag op de NBR, ga eerst naar Spa en maak dan met twee andere P's (964/993) een stop in Adenau later in de middag. Wie weet spot ik jou of jij ons.

19 jul 2012 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Ik ben zondag en maandag ook van de partij..... Normaal gesproken rij ik tegenwoordig op de Ring met onderstaande 535 touring:

Afbeelding

In verband met wat motorisch euvel ga ik komend weekend echter met mijn onderstaande ring-205 die ik achter mijn X5 op de ambulance die kant op sleur.

Afbeelding

19 jul 2012 13:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
ik ben er NU en heb Jos net even ontmoet (we zitten in hetzelfde hotel). Ik ben incognito met de MPV van mijn vriendin.

21 jul 2012 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb het niet kunnen halen vandaag, maar maandag kom ik eens kijken.

21 jul 2012 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Ben er morgen ook!

Niet met de 997 maar met de Ringtool.

Laatst bijgewerkt door 911RO op 24 jul 2012 14:32, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jul 2012 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Het wordt mooi weer dus niet met de 535 touring of 205 gti maar met de MX-5 :)

Afbeelding

21 jul 2012 22:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Apeldoorn Oost
Zo, ik ben net (alweer) terug van de Ring (we waren er al ivm doorreis dus hoefden er niet voor naartoe te rijden).
Vanmorgen slechts 1 ronde op de ring kunnen rijden met de ‘bus’.
We stonden bijna helemaal vooraan (wel ‘file’ van plm 100 auto’s) met onze Grand Espace (op doorreis terug naar huis) maar van de 100 voor ons waren er tijdens onze ronde al 3 gecrasht en 2 hadden er schade…..

Tijdens onze ronde is er weer 1 gecrasht (achter ons) waarna brand ontstaan is: kortom Ring gesloten tot nader orde. Dus weer heel druk bij uitgang waarna we besloten hebben het maar voor gezien te houden. Wel een bijzondere ervaring met de 'bus'. Een auto van een lesschool kon ik op een bepaald stuk goed bijhouden (qua acceleratie kon ik er wel meer bijhouden; we hebben die met de Nissan 3.5 V6 motor) maar bochtgedrag….nou nee (maar dat wist ik al van de haarspelden in Italie). Toch was het weer heel leuk op de Ring. En binnenkort mag ik weer, maar dan per Porsche :P .

Vanmorgen hadden we wel de meest 'bijzondere' auto. Ook vanmorgen was de M3 en GT3 in het hogere segment wel weer de standaard.
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.

@Jos: wij waren redelijk vroeg met ontbijt, dus heb ik je helaas niet meer aangetroffen. Ik hoop dat jullie nog hebben kunnen rijden.

22 jul 2012 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Ook net terug, waren laat op de NBR ring en in de laatste uren erg veel crashes met motoren en de ring lang en vaak gesloten :oops: Niemand gespot maar ook niet echt op gelet :mrgreen:

22 jul 2012 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Apeldoorn Oost
ik kom net deze link tegen: http://www.ringportal.nl/fotografie

Een soort portal met allerlei fotografen langs de baan. Het is even wat zoekwerk maar mogelijk dat eenieder zichzelf hier tegenkomt. (wij staan er in ieder geval wel bij)

zie bv deze mooie 911 http://www.nordschleifenbilder.de/go/di ... 852&pos=54
en http://www.racetracker.de/event/picture ... f/user/108

nooit eerder gezien :wink:

23 jul 2012 0:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlijmen
Allen,
Jammer voor degenen die op vakantie waren maar het was een lekker weekend op de ring. Zaterdag avond drie rondjes gereden ( ging pas na zessen open) op de vln-variant, zondag nog een stuk of tien. Prachtig weer, wel een beetje druk.
@Paskal: je ging dr stevig overheen met dat Pezjootje! Moest mn best doen... :res:

@John: zondag idd behoorlijk wat tijd in de wacht gestaan, we hebben het toch elke keer maar uitgezeten. Na die crash eind van de middag stonden er nog een paar rondjes op mn kaart en die wilde ik opmaken anders brandt die een gat in mn binnenzak...
Inderdaad een hele bijzondere P op die foto's... wacht eens, als ik goed kijk lijkt ie eigenlijk wat op die van mij

Grt Jos

23 jul 2012 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlijmen
@ Pakkie:
Nu begrijp ik t nie meer... :scratch: ik zou toch zweren dat ik jouw 205 heb zien rijden zaterdagavond, was jij dat niet dan?

25 jul 2012 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Kan me voorstellen dat je het even mist met al die auto's :)

Ik rij soms op de Ring in een donkergroene 205 GTi. Het exemplaar wat jij hebt zien rjiden is donkergrijs. Ken de eigenaar van de grijze 205 GTi, maar zo hard gaat die in mijn ogen niet. Ik was afgelopen weekend met de MX-5 onderweg zoals je ook hier kunt lezen.

Actiefoto --->

Afbeelding

26 jul 2012 9:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Vlijmen
Had ik idd al gelezen, vandaar mijn vraagtekens... Toen ik jou dacht te zien in die 205 ben ik er even achter blijven rijden om te zien welke lijntjes jij rijdt; toen ik er langs ging heb ik nog ff gezwaaid :salut:
Overigens vond ik dat ie een aardig tempo reed (voor een pezjootje dan :wink: )

grt Jos

26 jul 2012 10:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]