Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Goedemorgen, welkom in Spreukjescafé De Negen Elfjes: de
Ben je daar wel eens geweest Zag de voetballers hun gezichten toen ze gingen kijken, sprak boekdelen Zou best Dachau willen zien en daarna de BMW fabrieken Ben een echte "babyboomer" en daarmee opgegroeid.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
20 jul 2012 20:01 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Dachau zijn wij (ik en mijn wederhelft) al eens geweest... zeer indrukwekkend, die verblijven, kwartiers en helaas gaskamers (en de foto's ed. draaien niet om de feiten heen , gruwelijk ) De sfeer die daar hangt is onbeschrijfelijk
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
20 jul 2012 20:37 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Ook geweest, veel gesloopt en een paar verblijven terug gebracht in oorspronkelijke staat. Wel een mooi museum. Dachau was overigens geen grootschalig vernietigingskamp zoals Auschwitz dat wel was maar een concentratie kamp. Hier zijn wel de experimenten gedaan die uiteindelijk tot de grote vernietigingskampen geleid hebben. Dus ook de kooldioxide bussen e.d. om kogels uit te sparen. Te dicht bevolkt om grootschallig mensen om te brengen want door de uitstoot van de verbrandingsovens zouden er teveel vragen komen. Veel Duitsers wisten hier namelijk niets van. Dachau is eigenlijk meer een museum waar je niet vrolijk van wordt maar om echt een naar gevoel te krijgen moet je Auschwitz zien. Indrukwekkender, zeker met een gids erbij.
We hebben dit in enige tijd terug ('92 meen ik) gecombineerd met grootschalige oefening (defensie) en een weekend break in München. Hochbräuhaus heeft het weekend gered.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
20 jul 2012 20:53 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Morge maukers, Komen hier plots wat wolkjes opzetten, maar mijn "weerstation" geeft mooi weer aan Zo maar efkes in de tuin wat doen, this nix een voor en achtertuin wat een werk steeds Volgens mij F1 dit weekend of zit ik mis Mauk ze
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 jul 2012 10:20 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Dit weekend F1 in Duitsland Ga zo maar even boodschappen doen en vanmiddag verjaardag van mijn zusje met aansluitend een BBQ aldaar Heb nu nog een lange broek aan maar zet in op de kortebroek vanmiddag
|
21 jul 2012 10:26 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Hier ook twee keer BBQ dit weekend Straks tentje opzetten in de tuin en inspuiten met een waterafstotend goedje. Dat ding is 20 jaar oud en heeft volgens mij zijn beste tijd gehad. Ik heb het aangeschaft op mijn 19e toen ik met mijn toenmalige vriendinnetje samen op vakantie ging. Gelukkig kan tentzeil niet spreken Op 10 min varen van mijn vakantiehuis bevindt zich een klein onbewoond eilandje waar ik met mijn oudste zoon een nachtje ga wildkamperen Veel plezier vandaag en geniet van het mooie weer
|
21 jul 2012 10:40 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Zet je je zoon niet boven in de boom als lokmiddel voor de beren
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
21 jul 2012 17:30 |
|
|
Ewout
|
Ik ga er maar vanuit dat de beren te lui zijn om eerst een stuk te zwemmen voor een maaltijd. Vorig jaar kwam de buurjongen van mijn ouders op 5 km afstand van mijn huis een beer tegen toen hij met zijn cross-motor onderweg was. Hij heeft met z'n mobiel gauw een foto gemaakt en is toen weggereden. Normaal zitten deze beren een paar honderd kilometer noordelijker. Deze had z'n tomtom vergeten ofzo. Wolven zitten er wel maar wij staan gelukkig niet op de menu-lijst Ik hoop dit jaar een foto te kunnen maken van de elanden in de achtertuin. Tot nu toe alleen sporen en uitwerpselen gezien.
|
21 jul 2012 18:14 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zolang je maar geen verklede politieman ziet met volle bepakking kan het geen kwaad
|
21 jul 2012 18:34 |
|
|
Ewout
|
Het ligt redelijk afgelegen.
|
21 jul 2012 20:00 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Je kan het slechter treffen Geniet er van.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
22 jul 2012 19:45 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Morgen allemaal... wat een weertje zeg strak blauwe lucht, P voor de deur en zo meteen een lekker ritje met mijn kleine man naar de boekhouder om het eea af te gooien... (vrouwtje moet nog werken dus heb het rijk alleen). Daarna effe boodschappen doen, bbq schoonmaken voor vanavond en de rest van de dag lekker spelen met de kleine, wellicht even het zwembad opzetten want de berichten zijn vooruitstrevend Fijne dag allemaal EN werkze voor diegene die BIKKELS zijn
|
23 jul 2012 8:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
23 jul 2012 10:20 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ha die maukers, Vorige week ff een rondje over het strand uitwaaien met de hond Heerlijk is dat en was echt alleen in IJmuiden Maar groot was de schrik bij terugkomst, sleutel zoek Warm, koud je kent dat gevoel wel en alles nazoeken maar nix van dat al Zoon maar opgepiept en kwam met de reserve sleutel en gelijk naar de BMW een verse besteld, 170,-- euro Toch maar efkens digitaal een melding van gemaakt en wat denken jullie de reddingsbrigade had hem gevonden, SUPER Kheb nu 3 sleutels
|
23 jul 2012 12:02 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Tja,dat krijg je met dat koude water,maar we hoeven niet alles te weten hoor
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
23 jul 2012 18:46 |
|
|
Ewout
|
Zo dan, net voor de 3e keer BBQ in drie dagen Het blijft nog mooi tot het einde van de week dus woensdag nog wel een keertje denk ik
|
23 jul 2012 20:30 |
|
|
Olaf
|
Da's toch geen straf (bijna) elke dag de BBQ aan .. al is het alleen maar om je stukje 'beest' op klaar te maken
|
23 jul 2012 20:42 |
|
|
Ewout
|
Met al die rosé die daar bij hoort worden we wel snel alcoholist op deze manier
|
23 jul 2012 20:59 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Morgen gaat hier een stuk zalm de BBQ op! De zalmmoot is al gemarineerd en morgen op een chedar-plank afmaken bovenop het vuur. Daarbij wat aardappel'tjes met knoflook olie en gegrilde groente.... heerlijk! heb er nu al weer zinin, compleet gerecht van de grill
|
23 jul 2012 23:59 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Morge maukers, Wat een luxe hé dat mooie weer, deurtjes staan alweer wijd open Dimi, ben zelf nogal gek op die gepofte aardappels met knoflooksaus mmmmm Zal vanavond hem ook maar eens opstoken en zo naar de slager fietsen Mauk ze
|
24 jul 2012 8:35 |
|
|
Ewout
|
Dimitri is wel de BBQ-meister Vandaag helaas tot 20:00 werken
|
24 jul 2012 10:54 |
|
|
Olaf
|
Je hebt 't echt slecht .... Goeie MoGgUh ...
|
24 jul 2012 11:07 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
hier staat voor vanavond ook bbq op het Oostenrijkse menu. Gelukkig maakt de kok alles klaar, ben zelf niet zo'n held in vlees of vis verbranden in de open lucht Het weer is er hier ook wel naar: 25-30 graden op 900 m hoogte. Mis de Targa met al die mooie weggetjes hier. Nog een paar dagen 'afzien'
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
24 jul 2012 15:33 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Ik zou bijna medelijden met je krijgen .... lekker weertje daar hier ook, was vanmiddag op het lokale weerstation 28,2 graden. Zit nu lekker aan een amsterdams biertje op de loungde bank buiten en te genieten van al dat moois, de (roei)bootjes varen hier af en aan Morgen ook weer mooi weer tot 30 graden ben nu al een menu aan het bedenken voor morgen... ik denk iets simpels.. Rib Eye (gewoon met zout, peper en een beetje olijfolie) en gevulde paprika's ..... maar even over na denken!
|
24 jul 2012 17:03 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ha die Dimi, wou mijn BBQ pakken maar hij zakte in elkaar Dus naar de Gamma en een Weber aangeschaft en via de handleiding in elkaar gezet. Joh wat doet zo'n ding het goed, deksel erop en het is zo gaar super. Paar Watsteiners erbij en alles ging op Wat een weertje hé, dat hebben we zeker verdient
|
24 jul 2012 21:18 |
|
|